vraagje aan de syteemhelm-rijders

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

de Ron

Bericht door de Ron »

de vroegere neanderthalers hadden ook een groot en zwaar kinnebakkes ! hadden die ook allemaal nen hernia ?? :D :D :D
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
Rasse
Contacteer:

Bericht door Rasse »

we zijn hier weer serieus gas aan't geven en de wereldverbeteraar aan het uithangen. Is het binnen 5 jaar dan ook onverantwoord om op nen tuf zonder airbag te stappen?

Voor mezelf:
Winter: integraal, gewoon omdat dat warmer is.
Rest van het jaar Uvex klaphelm die zo goed als altijd openstaat. Alleen op de snelweg doe ik die dicht.
En als het echt warm is ,mijn rally-helm , een open Peltor.
Op de enduro: Jet met bril en zo een plastic aanhangsel om het zand vantussen de tanden te houden.

Nu is het risico met een open helm op kwetsuren bij een ongeval natuurlijk groter. Langs de andere kant krijg je ook meer info binnen over de omgeving, wat dan weer het risico op een ongeval vermindert.
a me mo weg zen
K1100LT'96 -> K1100LT '98 - Maico 320 GS
Afbeelding
Motorista

Bericht door Motorista »

KGTer, ik rijd ook met de systeemhelm van Lazer. Ik dacht ook dat die een stuk luidruchtiger zou zijn dan een integraalhelm. Onlangs heb ik de proef gedaan door van helm te wisselen met mijn broer. Hij heeft ook een Lazer, maar een integraalhelm. We hebben een kwartier met elkaars helm gereden (we hebben dezelfde maat) en we hadden beiden dezelfde reactie: geen verschil qua geluid.
En uit een recente test van systeemhelmen bleek dat de Lazer Granville even stil was als de BMW System 5 bij 9O en 130 km. En bij de crashtest scoorden beide even slecht voor de impact op het kinstuk.
JoCo

Bericht door JoCo »

Integraal, systeemhelm of Jet?
Vergeet vooral uw helm niet degelijk vast te gespen!
Ooit een motorrijder tegen een auto zien aanrijden en voor ie op de grond lag vloog zijn helm al 10 meter voor hem uit! Vermoedelijk had hij zelfs zijn helm niet vastgemaakt (gebeurde in een stadcentrum bij zeer warme dag).

Uiteindelijk geloof ik niet zo erg in de verschillen op veiligheidsgebied tussen al de verschillende type helmen. Wat voor mij echt wel belangrijk is, is dat je een degelijk merk koopt die aan je hoofd gegoten zit en dat je die dan ook correct draagt en onderhoudt. En correct wil dus zeggen dat een systeemhelm niet gemaakt is om met zijn kinstuk omhoog gedragen te worden. Wil je dat (begrijp ik, ik rij momenteel enkel nog met een Jet), koop je dan een extra jethelm.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

wat is het verschil dan???? Systeemhelm met open kinstuk of een jethelm zonder kinstuk.... :?
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Gswa

Bericht door Gswa »

Misschien is het dat klein hefboompje :roll: om uw nekske te breken bij een val :wink: .
Groetjes Swa
offshore_class1

Bericht door offshore_class1 »

Bij koud of fris weer Evo 5 (een jaar ondervinding) = zit (bij mij) goed, geluid normaal, voordeel bleutooth(werkt perfect in combinatie met Gsm en NavigatorIII). Open vizier alleen (soms-veilig) bij stapvoets rijden.

Bij warm weer AirFlow (3 jaar ondervinding)= al zeer veel plezier van gehad. Heb er een donker vizier op, is wel plezant, bij het betreden van een zaak, telkens verbaasde reactie's :?: , speciale look :roll:
Groetjes :D
"Leven" is "geven en nemen".
Take it easy.

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie