Wie heeft zijn GSA LC al?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Flow

Re: Wie heeft zijn GSA LC al?

Bericht door Flow »

Ja, ja, merci!
:grin:
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Heeft ie niet, kan wel achteraf geplaatst worden.
Den Dirk schreef:Heeft de GSA ook zo`n quicksifter? kan dat nog later geplaatst worden?
Heeft ie niet, kan wel achteraf geplaatst worden.
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Flow

Bericht door Flow »

Al eens mee gereden?
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

Afgelopen maandag eens de schakelassistent uitgeprobeerd. Was gemonteerd op een R1200RT LC (tjemig wat een kopzwaar ding is dat zeg :roll: ).

Na het wegrijden wilde ik die assistent meteen uitproberen, maar bij iedere keer schakelen schokte de motor vanwege het toerenverschil. Na een kilometer of wat te hebben gereden begon ik zwaar te twijfelen of die schakelassistent überhaupt wel op de RT zat.

Zal mij weer overkomen ... Afbeelding

Een stuk verder, snelheid lag al wat hoger (dus meer kracht op de aandrijving) en probeer weer te schakelen: geen beweging in het pedaal, dus maar wat meer kracht en wat schetst mijn verbazing, de assistent doet daadwerkelijk zijn werk. Afbeelding

OK, werking is dus duidelijk, je moet behoorlijk wat kracht zetten voor de assistent in de gaten krijgt dat er wat van hem wordt verwacht, maar dan doet ie het ook.

Is dus ook op de GSA te monteren. Maar ga ik die laten monteren? Nee, dus niet. Bij lagere toeren waar er weinig kracht op de transmissie staat trap je de bak al naar een hogere / lagere versnelling voordat de assistent door heeft dat hij moet werken. Bij hogere snelheden, als er meer kracht op de bak staat, dan moet je m.i. bovenmatig veel kracht zetten voor er geschakeld wordt.

Dan vind ik het zelf bedienen van de koppeling toch net ff fijner.... 8-)
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
betaburned

Bericht door betaburned »

De quickshifter is een beetje kwestie van gewoonte & juist toerental. Rij dagelijks in de file & dan is het best handig. Maar hoe lager de snelheid hoe belangrijker op het juiste moment te schakelen want anders krijg je een 'stoempke' of moet je idd nogal zwaar schakelen. Vanaf 2e/3e heb je dat probleem veel minder. Op snelheid terugschakelen moet je wel opletten niet te snel te gaan want anders durft het wiel al eens wat uitslaan als je naar 3e of 2e gaat.

Rij er ondertussen een paar maanden mee & ben het inmiddels volkomen gewoon. Ik vind het nu behoorlijk praktisch & zal het op de volgende zeker opnieuw plaatsen.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
GS-Walter

Bericht door GS-Walter »

Hela,
ik heb de mijne vandaag na lang wachten en aftellen gaan afhalen. Dus ik kan er volgende week mee naar de Alpen :-). Met dank aan mijn dealer die toch wel een extra inspanning hiervoor deed! Eerst leek het dat de kofferset er nog niet bij zou zijn, maar hij is helemaal compleet!
Man man, wat een zalig machien!!!!!!!!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door GS-Walter op 29 jun 2014, 18:29, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GS Adventure LC
Joker

Bericht door Joker »

Proficiat en die dealer ken ik een man van zijn woord!

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk
Doe het of doe het niet. Proberen bestaat niet!
GS-Walter

Bericht door GS-Walter »

Hela,
daarnet op km-stand 840 (op onderhalve dag erop gezet) :pirat: het eerste onderhoudje laten uitvoeren.
En nu volop gaan genieten in de Alpen volgende week! 8-)

Ps: aangezien ik GS-LC had, kan ik vergelijken. De GSA-LC is niet zo 'nukkig op het gas' als de GS-LC. Hij heeft precies (al is dat wss in het koppeke) iets meer trekkracht. Het is ook een 'valse trage' en je moet dus echt wel opletten. De motor draait rustiger en klinkt niet meer zo ruw en metaalachtig. De stuurdemper maakt toch echt wel een verschil. Fabriek af met de Michelin Anakee's en die hebben me gisteren met de regenbuien, zeker niet ontgoocheld. En de GSA-LC rijdt inzake wegligging net hetzelfde als de GS. Bedoel daarmee dat je de extra kilo's niet voelt (ik althans niet).
Ik blij en diegene die mijne GS-LC kocht, ook blij! Zo hoort dat toch, niet? :-)

GrTz :wink:
GS-Walter.
R1200GS Adventure LC
Plaats reactie