verzekering
Moderator: GVN
-
MGke
verzekering
Ikke maar 168€ te betalen voor 20/05/2006.
mvg
MG
mvg
MG
-
brit
tja, dan verlies je nog eens geld aan een aangetekende zendingIk ga direkt aan een aangetekende brief beginnen.
dit kan ik dan weer moeilijk geloven want ik heb indertijd ook een offerte gevraagd bij fortis en het was ongeveer evenveel. wat waren de voorwaarden van de verzekering?Bij Fortis zou het mij 370 Euro gekost hebben voor enkel een moto.
Sorry Brit, Toch is het zo.brit schreef:tja, dan verlies je nog eens geld aan een aangetekende zendingIk ga direkt aan een aangetekende brief beginnen.
. die 713 euro lijkt me het gangbare tarief voor enkel een motor. ik heb 4 jaar geleden nog meer betaald, zijnde 793 euro.
dit kan ik dan weer moeilijk geloven want ik heb indertijd ook een offerte gevraagd bij fortis en het was ongeveer evenveel. wat waren de voorwaarden van de verzekering?Bij Fortis zou het mij 370 Euro gekost hebben voor enkel een moto.
Mijn broer is ook klant bij Fortis en heeft een bedrijfswagen.
Voor hem kwam het ook op datzelfde bedrag. Na wat rondvragen wou de verzekering van de bedrijfswagen (Ethias) zijn persoonlijke motor zelfs samen met de bedrijfswagen verzekeren.
Hij betaald hiervoor nu iets meer dan 200 Euro.
Ik weet niet welke normen ze hanteren. Ik ben wel met alles verzekerd bij Fortis, Ben al 24 jaar klant en heb onlangs een diploma opgestuurd gekregen omdat ik volgens hen in BM - 4 zit.
Ik kan enkel maar zeggen wat mij toegestuurd en geoffereerd wordt natuurlijk.
Mischien raar, maar waar.
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black

wilde overgaan van fortis naar touring alle formulieren opgestuurd en klaar is kees!! opzeg zou automatisch gedaan worden door touring , zowel voor wagen als voor mijne gs !!GEVOLG : wagen werd opgezegd en zit nu dus bij touring maar de opzeg voor de moto werd door touring TE LAAT gedaan en blijft bijgevolg nog èèn jaar bij fortis!allhoewel de formulieren 6 maand op voorhand werden doorgestuurd naar touring! FORTIS WIL NU GEEN REDUCTIE MEER TOESTAAN OP DE MOTOVERZEKERING DAAR DE AUTO BIJ TOURING VERZEKERT IS EN REKENT MIJ VOOR MIJN MOTO VOOR EEN JAAR 750 EURO!!!!
na herhaaldelijk bellen met touring ,en steeds iemand anders aan de lijn die steeds van niets weet!, heb ik het verzet op gegeven en ben ik touringverzekeringen KOTSBEU ! man man man miserie!!!!
dit ter inlichting grtj
na herhaaldelijk bellen met touring ,en steeds iemand anders aan de lijn die steeds van niets weet!, heb ik het verzet op gegeven en ben ik touringverzekeringen KOTSBEU ! man man man miserie!!!!
dit ter inlichting grtj
PRETENTIE IS EEN BREVET VAN DOMHEID
-
Jo De Paepe
Hoi,
reeds 2maal offerte gevraagd bij touring voor auto en 2motoren.
geen antwoord gekregen .
Gebeld en de reden gevraagd waarom ik geen offerte kreeg:
Ik nam geen beperkte omnium op de wagen
en de motor kon niet verzekerd worden voor woon-werk wegens het te grote risico
.
De tweede motor bleek zelfs helemaal niet in aanmerking te komen, en moest helemaal apart verzekerd worden.
reeds 2maal offerte gevraagd bij touring voor auto en 2motoren.
geen antwoord gekregen .
Gebeld en de reden gevraagd waarom ik geen offerte kreeg:
Ik nam geen beperkte omnium op de wagen
De tweede motor bleek zelfs helemaal niet in aanmerking te komen, en moest helemaal apart verzekerd worden.
-
Flat Twin Power
Ik ben verzekerd bij AXA. Voor mijn auto (BMW 520i) betaal ik 270 euro, voor de auto van mijn vrouw (Ford Galaxy 2.0i) 247 euro en voor de motor (RT 1150) 195 euro, zonder beperkingen van welke aard dan ook.
Voordien zat ik bij Winterthur en betaalde voor mijn auto 415 euro, voor die van mijn vrouw 400 euro en voor mijn motor 250 euro. Serieus verschilleke zou ik zeggen.
Het loont dikwijls de moeite om wat rond te shoppen en de maatschappijen tegen elkaar uit te spelen, zeker als je de combinatie maakt met 1 of 2 wagens en op bonus malus 0 staat, dan zien ze u graag komen.
Wel goed de kleine lettertjes lezen en geen beperkingen van zoveel dagen per jaar of uitsluiting voor woon werk verkeer aanvaarden.
Durven op uw strepen staan en je bereikt heel veel, dat heb ik ondertussen wel geleerd.
Voordien zat ik bij Winterthur en betaalde voor mijn auto 415 euro, voor die van mijn vrouw 400 euro en voor mijn motor 250 euro. Serieus verschilleke zou ik zeggen.
Het loont dikwijls de moeite om wat rond te shoppen en de maatschappijen tegen elkaar uit te spelen, zeker als je de combinatie maakt met 1 of 2 wagens en op bonus malus 0 staat, dan zien ze u graag komen.
Wel goed de kleine lettertjes lezen en geen beperkingen van zoveel dagen per jaar of uitsluiting voor woon werk verkeer aanvaarden.
Durven op uw strepen staan en je bereikt heel veel, dat heb ik ondertussen wel geleerd.
-
xantingo
- Contacteer:
Ik ging hetzelfde voorhebben omdat de vervaldagen van auto en moto niet samenvallen. Oplossing (voorgesteld door mijn huidgie verzekeringsagent): auto laten overnemen door de nieuwe maatschappij op de vervaldag en op die dag de moto verkopen (aan jezelf). Je kan je nummerplaat behouden, maar je polis wordt afgesloten. Het teveel betaalde bedrag wordt teruggestort en je vervaldag valt vanaf dan samen met je auto.rubi schreef:wilde overgaan van fortis naar touring alle formulieren opgestuurd en klaar is kees!! opzeg zou automatisch gedaan worden door touring , zowel voor wagen als voor mijne gs !!GEVOLG : wagen werd opgezegd en zit nu dus bij touring maar de opzeg voor de moto werd door touring TE LAAT gedaan en blijft bijgevolg nog èèn jaar bij fortis!allhoewel de formulieren 6 maand op voorhand werden doorgestuurd naar touring! FORTIS WIL NU GEEN REDUCTIE MEER TOESTAAN OP DE MOTOVERZEKERING DAAR DE AUTO BIJ TOURING VERZEKERT IS EN REKENT MIJ VOOR MIJN MOTO VOOR EEN JAAR 750 EURO!!!!
dit ter inlichting grtj
...R1200RT... -
Jo De Paepe
-
Iron Gonzo
ik heb net de mijne betaald zie
winterthur
bonus malus 0.00
netto B.A. 120.38
kosten inbegrepen 0.00
administratiekosten 1.24
wettelijke belastingen
en bijdragen B.A. 32.62
nettopremie R.B. 24.90
wettelijke belastingen
en bijdragen R.B. 4.17
totaal
183.31€
ik kan er weer een jaartje tegenaan
spijtig dat die belastingen hier ook weeral opduiken
ander zat ik nog 36.79€ minder
winterthur
bonus malus 0.00
netto B.A. 120.38
kosten inbegrepen 0.00
administratiekosten 1.24
wettelijke belastingen
nettopremie R.B. 24.90
wettelijke belastingen
totaal
183.31€
ik kan er weer een jaartje tegenaan
spijtig dat die belastingen hier ook weeral opduiken
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Ik ben met mijn voertuig via TOYOTA verzekerd bij TOURING. Ik vroeg offerte voor mijn twee motoren, eerste 1200 cc voor €123 en tweede met 499 cc maar bij hen geplaatst als sportmotor aan €294. Niettegenstaande nooit een contract onderschreven te hebben werden mijn beide polissen bij mijn maatschappij opgezegd. Bij info steeds andere persoon die 'zogezegd' alles in orde zou brengen. Zelfs TOYOTA ingeschakeld en die kunnen ook niet meer aan TOURING aan uit. Ondertussen na aangetekend schrijven, verschillende telefoons en herhaald schrijven geen antwoord meer maar nog steeds mijn motorpolissen in opzeg. Nu bij mijn verzekeraar documenten van nietigverklaring getekend en herroeping van opzeg bij TOURING gedaan. Nog steeds niemand thuis
. Ik vraag mij af indien je daar verzekerd bent en je hebt wat voor hoe men dat gaat regelen. Niemand weet van iets af en telkens wanneer men een naam vraagt krijg je te horen dat die niet ter zake doet vermits men in een 'team' werkt. Ik denk dat men daar elkaar gewoon niet kent en niet tegen elkaar spreekt maar wel gewoon de gestorte bedragen verdeeld. Wees wijs en blijf er weg !!! Niks dan miserie...
Wilfried
Wilfried
Hi all,
Vandaag lag bij er een brief/reclame in mijn bus van CoronaDirect. Blijkbaar doen die in verzekeringen en zijn ze bovendien de enige met een kilometervariabele autoverzekering. (dzjing Scrabble)
Ik heb er nooit van gehoord -en Joost mag weten vanwaar mijn gegevens zijn gehaald- maar toch even verder gelezen want men belooft voordelige tarieven voor een gecombineerde Auto-Motorverzekering.
Om kort te zijn hangt de autopremie af van het verreden aantal kms.. Ze verwijzen naar http://www.kilometerverzekering.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zal me eens informeren, tenzij er hier iemand al toestanden à la Touring heeft meegemaakt..
Vandaag lag bij er een brief/reclame in mijn bus van CoronaDirect. Blijkbaar doen die in verzekeringen en zijn ze bovendien de enige met een kilometervariabele autoverzekering. (dzjing Scrabble)
Ik heb er nooit van gehoord -en Joost mag weten vanwaar mijn gegevens zijn gehaald- maar toch even verder gelezen want men belooft voordelige tarieven voor een gecombineerde Auto-Motorverzekering.
Om kort te zijn hangt de autopremie af van het verreden aantal kms.. Ze verwijzen naar http://www.kilometerverzekering.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik zal me eens informeren, tenzij er hier iemand al toestanden à la Touring heeft meegemaakt..
Laatst gewijzigd door Wingman X op 29 sep 2017, 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoi Xavier,
Die werken net als Touring zonder makelaars. Je komt dus steeds in contact met een callcenter.
Als je geluk hebt, heb je te doen met een persoon die zijn taak ernstig opneemt en je correct helpt. Als het tegenslaat heb je te doen met iemand die je snel antwoorden geeft om al even snel van je oproep verlost te zijn, en dan kan de miserie opnieuw beginnen.
Dan toch beter ietske meer betalen via een makelaar. Daar heb je je vaste contactpersoon die jouw dossier kent.
Greetz,
Stelo
Die werken net als Touring zonder makelaars. Je komt dus steeds in contact met een callcenter.
Als je geluk hebt, heb je te doen met een persoon die zijn taak ernstig opneemt en je correct helpt. Als het tegenslaat heb je te doen met iemand die je snel antwoorden geeft om al even snel van je oproep verlost te zijn, en dan kan de miserie opnieuw beginnen.
Dan toch beter ietske meer betalen via een makelaar. Daar heb je je vaste contactpersoon die jouw dossier kent.
Greetz,
Stelo
R1200RT
Je moet dan wel een goede makelaar treffen, en de rest ook, en dat kan serieus tegenvallen hoor, meerderen zijn niet beschaamd om U wel degelijk in de kou te laten staan, dan geef ik nog liever weinig uit, en misschien met wat geluk, dan veel en ook een kat in een zak.Stelo schreef:Hoi Xavier,
Greetz,
Stelo
Je moet echt gaan shoppen, indertijd was ik bij Mercator en bij 2 verschillende agenten gaf al een verschil van 30% voor IDENTIEK hetzelfde !
Momenteel van mij geen frank meer aan de bovenstaanden.
PS je dossier kennen ?!? dat je niet betaald heb of zo wees gerust DAT kennen ze prima hoor, voor de rest ..... een heel groot ?
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Minstens 60.000 voertuigen zonder verzekering op de weg
Dagelijks gebeuren er 22 ongevallen met een overzekerd voertuig.Tussen 60.000 en 90.000 wagens, moto's, vrachtwagens en andere motorvoertuigen rijden in België zonder verzekering. Ongeveer 1 tot 1,5 procent van de 6 miljoen ingeschreven voertuigen in België rijden zonder groene kaart, zegt Veridass, de gegevensbank bij het Gemeenschappelijk Motorwaarborgfonds.
Beter opsporen
Naast de sporadische politiecontroles werden betere opsporingsmogelijkheden uitgedacht door de dienst Veridass. Die zijn mogelijk door de gegevens van de Dienst voor Inschrijving van Voertuigen (DIV) te vergelijken met die van de verzekeraars.
Sancties
De eigenaars van nummerplaten waar geen verzekering aan gekoppeld is, worden per brief verwittigd. Als ze de wettelijke verplichtingen niet nakomen, worden hun gegevens doorgegeven aan de politie en het parket. De sancties gaan van inbeslagname van de platen tot inbeslagname van het voertuig. De dienst Veridass viseert vooral chauffeurs door wie het verzekeringscontract recentelijk werd opgezegd.
Verwittigen
In 2006 werden zo 41.728 mensen per post verwittigd. Daarvan werden 16.789 dossiers opgelost: de eigenaar bracht zijn papieren in orde of leverde zijn platen in. In 58,2 procent van de gevallen (24.939 dossiers in 2006) werden de gegevens doorgegeven aan de politie. Volgens de laatste cijfers van de verzekeringssector gebeurden er 8.165 ongevallen met niet-verzekerde voertuigen in 2005. Dat zijn iets meer dan 22 ongevallen per dag. (belga/hln)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Fox30
Nateus versus Mercator
Ik was vroeger ook bij Mercator. Premie voor de motor R1150RT was ca 650 euro.dirkske schreef: Je moet echt gaan shoppen, indertijd was ik bij Mercator en bij 2 verschillende agenten gaf al een verschil van 30% voor IDENTIEK hetzelfde !
Momenteel van mij geen frank meer aan de bovenstaanden.
Ben dan overgestapt naar Nateus. Betaal nu 226 euro.
Als je van het Antwerpse bent kan ik je 2 Nateus-agenten aanraden als je wil.
effe nagegaan: ik betaal 349€: BA & rechtsbijstand
Laatst gewijzigd door Wingman X op 29 sep 2017, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Iron Gonzo
Xavier schreef:effe nagegaan: ik betaal 349€ voor mijn RT, BA & rechtsbijstand
iron gonzo schreef:totaal
183.31€
BA en RB
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
edargpu
Na het lezen van al die verschillende bedragen ivm verzekerinspremies,heb ik toch maar eens besloten om een offerte aan te vragen bij Ethias en Touring verzekeringen voor de wagen gecombineerd met mijn moto
De beste offerte in mijn geval was Touring met een bonus malus 0 voor een bedrag van 330,16€ voor de wagen en 120,25€ voor de moto.
De telefoon bij de hand genomen en eerst aan mijn makelaar gevraagd of ze aan mijn premie(Auto 372,20€ en moto 223,82€ ) van mijn huidige verzekering AXA nog wat korting konden geven en wat blijkt een paar dagen nadien?
AXA kon niets meer aan mijn premie veranderen.
Ik heb mijn makelaar vriendelijk bedankt voor de moeite en erbij vermeld dat hij vanaf vandaag een klant heeft verloren,want ik ging zo naar een Touring kantoor vertrekken.
Onderweg naar het Touring kantoor (10 min later) krijg ik telefoon van jawel mijn makelaar,dat AXA toch bereid was mijn premie aan te passen
Mijn autoverzekering zou dan neerkomen op 303€ en de moto 150€ das effekes 69,2€ minder autoverzekering en 73,82€ minder motoverzekering.
Zo zie je maar dat wanneer men zijn makelaar het mes op de keel zet er toch nog wat uit de bus komt hé en bewijst ook wat de bereidwilligheid van je makelaar is.
Eind goed al goed
De beste offerte in mijn geval was Touring met een bonus malus 0 voor een bedrag van 330,16€ voor de wagen en 120,25€ voor de moto.
De telefoon bij de hand genomen en eerst aan mijn makelaar gevraagd of ze aan mijn premie(Auto 372,20€ en moto 223,82€ ) van mijn huidige verzekering AXA nog wat korting konden geven en wat blijkt een paar dagen nadien?
AXA kon niets meer aan mijn premie veranderen.
Ik heb mijn makelaar vriendelijk bedankt voor de moeite en erbij vermeld dat hij vanaf vandaag een klant heeft verloren,want ik ging zo naar een Touring kantoor vertrekken.
Onderweg naar het Touring kantoor (10 min later) krijg ik telefoon van jawel mijn makelaar,dat AXA toch bereid was mijn premie aan te passen
Mijn autoverzekering zou dan neerkomen op 303€ en de moto 150€ das effekes 69,2€ minder autoverzekering en 73,82€ minder motoverzekering.
Zo zie je maar dat wanneer men zijn makelaar het mes op de keel zet er toch nog wat uit de bus komt hé en bewijst ook wat de bereidwilligheid van je makelaar is.
Eind goed al goed
Aan alles komt er een eind,maar aan elk eind komt niet alles
"" R1200GS Adventure ""
"" R1200GS Adventure ""
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Zo zie je maar dat de verzekeringenbusiness één zootje is waar à la tête du client met prijzen gegooid wordt...jij bent er nu misschien wel beter van geworden, ze zullen het "verschil" wel bij een ander slachtoffer gaan recupereren...de wet van de jungle heet zoiets...foei foei foeiOnderweg naar het Touring kantoor (10 min later) krijg ik telefoon van jawel mijn makelaar,dat AXA toch bereid was mijn premie aan te passen
Eigenlijk betaal je dus al jaaaren teveel...vraag daar maar eens een compensatie voor
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
-
Fox30
Idee voor een poll onder de leden.
Misschien is het wel eens interessant om een poll te houden met als vraag welke je motor-verzekeringsmaatschappij is.
Als antwoorden kunnen dan alle mogelijke belgische verzekeringsmaatschappijen (of toch max 10 a 20) worden gekozen.
Zo komen we te weten welke maatschappij het meest in de smaak van de BMW rijder valt.
Ik bedoel hier wel degelijk niet de makelaars maar de echte maatschappij.
Als antwoorden kunnen dan alle mogelijke belgische verzekeringsmaatschappijen (of toch max 10 a 20) worden gekozen.
Zo komen we te weten welke maatschappij het meest in de smaak van de BMW rijder valt.
Ik bedoel hier wel degelijk niet de makelaars maar de echte maatschappij.
Bij mij zou die makelaar al de voorgaande jaren dienen terug te betalen, wil hij niet, dan andere en goedkopere (betere, dat dien je altijd af teedargpu3 schreef:..........
Eind goed al goed
wachten).
Als je reageerd en zoals je aanhaalt "het mes op de keel zet" dan kan het plots wel? Rare manier van werken als je het mij vraagt.
Mijn huidige agent heeft tot 3 maal toe aangetekend geschreven naar mijn vorige makelaar en verzekering om het teveel betaalde terug te krijgen.
Was dan wel aangaande de brandverzekering, uiteindelijk heeft men me dan terugbetaald, daarbij een brief naar mij met een heleboel uitleg dat men dat eigenlijk niet verschuldigd was, op mijn schrijven van als ik iets niet verschuldigd ben ik ook nooit betaal, en dat ik het heel abnormaal vond hun uitleg, kreeg ik wel geen enkele reactie meer.
Voor mij mag een agent duurder zijn dan bepaalde maatschappijen, er is nog wel zoiets als menselijk kontakt, en dat blijf ik beter vinden dan tel. kontakt. Uiteindelijk voel ik me nu heel veel beter met beduidend veel lagere tarieven, een heel deugdelijke aanpak, en veel raad daar waar het zelfs niet nodig is. DAT noem ik een makelaar, en die mag dan iets duurder zijn dan anderen.
ik betaalde tot op heden net geen 200 Euro, rechtsbijstand ed. inbegrepen voor mijn moto.
Uiteraard is de wagen daar ook verzekerd, bonus malus 0.
Sorry voor de schrijfvouten,mijn PC is defect en deze is een echte marteling, ongeloofelijk traag