twas fris van de morgen ... brrrr

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Jan Somers

Bericht door Jan Somers »

Frank K schreef:Ha de Jan (Somers), veel beterschap. 't Is met momenten koud en vandaag zelfs nat...maar 't is zo zalig op dien RT.

Ga je mee naar het motosalon in Brussel??

Greetz

Frank K
Wanneer is da?
Eerste moto was Deauville (Honda) nu R1150RT
Beemer

Bericht door Beemer »

[
Het begint effectief al wat rustiger te worden op de baan. Overigens er zijn nog wel een paar RT/LT die vanuit ons kanten E314/E40 tussen 08.00-08.30 den doortrek naar Brussel doen.

In dat opzicht - ook bij Winge motors? - al meegedaan aan hunne jaarlijkse toer - de moeite! :P
Jo VDB[/quote]

Ja en er zijn er daar een paar bij die daar serieus tussen de auto's laveren :shock:
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

Jo VDB schreef:Xa4,

Ik heb zo het titanium-grijs - met witte reflector topcase & koffers (geknipt uit een 'autoplaat'klever overigens) - vermoeden, dat ge over mij bezig zijt. :lol: :lol:
Ik heb gisteren effectief niet veel volk gezien/gepasseerd...

Was het zo ergens rond 08.15-08.30 ter hoogte van Sterrebeek (als ik mij goed herinner). :idea:

Het begint effectief al wat rustiger te worden op de baan. Overigens er zijn nog wel een paar RT/LT die vanuit ons kanten E314/E40 tussen 08.00-08.30 den doortrek naar Brussel doen.

In dat opzicht - ook bij Winge motors? - al meegedaan aan hunne jaarlijkse toer - de moeite! :P
Jo VDB
ah zo, da zou goed kunnen zijn ! het was rond diene tijd en op die plaats. merci da ge mij doorgelaten hebt, khad mij verslapen :oops:

zoveel volk op dien E40 van hier ... zouden we es nie afspreken voor ne kaffé in Heverlee ??? :wink:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Pieter

Bericht door Pieter »

Vanmorgen rond 06.00' uur van Tielt naar Deinze gereden - dan de E17 op naar Gent - Vandaar de E40 tot Aalst - van Aalst naar Ninove en van Ninove naar Halle. Geen motorrijder gezien. 't was wel koud vooral als je in een luchtstroom van het zware verkeer terecht komt. Maar dat doet niets af aan de heerlijkheid van motorrijden.
groeten aan iedereen !
Frank K

Bericht door Frank K »

jan:
Bron : Website motoren en toerisme

Motorbike Parade trekt het Salon op gang

Ter gelegenheid van de VIP-avond tijdens het 83e Salon Lichte vracht-, vrijetijdsvoertuigen en motorfietsen op vrijdag 14 januari 2005 (daags voor de publieksopening), nodigen FEBIAC en de MotorCycle Council opnieuw alle doorgewinterde motorrijders uit om deel te nemen aan de zesde Motorbike Parade. Een prachtige ervaring en een unieke gebeurtenis in de winterperiode. Twee jaar geleden namen zowat 11.000 motorfanaten deel aan deze rit in groep naar het Salon. De kans om het Salon(http://www.autosalon.be) in avant-première en onder gelijkgestemde zielen te bezoeken, verklaart het overweldigende succes van dit evenement. Bovendien krijgt elke motorrijder of –passagier gratis parking en gratis toegang. Vanuit heel België worden – als het weer wat mee zit - opnieuw zo’n 10.000 motorrijders verwacht. Om een vlotte organisatie te garanderen, zijn er zes verzamelplaatsen. Daar wordt iedereen opgevangen om samen naar Brussel te vertrekken onder de begeleiding van wegkapiteins. De verschillende groepen rijden rechtstreeks naar de Heizelpaleizen in een optocht. Het Salon blijft die avond open tot middernacht, wat voldoende tijd geeft het rustig te bezoeken.

Vertrekplaatsen Motorbike Parade:

Vanuit Gent: Parkeerterrein in Wetteren – E40, richting Brussel,Verzameling tussen 20u.00 en 20u.15
Regio Brussel: De Brusselse motorrijders verzamelen op het parkeerterrein van de E40 in Groot-Bijgaarden. Verzameling tussen 19u.45 en 20u.
Vanuit Antwerpen: Parkeerterrein in Peutie – E19, richting Brussel,Verzameling tussen 19u.30 en 19u.45
Vanuit Luik/Leuven: Parkeerterrein in Heverlee – E40, richting Brussel,Verzameling tussen 20u.00 en 20u.15.
Vanuit Bergen: Parkeerterrein in Orival (Nijvel) – E19, richting Brussel, Verzameling tussen 19u.45 en 20u.00
Vanuit Namen: Parkeerterrein in Bierges – E411, richting Brussel,Verzameling tussen 19u.40 en 19u.55.

Meer informatie: http://www.autosalon.be , http://www.febiac.be , http://www.motorcyclecouncil.be
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Jan Somers

Frank, ik heb het in mijn agenda genoteerd. Tegen dat het zover is zal ik kunnen beslissen of ik effectief meega. Ziet er wel tof uit. Bedankt voor de info
Consigliori Wim
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Dat zal niet lukken, ik ben op dat moment aan het terugvliegen uit Las Vegas. :roll: :wink:
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Consigliori Wim
Contacteer:

't Was ook weer koud deze morgen ! Aan de BMW rijders die bij Hein Gericke op de Kortrijkse Steenweg in St. Denijs Westrem naar mij stonden te zwaaien rond 10.20 deze morgen, ook virtuele groeten terug. Voor de rest niet veel volk gezien op de baan vanmorgen.
Bisschop
Contacteer:

Bericht door Bisschop »

Rij ook iedere dag op- en af van Roeselare naar Merelbeke(Gentbrugge) via Deinze ,St Martens Latem.
S'morgens om 5.15.in de middag om 13.30
Zwarte r1150r...met Laser op.

one day we will meet...
Caution : Slippery when wet !!
Frank K

Bericht door Frank K »

Bisschop, je naam past wel niet bij je avatar. :roll:

Legt dat maar eens uit een de kinderen die naast papa mee naar de site van BMW kijken wat die bewegende figuurtjes met motorijden te maken hebben. :cry:
Waar zijn de bewegende beelden toch van R1100RS :wink:
John
Contacteer:

Bericht door John »

Da zijn fitnessoefeningen hé Frank. Ge moet die oefeningskes elke dag doen, dan kunde goe in de bochten gaan hangen. :wink:
Hubert NYS

Bericht door Hubert NYS »

Deze morgen was het gras mooi wit bevroren, ik opende de garagebox en de temperatuur was daar ook beneden nul...De R1100RS gestart en om 10 voor 6 vertrokken via de E40 van Gent richting Brussel. De hele weg ben ik geen motorrijder tegengekomen :( . Deze namiddag vertrok ik om 15h30 via de ring rond Brussel terug richting Evergem. Toen scheen de zon en was het aangenaam om zien dat ik niet meer alleen was. In de buurt van Evergem passeerde ik zowaar twee boxermotoren !!! Misschien ook Forumhangers ? Langs deze weg alleszins de groeten aan de doorrijders, misschien moeten we eens afspreken op een onchristelijk uur in de ochtend aan een tankstation op de autoweg voor een goei zjat kaffee of ne werme sjokkoo...
Nasjke
2002 R850R Zilver.
Consigliori Wim
Contacteer:

Ik was gisterenmorgen om 10.10 op de E40 Gent-Brussel (niemand tegengekomen) en 's avonds om 17.30 Brussel - Gent, wel een RT gepasseerd en gezwaaid ! Ikzelf rijd met een bordeaux rode R1150R ...
Bruno

Bericht door Bruno »

Het was fris vanmorgen maar gewoon vertrokken. Heb 1 moto tegen gekomen op het viaduct van Vilvoorde. Ik heb vorige week bij Raf's motorshop een Phase Change functional undersuit (vest alleen) gekocht en moet zeggen dat dat wel de max is. Zijn prijs meer dan waard. Geen koude gevoel meer aan bovenlichaam. Morgen een ritje Opwijk-Oostende-Opwijk. Koud of niet gewoon bollen, alle dagen uitgezonderd met ijzel of sneeuw. Ik heb geen last van zot zijn maar 1 keer vallen in de sneeuw is goed.(vooral mijn portomonee)
BMW Motor Club Vlaanderen lid
r1200rt

Bericht door r1200rt »

het was niet alleen fris vanmorgen, het zat ook potdicht door de mist.
hier en daar zelfs aangevroren.
helemaal niet leuk, maar een mens moet gaan werken, zelfs in het weekeinde.
niemand tegengekomen trouwens, zo rond half zeven, omgeving van antwerpen
motorgroeten
Frank K

Bericht door Frank K »

Deze morgen tussen Antwerpen en Mechelen weer niemand tegengekomen. (07.30-7.45).
Toch staan bij de buren weer 3 BMW's (RT-RS-K). Zijn dit mensen van het forum?
Groetjes van de buren (De Lijn) aan de buren (Wolter-Kluwer) :wink:
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Deze morgen zat mijn baas daar rond die tijd (blauwe R1100RS) Het zou ook kunnen dat hij pas in Mechelen de E19 naar Brussel opgereden is.

Deze week 's morgens geen enkele motor tegengekomen (tussen 06:30 en 07:00h - N16 - A12 en een stukje ring van Brussel tot afrit Neder-Over-Heembeek) Deze avond stak er wel een zwarte K de N16 over in Willebroek. (rond 18:00h - Afrit A12 komende van Antwerpen naar de baan die richting Dendermonde gaat)
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Vanmorgen even met RonnyGS een tripje gemaakt in de Vlaamse Ardennen... een gezapige 70km, met een stopje voor een lekker geurende koffie in Oudenaarde.

Fris, ja da wel, 0 tot 1,5°C, maar droog wegdek en prima koffie 8)

WouteRS ziek in bed, en Popeye lekker uitgeslapen, dus waren we met twee...

Greetz everyone :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Harald

Bericht door Harald »

Fris , :?:

Berekoud , heb de nacht gedaan ,
Van 22.00HR tot vanmorgen 05.00HR en 1/2hr binnen voor een boke te eten

Temp,tussen 1° en 3° vannacht .

maar met aangepaste onderkledij van BMW was het goed uit te houden .
En ik maar lachen met de collega's die daar stonden te bevriezen .

Sterke kerels die motard's. :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Consigliori Wim
Contacteer:

Deze morgen was echt koud ... -5 ° :wink: Dat Streetguard pak is echt goed !
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Wim,

Inderdaad, gisteren ook 65km gaan bollen... was nog te doen, maar veel zout op de baan. Na mooi uitzicht op Oost Vlaanderen vanop de Molenberg in Horebeke zijn we terug huiswaarts gereden (+ 1°C)

Heb ook het Streetguard pak, met windbreaker bovenaan en de onderbroek van BMW, geen probleem. Heb me dit weekend ook de Prowinter handschoenen aangekocht, voor onder de kerst / nieuwjaar... ze zijn dus nog ingepakt... :? :wink:
Frank K

Bericht door Frank K »

Deze morgen was echt koud ... -5 ° Dat Streetguard pak is echt goed !
Vanmorgen (06.30) vond ik het heerlijk op de moto.
Wel uitkijken voor vele ijsplekken!!
Heb een pak van Touareg (Hein G.) en draag nog steeds mijn zomerhandschoenen, mijn winterhandschoenen zijn nog te warm.

Alleen een beetje last van aandampend vizier.
Bruno

Bericht door Bruno »

Vanmorgen geen enkele moto gezien. Was het dan echt zo koud? Ik had alleen last van enkele frisse vinger toppen. Overweeg eventueel om verwarmde onderhandschoenen aan te schaffen.
Heeft iemand daar ervaring mee?
http://www.klansrl.com.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Jan Somers

Gisteren ook een toerke gaan doen met den RT. Geen ervaring met verwarmde handschoenen maar wel met de handvatverwarming. Gevolg: ik rij heel het jaar door met dunnen zomerhandschoenen. Zaaalig gewoon!

Keep it safe, hé mannen!
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Jan,

Je hebt gelijk, met handvatverwarming aan is het beter met zomerhandschoenen. Ik zet mijne altijd af met mijn winterhandschoenen, komt er gewoon niet door :?
Plaats reactie