Rijden in sneeuw.

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Frans

Bericht door Frans »

Moto 2 keer laten vallen op 40km /t was rijden op ralenti in eerste tweede en derde en van de remmen blijven / de voeten speelden de rol van een driewielertje
Schuin bergop en dan hopen dat ge de bochten bergafwaarts kon nemen. Spectaculair vooral omdat we niet wisten voor hoelang , de winter had er juist zijn intrede gedaan. Een paar collegas zijn wel verschillende keren op de bek gegaan , gelukkig zonder erg. Strooizout kennen ze daar niet en op het onverhard was het moeilijker dan op de stukken asphaltweg. En de koude, wel die voelt ge dan niet meer. s'Avonds wel de stramheid en de blauwe plekken.
Mark

Bericht door Mark »

Pffftt, sneeuw rijden, spreek er mij niet van. Twee weken geleden toen ik terug kwam van het zonnige Andalusië lag er in Segovia bij het opstaan 15 cm sneeuw :? . Kaart genomen en de korts bijzijnde autostrade gezocht (de leuke binnendoor wegen die ik gepland had zullen voor een andere keer zijn). Die 60 km tot aan de autostrade hebben me 2 uur gekost. Kalmpkes aan en zeer rustig met de gas. Heel ver op voorhand zachtjes beginnen gas minderen als je moet stoppen. Gelukkig vroor de sneeuw niet aan op de nog warme spaanse ondergrond en was hij gezien het weinige verkeer niet aangereden.
Zeer vervelend is de sneeuw op het vizier (sneeuwde konstant bij). Moet op een spleetje wegens aandampen en dan blaast de ijzige wind de sneeuw binnen. Warm is anders. Regelmatig (= bijna constant) vizier schoonvegen, anders riskeer je dat het begint aan te vriezen op je vizier en dan sta je verder van huis. Was bij mij het geval bovenaan het vizier, gelukkig vriesvrij kunnen houden aan de onderkant. Ah ja, ben nog nooit zo blij geweest met mijn Gerbing ondervestje als die dag :D .
Nee, 't was dat ik geen keus had die dag, anders kom ik niet buiten met de motor als het sneeuwt.

M.
Plaats reactie