BMW batterijlader op losse R1200GS accu

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Harald

Bericht door Harald »

De batterij van mijn Rt was helemaal plat,
had mijne radio laten opstaan.
met de batterijlader(druppellader) heb ik de batterij 24 u laten laden
en mijn beestje startte weer :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Hans

Bericht door Hans »

khwb851 schreef:en waar is die verkrijgbaar Hans?
Bij Wunderlich.

Die Alleskönner von CTEK: Laden, Überwintern und zur Pflege und Rettung aller Batterie-Typen und -Größen. Genial in der Handhabung: Einstecken, mit der Batterie oder über Systemstecker direkt mit dem Fahrzeug verbinden und schon regelt das CTEK-Ladegerät alles von selbst. Die Batterie wird getestet, geladen, frisch gehalten, überwintert oder gar wiederbelebt, ohne dass Sie sich darum kümmern müssen.
Kontroll-Leuchten zeigen den jeweiligen Lade- und Batteriezustand an und informieren, ob eine Batterie sulfatiert und endgültig defekt ist.
CTEK Lagegeräte besitzen einen 100%igen Schutz für die empfindliche Fahrzeugelektronik, sind Kurzschluss- und Funkenfrei (Ladevorgang beginnt verzögert) und eignen sich daher für alle Fahrzeuge und Einsatzgebiete. Da die Gehäuse staub- und wasserdicht sind, können sie auch im freien genutzt oder gar fest angebracht (Schraublöcher vorhanden) werden.
Für Reinblei-Batterien gibt es eine spezielle Ladestufe. Hawker hat diese Geräte extremen Langzeittests unterzogen und empfiehlt sie für Reinblei-Batterien.
Made in Sweden.
Afbeelding
khwb851

omschakelen van optimate naar CTEK

Bericht door khwb851 »

al mijn motoren zijn voorzien van een stekker voor optimate 3, past deze op de CTEK 7000 ?

groeten, bij het aanbreken van de lente is het elk jaar batterijen wat de klok slaat....

khwb
khwb851

ctek lader

Bericht door khwb851 »

wat is het verschil tussen type 3600 en 7000 in de praktijk, los van de kostprijs ?

Hans, weet jij dit ?

gr

khwb
Slisse

lader

Bericht door Slisse »

de BMW lader is vervangen voor mijne r1200gs verleden week !
die testen gewoon groen naar rood en na 10 minuten terug groen zonder iets te doen . . . ! zelf is er een BMS - Control unit k25 vervangen geworden . . vraagje hoe lang blijft het lichtje branden van de 4 pinkers als je de BMW lader hebt aangesloten op het stopcontact van de moto.
bij mij zeker 20 minuten
groeten
slisse
Hans

Re: ctek lader

Bericht door Hans »

khwb851 schreef:wat is het verschil tussen type 3600 en 7000 in de praktijk, los van de kostprijs ?
De 3600 heb ik zelf al 2 jaar, en die gebruik ik om de batterij van een wagen die we slechts sporadisch gebruiken, te druppelladen. Ik denk dat ge die 3600 het best kunt vergelijken met de Optimate 3 die we hier op het forum allemaal kennen.

De 7000 ken ik alleen door de uitleg : is geschikt voor de nog zwaardere batterijen, en kan de echt platte accu's terug op peil brengen.

mvg
Hans
Afbeelding
metteke

Bericht door metteke »

ik heb een ctek XS800 en die haalt met veel plezier een dode (platte) batterij terug levend hoor, gewoon kwestie van een weekendje aan de later te laten hangen. Wat die wel niet kan is een gel of agm batterij snelladen. Die hebben namelijk veel meer stroom nodig om initiëel te laden. De optimaten en de XS800 hebben maar een max laadstroom van iets van een 800mAh...
R100 '82 en G650Xchallenge te koop
jempie1

Bericht door jempie1 »

Zou deze batterijlader (M+S Intellicharger) een oplossing kunnen zijn,te kopen in aanbieding voor 62.95eurokes bij motozoom bestelnr. 12003616
http://www.motozoom.nl
Groeten
jempie
Honda 550 four,Guzzi California 1100, R1150RT , R1200RT en nu R1200GSA
Mercedes E 220 CDI
Lid.BMW Motor Club Vlaanderen
Plaats reactie