Beste beemer voor kleine piloot

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Wing

Bericht door Wing »

Hoi BiemeRT,

Hebben jullie een K75 overwogen? Ik ben zelf 1,60 en rij sinds kort met een K75RT met een verlaagd zadel. Daarmee komt de zithoogte op 76 cm. Ik meen dat de R-serie minimaal op 78 cm uitkomt. En neem van mij aan: die 2 cm maakt verschil.
Desgewenst zou de K75 ook nog 2,5 cm verlaagd kunnen worden met een kortere achterveer (wel de voorkant ook iets lager zetten). Met een zithoogte van 76 cm kan ik met een voet geheel aan de grond (of voeten met de teentjes).

Wel is de RT aan de zware kant voor een niet te grote vrouw (ik ben zelf van het mannelijke geslacht, maar weeg maar 57 kg). Vooral het naar achteren duwen vergt wat handigheid (ik gebruik de koffers door met mijn kont ertegen aan te staan bij het achteruit duwen. Op vlak ondergrond kan ik ook op de motor blijven zitten en naar achteren duwen). Op een R-ST zit ik redelijk (in de laagste zadelstand). De R-RT voelt weer erg zwaar aan. Dus een K75 is misschien zo gek nog niet.
K75RT. Bj. 1993. Classicschwarz metalic. Electr. scherm.
LudwiGSA

Bericht door LudwiGSA »

Vorig jaar hebben we voor mijn vrouw (1m66) een tweedehands F650GS met verlaagde vering (af fabriek) op de kop kunnen tikken. Nadat ze haar CB500 een paar keer omgelegd had omdat ze onvoldoende met haar voeten aan de grond kon heeft ze hiermee haar vertrouwen herwonnen.

Zeker voor (lichtgewicht) beginnelingen is het heel belangrijk om met beide voeten vlak aan de grond te kunnen zodat je bij een eventuele valse noot de zaak kan rechthouden. Pas als je je machine voldoende beheerst kan je eventueel opteren voor een hogere versie, maar dan moet je wel steeds goed bij de les zijn als je parkeert. Een putje of een greppel en ...
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

De kogel is door de kerk 8)

Ik heb een beschadigd tweedehands zadel gekocht bij De Knalpot voor mijn R1100R en dit zadel gaat verlaagd en versmald worden via CP Saddles en word tevens een gel zadel. Op die manier behoud ik mijn origineel zadel voor een eventueel toekomstige doorverkoop.

Bij http://www.louis.de koopt zij de Lady Star GTX van Daytona die binnenin 2,5 cm verhoogd zijn.

Op deze manier komt zij 6 cm lager te zitten en staat zij met platte zolen op de grond 8)

Nu nog wat oefenen en dan zien jullie ons vanaf de start van volgend seizoen op de clubritten elk op onze eigen motor. :wink: :wink: :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Al bij al nog snel opgelost. Je vergeet toch niet om een foto van het resultaat te posten? En opletten dat ze straks niet met de knieën over de grond sleept :wink: .
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

LOMAX schreef:Je vergeet toch niet om een foto van het resultaat te posten? En opletten dat ze straks niet met de knieën over de grond sleept :wink: .
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Zodra het eindresultaat bereikt is post ik een foto, maar dat zal al bij al nog wel enkele weken duren :?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie