Zwaar in de remmen met de GS.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

st1100

Re: Zwaar in de remmen met de GS.

Bericht door st1100 »

Als je voor elk rood licht op voorhand moet stoppen omdat er wel iemand door het rood zou kunnen rijden of wandelen , Dan kan je beter uwe moto verkopen..... :-(
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

MidlifeCruise schreef:Vraagje voor de GSA1150 zonder rembekrachtiging met ABS.
Hoe zet je de ABS uit? Dat is mij tot heden niet gelukt en ik heb geen handleiding...

Ik test wekelijks mijn ABS, zowel voor- als achter.
Van in het begin vind ik dat de achterrem bij ABS werking door zijn rem gaat, er is een lange periode dat de remkracht weggaat. Is dat normaal?
Bij mijn RS was dat pulserend met schokken, Zelfde voor- als achter.
Ik hou mij hart vast wanneer ik die achterrem wil bij gebruiken en de ABS opkomt want dan remt die volgens mij te lang niet meer mee...

ps heb 2x cursus gevolgd met Johan van VROM, die ik zeer kan aanbevelen.
Je hebt geen rood verlicht knopje op je linker knoppenwinkel? Dan zou ik niet weten hoe je de ABS uitzet. Indien wel dan bij contact uit op knopke drukken en ingeduwd houden en dan kontakt op dacht ik, maarik heb zelf geen ABS dus ben geen kenner :grin:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Op mijn GSA is 't volgende: contact uit, knopke indrukken en ingedrukt houden, contact aan, starten, dan pas knopke lossen. Normaal gezien moet 't lampke v.d ABS dan blijven branden ipv te staan pinken.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax

Bericht door Relax »

st1100 schreef:Als je voor elk rood licht op voorhand moet stoppen omdat er wel iemand door het rood zou kunnen rijden of wandelen , Dan kan je beter uwe moto verkopen..... :-(
Helemaal mee eens. Je kan niet blijven anticiperen. Dan sta je dikwijls stil, in afwachting van...
I respect your opinion. But I don't give shit.
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Koppel!! schreef:RT (en denk alle straatmotoren met ABS): full gecombineerd remsysteem, dwz dat vooraan ook achteraan bediend, en achteraan ook vooraan bediend.
GS: semi gecombineerd, dwz dat vooraan ook achteraan bediend, maar achteraan bediend NIET de voorrem
Incorrect. De R1200RT heeft ook een semi gecombineerd remsysteem.

https://dl.dropboxusercontent.com/u/124 ... %20BMW.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

Wooter, ik ga niet bekvechten met je, er is een kans dat je gelijk hebt, maar ik denk dat het remdiagram waarvan jij een voorbeeld aanhaalt nu net het diagram v.d R1200GS is. Ik heb altijd geweten dat straatmotoren een full-integral hebben, en enkel de GS een semi-integral.

Iemand die duidelijkheid kan scheppen :?:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Volgens mij heeft alleen de K1200LT en nu de K1600 een vollintegral ABS en is het overige gamma altijd met teilintegral geleverd.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
de Pierre
Contacteer:

Bericht door de Pierre »

Nick schreef:Wat hebben we geleerd vandaag?

Zebrapaden, kinderen en ... NIET ANTICIPEREN VOORAF spaart je heel wat kopzorgen of je nu wel of niet dat voetje had moeten meegebruiken.

Het enige wat je vooraf had moeten gebruiken was het koppetje.

Noodremmen is vaak een gevolg van een verkeerde anticipatie op het omliggende verkeer.
Ook juist uiteraard - ik denk wel dat het koppeke er steeds bij is - zowel in de wagen als op de moto.

71 jaar( bijna ) : nog geen enkel ongeval met de wagen - ik rijd sinds mijn 18jaar en was beroepshalve commercieel afgevaardigde : ik leefde dus wel echt in de auto.
Moto : Negen BMW s - twee Yama s . Slechts 1 overtreding ! De flits : mooie palmares toch?

Pintjes, kleintjes, wijntjes en andere : uiteraard - maar NOOIT als ik sleutels in de hand heb v auto of moto. Leuk dit mag ook niet maar dan nemen we hier thuis de fiets -:) als we weten dat het "zwaar" zou kunnen worden - of de kameraad gaat mee als BOB.

ikke,
wooter
Contacteer:

Bericht door wooter »

Koppel!! schreef:Wooter, ik ga niet bekvechten met je, er is een kans dat je gelijk hebt, maar ik denk dat het remdiagram waarvan jij een voorbeeld aanhaalt nu net het diagram v.d R1200GS is. Ik heb altijd geweten dat straatmotoren een full-integral hebben, en enkel de GS een semi-integral.

Iemand die duidelijkheid kan scheppen :?:
De uitleg die ik van mijn verkoper en garagist heb gekregen komt overeen met mijn ervaringen op mijn RT en de PDF: remhendel op het stuur activeert alle remmen, voethendel activeert enkel de achterrem.
Dre GS

Bericht door Dre GS »

Yep,
Ga maar eens kijken naar deze site daar vind u alles over zwaar in de remmen gaan, en het lukt je perfect om een noodstop te oefenen.
Op deze site vindt u veel meer dan in de remmen gaan (bochten draaien inhalen enzv...... werkelijk de moeite.

http://www.luiemotorfiets.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Laat maar iets weten wat je van deze site vindt.

Tot in den draai

Dré GS
Plaats reactie