Mijn R1150RT Blackline
Moderator: GVN
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
hahaha ... ma ik denk dat er vele rondrijden die nog wat extra opties hebben ... (cilinderbeschermers, ...)
de mijne is ook al in oostenrijk geweest dus mijn zwart zal al een fractie minder zwart zijn dan nen andere ... telt da dan ook ?
hoelang (hoeveel) ze nog te krijgen zijn weet ik niet ... hoorde destijds dat er voor België 46 stuks gemaakt zouden worden, maar daar ben ik dus niet zeker van
de mijne is ook al in oostenrijk geweest dus mijn zwart zal al een fractie minder zwart zijn dan nen andere ... telt da dan ook ?
hoelang (hoeveel) ze nog te krijgen zijn weet ik niet ... hoorde destijds dat er voor België 46 stuks gemaakt zouden worden, maar daar ben ik dus niet zeker van
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
mijn beestje is vandaag binnen voor zijn 10.350 km onderhoud
als vervangmotor (met dank aan Winge Motors in Rotselaar) heb ik nen 1200GS meegekregen ... man man, das iet helemaal anders als ik het mag zeggen !
vanuit het standpunt van iemand die veel RT km's doet hier mijn eerste 40km indruk van de GS :
- meer power en zeker trekkracht : heel leuk
- motor draait idd veel soepeler en minder lawaai
- versnellingsbak is idd soepeler al heeft hij enkele keren een steekje laten vallen (bij terugschakelen van 3 -> neutraal, ik moest plots stoppen)
- als ge de bescherming van den RT gewoon zijt ... zet dan uw verstand op nul op ne GS (graptje, tis natuurlijk ne moto zonder carenage)
- vergeleken met den RT : vederlicht !
- stuurt heel anders naar mijn mening. ik kan natuurlijk niet zeggen waaraan dat ligt (zo te zien nieuwe banden ?)
- breed stuur vraagt wel wat gewenning : heb de indruk dat je veel meer dan bij den RT effectief met het stuur moet draaien ... strange maar wel leuk als je het onder de knie hebt denk ik
voila ... dit gewoon terzijde en geheel ter info ...
voor diegenen die eraan denken zo'n motor te kopen voor wat hij dient, zeker doen ! voor mij zou hij ideaal zijn als 2de moto (schpielerei)
ma ja, eerst mijne portemonnée terug vullen !
als vervangmotor (met dank aan Winge Motors in Rotselaar) heb ik nen 1200GS meegekregen ... man man, das iet helemaal anders als ik het mag zeggen !
vanuit het standpunt van iemand die veel RT km's doet hier mijn eerste 40km indruk van de GS :
- meer power en zeker trekkracht : heel leuk
- motor draait idd veel soepeler en minder lawaai
- versnellingsbak is idd soepeler al heeft hij enkele keren een steekje laten vallen (bij terugschakelen van 3 -> neutraal, ik moest plots stoppen)
- als ge de bescherming van den RT gewoon zijt ... zet dan uw verstand op nul op ne GS (graptje, tis natuurlijk ne moto zonder carenage)
- vergeleken met den RT : vederlicht !
- stuurt heel anders naar mijn mening. ik kan natuurlijk niet zeggen waaraan dat ligt (zo te zien nieuwe banden ?)
- breed stuur vraagt wel wat gewenning : heb de indruk dat je veel meer dan bij den RT effectief met het stuur moet draaien ... strange maar wel leuk als je het onder de knie hebt denk ik
voila ... dit gewoon terzijde en geheel ter info ...
voor diegenen die eraan denken zo'n motor te kopen voor wat hij dient, zeker doen ! voor mij zou hij ideaal zijn als 2de moto (schpielerei)
ma ja, eerst mijne portemonnée terug vullen !
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
Xa4, het ideaal zou idd enkele motoren in de garage te hebben staan zodat je de machine kan nemen die op dat moment het best bij je humeur past of de rit die je wilt gaan rijden. Bij mij in de garage zou dan zeker ook een GS komen staan. En een naked bike, een jap is prima voor mij, niet te zwaar (600cc) om wild te spelen. Een Italiaan voor het design. Allé, je hoort het...dromen genoeg...geld ontbreekt. Zal wel bij ons allemaal zijn zeker.
Dat ga ik ook proberen te regelen , een R1200GS als vervangmoto als mijn RT binnen gaat voor onderhoud .
Ik heb hier al zoveel lof gehoord over die GS dat ik niet anders meer kan dan er is mee te rijden .
Ik moet bekennen dat ik al is ben gaan kijken naar de verschillende kleurencombinaties . grijs/zwart bevalt me wel
En mijn vrouw maar zagen " gaat ge nu weer nen andere kopen " ahja mijnen RT is maar 10 maandjes oud
Ik krijg zo het gevoel dat het aanbod aan moto's te groot aan het worden is en mijn loon ................te klein
Ik heb hier al zoveel lof gehoord over die GS dat ik niet anders meer kan dan er is mee te rijden .
Ik moet bekennen dat ik al is ben gaan kijken naar de verschillende kleurencombinaties . grijs/zwart bevalt me wel
En mijn vrouw maar zagen " gaat ge nu weer nen andere kopen " ahja mijnen RT is maar 10 maandjes oud
Ik krijg zo het gevoel dat het aanbod aan moto's te groot aan het worden is en mijn loon ................te klein
-
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 01 feb 2007, 22:59, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
just !
hier dus ne korten update :
gezien ik voor mijn werk in putteke brussel veel de baan op moet, moest ik ook wel geregeld den autoroute en de R0 doen ... da maakt da ik diene GS nie echt heb kunnen gebruiken voor wa hij dient.
Ik moet zeggen : tussen de files rijden LIJKT me makkelijker met den RT. (minder last van die ellendige witte strepen die 5 cm omhoog steken, minder breed stuur, ...).
toen ik de GS terug ging afgeven en met mijne beauty vertrok was het wel effe wennen ! de GS voelt echt wel vederlicht aan ! alsof ge met ne fiets met wat bagage weg zijt !
het brede stuur is me (voor gewoon rijden op de weg !) wat te breed gevallen, had zeer in mijne linkerpols (voor mij stond de koppelingshendel wat te hoog, ma das persoonlijk denk ik).
eigenschappen van het blok vielen me dan weer heel erg in de smaak. ik heb de indruk dat de GS een stuk sneller en vinniger is (al kan dat natuurlijk ook met gewicht ed te maken hebben).
kortom, voor mijn rijgedrag ben ik echt blij dat ik destijds (een dikke maand geleden nen RT genomen heb, maar ne GS wil ik ook wel bij in de garage hebben
hier dus ne korten update :
gezien ik voor mijn werk in putteke brussel veel de baan op moet, moest ik ook wel geregeld den autoroute en de R0 doen ... da maakt da ik diene GS nie echt heb kunnen gebruiken voor wa hij dient.
Ik moet zeggen : tussen de files rijden LIJKT me makkelijker met den RT. (minder last van die ellendige witte strepen die 5 cm omhoog steken, minder breed stuur, ...).
toen ik de GS terug ging afgeven en met mijne beauty vertrok was het wel effe wennen ! de GS voelt echt wel vederlicht aan ! alsof ge met ne fiets met wat bagage weg zijt !
het brede stuur is me (voor gewoon rijden op de weg !) wat te breed gevallen, had zeer in mijne linkerpols (voor mij stond de koppelingshendel wat te hoog, ma das persoonlijk denk ik).
eigenschappen van het blok vielen me dan weer heel erg in de smaak. ik heb de indruk dat de GS een stuk sneller en vinniger is (al kan dat natuurlijk ook met gewicht ed te maken hebben).
kortom, voor mijn rijgedrag ben ik echt blij dat ik destijds (een dikke maand geleden nen RT genomen heb, maar ne GS wil ik ook wel bij in de garage hebben
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
- Berichten: 215
- Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
- Locatie: Deinze-Astene
- Contacteer:
Ik kan je rijindrukken met de GS alleen maar beamen. Ik had die als vervangmotor toen mijn 1150R (Roadster) in onderhoud was. Een breed stuur was ik al gewoon, ben wel verschoten van de trekkracht en gewicht van de GS. Idd, een leuk fietsje, en voor iemand die een R gewoon is, even wennen aan de zithouding (hoger en kaarsrecht) en de extra bescherming (op een R heb je geen bescherming ).