Tot die conclusie ben ik al lang gekomen. Heb mijn vorige RT's steeds full-option gekocht (steeds met originele radio, cc, ...) en heb nog nooit enig probleem gehad bij verkoop. Normaal deed ik die steeds weg als ze tussen de 30 à 40.000km's hadden. Ik kreeg daar dan altijd een behoorlijke prijs voor (partikulier of van de dealer) en die bleven nooit lang staan. Kopers zeiden me dan altijd dat er genoeg Rt's te koop stonden maar dat ze mijn moto kochten omdat die zo compleet uitgerust waren. Inderdaad wat duurder bij aankoop maar altijd "mijn correcte prijs" voor terug.®win schreef:Alleen full-options met weinig km's op de teller...
Ik heb GT's lange tijd bij de dealer zien staan omdat ze niet full-option waren. Die zijn nu eenmaal niet gewild ...
k1600GTL super of blooper
Moderator: GVN
Re: k1600GTL super of blooper
hon four750-yam xs1100-yam venture 1300-r1100rt-k1200lt-r1200rt'05-r1200rt'09-K1600gtl-R1250RT (Tft)
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
- Woonplaats: Niet van gisteren
- Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.
Re: k1600GTL super of blooper
ok ... maar 30 a 40000 km ...
Je kan toch moeilijk elk anderhalf jaar een andere motor kopen ...?
Wanneer je 20000km per jaar op de motor sjeest ben je gejost op het einde van de rit.
Dan verlies je gewoon veel te veel op die prijzen.
Logisch toch. Niemand zal een motor kopen van één jaar oud met 30000 op de teller, en slechts een fractie minder betalen dan de nieuwprijs.
Je kan toch moeilijk elk anderhalf jaar een andere motor kopen ...?
Wanneer je 20000km per jaar op de motor sjeest ben je gejost op het einde van de rit.
Dan verlies je gewoon veel te veel op die prijzen.
Logisch toch. Niemand zal een motor kopen van één jaar oud met 30000 op de teller, en slechts een fractie minder betalen dan de nieuwprijs.
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: k1600GTL super of blooper
Nick schreef:ok ... maar 30 a 40000 km ...
Je kan toch moeilijk elk anderhalf jaar een andere motor kopen ...?
Wanneer je 20000km per jaar op de motor sjeest ben je gejost op het einde van de rit.
Dan verlies je gewoon veel te veel op die prijzen.
Logisch toch. Niemand zal een motor kopen van één jaar oud met 30000 op de teller, en slechts een fractie minder betalen dan de nieuwprijs.
Zie je verkeerd. Als je meer rijdt, moet je meer afschrijven...
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
- Woonplaats: Niet van gisteren
- Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.
Re: k1600GTL super of blooper
... ook niet akkoord.
Probeer eens zonder gezaag, controle, opmerkingen EN aanpassingen op je aangifte, door een belastingscontroleur, elke anderhalf jaar een motor af te schrijven met slechts 30000 km op de teller ...
Dat lukt je misschien even, omdat je door het oog van de naald kruipt, maar eens de hooiberg is omgekeerd en de naald gevonden is wordt dit gewoon niet meer aanvaard.
Wat jij nu komt te vertellen is dat wanneer je een motor FULL-OPTION koopt, en hem het jaar erop verkoopt, dat een dealer staat te springen om die over te nemen omdat hij die heel vlot weer de deur uitgaat?
Dit geloof je zelf toch niet.... ?
Dit betekent dat je motor tegen een hogere prijs zal moeten te koop gesteld worden bij de dealer dan een kale splinternieuwe?
Keep on dreaming.
Realistisch voorbeeld:
nieuwe K1200Gtl in zijn blootje : 23550 euro
=> met option line : 25090 euro
... een verschil van 2000 euro
Het jaar erop laat je die over aan je dealer ... dan verlies je daar zonder zever minstens 3000 euro op.
De dealer zal geen motorfiets overnemen aan dee prijs die hoger ligt dan 1° de marktwaarde zonder opties en 2° de basiskostprijs van de motor.
Als je er maximum 20000 euro voor krijgt in overname, dan mag je tevreden zijn ... hoeveel heb je dan verloren op 1 jaar tijd? Yups. 5000 euro ....
Als je daarnaast een realistisch afschrijving neemt dan zal je dat amper dat verschil van 5000 euro opleveren.
In dat eerste jaar afschrijving raak je aan ongeveer 500 euro onderhoudbeurten en een setje banden van 300 euro.
Neem er nog wat losse grabbels bij en je komt in het beste geval aan een 1500 euro extra grabbels.
Daarnaast heb je op 30000 km heb je een verbruik van 1500 l benzine a 1.5 euro .... een goeie 2250 euro benzine dus.
Op je belastingbrief ziet het eruit als :
1e schijf aankoop degressief: 10000
onderhoud en anderekosten : 1500( alles in dus, zowel verzekering en ....)
verbruik : 2250
komt je op een inbreng van 13750 euro
Neem hierop een realistische verhouding van 75% woon werk en 25 % prive (meer dan 80% brengt steevast geklaag van je controleur met zich mee)
en er rest je nog 10000 euro om in te brengen.
Als je hierop 3500 euro van terugkrijgt heb je goed geboerd.
Dit voor het geval dat mensen al een inbreng doen in de belastingen tenminste.
Probeer eens zonder gezaag, controle, opmerkingen EN aanpassingen op je aangifte, door een belastingscontroleur, elke anderhalf jaar een motor af te schrijven met slechts 30000 km op de teller ...
Dat lukt je misschien even, omdat je door het oog van de naald kruipt, maar eens de hooiberg is omgekeerd en de naald gevonden is wordt dit gewoon niet meer aanvaard.
Wat jij nu komt te vertellen is dat wanneer je een motor FULL-OPTION koopt, en hem het jaar erop verkoopt, dat een dealer staat te springen om die over te nemen omdat hij die heel vlot weer de deur uitgaat?
Dit geloof je zelf toch niet.... ?
Dit betekent dat je motor tegen een hogere prijs zal moeten te koop gesteld worden bij de dealer dan een kale splinternieuwe?
Keep on dreaming.
Realistisch voorbeeld:
nieuwe K1200Gtl in zijn blootje : 23550 euro
=> met option line : 25090 euro
... een verschil van 2000 euro
Het jaar erop laat je die over aan je dealer ... dan verlies je daar zonder zever minstens 3000 euro op.
De dealer zal geen motorfiets overnemen aan dee prijs die hoger ligt dan 1° de marktwaarde zonder opties en 2° de basiskostprijs van de motor.
Als je er maximum 20000 euro voor krijgt in overname, dan mag je tevreden zijn ... hoeveel heb je dan verloren op 1 jaar tijd? Yups. 5000 euro ....
Als je daarnaast een realistisch afschrijving neemt dan zal je dat amper dat verschil van 5000 euro opleveren.
In dat eerste jaar afschrijving raak je aan ongeveer 500 euro onderhoudbeurten en een setje banden van 300 euro.
Neem er nog wat losse grabbels bij en je komt in het beste geval aan een 1500 euro extra grabbels.
Daarnaast heb je op 30000 km heb je een verbruik van 1500 l benzine a 1.5 euro .... een goeie 2250 euro benzine dus.
Op je belastingbrief ziet het eruit als :
1e schijf aankoop degressief: 10000
onderhoud en anderekosten : 1500( alles in dus, zowel verzekering en ....)
verbruik : 2250
komt je op een inbreng van 13750 euro
Neem hierop een realistische verhouding van 75% woon werk en 25 % prive (meer dan 80% brengt steevast geklaag van je controleur met zich mee)
en er rest je nog 10000 euro om in te brengen.
Als je hierop 3500 euro van terugkrijgt heb je goed geboerd.
Dit voor het geval dat mensen al een inbreng doen in de belastingen tenminste.
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: k1600GTL super of blooper
Heb ik helemaal niet beweerd. Lees eens terug ....Nick schreef: Wat jij nu komt te vertellen is dat wanneer je een motor FULL-OPTION koopt, en hem het jaar erop verkoopt, dat een dealer staat te springen om die over te nemen omdat hij die heel vlot weer de deur uitgaat?
Dit geloof je zelf toch niet.... ?
Dit betekent dat je motor tegen een hogere prijs zal moeten te koop gesteld worden bij de dealer dan een kale splinternieuwe?
Keep on dreaming.
Natuurlijk is afschrijving niet lineair. Dat is degressief. Eerste jaar (heel) veel, daarna jaarlijks steeds minder. Dus als je altijd nieuw of nagenoeg nieuw wilt rijden zul je stevig in de pot moeten roeren om de centen op te hoesten.Realistisch voorbeeld:
nieuwe K1200Gtl in zijn blootje : 23550 euro
=> met option line : 25090 euro
... een verschil van 2000 euro
Het jaar erop laat je die over aan je dealer ... dan verlies je daar zonder zever minstens 3000 euro op.
De dealer zal geen motorfiets overnemen aan dee prijs die hoger ligt dan 1° de marktwaarde zonder opties en 2° de basiskostprijs van de motor.
Als je er maximum 20000 euro voor krijgt in overname, dan mag je tevreden zijn ... hoeveel heb je dan verloren op 1 jaar tijd? Yups. 5000 euro ....
Hier in NL kunnen we een motor niet aftrekken van belasting, we kunnen er alleen heel veel belasting over betalen. Dat begint al bij aanschaf met de BPM. Jouw berekening voor belastingen doet er niet zo veel toe, denk ik, dat is eerder onderhevig aan hoe de belastinginspecteur de gestelde regeltjes toepast. Je moet het eerder zien in reële afschrijving. Dus aanschaf -/- (verwachte )opbrengst bij verkoop. Factoren die een rol spelen is staat van onderhoud, uitvoering / kleur, opties, kilometrage. Afhankelijk daarvan ook hoe makkelijk een dealer die kan verkopen. Als het een weinig populaire motor is, dan zal de dealer deze lang op voorraad moeten houden als hij 'm weer duur wil verkopen of lager in prijs moeten verkopen zodat de aspirant koper sneller over de streep te trekken is. Ook een dealer zal daarin een inschatting moeten maken en daarop zijn bod op de in te ruilen motor aanpassen. Soms heeft hij geluk en kan hij laag inkopen, duur verkopen en is hij de motor snel kwijt; soms heeft die de pech dat hij inschat de motor snel te verkopen en er meer voor biedt om er vervolgens lang mee te blijven zitten en deze uiteindelijk onder de inkoop te koop moeten aanbieden. En ja, ook een dealer probeert zo goed mogelijk uit een deal te komen en zal aanvankelijk laag bieden voor de inruiler. Daar ben je zelf bij ...[heel verhaal over belastingen]
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 17 nov 2009, 12:24
- Woonplaats: Niet van gisteren
- Locatie: Vanwaar ben je? Niet van gisteren.
Re: k1600GTL super of blooper
... we geraken het dus stilletjesaan eens met elkaar ikke blij
Inderdaad. Hier en daar zal wel eens een enkeling het geluk hebben een dealer te vinden die zijn motor zeer gunstig overneemt.
Om daar echter een statement van te maken, inderdaad ... dan slaan we de bal mis.
Elke motor (rij tegenwoordig zelf met een Goldwing 1800) is gebonden aan waardeverlies en als we het echt gaan uitrekenen dan zouden we gaan verschieten.
Feit is dat een dure motor (want daar ging het hier in eerste instantie toch om) een dusdanige kwaliteit en service zou moeten hebben dat kleine probleempjes en grote gevolgen ergens niet zouden mogen voorkomen in die prijsklasse. Jammer genoeg worden we steeds weer opnieuw geconfronteerd met deze voorvallen.
Eigenlijk moeten we ons gewoon bewust zijn dat er totaal verschillende belangen bij de twee partijen heersen.
Enerzijds de fabrikant, met aan zijn zijde het dealernetwerk, die enkel en alleen maar winst willen maken. De tegemoetkoming naar die ene echt goeie klant, of de klant met de grootste mond, wordt bij een andere wel teruggerecupereerd. Geen twijfel aan.
Anderzijds is er de klant, die zo goedkoop mogelijk wil af zijn.
Deze twee werelden stroken nu eenmaal niet met elkaar ... en dat heet gewoon simpel 'economie'. punt.
Inderdaad. Hier en daar zal wel eens een enkeling het geluk hebben een dealer te vinden die zijn motor zeer gunstig overneemt.
Om daar echter een statement van te maken, inderdaad ... dan slaan we de bal mis.
Elke motor (rij tegenwoordig zelf met een Goldwing 1800) is gebonden aan waardeverlies en als we het echt gaan uitrekenen dan zouden we gaan verschieten.
Feit is dat een dure motor (want daar ging het hier in eerste instantie toch om) een dusdanige kwaliteit en service zou moeten hebben dat kleine probleempjes en grote gevolgen ergens niet zouden mogen voorkomen in die prijsklasse. Jammer genoeg worden we steeds weer opnieuw geconfronteerd met deze voorvallen.
Eigenlijk moeten we ons gewoon bewust zijn dat er totaal verschillende belangen bij de twee partijen heersen.
Enerzijds de fabrikant, met aan zijn zijde het dealernetwerk, die enkel en alleen maar winst willen maken. De tegemoetkoming naar die ene echt goeie klant, of de klant met de grootste mond, wordt bij een andere wel teruggerecupereerd. Geen twijfel aan.
Anderzijds is er de klant, die zo goedkoop mogelijk wil af zijn.
Deze twee werelden stroken nu eenmaal niet met elkaar ... en dat heet gewoon simpel 'economie'. punt.
Re: k1600GTL super of blooper
En dan spreken we nog niet van die derde partij : de fiscus. Van de (hogervermelde) 23.550 euro die je moet neertellen voor een GTL zijn er al direct iets van een 4.100 voor de schatkist bestemd. Eénentwintig procent BTW, weet je wel. En die gaat je dealer je heus niet uit eigen zak teruggeven bij overname van je machine, die ben je al kwijt vanaf de eerste seconde. Kortom, begin je waardeverlies maar al te verrekenen van de nettoprijs, dus van een goeie 19.000 euro, in plaats van van die oorspronkelijke 23.550.Nick schreef:Eigenlijk moeten we ons gewoon bewust zijn dat er totaal verschillende belangen bij de twee partijen heersen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: k1600GTL super of blooper
Hahahaha, dan ben jij zeker wel graag geziene gast bij je dealer ...
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Re: k1600GTL super of blooper
Mannekes toch, ik zit hier te wachten op mijn 1600 GT en durf bijna niet meer lezen. Normaal komt ie deze week binnen (was eerst vorige week). De eerste twee jaar dus heel veel kilometers rijden, veel wassen, veel in de regen rijden om te kijken wat er allemaal stuk gaat en hapert.
Wat betreft de waarde bij overname. Ik heb van de dealer een heel schone prijs gekregen voor mijn RT van 2007 met 36.000 km op te teller. Ik heb zelfs de moeite niet genomen om te proberen hem particulier te verkopen omdat ik de prijs heel goed vind en geen zin had in een processie van onnozele biedingen, curieuzeneuzen en vragen om testritten.
Wat betreft de waarde bij overname. Ik heb van de dealer een heel schone prijs gekregen voor mijn RT van 2007 met 36.000 km op te teller. Ik heb zelfs de moeite niet genomen om te proberen hem particulier te verkopen omdat ik de prijs heel goed vind en geen zin had in een processie van onnozele biedingen, curieuzeneuzen en vragen om testritten.
Re: k1600GTL super of blooper
Absoluut ! Alleen al omdat ik zo'n sympathieke kerel ben. Maar je mag mijn stelling best eens toetsen aan de praktijk, het lachen zal je snel vergaan.®win schreef:Hahahaha, dan ben jij zeker wel graag geziene gast bij je dealer ...
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: k1600GTL super of blooper
Weet ik.®win schreef:Ik kan en wil ook niet alles goedpraten; ik geef alleen aan dat er een andere kant is.
Overigens, als ik dergelijke ervaringen zou hebben was ik er al geen klant meer ...
En ik ben er ook al lang geen klant meer. Maar dat hen dat geen éne reet interesseert, is nogal typerend.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Re: k1600GTL super of blooper
Ik heb een tijd geleden zelf de berekeningen gedaan voor een RT... Ik heb de fout gemaakt om mijn RT te houden voorbij 40000km (wat in mijn geval minder dan een jaar is). Ik dacht hem te verkopen aan 80K maar toen was de vraag al ingestort. Pas als ik 6 jaar met mijn huidige RT heb gereden, zal ik goedkoper af zijn dan elk jaar een nieuwe RT te kopen. Nog goedkoper is elk jaar een tweedehands RT te kopen, maar dan heb je weer die garantie niet, en het verschil tussen een nieuwe kopen vs een tweedehands is erg weinig als je er zoals mij jaarlijks 45K op zet.
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: k1600GTL super of blooper
.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: k1600GTL super of blooper
alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen
Bij mij auto op twee wielen.
Uitstekend op snelweg en om naar te kijken maar dan houd het op.
Hele dag in bergen met R1200RT of met K1600GTL ....
Rt rijder kan s'avonds nog sauna nemen k1600GTL rijder heeft in dag al genoeg gezweet.
Deze info gekregen van die overgestapt zijn R1200RT naar K1600GTL
En geen enkel is er lovend over, ja dat zij al spijt hebben van wissel.
het wordt tijd dat we Alfa eens meenemen op een clubritje in de ardennen of de Eifel liefst met enkele 1600 ' s erbij . Breng de handdoeken maar mee om het zweet af te drogen
ps ik doe ook mee met mijn oud ijzer van 60 ? PK
Re: k1600GTL super of blooper
Over de GTL kan ik niets zeggen maar wel over de GT.alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen
Bij mij auto op twee wielen.
Uitstekend op snelweg en om naar te kijken maar dan houd het op.
Hele dag in bergen met R1200RT of met K1600GTL ....
Rt rijder kan s'avonds nog sauna nemen k1600GTL rijder heeft in dag al genoeg gezweet.
Deze info gekregen van die overgestapt zijn R1200RT naar K1600GTL
En geen enkel is er lovend over, ja dat zij al spijt hebben van wissel.
Ik ben overgestapt van de RT naar de GT en ik vind het een goeie beslissing.
Ik heb altijd graag met de RT gereden maar de GT is toch van een andere categorie en totaal niet te vergelijken.
Voor ik de GT kocht zat ik er een beetje mee in en ik heb een jaar getwijfeld en het dan toch maar gedaan.
Ik vind de GT eigenlijk in alle opzichten beter en leuker om mee te rijden dan de RT.
Ik was vooral bang voor de mindere windbescherming, maar op de RT had ik altijd turbulentie waardoor ik zat te knikkebollen
met pijn aan de nek tot gevolg bij langere ritten. Bij de GT heb ik wat minder windbescherming, maar geen turbulentie meer.
Je raak trouwens heel snel verslaafd aan de power van de GT.
Het enige minpunt vind ik het zadel. Daar zal zo spoedig mogelijk een Corbin of een Kahedo of weet ik veel wat op komen maar ja,
geen enkele BMW heeft een goed zadel.
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: k1600GTL super of blooper
.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 4703
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
- Locatie: Sint Niklaas
Re: k1600GTL super of blooper
Kheb direct ook al goesting om dat toereke mee te doen, kwestie van wat bij te leren hé....alfa schreef:Jo,
Dat zal er nog wel eens van komen , enkel zit dit jaar vast in renovatie.
Ik heb geen schrik ,strepen verdiend (leerschool)door met zware choppers te rijden .
Mijn R1100R is gewoon speelgoed een fun bike en dat kan je niet zeggen van K1600GTL .
Onze fjr's kunnen mij in bochtig toeren niet meer volgen, ik heb maar 80Pk.
Kan zijn dat ik nu appelen met citroenen vergelijk. fun vezus comfort.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Re: k1600GTL super of blooper
Bedoel je dezealfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen
Bij mij auto op twee wielen.
Honda vt 500- Yamaha virago1100- Kawasaki En 500C- Suzuki bandit 600- Honda vt600- Yamaha dragstar 1100-Suzuki bandit 1200- Kawasaki VL 1500- BMW R1100S- Yamaha royalstar 1300- BMW R1100R
@ Dirk: Bescheidenheid?
-
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: 30 jul 2013, 10:47
- Woonplaats: .
- Locatie: Uit oudste stoetersdorp .
Re: k1600GTL super of blooper
.
Laatst gewijzigd door alfa op 28 okt 2013, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1100R zonder KFR
-
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
- Woonplaats: Kortenberg
- Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel
Re: k1600GTL super of blooper
alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen
Bij mij auto op twee wielen.
Uitstekend op snelweg en om naar te kijken maar dan houd het op.
Hele dag in bergen met R1200RT of met K1600GTL ....
Rt rijder kan s'avonds nog sauna nemen k1600GTL rijder heeft in dag al genoeg gezweet.
Deze info gekregen van die overgestapt zijn R1200RT naar K1600GTL
En geen enkel is er lovend over, ja dat zij al spijt hebben van wissel.
Ik heb zowel met een R1200RT als met een K1600GTL in de bergen(Zwitserland, Oostenrijk en Italiê) rondgetoerd en heb meer plezier beleeft met de K1600 dan met de R1200RT. En eerlijk gezegd heb ik met de RT meer gezweet dan met de K, het was toen veel warmer.
Twee minpuntjes aan de K is dat de banden VEEL rapper versleten zijn en lichtinval op het GPS scherm.
Maar daarvoor heb ik iets "gefabriceerd".
Groeten Rudy.
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: k1600GTL super of blooper
Ik word niet moe van met een K1600GT(L) te rijden. Wel van kortzichtige meningkjes, gebaseerd op 'van horen zeggen'.
Dat lijkt me nogal dikwijls zo, maar 'k heb dat alleen maar van horen zeggen.
Alfa, wie zijn "onze FJR's"?
Dat lijkt me nogal dikwijls zo, maar 'k heb dat alleen maar van horen zeggen.
Alfa, wie zijn "onze FJR's"?
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: k1600GTL super of blooper
Idd als ik enkel moet afgaan op commentaar hier of van horen zeggen had ik geen BMW hoeven te kopen
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 2287
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:36
- Woonplaats: Republiek Hollands Midden
- Locatie: Republiek Hollands Midden
- Contacteer:
Re: k1600GTL super of blooper
Relax schreef:Ik word niet moe van met een K1600GT(L) te rijden. Wel van kortzichtige meningkjes, gebaseerd op 'van horen zeggen'.
Dat lijkt me nogal dikwijls zo, maar 'k heb dat alleen maar van horen zeggen.
Alfa, wie zijn "onze FJR's"?
Ooit gehoord van een Troll op een forum? Die moet je negeren.
costerke schreef:[...] en en lichtinval op het GPS scherm.
Maar daarvoor heb ik iets "gefabriceerd".
Kun je zeggen, of beter laten zien wat?
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕حƖᴚ + ┴ɹϛㄥʞ
-
- Berichten: 748
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 09:02
- Woonplaats: St-Joris-ten-Distel
- Locatie: West-Vlaanderen
Re: k1600GTL super of blooper
Kijk eens aan 100% "mijn gedacht"costerke schreef:alfa schreef:K1600GTL en dergelijke motoren ,zijn de SUV onder de toermotoren
Type Honda Goldwing.
Als er een Goldwing stop heb ik de neiging om 2 bollen met slagroom te vragen
Bij mij auto op twee wielen.
Uitstekend op snelweg en om naar te kijken maar dan houd het op.
Hele dag in bergen met R1200RT of met K1600GTL ....
Rt rijder kan s'avonds nog sauna nemen k1600GTL rijder heeft in dag al genoeg gezweet.
Deze info gekregen van die overgestapt zijn R1200RT naar K1600GTL
En geen enkel is er lovend over, ja dat zij al spijt hebben van wissel.
Ik heb zowel met een R1200RT als met een K1600GTL in de bergen(Zwitserland, Oostenrijk en Italiê) rondgetoerd en heb meer plezier beleeft met de K1600 dan met de R1200RT. En eerlijk gezegd heb ik met de RT meer gezweet dan met de K, het was toen veel warmer.
Twee minpuntjes aan de K is dat de banden VEEL rapper versleten zijn en lichtinval op het GPS scherm.
Maar daarvoor heb ik iets "gefabriceerd".
Groeten Rudy.
-
- Berichten: 5688
- Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
- Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
- Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.
Re: k1600GTL super of blooper
®win schreef: Ooit gehoord van een Troll op een forum? Die moet je negeren.
In eerste instantie ga ik altijd voor het amusement.
I respect your opinion. But I don't give shit.