Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.
Ik heb net voor 11.95 euro een digitale thermometer met externe sensor geïnstalleerd in mijn RT (2003). Een fluitje van een cent! Ge zijt wel een dik uur zoet met het een en ander te demonteren om alles goed te kunnen plaatsen. De sensor heb ik verstopt in de spiegelkast (net achter de spiegel). Je moet hiervoor wel je spiegel er af trekken (zie handleiding). Bij het rijden kan er geen directe luchtstroom aan de sensor, de weergave is precies gelijk met het weerstation (what's in a name) in onze living, vrij nauwkeurig dus.
Een klein beetje een handige harry heeft het zo gefikst!
koenraad schreef:Ik heb net voor 11.95 euro een digitale thermometer met externe sensor geïnstalleerd in mijn RT (2003). Een fluitje van een cent! Ge zijt wel een dik uur zoet met het een en ander te demonteren om alles goed te kunnen plaatsen. De sensor heb ik verstopt in de spiegelkast (net achter de spiegel). Je moet hiervoor wel je spiegel er af trekken (zie handleiding). Bij het rijden kan er geen directe luchtstroom aan de sensor, de weergave is precies gelijk met het weerstation (what's in a name) in onze living, vrij nauwkeurig dus.
Een klein beetje een handige harry heeft het zo gefikst!
Het ziet er goed heel goed uit,wel handig voor de liefhebbers te weten waar je hem hebt gekocht.De groeten Jan.
Het thermometertje heb ik gevonden bij Auto Parts Ternat op de Assesteenweg. Ik zag het ook in de plaatselijke doe het zelver Royer, H. Placestraat in Dilbeek. Misschien hebben ze zelf zoiets bij gamma of brico bij de auto-accessoires?
Trouwens het werkt gewoon op een batterijtje, om de paar jaar vervangen dus. Misschien dat ik dan de zijkanten matzwart spuit, kwestie van het nog mooier te integreren...
koenraad schreef:Het thermometertje heb ik gevonden bij Auto Parts Ternat op de Assesteenweg. Ik zag het ook in de plaatselijke doe het zelver Royer, H. Placestraat in Dilbeek. Misschien hebben ze zelf zoiets bij gamma of brico bij de auto-accessoires?
Trouwens het werkt gewoon op een batterijtje, om de paar jaar vervangen dus. Misschien dat ik dan de zijkanten matzwart spuit, kwestie van het nog mooier te integreren...
Benj schreef:
Hoi,
Ik ben spiksplinternieuw lid op deze site, de trotse bezitter van een R1150GS, en heb een eerste vraagje ivm een accessoire.
Heel graag had ik op mijn motor een kleine, waterdichte digitale thermometer geplaatst. Ik weet namelijk steeds heel graag hoeveel °C het buiten is als ik aan het toeren ben... Dit blijkt nu niet zo eenvoudig te vinden ? Kan iemand mij helpen ?
En neen, ik ben niet geïnteresseerd in de dure (50Euro) ouderwetse thermometer met wijzer van Wunderlich.
Dank bij voorbaat !
Benj,
mijn aankoop van in heet jaar 2001, temperatuurmeter met geluidalarm, van in de suprabazar achter de hoek (afdeling autoonderdelen) (kostprijs : ik zal er zeker niet meer dan 10 euro voor bet hebben) doet het nu noig altijd. Bevest met velcro van 3m en dat blijft altijd onderaan het dashbord hangen, zelfs na al die tijd. En weet je wat het batterijtje is nog altijd den originelen. wat denkt ge daar van man !!
(sensor met kabel vastgelegd aan tank in de kuip (ook met 3m vencro))
Harald schreef:Ik heb er ééntje gemonteerd op mijn RT
De sensor zit in de spiegel.
Ik moet zeggen dat de temperatuur zeer nauwkeurig is.
Ik vergelijk hemsoms met die van mijn auto en dit scheelt
maximaal 1/2 graad.
De display steekt in de opening voor de radiodisplay.
En waar zou je deze dan gehaald hebben ?
Dank,
Benj,
Reactie is intussen binnen: iedereen kan via de site bestellen, maar moet wel eerst inloggen. Particulieren zetten daar waar men naar je BTW-nummer vraagt, gewoon een paar XXXX-en
De prijs van de thermometer is 10 € zonder BTW. Doe die laatste erbij + verzendkosten en je zit aan 20 €
Maar ja, naft kost ook geld, hé
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
Ik heb gisteren iets soortgelijks gekocht als dit (maar op een batterij i.p.v. een 12v stroomdraad).
Gevonden in een autoshop in de buurt.
Nu zou ik dit ook willen monteren zoals dit:
Vraag is nu: hoe krijg je die thermometer daar achter?
Ik kan me voorstellen dat die bekleding los moet (dat zal nog wel lukken), maar hoe bevestig je dat spul dan?