Hoe beveilig jij je motor tegen diefstal?

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Koppel!! schreef:YOO

Efkens advocaat v.d duivel spelen, als 't géén prutsers zijn, dan moogt ge doen wat ge wilt, als ze hem écht willen hebben dan kunnen we weinig doen om dit te vermijden, tenzij er 220V opzetten :shock:

Anderzijds, we kunnen ze 't wel zóó moeilijk mogelijk maken, met véééééél sloten en kettingen rond te leggen :lol:

Grtz, Philip!
Of gewoon vacuüm trekken en dan in je binnenzak meenemen naar waar je moet zijn. Zoals Koppel zegt als ze hem moeten hebben dan hebben ze hem. En kunnen ze er niet meer mee rijden dan halen ze hem uit elkaar om afzonderlijk via de donkere kanalen te versjassen. :twisted: Het is spijtig dit te moeten vaststellen maar het is nu eenmaal zo. Op deze wereld leven er ook malafide mensen. :evil: :evil: :oops:
Wie schrikt er de dag van vandaag nog op als er een alarm afgaat :roll:
Laat staan dat je tussenbeide zal komen als er ene een moto ziet verzetten; het kan de zijne zijn of ze zeggen dat hij motorpech heeft.
Moto'tje volhangen met sloten helpt misschien maar sleutels verliezen is dan weeral een andere zaak :lol:
Gewoon je moto daar parkeren waar je hem ziet of waar veel beweging is.

Stoffel ;)
Afbeelding
komieken
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 nov 2005, 21:16

Bericht door komieken »

ik weet niet hoe het zit met de trackstar maar ik ken een ander systeem nl de tachyon T3 en hier wordt de plaatsbepaling niet enkel door het gps systeem maar ook door het gsm signaal geanaliseerd en zoals men weet is het gsm signaal wel op te sporen in een garage of dergelijke. Toch heb ik niet voor dit systeem gekozen maar voor de snitcher van datatool gecombineerd met een alarmsysteem van datatool. hierdaar wordt ik direct gewaarschuwd op mijn gsm van het moment er iets niet juist is met mijn beemerken.
de witten
Berichten: 467
Lid geworden op: 01 okt 2004, 12:50
Locatie: Galmaarden
Contacteer:

Bericht door de witten »

Ik ken er niet veel van alarmen en diefstalle, maar weet dat dit het eerste zal zijn wat ze uit de moto zullen halen.
En als ze die in een bestelwagen zetten dat geeft dit ook geen signaal dus nee toch maar niet.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
asterix
Berichten: 198
Lid geworden op: 28 sep 2004, 16:27
Locatie: Vilvoorde
Contacteer:

Bericht door asterix »

Pvde schreef:Yep,
Zie bij http://www.multitudo.be
Trackstar 499 Euro
Combinatie van GPS en GSM. Klein van afmeting (Luciferdoosje), lichtgewicht (87gr).
Oplaadbare batterij via sigarettenaansteker. Interne GSM en GPS antenne.
Autonoom op back-up batterij gedurende 12 tot 24 uur afhankelijk van het GSM netwerk. Ingebouwde GSM en GPS antennes.
Afbeelding
Houdoe
kan er iemand eens z'n SMS berichtje uittypen,
zou wel eens willen weten welke coordinaten je te zien krijgt
GPS? Straatnaam? of wat?
of een foto posten van z'n berichtje
Rafèrté
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: BOTSWANA

Bericht door Rafèrté »

Even een vraagje:
kan je een motor ook tijdelijk ( bv voor twee weken ) verzekeren tegen diefstal ?
Hobgoblin
Berichten: 833
Lid geworden op: 16 nov 2004, 21:26
Locatie: Piringen

Bericht door Hobgoblin »

al die snufjes kosten allemaal veel geld: alarm, tracking toestel, diefstal verzekering...
misschien bewijzen ze in sommige gevallen wel degelijk hun nut, maar dikwijls ook niet

wanneer ik/wij gaan rijden en iets gaan drinken, dan zetten we onze motoren daar waar we hen kunnen blijven zien.
gaan we op vakantie, en dat is meerdere keren per jaar, dan nemen we enkel hotels of b&b met garage.
in mijn verzekering van het huis zit een clausule dat alles in het huis verzekerd is bij diefstal. dus ook mijn motor. dus als ze hem thuis uit de garage halen is hij verzekerd.

dit zijn dus drie dingen die niks extra kosten en zeer effectief werken.

bezoeken we iets tijdens een uitstap/reis, dan leggen we onze motoren inderdaad vast aan elkaar of aan een vast voorwerp, met een degelijk slot. en zetten ze liefst op een drukke plaats.
een vriendin heeft een schijfremslot (merk: xena) met ingebouwd alarm. werkt goed en er zit een erg luide sirene in.

je ziet het...zoveel mogelijkheden en toch worden er nog (dagelijks) gestolen. zowel met als zonder beveiliging. hangt er van af wie de daders zijn: profs of amateurs. het zal je maar gebeuren....hopelijk niet.
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
bar
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 feb 2007, 13:59
Locatie: tielt

Bericht door bar »

inderdaad er is weing te doen tegen diefstal maar een simpel verborgen schakelaartje tussen een stroomdraad die jij alleen weet staan doet al wonderen
ook het simpele schijremslot met alarm doet wonderen
Triker

Bericht door Triker »

bar schreef:inderdaad er is weing te doen tegen diefstal maar een simpel verborgen schakelaartje tussen een stroomdraad die jij alleen weet staan doet al wonderen
ook het simpele schijremslot met alarm doet wonderen
Net gelezen in de nieuwe Motoren en toerisme; zo een xena slot met alarm is simpelweg te onderdrukken met een tuttenfrut in de opening te duwen. :roll: :shock:
Daar heb je dus ook niet veel aan, maar ik zou het wel kopen omdat het handig is dat je je slot niet snel zult vergeten te demonteren voor je gaas geeft :wink:

Vanaf ik een goedkoop systeem vind dat me een sms zend als de motor bewogen wordt schaf ik me dat aan, je hoeft het zelfs niet in te bouwen omdat het toch 24 uur meegaat op batterij. Beter zelfs; je kunt het dan ook in de wagen leggen bvb
De trackstar heeft nog teveel toeters en bellen en kan volgens mij goedkoper.

Ik las dat een Belg dat gemaakt heeft voor zijn Toyota, het noemt Protheus ik heb er echter niets over gevonden op het net.
Laatst gewijzigd door Triker op 24 feb 2007, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

PierreRT schreef:Net gelezen in de nieuwe Motoren en toerisme; zo een xena slot met alarm is simpelweg te onderdrukken met een tuttenfrut in de opening te duwen. :roll: :shock:
Toch knap van M&T dat ze het denkwerk overnemen van de criminelen :roll: :roll: :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

BiemeRT schreef:
PierreRT schreef:Net gelezen in de nieuwe Motoren en toerisme; zo een xena slot met alarm is simpelweg te onderdrukken met een tuttenfrut in de opening te duwen. :roll: :shock:
Toch knap van M&T dat ze het denkwerk overnemen van de criminelen :roll: :roll: :roll:
Mja, langs de andere kant kun je beter zoiets weten voor je het koopt :wink:
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

PierreRT schreef:
BiemeRT schreef:
PierreRT schreef:Net gelezen in de nieuwe Motoren en toerisme; zo een xena slot met alarm is simpelweg te onderdrukken met een tuttenfrut in de opening te duwen. :roll: :shock:
Toch knap van M&T dat ze het denkwerk overnemen van de criminelen :roll: :roll: :roll:
Mja, langs de andere kant kun je beter zoiets weten voor je het koopt :wink:
TE LAAT, ik heb het al, maar met tuttefrut heb je het natuurlijk nog niet OPEN, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
colingoes
Berichten: 214
Lid geworden op: 13 feb 2005, 19:51
Woonplaats: Manneksenvere
Locatie: West Vlaanderen

Bericht door colingoes »

brief op hangen met opschrift

LACHEN JE KOMT OP TV

laten hem zeker staan
Triker

Bericht door Triker »

BiemeRT schreef:
PierreRT schreef:
BiemeRT schreef: Toch knap van M&T dat ze het denkwerk overnemen van de criminelen :roll: :roll: :roll:
Mja, langs de andere kant kun je beter zoiets weten voor je het koopt :wink:
TE LAAT, ik heb het al, maar met tuttefrut heb je het natuurlijk nog niet OPEN, hé :wink:
Heb het ook eens vast gehad in de winkel en ziet er degelijk uit, niet te gevoelig?
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

PierreRT schreef:
BiemeRT schreef:
PierreRT schreef: Mja, langs de andere kant kun je beter zoiets weten voor je het koopt :wink:
TE LAAT, ik heb het al, maar met tuttefrut heb je het natuurlijk nog niet OPEN, hé :wink:
Heb het ook eens vast gehad in de winkel en ziet er degelijk uit, niet te gevoelig?
Ik heb er nog nooit last mee gehad op dat punt en toch hoor je het altijd aanspringen met een biep. Om het af te zetten heb je enkele seconden van zodra je de sleutel erin steekt gevolgd door weer een bieptoon als je het hebt open gemaakt.

En het is dus tweeledig: indien de pillen plat zijn of iemand er "tuttefrut" insteekt ( :wink: ), BLIJFT nog altijd het feit dat het een héél degelijk slot is 8) Intussen neemt het weinig plaats in en weegt het niet veel in vergelijk met die kanjers van kettingen die men dan nog in 2 minuten doorknipt.

Ik ben er dus zeer tevreden over :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

BiemeRT schreef: Ik heb er nog nooit last mee gehad op dat punt en toch hoor je het altijd aanspringen met een biep. Om het af te zetten heb je enkele seconden van zodra je de sleutel erin steekt gevolgd door weer een bieptoon als je het hebt open gemaakt.

En het is dus tweeledig: indien de pillen plat zijn of iemand er "tuttefrut" insteekt ( :wink: ), BLIJFT nog altijd het feit dat het een héél degelijk slot is 8) Intussen neemt het weinig plaats in en weegt het niet veel in vergelijk met die kanjers van kettingen die men dan nog in 2 minuten doorknipt.

Ik ben er dus zeer tevreden over :wink:
Mss best 'tuttefrut' op zak hebben voor in het geval het af gaat en het niet meer uit te zetten is :lol:
Boskrabber
Berichten: 574
Lid geworden op: 29 mar 2006, 16:07
Locatie: Geografisch Middelpunt Vlaanderen

Bericht door Boskrabber »

Ik heb ook een zo'n slot van Xena maar gebruik het zelden, het geluid van het alarm is goed af te dekken en om zichzelf te verwittigen kan men evengoed zo'n oranje spiraaldraad gebruiken.
R1200RT

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

ik ga mij een aanhangwagentje kopen voor achter de Lt, en daarin al de tips steken die ik hier heb gelezen :roll:
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Bericht door RBee »

JH. schreef:ik ga mij een aanhangwagentje kopen voor achter de Lt, en daarin al de tips steken die ik hier heb gelezen :roll:
Hoe ga je dat aanhangwagentje beveiligen :?: :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

RB-RT schreef:
JH. schreef:ik ga mij een aanhangwagentje kopen voor achter de Lt, en daarin al de tips steken die ik hier heb gelezen :roll:
Hoe ga je dat aanhangwagentje beveiligen :?: :wink:
Met een ketting en schijfslot en wat dies meer aan zijn compleet vastgelegde en beveiligde motor hangen :roll: :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Rafèrté
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: BOTSWANA

Bericht door Rafèrté »

Ik heb een pager geïnstalleerd ( als het motoralarm afgaat word ik binnen een straal van 100 m verwittigd door een alarmsignaal ( het is wegens winter nog niet echt getest, een evaluatie volgt nog :) )
mort
Berichten: 618
Lid geworden op: 15 mei 2006, 19:18
Locatie: omgeving brugge
Contacteer:

Bericht door mort »

ikzelf heb mijn motor nog nooit gesloten, ik denk er ook niet bij na waar ik hem zet ( tenzij op reis, dan staat hij meestal in een garage van hotel ofzo). ik sta er niet bij stil, maar de reden daarvan is waarschijnlijk dat mijn motor oud is en niet zo aantrekkelijk gelijk vele andere motoren. moest ik met een nieuwe motor van 20.000eur rijden zou ik waarschijnlijk geen minuut op mijn gemak zijn. vandaar de zoveelste reden dat ik met mijn oude K blijf rondtuffen :) als ik er en alarm zou insteken of een deftig slot zou kopen is het waarschijnlijk duurder dan de waarde van mn motor (bij manier van spreken hé) :lol:

groetjes
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

mort schreef:ikzelf heb mijn motor nog nooit gesloten, ik denk er ook niet bij na waar ik hem zet ( tenzij op reis, dan staat hij meestal in een garage van hotel ofzo). ik sta er niet bij stil, maar de reden daarvan is waarschijnlijk dat mijn motor oud is en niet zo aantrekkelijk gelijk vele andere motoren. moest ik met een nieuwe motor van 20.000eur rijden zou ik waarschijnlijk geen minuut op mijn gemak zijn. vandaar de zoveelste reden dat ik met mijn oude K blijf rondtuffen :) als ik er en alarm zou insteken of een deftig slot zou kopen is het waarschijnlijk duurder dan de waarde van mn motor (bij manier van spreken hé) :lol:

groetjes

maar weg is toch maar weg...
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Triker

Bericht door Triker »

Rafèrté schreef:Ik heb een pager geïnstalleerd ( als het motoralarm afgaat word ik binnen een straal van 100 m verwittigd door een alarmsignaal ( het is wegens winter nog niet echt getest, een evaluatie volgt nog :) )
Laat je me eens iets weten en kun je meer uitleg geven hierover?
Lijkt me zeer interessant !
Rafèrté
Berichten: 194
Lid geworden op: 03 apr 2006, 22:05
Locatie: BOTSWANA

Bericht door Rafèrté »

PierreRT schreef: Laat je me eens iets weten en kun je meer uitleg geven hierover?
Lijkt me zeer interessant !
Met het idee in het achterhoofd dat als ik met de motor wegga ik meestal ofwel ergens op een terrasje in de buurt zit ofwel ik ergens wel in de buurt ben, of als ik ermee op vakantie ga, ik wel in de buurt slaap, heb ik die geïnstalleerd.
Doe je ergens een uitstap dan ben je er niets mee. :?
Ik heb zelf een alarm geïnstalleerd met een 12 V uitgang. Dus als het alarm wordt geactiveerd geeft de relais om de 20 seconden 12v door.
Daaraan heb ik een pager gehangen:

Afbeelding

De zender wordt aan het alarm gehangen, de ontvanger neem je mee.
'K Heb het tot hiertoe thuis geprobeerd en wanneer het alarm afgaat met de motor in de garage en ik sta van achter in mijn tuin (+- 60m verder) dan werkt het alleszins probleemloos.

Daarbovenop heb ik op vakantie een Xena-schijfremslot en een ketting bij. ( :roll: Wat een mens al niet moet doen om zijn eigendom te beschermen :roll: )
Triker

Bericht door Triker »

Rafèrté schreef: Met het idee in het achterhoofd dat als ik met de motor wegga ik meestal ofwel ergens op een terrasje in de buurt zit ofwel ik ergens wel in de buurt ben, of als ik ermee op vakantie ga, ik wel in de buurt slaap, heb ik die geïnstalleerd.
Doe je ergens een uitstap dan ben je er niets mee. :?
Ik heb zelf een alarm geïnstalleerd met een 12 V uitgang. Dus als het alarm wordt geactiveerd geeft de relais om de 20 seconden 12v door.
Daaraan heb ik een pager gehangen:
De zender wordt aan het alarm gehangen, de ontvanger neem je mee.
'K Heb het tot hiertoe thuis geprobeerd en wanneer het alarm afgaat met de motor in de garage en ik sta van achter in mijn tuin (+- 60m verder) dan werkt het alleszins probleemloos.

Daarbovenop heb ik op vakantie een Xena-schijfremslot en een ketting bij. ( :roll: Wat een mens al niet moet doen om zijn eigendom te beschermen :roll: )
Thx voor de info! :D
Plaats reactie