Factuur
Moderator: GVN
John schreef:Beer, als je nog van zin bent om je motor te herspuiten. En je wil dat bedrag liefst niet te hoog zien oplopen. Geef me dan maar een seintje.
Als je tenminste kan wachten tot het voorjaar want nu heb ik het een beetje te druk.
Ik heb eerst nog wat winter-werk dat ik zelf wel aankan ; enkele scheuren polyesteren en alles opschuren ...
Ik hou je alleszinds in m'n achterhoofd
@ R1100 RS
ik heb even gekeken naar de aangerekende dichtingen bij de 30K beurt (olie motor, olie boite en luchtfilter vervangen):
1x 0711 9963 252 dichtring a €0,19
1x 0711 9963 300 dichtring a €0,19
1x 0711 9963 200 dichtring a €0,11
allemaal excl btw, dus in totaal ongeveer €0,60.
Tja, dat lijkt me toch mee te vallen
.
ik heb even gekeken naar de aangerekende dichtingen bij de 30K beurt (olie motor, olie boite en luchtfilter vervangen):
1x 0711 9963 252 dichtring a €0,19
1x 0711 9963 300 dichtring a €0,19
1x 0711 9963 200 dichtring a €0,11
allemaal excl btw, dus in totaal ongeveer €0,60.
Tja, dat lijkt me toch mee te vallen
R1200RT (2007) / Zumo 350
-
Iron Gonzo
welke olie gebruik je dan
deze prijs kan ook serius varieren
en hoeveel vraagt hij per uur
en hoeveel vraagt hij per uur
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
30.000 km
Hi guys,
Afgelopen weekend zoals ergens anders gemeld mijn valbaren vernieuwd.
Motor is nog niet helemaal aangekleed omdat ik nog nieuwe batterij + xenon moet steken. Rij dus nu effe naked rond.
Mijn RT-ke heeft net 30.000 km gehaald dus ook tijd voor klein onderhoud.
Kan ik beter ook meteen zelf doen
Laatste 10.000 km waren 95% snelweg dus weinig slijtage op de rest dacht ik zo.
Is er meer te doen op 30.000? Ik denk aan olie + filter + joint...
Een verse Castrolbus heb ik altijd staan.
greetz,
Xavier
Afgelopen weekend zoals ergens anders gemeld mijn valbaren vernieuwd.
Motor is nog niet helemaal aangekleed omdat ik nog nieuwe batterij + xenon moet steken. Rij dus nu effe naked rond.
Mijn RT-ke heeft net 30.000 km gehaald dus ook tijd voor klein onderhoud.
Kan ik beter ook meteen zelf doen
Is er meer te doen op 30.000? Ik denk aan olie + filter + joint...
Een verse Castrolbus heb ik altijd staan.
greetz,
Xavier
Ooit bracht ik eens een BMW wagen (3-Reeks) binnen bij een BMW dealer, en dit om ergens een reset en nog een prulleke te doen, iets wat met het gewone gereedschap zelf haast niet te doen was. Toen ik de rekening kreeg (weet niet meer hoeveel) vertelde ik tegen de man aan de kassa dat ik toch wel verschoot van het hoge bedrag. Zijn antwoord: "Als meneer wil BMW rijden, dan moet meneer ook maar willen BMW betalen". Toen ik hem dan ook nog opmerkte dat er op de achterbank van de wagen geen plaats was voor mensen van meer dan 1,50 meter lengte, kreeg ik "Dan had meneer maar een 5-Reeks moeten kopen" te horen. Ze zijn wel beleefd, daar bij BMW, nietwaar?
Ze hebben mij nooit meer terug gezien. Ksaltselfweldoen.Wablief?Daktselfwelzaldoen...
Ze hebben mij nooit meer terug gezien. Ksaltselfweldoen.Wablief?Daktselfwelzaldoen...
Hallo,
2 weken geleden onderhoud 60.000 km. (R1150RT 2002)
€307 (12.384 fr): luchtfilter, oliefilter, 3l olie, olie brug, olie versnellingsbak, smeren, 2 bougies, dichting + werkuren en BTW.
Ik ga denk ik ook een garage beginnen. (benodigdheden kunnen nooit zoveel kosten denk ik)
Groeten, Stef
2 weken geleden onderhoud 60.000 km. (R1150RT 2002)
€307 (12.384 fr): luchtfilter, oliefilter, 3l olie, olie brug, olie versnellingsbak, smeren, 2 bougies, dichting + werkuren en BTW.
Ik ga denk ik ook een garage beginnen. (benodigdheden kunnen nooit zoveel kosten denk ik)
Groeten, Stef
BMW MC Vlaanderen lid / R1150RT silver / John's xenonbeemer
Hallo,Stef RT schreef: Ik ga denk ik ook een garage beginnen. (benodigdheden kunnen nooit zoveel kosten denk ik)
Vorig jaar heb ik mijn GS (geen abs) zelf een 20.000 km beurt gegeven. Dat kostte aan materiaal en olie ongeveer € 110.
Over het algemeen vallen de prijzen die hier worden genoemd best wel mee, alleen die laatste 60.000 km, zat daar niet ook een nieuwe snaar bij, of kost dat plastic eraf halen zoveel?
groet ajmo
Ik ben mijne net gaan terughalen, R1150RT, 10000Km.
Dealer is Jorssen Motorsport Wilrijk
Faktuur vermeld:
Kleine inspectie, oliefilter, dichtring en 3.75l motorolie en klein materiaal.
Totaal 161€.
Ik vraag me wel af wat er onder "klein materiaal" valt, aangezien zelfs een dichting van 0.35€ er appart op wordt vermeld.
Maar als ik de andere prijzen hier zo zie mag ik nog niet klagen!
Hoe dan ook, olie verversen ga ik in de toekomst toch zelf doen, zo moeilijk kan dat niet zijn.
Dealer is Jorssen Motorsport Wilrijk
Faktuur vermeld:
Kleine inspectie, oliefilter, dichtring en 3.75l motorolie en klein materiaal.
Totaal 161€.
Ik vraag me wel af wat er onder "klein materiaal" valt, aangezien zelfs een dichting van 0.35€ er appart op wordt vermeld.
Maar als ik de andere prijzen hier zo zie mag ik nog niet klagen!
Hoe dan ook, olie verversen ga ik in de toekomst toch zelf doen, zo moeilijk kan dat niet zijn.
-
brit
wat jij normaal noemt, noemen collega's van mij feodale toestanden.Vandaag 1000 km onderhoud van R1200RT gehad. 145,95 euro inclusief vervangmoto. Ligt, hier zo te zien, in het normale prijsgebied van een BMW-onderhoud.
je moet het maar doen. nog maar 1000 km gereden hebben en reeds 145 euro op tafel gooien voor het stellen van kleppen en vervangen van olie...
anderzijds, als je bepaalde prijzen hier napluist, is 145 euro inderdaad peanuts
-
Werner Von C.
- Contacteer:
YOO
Grtz, Philip!
Strange, die van mijne moto zijn toch wel degelijk gesteld geweest op 1000km, 'k stond erbijTOERBAARD schreef:op 1000 km stellen de dealers je kleppen niet hoor,
da's alleen olie en een oliefilter !
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser