Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Moderator: GVN
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Heb ook een mail gestuurd naar de BFOV .
Reactie :
Hieronder vindt u ons antwoord :
Ja dit is mogelijk. We veronderstellen dat u een document hebt van het belgisch Leger. Dot document is eigenlijk het oude inschrijvingsbewijs dat toegevoegd moet worden aan de aanvraag tot inschrijving via de verzekeraar. Zie ook vrijblijvend onze verzekeringsvoorwaarden inclusief pechverhelping via http://www.bfov-fbva.be/index.php/verzekeringen" onclick="window.open(this.href);return false;
Reactie :
Hieronder vindt u ons antwoord :
Ja dit is mogelijk. We veronderstellen dat u een document hebt van het belgisch Leger. Dot document is eigenlijk het oude inschrijvingsbewijs dat toegevoegd moet worden aan de aanvraag tot inschrijving via de verzekeraar. Zie ook vrijblijvend onze verzekeringsvoorwaarden inclusief pechverhelping via http://www.bfov-fbva.be/index.php/verzekeringen" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Heb eens gebeld met den Dirk die ook zo eentje heeft ingeschreven.
Als ik uw reactie lees dan zijn de regels toch veranderd want bij hem duurde het 8 maand en een rompslomp van papieren
Maar suc6 met de inschrijving hopelijk komt het snel goed.
Als ik uw reactie lees dan zijn de regels toch veranderd want bij hem duurde het 8 maand en een rompslomp van papieren
Maar suc6 met de inschrijving hopelijk komt het snel goed.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
ja, als je BFOV moet geloven moet je zelfs niet naar de douane maar alleen naar de verzekering.
Ik wacht nog op een mail van DIV en dan hoor je het nog wel.
Ik wacht nog op een mail van DIV en dan hoor je het nog wel.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Als je een "inschrijving" van het leger hebt, dan zou dat best kunnen.
Met een Belgische motor naar de douane moeten lijkt mij onlogisch.
Met een Belgische motor naar de douane moeten lijkt mij onlogisch.
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
In België is bijna alles onlogisch hoor.Man in Black schreef:Als je een "inschrijving" van het leger hebt, dan zou dat best kunnen.
Met een Belgische motor naar de douane moeten lijkt mij onlogisch.
Intussen net bericht gehad van de DIV.
Eerst naar douane gaan, die geven dan het roze formulier en daarmee kan je dan naar de verzekering gaan.
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
juist, ik heb te lang in NL gewerkt geloof ik
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Is het trouwens nog verantwoord met motorbanden te
rijden die er nog perfect uitzien maar toch al 10 jaar of meer oud zijn ?
rijden die er nog perfect uitzien maar toch al 10 jaar of meer oud zijn ?
-
- Berichten: 1586
- Lid geworden op: 25 apr 2013, 20:28
- Woonplaats: Opitter
- Locatie: Limburg
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
eigenlijk niet, en zeker niet als ze al jaren stil staan
CBR400RR => DUC Monster 900 => DUC 748 => DUC ST2 => Kawa ZX9R => enduro/cross => Yamaha XT660X => F800R => R1200GS-LC => R1250GS
Lid BMW MC VL.
Lid BMW MC VL.
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Zeker ! Op het droge, op een rechte baan en niet sneller dan 15Km/u.Benny01 schreef:Is het trouwens nog verantwoord met motorbanden te
rijden die er nog perfect uitzien maar toch al 10 jaar of meer oud zijn ?
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Intussen de motor gaan halen en vandaag een batterij erin gestoken.
Echter alleen de lichten en het klokje werken.
Starter, pinklichten, claxon werken niet.
Echter alleen de lichten en het klokje werken.
Starter, pinklichten, claxon werken niet.
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Ik wil hem anders wel over kopen hoor.Benny01 schreef:Intussen de motor gaan halen en vandaag een batterij erin gestoken.
Echter alleen de lichten en het klokje werken.
Starter, pinklichten, claxon werken niet.
-
- Berichten: 1511
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 18:37
- Locatie: Meise (vl-Brabant)
- Contacteer:
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Hoe minder er werkt hoe gemakkelijker het is om een elektrische panne op te lossen. Altijd welkom.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Daar geef ik je gelijk in.Synchro Bob schreef:Hoe minder er werkt hoe gemakkelijker het is om een elektrische panne op te lossen. Altijd welkom.
Intussen is het probleem opgelost. Er bleef een relais hangen die onder de benzinetank zat.
Intussen net een testritje van 10 km erop zitten.
Zoals ik dacht is het wel wat anders rijden dan zoals met mijn vorige Suzuki Gsx-r.
In ieder geval al iedereen bedankt voor de info en vooral Man in Black voor het schema en de rest.
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Even een ander vraagje, is het mogelijk van de motorfiets vooraan te laten zakken met de standaardvering of is hier dan een kortere vering voor nodig ?
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
'k weet niet waarom je dat zou doen , Ze zakken vanzelf al redelijk in de veren.Benny01 schreef:Even een ander vraagje, is het mogelijk van de motorfiets vooraan te laten zakken met de standaardvering of is hier dan een kortere vering voor nodig ?
Ik steek meestal een bus van 1 tot 1.5cm er bij om ze een beetje straffer te maken .
Kwestie van een beter stuurgedrag ipv die zwalpers die inde vork zitten
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Ik vind het mooi wanneer de motor vooraan wat lager ligt dan achteraan, zoals dit meestal met een racemotor het geval is. Zodat de kont wat hoger komt te liggen.
Ik weet trouwens niet of dat bij deze motor het geval is maar deze loopt nog redelijk horizontaal.
Ik weet trouwens niet of dat bij deze motor het geval is maar deze loopt nog redelijk horizontaal.
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Intussen met de afbraak begonnen.
Kan iemand mij zeggen of de standaard luchtfilter verwijderen en deze vervangen door twee aparte alleen voor het uitzicht dient of heeft dit ook ander nut ?
http://www.caferaceronderdelen.nl/42-mm ... ilter.html
Kan iemand mij zeggen of de standaard luchtfilter verwijderen en deze vervangen door twee aparte alleen voor het uitzicht dient of heeft dit ook ander nut ?
http://www.caferaceronderdelen.nl/42-mm ... ilter.html
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
de motor ademt iets vrijer .
Let wel om een beter rendement te bekomen is het nodig om de sproeiers aan te passen eventueel in combinatie met een andere uitlaat
Let wel om een beter rendement te bekomen is het nodig om de sproeiers aan te passen eventueel in combinatie met een andere uitlaat
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Is nog een andere vraag.
Heeft het impact op de motor wanneer ik van de uitlaat een 4 in 1 maak met een andere demper erop ?
Heeft het impact op de motor wanneer ik van de uitlaat een 4 in 1 maak met een andere demper erop ?
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
met een 4in 1 ga je 2 lege buizen en veel lawaai overhoudenBenny01 schreef:Is nog een andere vraag.
Heeft het impact op de motor wanneer ik van de uitlaat een 4 in 1 maak met een andere demper erop ?
ik veronderstel een 2 in 1 , hangt van de lengte van de bochten af voor de samenvoeging of je koppel wil op lage toeren of hoge toeren.en van het volume van de demper
Niks is zo moeilijk als zelf een goede werkende (lees betere) uitlaat te ontwerpen
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Dacht aan iets zoals op mijn tweede foto die ik hier poste.
-
- Berichten: 2189
- Lid geworden op: 09 nov 2010, 00:11
- Woonplaats: wondelgem
- Locatie: wondelgem oost-vl
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
ge weet toch dat nen tweecil is he
R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
Re: Ombouwen R80RT tot sportieve motor ?
Jaja, verwarde even met iets anders. Dus een 2 in 1.patrick k100 schreef:ge weet toch dat nen tweecil is he
Weet trouwens iemand welke clip ons op de R80RT passen ?