Valbescherming

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

stefke2

Re: Valbescherming

Bericht door stefke2 »

Relax schreef:Voor iemand die hier zoveel info komt halen, doet ie nogal neerbuigend.
ach, hoogmoed komt voor de val... 8-)
Relax

Bericht door Relax »

:-)

'k Heb me laten vertellen dat je van hoog het hardst valt.
I respect your opinion. But I don't give shit.
KeeS16

Bericht door KeeS16 »

Je kan ook hard vallen laag bij de grond, tegen hoge snelheid!
Joker

Bericht door Joker »

Been there done that :-)
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
rudyvc

Bericht door rudyvc »

Ik rijd sinds dit weekend op een 2dehands K1200GT, die er ondanks zijn 6 jaar nog prachtig uitziet. Tot vorig jaar november reed ik op een R1200ST, die ik spijtig genoeg total loss heb gereden. Op mijn ST had ik valbaren staan en die hebben meer dan eens gediend en hun nut bewezen. Ik heb met de ST 6 jaar gereden, meer dan 100 000km, en als ik die periode bekijk dan kan ik (voor mij) volgende onderverdeling maken:
- motor laten vallen uit stilstand (mijn deel al wel gehad)
- vallen en schuiven met de motor bij lage snelheid (bv aangetikt worden tijdens het filefilteren)
- de crash waar bescherming niet meer relevant is, kosten zijn er meer dan je wil...

Zoals ik al zei, vanaf dit weekend is het met een K1200GT te doen. Ik hoop de 2 laatste gevallen niet meer tegen te komen, maar ik weet sowieso, dat de motor wel eens op zijn zij zal liggen, hoe voorzichtig ik ook zal zijn. En op mijn K1200GT staat niet de minste bescherming.
Daarom vroeg ik me af of er iemand op dit forum reeds ervaring heeft met dikkere rubberen kleefstrips die op bepaalde plaatsen op het koetswerk aangebracht worden en het koetswerk beschermen tegen krassen? Je ziet dat wel eens op de zijkanten van deuren van autos. Kan dit soelaas bieden voor de schade bij het neerleggen van de motor?
2007 F650 GS => 2008 R1200 ST => 2013 F650 GS => 2014 K1200 GT
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

De wunderlich beugels hebben vandaag bewezen dat ze hun geld waard zijn. Ik wilde mijn motor parkeren toen mijn dochter vlak voor ze afstapte iets vroeg. Ik antwoorde en liet de motor zijwaarts kantelen om op de zijpikkel te plaatsen. Tot mijn ontzetting had ik die dus vergeten uit te klappen omdat mijn dochter iets vroeg. Ik kon de motor natuurlijk niet meer houden en heb hem moeten neerleggen. Buiten het feit dat er wat verf van de beugel is heeft motor geen schade. Ook aan de ledlampen die toch laag hangen is geen schrammetje. Morgen achter een spuitus zwarte verf om de beugel te retoucheren.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Oeps-momentje. Gelukkig geen schade aan de motor :thumleft:
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

®win schreef:Oeps-momentje. Gelukkig geen schade aan de motor :thumleft:
Het belachelijke van heel de zaak was dat het gebeurd is in Brugge op het Zand. Met dit weer zaten de terrassen overvol. Inderdaad een oeps momentje.
P@ul

Bericht door P@ul »

[quote]Het belachelijke van heel de zaak was dat het gebeurd is in Brugge op het Zand. Met dit weer zaten de terrassen overvol. Inderdaad een oeps momentje.[/quote)
Nogal een geluk dat je niet in uniform was, ze zouden nog luider gelachen hebben... :wink:
Zo heb ik eens in Veurne op een goedgevulde markt ene zien vallen, had zijn remschijfslot vergeten af te nemen... :oops:
Motorcycle always a trusty friend
Plaats reactie