F 650?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

benn
Berichten: 34
Lid geworden op: 27 sep 2007, 14:35

Bericht door benn »

even dit ouder topic terug van onder het stof halen ...

Eerst mezelf voorstellen : ik ben mid-40 en start met motorrijden. Dit jaar heb ik een 4.000 km op een YBR125 gereden, binnen 1 a 2 jaar plan ik een nieuwe motor (mogelijk transalp), maar eerst wil ik nog wat ervaring opdoen op een tweedehands (mogelijke valpartijtjes, ...)

Een mogelijke opstapmotor is de Funduro. Stel dat je zo'n F650 koopt van ongeveer 10 jaar oud met een kleine 50.000 km, welke onderhoudskost mag je verwachten voor je normale beurten op 10.000 km ? Ik vrees dat dit bij BMW iets hoger kan liggen dan bij sommige andere merken ?

mvg
Benn
ozerbes
Berichten: 41
Lid geworden op: 16 jun 2007, 09:30
Locatie: kortrijk

funduro

Bericht door ozerbes »

Sebastien,

ik ben zelf als absoluut groentje met een funduro begonnen ( 7 maand geleden), een aanrader, zoals hier eerder gezegd, een lichtgewicht, zeer wendbaar machien. trouwens veel rijscholen gebruiken dit type motor, dat wil ook wel wat zeggen.

veel succes ermee
bart

:wink:
franske
Berichten: 22
Lid geworden op: 09 sep 2006, 15:45

Bericht door franske »

Doe eens op een transalp en op een funduro (eventueel ook een 650 GS) proefrijden en kijk/ervaar eens wat de verschillen zijn.
Mijn vrouw heeft op heel wat motoren, waaronder een f650 (de strada) en op een transalp proefgereden.
De f650 voelde vanaf het begin vertrouwd, terwijl ze op de transalp erg aan het zoeken was.
Uiteindelijk is het de f650 strada geworden.
louis
Berichten: 112
Lid geworden op: 02 jun 2007, 07:50

onderhoudsinterval & -kosten

Bericht door louis »

Een F650 en een F650ST hebben een onderhoudsinterval van 7500 Km.

Een F650CS en F650GS hebben een onderhoudsinterval van 10000 Km.

De prijzen voor een klein en groot onderhoud kan je navragen bij een merkverdeler. Ik heb zo'n vermoeden dat dit in de richting van zo'n 300 euro gaat voor een klein onderhoud. Maar vraag het eens na om zeker te zijn.

Zelf doen is nog altijd de beste optie. De onderdelen voor een onderhoud (olie, filters, remvloeistof en wat kleine brol zoals joints e.d.) kosten je +/- 70 euro voor een F650GS.
Plaats reactie