garmin 2610 condens in scherm

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Manitou schreef:Meestal duikt het fenomeen op in het voorjaar of in het najaar wanneer de temperatuurverschillen het grootst zijn.
Meestal verdwijnt het vanzelf.

Aan de achterkant van de 2610 zie je achter de verschuifbre gedeelte bovenaan een viertal kleine gaatjes.
Deze dienen om de condens uit het toestel te halen en mogen dus niet afgedicht zijn.Als je deze gaatjes een tijdje openlaat dan gaat de condens vanzelf weg.
suc6
Zoals je terecht schrijft "meestal" : ik heb mijn toestel nu een jaar en het staat altijd met zijn gaatjes bloot als ik het niet gebruik (=95% van de tijd :oops: ) en die condens - die er van de eerste dag was - is nooit verdwenen.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Dat is zeker niet normaal, neem contact op met de leverancier of formar voor eventuele herstelling/omruiling.
http://www.formar.be/
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
John
Contacteer:

Bericht door John »

Ergens gelezen....
heb in den beginne toen hij nieuw was ook een kleine en grotere vlek gehad zelfs zo erg dat ik hem bijna niet meer kon lezen in het midden van het scherm en na een drie tal keren die vlek te hebben gehad eenmaal met een klein zuignapje van een aqarium op het scherm geplaast en zeer voorzichtig en lichtjes van elkaar getrokken ,en moet zeggen dat ik sindsdien geen condensvlek meer heb waargenomen en er nu toch al zo een dikke 70000km heb mee door europa gebold ,ps de tip kwam van softsolutiom in die tijd ,voor mij is het nog steeds een van de beste gps ,
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Tja, vandaag voor het eerst zelfde fenomeen op mijne 2720...

Vertrokken op Brusselse ring richting Cadzand-Bad en pas daar aangekomen begon de condensplek weg te trekken... :shock:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
jakke

Bericht door jakke »

(s)Campi schreef:Tja, vandaag voor het eerst zelfde fenomeen op mijne 2720...
Vertrokken op Brusselse ring richting Cadzand-Bad en pas daar aangekomen begon de condensplek weg te trekken... :shock:
Heb ik ook al voorgehad.
Een tweetal keer bij extreem temperatuursverschil. :?
Deze plek was echter snel weer verdwenen. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
Plaats reactie