k1600GTL super of blooper

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

poestexas
Berichten: 555
Lid geworden op: 26 sep 2006, 08:41
Locatie: Geraardsbergen

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door poestexas »

®win schreef:Alleen full-options met weinig km's op de teller...

Ik heb GT's lange tijd bij de dealer zien staan omdat ze niet full-option waren. Die zijn nu eenmaal niet gewild ...
Tot die conclusie ben ik al lang gekomen. Heb mijn vorige RT's steeds full-option gekocht (steeds met originele radio, cc, ...) en heb nog nooit enig probleem gehad bij verkoop. Normaal deed ik die steeds weg als ze tussen de 30 à 40.000km's hadden. Ik kreeg daar dan altijd een behoorlijke prijs voor (partikulier of van de dealer) en die bleven nooit lang staan. Kopers zeiden me dan altijd dat er genoeg Rt's te koop stonden maar dat ze mijn moto kochten omdat die zo compleet uitgerust waren. Inderdaad wat duurder bij aankoop maar altijd "mijn correcte prijs" voor terug.
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Nick »

ok ... maar 30 a 40000 km ...

Je kan toch moeilijk elk anderhalf jaar een andere motor kopen ...?
Wanneer je 20000km per jaar op de motor sjeest ben je gejost op het einde van de rit.

Dan verlies je gewoon veel te veel op die prijzen.
Logisch toch. Niemand zal een motor kopen van één jaar oud met 30000 op de teller, en slechts een fractie minder betalen dan de nieuwprijs.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door ®win »

Nick schreef:ok ... maar 30 a 40000 km ...

Je kan toch moeilijk elk anderhalf jaar een andere motor kopen ...?
Wanneer je 20000km per jaar op de motor sjeest ben je gejost op het einde van de rit.

Dan verlies je gewoon veel te veel op die prijzen.
Logisch toch. Niemand zal een motor kopen van één jaar oud met 30000 op de teller, en slechts een fractie minder betalen dan de nieuwprijs.

Zie je verkeerd. Als je meer rijdt, moet je meer afschrijven...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Nick »

... ook niet akkoord.

Probeer eens zonder gezaag, controle, opmerkingen EN aanpassingen op je aangifte, door een belastingscontroleur, elke anderhalf jaar een motor af te schrijven met slechts 30000 km op de teller ...
Dat lukt je misschien even, omdat je door het oog van de naald kruipt, maar eens de hooiberg is omgekeerd en de naald gevonden is wordt dit gewoon niet meer aanvaard.

Wat jij nu komt te vertellen is dat wanneer je een motor FULL-OPTION koopt, en hem het jaar erop verkoopt, dat een dealer staat te springen om die over te nemen omdat hij die heel vlot weer de deur uitgaat?
Dit geloof je zelf toch niet.... ?

Dit betekent dat je motor tegen een hogere prijs zal moeten te koop gesteld worden bij de dealer dan een kale splinternieuwe?
Keep on dreaming.


Realistisch voorbeeld:
nieuwe K1200Gtl in zijn blootje : 23550 euro
=> met option line : 25090 euro
... een verschil van 2000 euro

Het jaar erop laat je die over aan je dealer ... dan verlies je daar zonder zever minstens 3000 euro op.
De dealer zal geen motorfiets overnemen aan dee prijs die hoger ligt dan 1° de marktwaarde zonder opties en 2° de basiskostprijs van de motor.

Als je er maximum 20000 euro voor krijgt in overname, dan mag je tevreden zijn ... hoeveel heb je dan verloren op 1 jaar tijd? Yups. 5000 euro ....


Als je daarnaast een realistisch afschrijving neemt dan zal je dat amper dat verschil van 5000 euro opleveren.
In dat eerste jaar afschrijving raak je aan ongeveer 500 euro onderhoudbeurten en een setje banden van 300 euro.
Neem er nog wat losse grabbels bij en je komt in het beste geval aan een 1500 euro extra grabbels.
Daarnaast heb je op 30000 km heb je een verbruik van 1500 l benzine a 1.5 euro .... een goeie 2250 euro benzine dus.

Op je belastingbrief ziet het eruit als :
1e schijf aankoop degressief: 10000
onderhoud en anderekosten : 1500( alles in dus, zowel verzekering en ....)
verbruik : 2250

komt je op een inbreng van 13750 euro
Neem hierop een realistische verhouding van 75% woon werk en 25 % prive (meer dan 80% brengt steevast geklaag van je controleur met zich mee)
en er rest je nog 10000 euro om in te brengen.

Als je hierop 3500 euro van terugkrijgt heb je goed geboerd.

Dit voor het geval dat mensen al een inbreng doen in de belastingen tenminste.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door ®win »

Nick schreef: Wat jij nu komt te vertellen is dat wanneer je een motor FULL-OPTION koopt, en hem het jaar erop verkoopt, dat een dealer staat te springen om die over te nemen omdat hij die heel vlot weer de deur uitgaat?
Dit geloof je zelf toch niet.... ?

Dit betekent dat je motor tegen een hogere prijs zal moeten te koop gesteld worden bij de dealer dan een kale splinternieuwe?
Keep on dreaming.
Heb ik helemaal niet beweerd. Lees eens terug ....


Realistisch voorbeeld:
nieuwe K1200Gtl in zijn blootje : 23550 euro
=> met option line : 25090 euro
... een verschil van 2000 euro

Het jaar erop laat je die over aan je dealer ... dan verlies je daar zonder zever minstens 3000 euro op.
De dealer zal geen motorfiets overnemen aan dee prijs die hoger ligt dan 1° de marktwaarde zonder opties en 2° de basiskostprijs van de motor.

Als je er maximum 20000 euro voor krijgt in overname, dan mag je tevreden zijn ... hoeveel heb je dan verloren op 1 jaar tijd? Yups. 5000 euro ....
Natuurlijk is afschrijving niet lineair. Dat is degressief. Eerste jaar (heel) veel, daarna jaarlijks steeds minder. Dus als je altijd nieuw of nagenoeg nieuw wilt rijden zul je stevig in de pot moeten roeren om de centen op te hoesten.


[heel verhaal over belastingen]
Hier in NL kunnen we een motor niet aftrekken van belasting, we kunnen er alleen heel veel belasting over betalen. Dat begint al bij aanschaf met de BPM. Jouw berekening voor belastingen doet er niet zo veel toe, denk ik, dat is eerder onderhevig aan hoe de belastinginspecteur de gestelde regeltjes toepast. Je moet het eerder zien in reële afschrijving. Dus aanschaf -/- (verwachte )opbrengst bij verkoop. Factoren die een rol spelen is staat van onderhoud, uitvoering / kleur, opties, kilometrage. Afhankelijk daarvan ook hoe makkelijk een dealer die kan verkopen. Als het een weinig populaire motor is, dan zal de dealer deze lang op voorraad moeten houden als hij 'm weer duur wil verkopen of lager in prijs moeten verkopen zodat de aspirant koper sneller over de streep te trekken is. Ook een dealer zal daarin een inschatting moeten maken en daarop zijn bod op de in te ruilen motor aanpassen. Soms heeft hij geluk en kan hij laag inkopen, duur verkopen en is hij de motor snel kwijt; soms heeft die de pech dat hij inschat de motor snel te verkopen en er meer voor biedt om er vervolgens lang mee te blijven zitten en deze uiteindelijk onder de inkoop te koop moeten aanbieden. En ja, ook een dealer probeert zo goed mogelijk uit een deal te komen en zal aanvankelijk laag bieden voor de inruiler. Daar ben je zelf bij ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Nick
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
Woonplaats: Niet van gisteren
Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Nick »

... we geraken het dus stilletjesaan eens met elkaar :grin: ikke blij :grin:

Inderdaad. Hier en daar zal wel eens een enkeling het geluk hebben een dealer te vinden die zijn motor zeer gunstig overneemt.
Om daar echter een statement van te maken, inderdaad ... dan slaan we de bal mis.

Elke motor (rij tegenwoordig zelf met een Goldwing 1800) is gebonden aan waardeverlies en als we het echt gaan uitrekenen dan zouden we gaan verschieten.

Feit is dat een dure motor (want daar ging het hier in eerste instantie toch om) een dusdanige kwaliteit en service zou moeten hebben dat kleine probleempjes en grote gevolgen ergens niet zouden mogen voorkomen in die prijsklasse. Jammer genoeg worden we steeds weer opnieuw geconfronteerd met deze voorvallen.

Eigenlijk moeten we ons gewoon bewust zijn dat er totaal verschillende belangen bij de twee partijen heersen.
Enerzijds de fabrikant, met aan zijn zijde het dealernetwerk, die enkel en alleen maar winst willen maken. De tegemoetkoming naar die ene echt goeie klant, of de klant met de grootste mond, wordt bij een andere wel teruggerecupereerd. Geen twijfel aan.
Anderzijds is er de klant, die zo goedkoop mogelijk wil af zijn.

Deze twee werelden stroken nu eenmaal niet met elkaar ... en dat heet gewoon simpel 'economie'. punt.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Bob »

Nick schreef:Eigenlijk moeten we ons gewoon bewust zijn dat er totaal verschillende belangen bij de twee partijen heersen.
En dan spreken we nog niet van die derde partij : de fiscus. Van de (hogervermelde) 23.550 euro die je moet neertellen voor een GTL zijn er al direct iets van een 4.100 voor de schatkist bestemd. Eénentwintig procent BTW, weet je wel. En die gaat je dealer je heus niet uit eigen zak teruggeven bij overname van je machine, die ben je al kwijt vanaf de eerste seconde. Kortom, begin je waardeverlies maar al te verrekenen van de nettoprijs, dus van een goeie 19.000 euro, in plaats van van die oorspronkelijke 23.550.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door ®win »

Hahahaha, dan ben jij zeker wel graag geziene gast bij je dealer ... :lol:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Flat Twin Power

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Flat Twin Power »

Mannekes toch, ik zit hier te wachten op mijn 1600 GT en durf bijna niet meer lezen. Normaal komt ie deze week binnen (was eerst vorige week). De eerste twee jaar dus heel veel kilometers rijden, veel wassen, veel in de regen rijden om te kijken wat er allemaal stuk gaat en hapert.
Wat betreft de waarde bij overname. Ik heb van de dealer een heel schone prijs gekregen voor mijn RT van 2007 met 36.000 km op te teller. Ik heb zelfs de moeite niet genomen om te proberen hem particulier te verkopen omdat ik de prijs heel goed vind en geen zin had in een processie van onnozele biedingen, curieuzeneuzen en vragen om testritten.
Bob
Berichten: 1596
Lid geworden op: 29 jan 2005, 16:36
Woonplaats: Antwerpen
Locatie: Antwerpen

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Bob »

®win schreef:Hahahaha, dan ben jij zeker wel graag geziene gast bij je dealer ... :lol:
Absoluut ! Alleen al omdat ik zo'n sympathieke kerel ben. Maar je mag mijn stelling best eens toetsen aan de praktijk, het lachen zal je snel vergaan.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Relax »

®win schreef:Ik kan en wil ook niet alles goedpraten; ik geef alleen aan dat er een andere kant is.

Overigens, als ik dergelijke ervaringen zou hebben was ik er al geen klant meer ...
Weet ik.

En ik ben er ook al lang geen klant meer. Maar dat hen dat geen éne reet interesseert, is nogal typerend.
I respect your opinion. But I don't give shit.
wooter
Berichten: 420
Lid geworden op: 28 jan 2010, 16:51
Woonplaats: 3730
Contacteer:

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door wooter »

Ik heb een tijd geleden zelf de berekeningen gedaan voor een RT... Ik heb de fout gemaakt om mijn RT te houden voorbij 40000km (wat in mijn geval minder dan een jaar is). Ik dacht hem te verkopen aan 80K maar toen was de vraag al ingestort. Pas als ik 6 jaar met mijn huidige RT heb gereden, zal ik goedkoper af zijn dan elk jaar een nieuwe RT te kopen. Nog goedkoper is elk jaar een tweedehands RT te kopen, maar dan heb je weer die garantie niet, en het verschil tussen een nieuwe kopen vs een tweedehands is erg weinig als je er zoals mij jaarlijks 45K op zet.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Jo De Paepe »

alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen :lol:
Bij mij auto op twee wielen.
Uitstekend op snelweg en om naar te kijken maar dan houd het op.
Hele dag in bergen met R1200RT of met K1600GTL ....
Rt rijder kan s'avonds nog sauna nemen k1600GTL rijder heeft in dag al genoeg gezweet.
Deze info gekregen van die overgestapt zijn R1200RT naar K1600GTL
En geen enkel is er lovend over, ja dat zij al spijt hebben van wissel.
:shock: :shock:

het wordt tijd dat we Alfa eens meenemen op een clubritje in de ardennen of de Eifel :mrgreen: liefst met enkele 1600 ' s erbij . Breng de handdoeken maar mee om het zweet af te drogen :grin:
ps ik doe ook mee met mijn oud ijzer van 60 ? PK :twisted:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
Flat Twin Power

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Flat Twin Power »

alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen :lol:
Bij mij auto op twee wielen.
Uitstekend op snelweg en om naar te kijken maar dan houd het op.
Hele dag in bergen met R1200RT of met K1600GTL ....
Rt rijder kan s'avonds nog sauna nemen k1600GTL rijder heeft in dag al genoeg gezweet.
Deze info gekregen van die overgestapt zijn R1200RT naar K1600GTL
En geen enkel is er lovend over, ja dat zij al spijt hebben van wissel.
Over de GTL kan ik niets zeggen maar wel over de GT.
Ik ben overgestapt van de RT naar de GT en ik vind het een goeie beslissing.
Ik heb altijd graag met de RT gereden maar de GT is toch van een andere categorie en totaal niet te vergelijken.
Voor ik de GT kocht zat ik er een beetje mee in en ik heb een jaar getwijfeld en het dan toch maar gedaan.
Ik vind de GT eigenlijk in alle opzichten beter en leuker om mee te rijden dan de RT.
Ik was vooral bang voor de mindere windbescherming, maar op de RT had ik altijd turbulentie waardoor ik zat te knikkebollen
met pijn aan de nek tot gevolg bij langere ritten. Bij de GT heb ik wat minder windbescherming, maar geen turbulentie meer.
Je raak trouwens heel snel verslaafd aan de power van de GT.
Het enige minpunt vind ik het zadel. Daar zal zo spoedig mogelijk een Corbin of een Kahedo of weet ik veel wat op komen maar ja,
geen enkele BMW heeft een goed zadel.
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
Dirk Pauwels
Berichten: 4703
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Dirk Pauwels »

alfa schreef:Jo,
Dat zal er nog wel eens van komen , enkel zit dit jaar vast in renovatie.
Ik heb geen schrik ,strepen verdiend (leerschool)door met zware choppers te rijden .
Mijn R1100R is gewoon speelgoed een fun bike en dat kan je niet zeggen van K1600GTL .
Onze fjr's kunnen mij in bochtig toeren niet meer volgen, ik heb maar 80Pk.
Kan zijn dat ik nu appelen met citroenen vergelijk. fun vezus comfort.
Kheb direct ook al goesting om dat toereke mee te doen, kwestie van wat bij te leren hé.... :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door RBee »

alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen :lol:
Bij mij auto op twee wielen.
Bedoel je deze :?:
Honda vt 500- Yamaha virago1100- Kawasaki En 500C- Suzuki bandit 600- Honda vt600- Yamaha dragstar 1100-Suzuki bandit 1200- Kawasaki VL 1500- BMW R1100S- Yamaha royalstar 1300- BMW R1100R

@ Dirk: Bescheidenheid?
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
alfa
Berichten: 1770
Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
Woonplaats: .
Locatie: Uit oudste stoetersdorp .

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door alfa »

.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door costerke »

alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen :lol:
Bij mij auto op twee wielen.
Uitstekend op snelweg en om naar te kijken maar dan houd het op.
Hele dag in bergen met R1200RT of met K1600GTL ....
Rt rijder kan s'avonds nog sauna nemen k1600GTL rijder heeft in dag al genoeg gezweet.
Deze info gekregen van die overgestapt zijn R1200RT naar K1600GTL
En geen enkel is er lovend over, ja dat zij al spijt hebben van wissel.
:shock: :shock:

Ik heb zowel met een R1200RT als met een K1600GTL in de bergen(Zwitserland, Oostenrijk en Italiê) rondgetoerd en heb meer plezier beleeft met de K1600 dan met de R1200RT. En eerlijk gezegd heb ik met de RT meer gezweet dan met de K, het was toen veel warmer. :pig: :mrgreen:
Twee minpuntjes aan de K is dat de banden VEEL rapper versleten zijn en lichtinval op het GPS scherm. :-(
Maar daarvoor heb ik iets "gefabriceerd". :grin:


Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Relax »

Ik word niet moe van met een K1600GT(L) te rijden. Wel van kortzichtige meningkjes, gebaseerd op 'van horen zeggen'.
Dat lijkt me nogal dikwijls zo, maar 'k heb dat alleen maar van horen zeggen.

Alfa, wie zijn "onze FJR's"?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Man in Black
Berichten: 1586
Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
Woonplaats: Opitter
Locatie: Limburg

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Man in Black »

Idd als ik enkel moet afgaan op commentaar hier of van horen zeggen had ik geen BMW hoeven te kopen
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
®win
Berichten: 2287
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
Woonplaats: Republiek Hollands Midden
Locatie: Republiek Hollands Midden
Contacteer:

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door ®win »

Relax schreef:Ik word niet moe van met een K1600GT(L) te rijden. Wel van kortzichtige meningkjes, gebaseerd op 'van horen zeggen'.
Dat lijkt me nogal dikwijls zo, maar 'k heb dat alleen maar van horen zeggen.

Alfa, wie zijn "onze FJR's"?

Ooit gehoord van een Troll op een forum? Die moet je negeren.

costerke schreef:[...] en en lichtinval op het GPS scherm. :-(
Maar daarvoor heb ik iets "gefabriceerd". :grin:

Kun je zeggen, of beter laten zien wat?
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Frans
Berichten: 748
Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
Locatie: West-Vlaanderen

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Frans »

costerke schreef:
alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen :lol:
Bij mij auto op twee wielen.
Uitstekend op snelweg en om naar te kijken maar dan houd het op.
Hele dag in bergen met R1200RT of met K1600GTL ....
Rt rijder kan s'avonds nog sauna nemen k1600GTL rijder heeft in dag al genoeg gezweet.
Deze info gekregen van die overgestapt zijn R1200RT naar K1600GTL
En geen enkel is er lovend over, ja dat zij al spijt hebben van wissel.
:shock: :shock:

Ik heb zowel met een R1200RT als met een K1600GTL in de bergen(Zwitserland, Oostenrijk en Italiê) rondgetoerd en heb meer plezier beleeft met de K1600 dan met de R1200RT. En eerlijk gezegd heb ik met de RT meer gezweet dan met de K, het was toen veel warmer. :pig: :mrgreen:
Twee minpuntjes aan de K is dat de banden VEEL rapper versleten zijn en lichtinval op het GPS scherm. :-(
Maar daarvoor heb ik iets "gefabriceerd". :grin:


Groeten Rudy.
Kijk eens aan 100% "mijn gedacht" :wink:
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: k1600GTL super of blooper

Bericht door Relax »

®win schreef: Ooit gehoord van een Troll op een forum? Die moet je negeren.
:grin:

In eerste instantie ga ik altijd voor het amusement.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Plaats reactie