ge moet eens aandachtig lezen wat hier te lezen staat
eer ge zo reageert
groetjes johnny
Moderator: GVN
Amaai Harald, je bent hier slechte punten aan het halenHarald schreef:Ik heb ooit ééns een trip van "DE CLUB" meegereden.
En heb daar dus een roadbook gekregen.
Stel dat ik nu dat zelfde tourke nog eens zou rijden, ben ik dan een roadbookdief![]()
Tja ik ben géén lid van "De CLUB " en heb er dus niet voor betaald.
Anderzijdes , was een deel van die rit , een exacte copy van een route die ik ooit op papier had gezet. Zomaar uit het hoofd en de landkaart erbij.(+/_ 10 jaar geleden)
Tja wie heeft wie hier dan bepikt.
Kom hé, ik begrijp dat er respect moet zijn voor ieders werk,maar als ge al nemeer over dezelfde banen moogt gaan rijden die eerder door één of andere "CLUB" als copyricht werd vastgelegdmerci dan hoeft het voor mij ook niet meer.
Ik dacht dat motorrijden een vriendschappelijke bedoeling was , met het oog elkaar te helpen en te respecteren ( motorgroet ).
Maar als ik het zo hoor begint het stillekes een ordinaire snobistische bedoeling te worden
Dan laat ik me nog niet uit over het financiele dat er overal moet bijkomen.
Als ik iets doe voor en met vrienden,is dat GRATIS, zoals de zon:evil:
Zoals ikzelf hiervoor al schreef (in het éérste gesloten topic) vind ik dat een club z'n RB's mag beschermen. Zij hebben er tijd en geld in geïnvesteerd. Het is te simpel te stellen dat de wegen er al liggen en de kaarten er zijn om te gebruiken. Een roman mag je ook niet zomaar dupliceren en verhandelen.Copyright KAN volgens mij wel op een RB rusten, maar zou mij sterk verwonderen. Het gaat hier meestal om de bescherming van gepresteerde arbeid. Een club gaat z'n RB niet uitdelen om te vermijden dat niet-leden hiervan gebruik gaan maken. Daarom een club, weet je wel.
Ik ben er wel mee akkoord dat de geleverde inspanning moet gewaardeerd worden, maar als je je RB's online zet, weet je dat ze gereden gaan worden en als er dan nog een goeie ziel is die ze wenst te verzamelen voor iedereen, is dit lekker handig.
Het lijkt me dat je problemen kan vermijden door bronvermelding