Wie gebruikt zijn radio?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Relax

Bericht door Relax »

Vordr schreef:Eerlijk begrijp ik niet wat er leuk aan is om muziek te horen wanneer je rijdt.
Het leidt je af, het overstemt het rij- en de windgeluid; toch iets dat typerend is voor motoren, dacht ik.
Ik rij héél erg veel met m'n muziek. Lawaai van motor en rijgeluiden kunnen me echt niet bekoren.
En wat dat afleiden betreft, ik spreek voor mezelf, daar merk ik niks van. Rustig rijden: genieten van de muziek, doch niet echt bewust, beetje zoals tv die aan staat op de achtergrond, iets vlotter: 'k hoor niks meer van de muziek, alle aandacht bij het rijden. Bij héél rustig rijden ga ik meezingen, dus iedereen schopt me vooruit.
I respect your opinion. But I don't give shit.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Heb een MP3-speler, en naargelang de helm die ik neem is 'm, ofwel via intercom aangesloten, ofwel gewoon de "oortjes" in m'n oren, en de MP3 in m'n zakken.

Via intercom is iets handiger, MP3 is binnen handbereik om te muten of vooruit/achteruit te spoelen/selecteren, maar de geluidskwaliteit is dikke kwatch, op autostrade herken ik sommige liedjes maar na een minuut ofzo, door 't refreintje :(

De "oortjes" rechtstreeks in m'n oren heeft een véél hogere geluidskwaliteit, 't grootste nadeel is dan weer dat ik het omgevingsgeluid veel minder duidelijk hoor, een ambulance ofzo zal ik wel nog horen, maar dat is het dan ook :oops:

't Is dan ook nooit goed hé :roll:

Grtz, Philip!

P.S: Ik rij bijna altijd met muziek nu, als ik 't dan al is vergeet hoor ik vanalle mechanische geluiden, en begin ik me vragen te stellen, liever dat niet horen, en gewoon bollen :mrgreen:
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
p@rick

Re: Wie gebruikt zijn radio?

Bericht door p@rick »

LOMAX schreef: Wie heeft er een radio op z'n boxer? En wie gebruikt die dan ook vaak?
Ik heb de standaard BMW-radio op mijn RT, en gebruik die toch dagelijks als ik onderweg ben naar en van mijn werk. Een woordje nieuws, wat up to date verkeersinfo en een gezellig muziekje, ik noem dat allesbehalve storend.

Persoonlijk heb ik 'n gloeiende hekel aan boom-cars, en heb ik dus zelf ook absoluut niet de behoefte om met 'n boom"bike" rond te beemeren. Vandaar : radio met het speciale Autocom-kabeltje aangesloten op mijn intercomsysteem en dus ook op de helmspeakers. Alle kabels zo gelegd dat de spiraalkabel naar m'n helm ook absoluut niet stoort tijdens het rijden.
Greetz,

P@trick
R1250GSA '23 triple black, Navi V, Zumo XT, Garmin Express en Basecamp on
(alive since 1960, biker since 1996, beemer since 1998, member since 2005)
Gele
Contacteer:

Bericht door Gele »

Mijne radio staat altijd aan, met uitzondering als ik 's morgens om 5.38 uur naar huis vertrek.
Het geluid gaat harder volgens snelheid en bij stilstand gaat hij automatisch stiller.
'k Kan het nieuws of ander gebabbel nog verstaan aan +130 km/u.
Via headset zou ik niet willen omdat je dan afgesloten bent van de omgevingsgeluiden.
Meestal staat hij op 'be one' of "radio mongool"
Gele: wel snel , niet rap
Relax

Bericht door Relax »

Vertrek je dan geen 38 minuten te laat? Vanaf 5 uur mag de gerechtsdeurwaarder binnen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
betaburned

Bericht door betaburned »

Bij mij staat de radio of CD ook altijd aan. Ik kan ook mp3 binnenpakken via intercom, maar je kan het geluid dan niet via de afstandsbediening bijregelen.

Ik regel mijn geluid in functie van de snelheid & vereiste van focus. Bij regen door de file - minimaal (& idem in d'ardennen), voor het overige een beetje in de achtergrond mee ter neutralisatie van het bulderen.

Maar lomax - vergeet maar dat je je geld eruit haalt bij de 2e hands verkoop. In het beste geval is je bike wat rapper weg in de privé, en houden ze er een beetje rekening mee (ivm andere schade/opties) bij de overname in de garage, maar dat is het dan ook.
Glotetrotting around - R1200 GSA '14.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

(s)Campi schreef:
Tuurlijk, kijk maar eens naar mijne weblog, staat een korte repo over de inbouw van mijn Sony...
Das nog een serieus werkske zo te zien :shock: :!:

Maar wat met de bediening aan't stuur en de display waar BMW mee werkt. Gebruik je die originelen stukken of heb je ook daar een alternatief voor :?: :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Mijne staat ALTIJD aan. Met gemiddeld 800 km/week kan ik je verzekeren dat het een genoegen is. Aan hogere snelheden is het wat minder maar tot ca 100 km/h is het te doen op volume 30 8)
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Xavier schreef:Mijne staat ALTIJD aan. Met gemiddeld 800 km/week kan ik je verzekeren dat het een genoegen is. Aan hogere snelheden is het wat minder maar tot ca 100 km/h is het te doen op volume 30 8)
Aha da zijdde gij diene rijdende discobar op de ring R0 :!:
Ps K3 zijn we beugehoord, heb je iets anders... :?: :!: :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Xavier schreef:Aan hogere snelheden is het wat minder maar tot ca 100 km/h is het te doen op volume 30 8)
Yep,
Wa zegde!
Aaaah gij zijt potdoof :roll: :wink: :lol: :lol: :lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
Eric

Bericht door Eric »

renshi schreef:Mijn BMW Radio op m'n r1200cl staat altijd aan.
Bij stilstand zeker niet storend voor anderen, maar voor mij goed hoorbaar.
bij het rijden, hoe sneller ik rij hoe luider die gaat als ik snelheid minder dan minderen ook de decibels (is een instelling op de radio) zodus geen probleem zelfs niet aan 130 km per uur.

idem dito, steeds radio aan op mijn cl, geluid is snelheid gestuurd, ik zou het niet kunnen missen, en inderdaad zelfs boven de 130 nog verstaanbaar. hetgeen ik ervaar is dat het met oordoppen in beter verstaanbaar is dan zonder, (heeft te maken met het wegfilteren van rijgeluiden)
Alles gaat slechter onder druk

R 1200 CL (ervoor K1100LT)
BMW Motor Club Vlaanderen lid n°2352585
Plaats reactie