Vraagstuk: waarom draait de motor onstabiel bij stilstaand.

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

R1100RS schreef:
motorprinsesje schreef:UPDATE:



Die rubberen inlaatbuis tussen motor en carburator moet ik niet vervangen zegt hij, aangezien hij binnenin nog intact is. Alleen buiten paar scheurtjes maar niks om zorgen over te maken volgens hem.


groetjes
had ik gelijk of had ik gelijk. :wink:

blijkbaar zit uw hoofdje in de war door al die reacties die je krijgt. :P :shock:
allee ik wacht al op fotos van u tijdens een trainingsritje met J-P of Harald :lol: :lol: :lol:
Dat zal toch voor eind augutus - september zijn... ik denk van in oktober eens te proberen voor mijn examen. Maar dan moet motor volledig in orde zijn, voor ik terug afspraak maak :wink:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Weet iemand of ik zomaar de olie uit mijn voordempers mag laten lopen en terug vullen? welke vloeistof erop mag en hoeveel?

want ik denk dat er ook meer water inzit als wat anders...
Scarto
Berichten: 710
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:47
Locatie: Merelbeke

Bericht door Scarto »

Xavier schreef:Voor zij die nog twijfelen aan de Wondersteen dan maar een fotooke...
De onderste uitlaatbuis gauw eens gekuist met Wondersteen, aan de bovenste heb ik niks gedaan....
Afbeelding
Xavier,

Zou die wondersteen nu echt wel wonderen doen? Is mijn vrees ongegrond, als ik zeg dat die buizen bij de eerste regenval terug dof en bruin zullen worden?

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Michel
Berichten: 255
Lid geworden op: 27 sep 2004, 23:31
Locatie: Dat klein dorpke op blz 45 van clubjournaal 1/2005

Bericht door Michel »

motorprinsesje schreef:Weet iemand of ik zomaar de olie uit mijn voordempers mag laten lopen en terug vullen? welke vloeistof erop mag en hoeveel?

want ik denk dat er ook meer water inzit als wat anders...
Bieke, veel info kunt U hier vinden: http://faq.f650.com/main.html
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Michel schreef:
motorprinsesje schreef:Weet iemand of ik zomaar de olie uit mijn voordempers mag laten lopen en terug vullen? welke vloeistof erop mag en hoeveel?

want ik denk dat er ook meer water inzit als wat anders...
Bieke, veel info kunt U hier vinden: http://faq.f650.com/main.html
Ik heb het gevonden maar misschien dat ik 2 weken wacht en vraag of ik da in de avondschool niet mag doen op de mijne. Want ziet er niet echt praktisch uit om hier thuis uit te voeren... en heb al onder mijn voeten gehad dat de garage onder de olie zit... :oops:

allezins, kan terug achter 1.2 l olie gaan :?
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Martin,

Ik denk dat het in ieder geval weer vuil wordt hoor. Ik zie het voordeel van de Wondersteen vooral in zijn makkelijke en efficiënte reiniging. Meer dan 2 min had ik niet nodig om dit resultaat te krijgen.

Ik kan moeilijk een indicatie geven hoelang ze proper blijven. De foto is een week of drie oud dacht ik en heb net even gekeken: ze zien er weer uit zoals die bovenste. Alles hangt uiteraard af hoe vaak en onder welke omstandigheden je rijdt. Ik ben elke dag zeker 2h op de baan, onder alle weersomstandigheden. Dat mijn moto vuil wordt zal je niet verbazen. Ik moet hem dan ook minstens 2x per maand wassen.

greetz,
Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

Xavier schreef:Martin,

Dat mijn moto vuil wordt zal je niet verbazen. Ik moet hem dan ook minstens 2x per maand wassen.

greetz,
Xavier
Maar twee keer !!! Gij vieze vent :lol: :lol: :lol:
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ke geen tijd. Maar als jij wil zet ik heb wel elke zaterdagmorgen voor uw deur :lol: :lol:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Mijne carburator was heel smerig zei de garagist... en nu zou hij terug als nieuw moeten zijn... ben benieuwd...
motorprinsesje

Wondersteen

Bericht door motorprinsesje »

Afbeelding
Foto voor gebruik wondersteen

Afbeelding
Foto na gebruik wondersteen


alleen spijtig dat de chromé er op bepaalde plaatsen af is, kan ik niet meer herstellen :cry:

maar inderdaad die wondersteen verricht wonderen :wink: en kan het in mijn appartement ook nog gebruiken :lol:
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Had ik gelijk, of had ik gelijk? :lol:
Btw, de matte plaatsen zij niet erg want... die zie je niet als de demper er weer op staat.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Xavier schreef:Had ik gelijk, of had ik gelijk? :lol:
Btw, de matte plaatsen zij niet erg want... die zie je niet als de demper er weer op staat.
Je bent een schatje... :wink:
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

:oops:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Ik ga morgenavond poging doen om motor terug te assembleren... maar heb op internet gevonden dat ik vaseline moet hebben om alles in elkaar te doen schuiven: carburator, inloopbuis en voor benzinetank ook (schuift ook moeilijk erin).

Mijn vraag is, heb ik da nu echt nodig, zou WD40 ook niet helpen? Ik heb namelijk gene vaseline in huis... :oops:

Of mag massage olie gebruikt worden?
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

alle glijmiddels zijn goed :oops: :lol: . maar heeeeeeeeeeeel weinig gebruiken anders kan je de boel terug reingen.
en suc6 met de wederopbouw. :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ca4Ya
Berichten: 240
Lid geworden op: 09 mar 2005, 16:42
Woonplaats: Wetteren

Bericht door Ca4Ya »

Nu ben ik overtuigd!
Ik ga vanavond wondersteen kopen ! ! !
(bij Moto's Koen zeker he prinsesje? of zijn er nog andere plaatsen)


Thanks
.....
Amaaai ,amaai, da spul werkt precies fantastisch !
Ca4Ya
K100RS - K1100RS Special Edition - Honda XL250 Motosport
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

prinsesje
kan je een potje of tube wondersteen voor mij halen en dan handelen wij dat wel af als ik terug ben, oke :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Potje Wondersteen in ruil voor een potje vaseline?
Prinseske, vaseline vind je ook in de Carrefour dacht ik.
Succes bij de montage...
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Ca4Ya schreef:Nu ben ik overtuigd!
Ik ga vanavond wondersteen kopen ! ! !
(bij Moto's Koen zeker he prinsesje? of zijn er nog andere plaatsen)


Thanks
.....
Amaaai ,amaai, da spul werkt precies fantastisch !
Ja, bij Moto's Koen verkopen ze dat, gisteren achtergeweest :wink:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

R1100RS schreef:prinsesje
kan je een potje of tube wondersteen voor mij halen en dan handelen wij dat wel af als ik terug ben, oke :wink:
Ok, zal ik doen

groetjes
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Xavier schreef:Potje Wondersteen in ruil voor een potje vaseline?
Prinseske, vaseline vind je ook in de Carrefour dacht ik.
Succes bij de montage...
Ik heb da nie nodig vaseline, zal wel massage olie of handcreme of bodylotion gebruiken, dat glijdt ook :wink:
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

Voila, inlaatrubber, carburator en luchtkast zitten er al op.

Morgen na mijn werk nog uitlaat, batterij en panelen en ik kan terug rijden 8)
pvde
Berichten: 2652
Lid geworden op: 04 nov 2004, 18:11
Woonplaats: Essen -Wildert
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Een afwasmiddel zoals Dreft, werkt evengoed, heeft iedereen in huis en is veel goedkoper.
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
-Wim-
Berichten: 775
Lid geworden op: 04 apr 2005, 19:03
Woonplaats: B-Zwijndrecht
Locatie: Zwijndrecht

Bericht door -Wim- »

motorprinsesje schreef:Voila, inlaatrubber, carburator en luchtkast zitten er al op.

Morgen na mijn werk nog uitlaat, batterij en panelen en ik kan terug rijden 8)
Hey Prinsesje,

dan heb je eingenlijk geen enkel excuus meer om zaterdag niet mee te rijden. Om hoe laat pikken we je dan op ?

Groetjes,

Wim
K1200LT -> K1200GT -> F650 GS + R1200 GSa -> Honda GL1800L + KTM 990R -> K1600GTL -> R1200GSa LC
motorprinsesje

Bericht door motorprinsesje »

K1200LT schreef:
motorprinsesje schreef:Voila, inlaatrubber, carburator en luchtkast zitten er al op.

Morgen na mijn werk nog uitlaat, batterij en panelen en ik kan terug rijden 8)
Hey Prinsesje,

dan heb je eingenlijk geen enkel excuus meer om zaterdag niet mee te rijden. Om hoe laat pikken we je dan op ?

Groetjes,

Wim
Jawel hé, ik moet werken... maar als er één van jullie geen avondklok heeft thuis, wil ik wel nog een avondritje doen. Ik ben normaal gezien thuis rond 17 u...

groetjes
Plaats reactie