Nieuwe nummerplaten.
Moderator: GVN
Re: Nieuwe nummerplaten.
Zal er van af hangen wie je tegenkomt....Als de puntjes op de i moeten sta je van kant en een dikke boete
Heb je iemand met wat menselijkheid zal hij je vragen om niet meer te rijden tot alles in orde is....Zorg wel voor een groene kaart van je verzekering dan ben je toch gedekt voor moest er iets gebeuren en ook een kopie van je aanvraag.

-
Ik ga hier niet verkondigen dat je mag rijden, maar als je verzekering op je chassisnummer staat, ben je al verzekerd, wat imho veruit het belangrijkste is. Als je het risico wil lopen zonder inschrijving te rijden, dan weet je dat en neem je dat bewust. Een boete kan het gevolg zijn, maar als je een kopie of de onderkant van de aanvraag tot inschrijving (vroeger was dat toch zo, met die onderste strook) bij hebt, is alleszins aangetoond dat je aanvraag weg is... Maar toch, een boete kan je krijgen. Hoewel de kans miniem is.
Wie heeft hier trouwens al ooit 'ns zijn of haar papieren moeten tonen?
Wie heeft hier trouwens al ooit 'ns zijn of haar papieren moeten tonen?
I respect your opinion. But I don't give shit.
Ik, en beide keren had ik enkel kopies bij (voertuig weliswaar ingeschreven).Relax schreef:Wie heeft hier trouwens al ooit 'ns zijn of haar papieren moeten tonen?
Je zou blijkbaar in de periode tussen de aanvraag en het bekomen van de papieren beter niet in 't buitenland rijden.
-
Klopt. Blijf gewoon hier ff en de kans is érg klein op problemen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Ik moet er wel aan toevoegen dat ik er erg betrouwbaar uitzie maar ik weet niet of dat voor iedereen geldt.
Ken uzelf zou ik zeggen (of zet uw helm niet af in geval van twijfel)...
Ken uzelf zou ik zeggen (of zet uw helm niet af in geval van twijfel)...
Ik ben al tegengehouden in het buitenland (door de anonieme duitse polizei motard in de eiffel) , met enkel een dubbelzijdige kleurencopy van het inschrijvingsbewijs. Heeft er niet over gerept.... Ik zie er dan ook heel erg betrouwbaar uit 

Haha, dan zijn we al met z'n tweeën!
Een van de keren dat ik gecontroleerd werd was in Frankrijk, maar toen bleek dat de kopies op dezelfde
naam stond dat mijn ID kaart en rijbewijs was de politie blijkbaar gerustgesteld.
De kopies die ik had waren zo levensecht dat ik er in rood watermerk "kopie" had opgezet om eventueel
niet van vervalsing kunnen beschuldigd te worden.
Maar 't ging dus wel over een ingeschreven voertuig.
Een van de keren dat ik gecontroleerd werd was in Frankrijk, maar toen bleek dat de kopies op dezelfde
naam stond dat mijn ID kaart en rijbewijs was de politie blijkbaar gerustgesteld.
De kopies die ik had waren zo levensecht dat ik er in rood watermerk "kopie" had opgezet om eventueel
niet van vervalsing kunnen beschuldigd te worden.
Maar 't ging dus wel over een ingeschreven voertuig.
Ja.BéRTke schreef:Kunt ge voor ne moto ook een "gepersonaliseerde plaat" aanvragen zoals voor nen auto ? (niet dat ik er direct 1000 € voor over heb..) ?
Hoeft zelfs niet te beginnen met M.
R1200RT, again 

Vroeger was dat inderdaad zo met die onderste strook. Maar sinds de verzekeraars de auto's en nieuwe moto's via internet kunnen inschrijven, zijn die stroken ook verleden tijd.Relax schreef:...maar als je een kopie of de onderkant van de aanvraag tot inschrijving (vroeger was dat toch zo, met die onderste strook) bij hebt...
Ik geef altijd een kopij mee van de aanvraag als het niet lukt of niet kan via internet.
Tegelijkertijd raad ik ook aan om ondertussen liefst niet naar het buitenland te gaan met dat voertuig.
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...
Lid BMW MC VL
Lid BMW MC VL