Wachttijd op onderhoudsbeurten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Nu kom ik net terug van garage bmw, en die waren niet open, maken lange brug tot den 18de... leuk zenne... :cry:

nu ja, ik heb ben hier naar winkel geweest die auto-onderdelen verkoopt, en die verkopen motoronderdelen ook... en ben daar goedkoop besteld geweest!

en hij kan olie- en luchtfilters ook bestellen zei hem.

alleen vijskes voor mijn tankdop vind ik nergens, bmw heeft weer eens speciale vijskes gebruikt, ben naar 6 winkels geweest en nergens te vinden :cry:
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:wink: Interessante discussie, we kunnen er maar beter van worden.
Wil daar nog iets aan toevoegen: de gasten aan den toog die met een air praten van wij kennen er alles van terwijl ze amper hun pollen vuilmaken: wel daar ik de schijt van. Bij bepaalde gasten krijg ik steevast de indruk dat ze u pakken voor iemand die nog nooit een bout van dichtbij heeft gezien. :evil:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

als je zo iemand tegenkomt aan de toog.

smijt wat technische termen naar zijnen kop en ook al hebben ze niets met motoren te maken, hij staat daar met zijnen bek vol tanden.

drink dan rustig uw pintje uit en bestel er nog enen. :lol:
doe ik ook en het werkt tot nu toe altijd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Ons kantoor is vlak bij BMW Evere. Is een grote BMW-garage die zowel auto's als motorfietsen heeft (zo zijn er wellicht niet veel). Inzake de auto ben ik er tevreden van en vandaar dat ik er nu ook eens het onderhoud van de motor ga proberen. Gisteren afspraak gemaakt voor 20.000 km - onderhoud. 25 AUG 05 mag ik gaan. Ik vind dit geen abnormale termijn voor de tijd van het jaar. In het voorjaar zal dat wellicht wat langer zijn, in de winter nog wat korter. Als je 5 weken moet wachten, dan zou ik me vragen stellen : ofwel is die dealer overwerkt en dan krijg je risico's - ik zal nooit vergeten dat ik een paar jaar geleden na een dringend onderhoud van mijn motor (Suzuki destijds weliswaar) mocht vaststellen dan de rechterschroef van de voorvork naast mijn voorwiel lag op de autotrein op het moment dat ik hem van de wagon wou rijden (te Rome); ofwel is die man niet bekwaam waardoor hij zijn werk niet kan organiseren.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
motorprinsesje

Geert VN schreef:Ons kantoor is vlak bij BMW Evere. Is een grote BMW-garage die zowel auto's als motorfietsen heeft (zo zijn er wellicht niet veel). Inzake de auto ben ik er tevreden van en vandaar dat ik er nu ook eens het onderhoud van de motor ga proberen. Gisteren afspraak gemaakt voor 20.000 km - onderhoud. 25 AUG 05 mag ik gaan. Ik vind dit geen abnormale termijn voor de tijd van het jaar. In het voorjaar zal dat wellicht wat langer zijn, in de winter nog wat korter. Als je 5 weken moet wachten, dan zou ik me vragen stellen : ofwel is die dealer overwerkt en dan krijg je risico's - ik zal nooit vergeten dat ik een paar jaar geleden na een dringend onderhoud van mijn motor (Suzuki destijds weliswaar) mocht vaststellen dan de rechterschroef van de voorvork naast mijn voorwiel lag op de autotrein op het moment dat ik hem van de wagon wou rijden (te Rome); ofwel is die man niet bekwaam waardoor hij zijn werk niet kan organiseren.
Of besparingen op personeel hé... te weinig handen en je kan maar paar motoren doen per dag...

en je gaat mij niet zeggen dat ze niet genoeg geld verdienen op personeel te betalen?

groetjes
brit

Bericht door brit »

2-3 jaar geleden stond er in motorrijder een interview met de toenmalige baas van bmw motorrad belgië (interview naar aanleiding van het afscheid van de man als hoofd van bmw motorrad belgië). de man verklaarde dat het aantal dealers bewust op hetzelfde niveau gehouden wordt om de broodwinning van die dealers te garanderen.

monopolievorming? nee toch?!?!? toen ik begin dit jaar voor een probleem met mijn motor langsging bij een andere dealer dan die waar ik mijn gs gekocht had en die mijn probleem voorlegde bij bmw bornem kreeg die van bornem horen dat hij niks aan mijn motor mocht doen en dat ik bij de dealer moest langsgaan waar ik de motor gekocht had (wat ik al gedaan had).

nog een voorbeeld: officiële korting is 3% voor alle motorfietsen bij alle dealers. toevallig (nou ja, toevallig) verkreeg bmw motorrad belgië de info dat ik een grotere korting had gekregen voor de aankoop van mijn 12gs (mocht ook wel, met de 12gs erbij had ik op 4 jaar tijd voor 37300 euro gekocht bij de betreffende dealer). Het absurde is dat de dealer hiervoor op zijn vingers werd getikt door de mensen in bornem.

kan zo nog een eindje verder doen, maar ga de webmaster sparen :lol: :lol: :lol:
motorprinsesje

brit schreef:2-3 jaar geleden stond er in motorrijder een interview met de toenmalige baas van bmw motorrad belgië (interview naar aanleiding van het afscheid van de man als hoofd van bmw motorrad belgië). de man verklaarde dat het aantal dealers bewust op hetzelfde niveau gehouden wordt om de broodwinning van die dealers te garanderen.

monopolievorming? nee toch?!?!? toen ik begin dit jaar voor een probleem met mijn motor langsging bij een andere dealer dan die waar ik mijn gs gekocht had en die mijn probleem voorlegde bij bmw bornem kreeg die van bornem horen dat hij niks aan mijn motor mocht doen en dat ik bij de dealer moest langsgaan waar ik de motor gekocht had (wat ik al gedaan had).

nog een voorbeeld: officiële korting is 3% voor alle motorfietsen bij alle dealers. toevallig (nou ja, toevallig) verkreeg bmw motorrad belgië de info dat ik een grotere korting had gekregen voor de aankoop van mijn 12gs (mocht ook wel, met de 12gs erbij had ik op 4 jaar tijd voor 37300 euro gekocht bij de betreffende dealer). Het absurde is dat de dealer hiervoor op zijn vingers werd getikt door de mensen in bornem.

kan zo nog een eindje verder doen, maar ga de webmaster sparen :lol: :lol: :lol:
Wat je nu verteld heb ik ook al vernomen, net identiek zelfde... maar ik vind het een schande, want wie is er de dupe van?

Iedereen met bmw motor... allé toch zolang hij in garantie is of wie er niet zelf kan aanwerken...

Ik zou voorstellen dat iedereen motor mechaniek gaat studeren, dan de garages geen werk meer hebben nadat garantie verlopen is :lol:
Relax

Bericht door Relax »

Ik ging vandaag bij m'n dealer langs ivm m'n BMW-stappers. Vroeg hen nav dit topic hoe lang iemand moet wachten voor een onderhoud. Antwoord: één week. Mede door het feit dat er zich geen files voordoen door sluiting voor jaarlijks verlof, zij sluiten er nl niet.
Laetem, zonder namen te noemen.
motorprinsesje

Relax schreef:Ik ging vandaag bij m'n dealer langs ivm m'n BMW-stappers. Vroeg hen nav dit topic hoe lang iemand moet wachten voor een onderhoud. Antwoord: één week. Mede door het feit dat er zich geen files voordoen door sluiting voor jaarlijks verlof, zij sluiten er nl niet.
Is de garage dinsdag open ginder? Ik moet namelijk dringend een bmw onderdeel hebben en in zottegem zijn ze niet open tot donderdag...

Heb je iets zien uithangen van lange brug maken in laetem?

groetjes
Relax

Bericht door Relax »

Dinsdag is't ie open, lucky you :)
motorprinsesje

Relax schreef:Dinsdag is't ie open, lucky you :)
You make my day, thank you :wink:
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Relax schreef:Ik ging vandaag bij m'n dealer langs ivm m'n BMW-stappers. Vroeg hen nav dit topic hoe lang iemand moet wachten voor een onderhoud. Antwoord: één week. Mede door het feit dat er zich geen files voordoen door sluiting voor jaarlijks verlof, zij sluiten er nl niet.
Ik heb 8 jaar geleden 2 BMW's gekocht bij een dealer in het Zottegemse : service : zero :(
Begin dit jaar een rt1150 bij Motorrad-Latem gekocht en nu nog een r850r : Daar kun je pas spreken van service op en top :!: :wink:
BMW Motor Club Vlaanderen lid
brit

Bericht door brit »

Relax schreef:Ik heb zelf al kritiek gepost op een dealer in die zin dat hij stukken verkocht die veel duurder waren dan bij een collega, maar ik kreeg geen mail, dus het kan toch...
dat is sterk variabel hoor. ik heb hier toch al een aantal topics weten sneuvelen met daarin minder positieve feedback over bmw.

wees maar zeker dat mocht die dealer dit forum lezen en niet opgezet zijn met je melding het topic zal verwijderd worden.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
brit schreef:
Relax schreef:Ik heb zelf al kritiek gepost op een dealer in die zin dat hij stukken verkocht die veel duurder waren dan bij een collega, maar ik kreeg geen mail, dus het kan toch...
dat is sterk variabel hoor. ik heb hier toch al een aantal topics weten sneuvelen met daarin minder positieve feedback over bmw.

wees maar zeker dat mocht die dealer dit forum lezen en niet opgezet zijn met je melding het topic zal verwijderd worden.
Triestige evolutie, als 't goed is moogt ge 't zeggen, awel, als 't slecht moet ge 't ook mogen zeggen dan :|

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Relax

Bericht door Relax »

brit schreef:

Dat zal me aan m'n r**t roesten. Als jullie het op tijd gelezen hebben, dan is mijn opzet geslaagd. En als BMW bmv een webbeheerder zich op die manier wil laten kennen, dan doen ze maar. Zegt meer over hen dan over mij. Tot zolang het objectief blijft, kan men ons weinig verwijten.
Ik heb hierbij ook niemand veroordeeld, ik stelde gewoon een serieus prijsverschil vast bij twee verschillende dealers. Alsnog kan iemand beslissen bij de duurdere te gaan.
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik neem aan dat het vasthouden aan die 21 dealers niet meer van deze tijd is.
Het aantal motorrijders is de laatste jaren gestegen en ik denk dat BMW daar tochwel het merendeel van heeft.
De afgelopen jaren zijn er ook veel meer nieuwere modellen uitgebracht wat maakt dat er veel meer liefhebbers hun gading vinden onder het merk BMW :!:
Indien deze tendens zich verderzet naar de toekomst dan moeten ze daar toch wel iets aan gaan doen :!:
Waarom geen meerder combinatie's van BMW Auto en Moto garages maken, verscheidene Autogaragisten zijn vragende partij :idea:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

De tendens is nu eenmaal grote delaerships, warenhuizen bijna (zie duitsland), is bij Ducati ook het geval. 1 dealer voor een bepaalde regio en de klant moet zijn plan maar trekken. Beter ware het met onafhankelijke agenten te werken, kleine dealers, die een "erkenning" krijgen van BMW enzo ook met garantie enzo in orde zijn..., meerdere per regio die ook bij Bornem moto's en onderdelen aankopen, aan dealer prijzen, maar hun eigen uurprijzen hanteren ed. Beter voor de klant, moeilijker voor Bornem, om onder controle te houden enzo. Zal wel nie lukken...
Wat mij eigenlijk verbaast is dat de BMW club niet zoiets heeft als een soort ombudsman, die klachten bundeld, contact heeft met rechtswinkels en die BMW Bornem een beetje onder druk kan zetten. Of is BMW MC VL een verlengde van BMW Bornem :twisted:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Relax schreef: Dat zal me aan m'n r**t roesten.
:shock: schone beeldspraak, kende deze uitdrukking niet :wink: :lol: :lol:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
brit

Bericht door brit »

er is reeds een (korte) discussie geweest over het al dan niet verwijderen van topics door de beheerders van het forum.

er werd toen aangehaald dat de club een goede verstandhouding heeft met bmw belux en haar dealers en deze verstandhouding (logischerwijs) wil behouden. dit vertaalt zich in een aantal concrete diensten zoals bv. het ter beschikking stellen van domein (voor de fun-day als ik me niet vergis), info-avonden waarop mensen van bmw belux komen spreken, ...

het is echter ook het beleid van bmw motorrad om clubs als het ware te incorporeren. om het lelijk te zeggen: beter te vriend houden, dan te vijand (of zelfs gewoon links te laten liggen). met dergelijke beleidsoptie krijg je een situatie waarin clubs die binnen de lijntjes kleuren beloond worden. het is jammergenoeg ook het beleid van bmw om 'in te grijpen' bij clubs/instanties die buiten de lijntjes kleuren (algemeen beschouwd). een mooi voorbeeld hiervan (zonder een oordeel te vellen over de kern van de zaak zelf) is de hetze rond het abs dat reeds (internet)wereldkundig is sinds begin 2004. bijna een volledig jaar werden berichten aangaande dit onderwerp op fora gelieerd aan een bmw club verwijderd. op de onafhankelijke fora werd er wel gecommuniceerd over het onderwerp (met alle gevolgen van dien). mssch heeft bmw uit dit onderwerp (waarvan het laatste zeker nog niet gezegd en geschreven is) haar lessen getrokken en past ze haar strategie in deze aan...

ook al vind ik bepaalde 'zaken' not done/koosjer/... van bmw, zo verkeerd is die beleidsoptie nog niet. als producent is het de allernormaalste zaak van de wereld dat je voor je produkt staat. de dag dat dat het geval niet meer is, heb je als producent de oorlog verloren. niettemin, er zijn nog tal van andere opties of zelfs mixes van opties die kunnen gekozen worden...

en toch zal het succes van bmw (en bijgevolg haar clubs) enkel maar blijven toenemen. niet omwille van het logo, maar omwille van de innovatie én de marketing (hoeveel motorrijders zaten te wachten achter esa bv.?) én de kwaliteit (die wel steeds beter kan) én de sterke basis (in cijfers en koperspubliek) die achter dat logo schuilen... want van de motorrijders die een bmw kopen voor het logo, leeft bmw niet...

maar ondertussen zal ik geen ogenblik onbenut laten om bmw te bekritiseren - en omgekeerd ook - (of eerder feedback geven zoals ik het zie) wanneer ik dit nodig acht, alleen al omdat ik als (trouwe) consument van bmw dat recht heb! (meer zelfs, ik beschouw het als mijn plicht)

wat ik eigenlijk wou zeggen :lol: :lol: :lol:: er zijn te weinig dealers - bijgevolg te weinig concurrentie - bijgevolg geen goede vertrekbasis voor de consument.
Plaats reactie