Flitspalen en dergelijke

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Prima, met mijn noppenbanden kan ik prima aannemelijk maken dat ik ga ploegen :D :D En een GS is een echter tractor! :lol:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
bmwfreakske

Bericht door bmwfreakske »

ene voor Rutger
wel op het kruispunt,niet tss twee palen in zoals iedereen!!!allé in leuven staat er om de 300 mr ene op de ring en kunde nt anders(50km/h).Om onze burgemeester te citeren.
"t'is toch schoon hé om ze allemaal in een rijtje te zien rijden"en ondertussen zijn al de chauffeurs naar de studentinnen aan het gapen en veroorzaken zo pas ellende :?
Harald,bedankt voor het begrip en dat ik fouten maak dat weet ik,maar het is moeilijk om je aan alles te houden :roll:
Andalousie 09/2018
pascal

Snelheidovertreding

Bericht door pascal »

Below 10.000 ft sneller dan 250KTSin een controlzone(bijna altijd zo)is de boete 10.000USdollars!!!!!!!!!,en terloops er hangen ook twee BMW motoren aan.!!!!!!!!!!!!!!!!Maar wel geen flitspalen(nog niet!!!!!!!!)
Frank K

Bericht door Frank K »

Op zich heb ik geen problemen met flitspalen. Als je een beetje uit je doppen kijkt zie je ze zo staan.

Meer problemen met anonieme flitswagen.
Deze staan meestal opgesteld op plaatsen waar de baan uitnodigd om sneller te rijden of net voorbij het bord dat de bebouwde kom aanduid.
Eerst mag je 90, dan bord "bebouwde kom" en 50meter verder staan ze dan te flitsen.
Uitleg politie: "dan moet je aan het bord maar hard remmen".
Dus vergeten te remmen....148€ betalen voor 67km/h om 01.30 ('s nachts dus).
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Frank,

Troost je, mijn vrouw was net iets beter... Gent, flitspaal aan rood licht en op de binnenring, dus 50... ze is er twee keer gepasseerd voor een doktersvisite met mijn zoontje (ook al niet goedkoop.. :cry: ) 1 en 3 december, eerste keer aan 74 km/h (150 EUR) en de tweede keer aan 76 km/h (175 EUR), dus opeens lagen er een pak minder geschenkjes onder mijne kerstboom...

Voor diene prijs had ik mijn Remus uitlaat kunnen steken :roll: En zeggen dat de mannen een zware voet hebben 8)
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Frank K

Bericht door Frank K »

Jürgen:
En zeggen dat de mannen een zware voet hebben
Da's een fabeltje....ge moet eens met mijn vrouw in de wagen meerijden :roll: :roll: :roll: kent maar één stand van de gaspedaal...tegen de vloer :roll:

Krijg dikwijls naar mijn vijs omdat ik té traag rijd... :wink:, volgens haar dan toch.

Tot ze meerijdt met de moto...
Bochtige wegen...+ 100 geen probleem, Alpenrit met R850R..bochten nemen dat mijn middenbok afslijt...geen probleem
Snelweg daarentegen 120km/h...dat vindt ze te snel.

(sommige) VROUWEN en logica :roll: :wink: :P
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
w

Ik vond dat ik ook eens mij gedacht mocht zeggen

Bericht door w »

Persoonlijk heb ik geen enkel probleem met flistpalen…punt
Ik ben volledig voorstander van de prioriteit die gegeven wordt aan verkeersveiligheid
Als ik geflitst wordt…..dikke pech eigen schuld dikke bult.
Ik merk dat ik het laatste jaar duidelijk minder bumperplakkers en lichtenflitsters tegenkom (maar wel een heel pak meer mannen met klakken aan 10 per uur )

Wel volgende bedenking….
Al jaren wordt er door allerlei instanties (overheid en drukkingsgroepen ) ons voorgelegd dat 1 KM snelheidvermindering gelijk is aan 3% minder ongevallen….dus alle snelheid op secundaire waegen is van 90 naar 70 aangepast, dus dat alleen zou al 20km X 3% = 60% minder ongevallen zijn op secundaire wegen, bebouwde kom 60 naar 50 = 30% minder ongevallen ect….

Kontroleren is duidelijk effektief, maar waarom dan al die bijkomende lawine aan niet afgewogen maatregelen zoals algemene snelheidverminderingen, boeteverhogingen er bovenop moet komen…….daar frons ik wel mijn wenkbrouwen bij.
Voor mij is het juist datgene dat zo veel kwaad bloed, onbegrip en vrevel veroorzaakt omdat de verhouding (die laat ons eerlijk wezen jaren in het voordeel van de auto’s enz was) nu blijkbaar ongelimiteerd de andere richting uitgaat. Het is bon-ton om daar maatregelen voor bij te vinden, gerechtvaardigd of niet, effektief of niet……zoals Mr Frank Deboosere (hoop dat dat zijne naam is…de weerman) vindt dat 30 km/uur op de autostrade ook wel een goed idee zou zijn.
pascal

Ander kijk op de zaken

Bericht door pascal »

In San Francisco staan de flitspalen aan de overkant van het kruispunt,spring het op rood en je stopt geen flits.
Springt het op rood(er is geen oranje in de vs)en je rijd door, dan flist de paal en 1seconde later opnieuw.Is bij de tweede foto het kruispunt leeg dat heb je een boete want je bent door het rood light gereden.Sta je op de tweede foto dan heb je geen boete want je bent gestopt(je staat dan wel midden op het kruispunt.Zo vermijdt men dat de mensende remmen dichtgooien als het op rood springt.En bovendien men heeft ook een foto van je gezicht en dan is de chaufeur aansprakelijk niet de eigenaar
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Tja, ik woon in Nederland, het principe van de flitspaal is al wat langer aanwezig bij ons. Ik heb er wel problemen mee. Waarom? Omdat ie zelden op plaatsen staat waar het er toe doet, waar de verkeersveiligheid mee gebaat is.

Dat ze bij verkeerslichten staan vind ik een prima zaak, mensen die verkeerslichten negeren of oostindisch kleurenblind blijken moeten ze zwaar straffen. Echter, op een provinciale (80 km) weg ergens in the middle of nowhere een flitspaal zetten is gewoon stom en heeft geen nut. Het kost meer dan dat het oplevert. Het milieu is een slachtoffer vanwege het remmen en daarna weer optrekken, het overige verkeer schrikt als er plots weer iemand zonder in z`n spiegels te kijken maar vooral naar z`n teller starend op de rem gaat staan, enfin, verkeersveiligheid is hier een drogredenering. Waar het er echt toe doet, binnen de bebouwde kom, bij scholen en winkelcentra wordt door jan en allemaan te hard gereden maar wordt er snelheidscontrole uitgevoerd, dachtutniet.

Ik woon in een doorgaande straat hier in Terneuzen, perfekt asfalt. Ik durf te wedden dat de snelheid op mooie dagen zo 70 km per uur is bij velen terwijl 50 is toegestaan. Veel fietsers vlak naast de weg, zijstraten van links en rechts, zie je snelheidscontroles? Ik dacht het niet. Het verdient gewoon niet gemakkelijk genoeg.

Het kwam in de media dat de politie in Zeeland begin november nog 175.000 boetes moest uitschrijven om aan hun quotum te komen voor 2004. Ik bedoel maar. Het zou de doodsteek voor de nederlandse schatkist zijn als iedereen zich eens 2 jaar achter elkaar perfekt ging gedragen in het verkeer en er dientengevolge geen enkele boete werd uitgeschreven. Wedden dat ze dan een andere manier vinden om "ons" te pakken?

Je zou voor minder burgerlijk ongehoorzaam worden.

Daarbij krijgen we verschijnselen waar ik me nog meer aan stoor, Duurzaam Veilig heet dat hier.
Het uitgangspunt van Duurzaam Veilig Verkeer is dat wegen zó worden ingericht, dat de kans op ongevallen minimaal is. Daarbij worden niet alleen de verkeersonveilige plekken aangepakt; op het hele wegennet wordt de verkeersveiligheid verbeterd. Dat gebeurt door afstemming van functie, vorm en gebruik van de weg. Door een gebiedsgerichte aanpak willen de wegbeheerders de gewenste verkeerscirculatie bevorderen. Het doorgaande verkeer wordt geconcentreerd op de daarvoor ingerichte wegen, waartussen verkeersluwe gebieden kunnen ontstaan.

Dit was vroeger een kruispunt tussen een verharde weg en een "onverharde" weg zoals je in West Zeeuws Vlaanderen wel meer ziet:

Afbeelding

Gevolg: mensen rijden als het ware als een treintje over een spoor, nergens kruisend verkeer, nergens andere weggebruikers behalve tegenliggers die ook nog eens op een gescheiden rijstrook rijden (dubbele doorgetrokken streek met reflectoren). Gevolg daarvan: ze letten helemaal niet meer op en dat gedrag verbreidt zich naar heel hun auto-repertoire. En veel erger gevolg is dat mensen straks helemaal geen voertuigbeheersing meer hebben. Gaan diezelfde mensen op vakantie naar landen waar een en ander infrastructureel anders is geregeld zoals de middelandse zee-landen dan krijg je pas ongelukken omdat die verdomde nederlanders met hun dure rijdbewijs niet meer echt kunnen deelnemen aan het verkeer, het is precies hetzelfde als met onze welvaarstkoeien, door altijd in de stal te staan en volgepompt te worden met antibiotica neemt de weerstand af en worden ze dus ongezonder. Precies hetzelfde zie ik gebeuren met het verkeer hier.

WIl je dat mensen minder hard gaan rijden? Maak de wegen slecht! Grote putten erin, ongelijkliggende kasseien etc zodat ze niet harder durven. Ga ze niet pamperen maar zorg ervoor dat ze hun voertuig beheersen. Zorg voor bewustwordingstrainingen, neem ze eens mee naar revalidatiecentra waar verkeersslachtoffers worden behandeld. Lik op stuk beleid voor roodlicht overtreders en alcoholdelinquenten, hard pakken! Dat gebeurt momenteel halfslachtig en en passant zorgen ze ervoor dat we allemaal minder goeie chauffeurs worden...

Zo, dat lucht op

:wink:
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

J-P schreef:

Zo, dat lucht op

Blijkbaar wel hé, zo'n grote boterham literatuur.
Kunt wel eens gelijk hebben ... overbestuurd door de overheid ...
redelijkheid ... menselijkheid ... wat is de kost voor veiligheid t.o.v. kunde en bewegingsvrijheid en rijgenot ...
CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
WilBikeRT

Flitpalen

Bericht door WilBikeRT »

Ik vind flitspalen een goede zaak aan de kruispunten. In België zijn deze genaamde roodlichtcamera's (niet verwarren met snelheidscamera's) aangebracht op plaatsen welke gevoelig zijn/waren voor ongevallen. Het systeem werkt door middel van lussen en neemt steeds minimum 2 foto's. Een eerste bij overschrijding van de lus bij ofwel rood licht, ofwel te hoge snelheid tegenover de vooropgestelde norm. Deze foto geeft de roodlichttijd weer en indien niet rood, geen informatie maar alleen datum en uur. Een tweede foto geeft de gemeten snelheid weer ongeacht of dit te snel is of niet. De toestellen geven een 'pardontijd' van één seconde wat wil zeggen dat wie 'echt' net rood had GEEN foto teweeg brengt. Let wel, elke voertuig wordt wel degelijk gemeten qua snelheid. Dit eerste deel is een antwoord op het item van Pascal. Het tweede is eigenlijk alléén maar een gewetensvraag. Stel dat je zoon/dochter om twee uur 's nachts, na een avondje alcoholvrij stappen huiswaarts keert en aangereden wordt terwijl ze door het GROENE licht rijdt. Ik hoop dat deze roodlichtcamera's al veel leed hebben voorkomen door zij die stopten door het gedacht alléén al een fotoke te kunnen krijgen. De hard-stuff, met valse of onleesbare platen daarbuiten gelaten, deze kan je anders ook bijna niet opsporen. Voilà, dit is mijn gedacht. Ik pas me aan, trouwens de geldende toleranties zijn op dit ogenblik zéér ruim wat betreft de verkeersveiligheid. Je moet steeds alles in zijn juiste context plaatsen, maar ja, toen ik 25 was leek me dit ook lerarenpraat. Ondertussen heb ik al heel wat verkeersellende gezien en dit doet toch wat met een mens.
Aan alle motorrijders een prettig en vooral veilig 2005 toegewenst.

Wilfried.
Lid MCVL - Pluk élke dag - R12RT
Frans

Bericht door Frans »

Politiek opbod heeft het zover gekregen dat als ik een dag rondtoer in Belgie (Vlaanderen) ik s'avonds met maagzuur thuiskom van de stress.
1 gans de dag met de schrik rondtoeren ,voor een wegpiraat te worden uitgemaakt.
2 nergens nog een voertuig kunnen voorbijsteken wegens 70 km/h of rembulten of ronde punten of flitscameras of moordende bloembakken te midden de weg
3jannekens en miekes die met genen auto overweg kunnen, wel een rijbewijs hebben en zelfvoldaan dat politiek opbod steunen en rustig rondtoeteren met een sliert van 20 autos achter zich.
4 zwakke ? weggebruikers die aan alles hun laars vegen, wielerterroristen die in het weekend hun sport beoefenen voor hun gezondheid , in plaats van tijdens de week hunnen velo te gebruiken er dan rustig in de file staan en vuile uitlaatgassen binnenlepelen.
In plaats van in het verkeer gaan er meer dood door het verkeer.
(stress ,maagzweren, hartkwalen,ruzie voor en tegenstanders, uitgelokte verkeersagressie; uitgelokte ongevallen door misdadig geplaatste verkeersremmers, te laat opgemerkte flitsers ,overmoedige zwakke weggebruikers,depressieve gefailleerden door de hoge boetes.
Wat was het leven vroeger rustiger en dat er minder zware ongevallen gebeuren is ook te wijten aan de zelfregulerende functie van het verkeer.
In een file kunt ge niet rap rijden. Dus niet alleen aan de alles genezende hoge boetes.
Voila t is er ook eens uit !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

@ frans

voor dit alles ben ik ook dichter bij de deur gaan werken.
Nu rij ik lans rustige velweggetjes naar het werk en na 13 rustige Km ben ik der.
Vroeger waren het er 340km enkel.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Kojak

Flitspalen en dergelijke

Bericht door Kojak »

FIETSers , "MOGEN"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tegen richting rijden wanneer ze willen :oops:
Door het rood rijden als ze kunnen :x
Met 4 naast mekaar rijden als't moet :twisted:
Lichten niet gebruiken in't donker :x
Met hun stuur en dergelijke tegen auto's krassen als ze zin hebben :? :evil:
Tegen auto's rijden,ze zijn toch altijd in hun recht :wink:
En als ge geluk hebt moogt ge als het hun belieft ook de baan gebruiken met uw motor of auto als er tenminste nog plaats over is :!:
Hond Goldwing 1100 Aspengade ' 82

[URL=http://img354.imageshack.us/my.php?imag ... g249fa.jpg][img]
Harald

Bericht door Harald »

Kojak , gefrustreerd ?

Ik begrijp je , maar we boeken stillaan winst .

Enkele weken geleden werd er een fietser HARD aangepakt door een politierechter .

Ik weet niet meer waar, maar het was een teken in de juiste richting .
Er zijn wel meer gevallen waar de rechter de zwakke
weg( misbruiker )gebruiker op zijn rechten maar ook op zijn plichten wijst .

Wij motorrijders zijn ook niet langer meer de zondebok bij uitstek , maar worden meer om meer gehoord en begrepen . Het werd wel tijd . :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Iron Gonzo

We zijn aan het afdwalen op deze topic.
Maar inderdaad die wielertoeristen zijn niets hoffelijk in het verkeer.
De volgwagen die er achter rijdt nog minder, als je die al voorbij graakt zonder in het gras of grint te moeten crossen proficiat.
zoals eerder hier aangehaald, op kruispunten rond of vierkant gebruiken ze de volledige baan breedte. Soms haken ze dan in elkaar en krijg je een massa valpartij. In uw helmpje kan je de tranen niet bedwingen van het lachen. Tot je eerste hulp mag toedienen door hun eigen stommiteit.
Ik rij ook vaak met de fiets en als de kinderen mee zijn probeer ik hun de gevaren van auto's en moto's op de baan duidelijk te maken.
Vooral bij donker want op lichten kan je de snelheid van een aankomend voertuig niet schatten.
Als we met de auto ergens naartoe rijden zeg ik hun ook altijd op te letten voor motorrijders ze staan naast u voor je het weet.
Natuurlijk met een voorbeeld.
Als ze met de motor meerijden toon ik hun de dwaasheid en onoplettendheid van de automobilisten.
Dan zeggen ze zelf al: van wat als dit of dat was gebeurd tging daar nie proper geweest zijn.

Ze begrijpen nu al een groot stuk van de gevaren.
Nu maar hopen dat ze ook geleerd hebben uit de dingen die ze zien of gezien hebben en hun gezond verstand gebruiken. Ik garandeer u dat de volgende generatie dan...... :?:
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Toch vreemd vast te stellen dat, wij Vlamingen, jaar in jaar uit chagrijnig blijven doen over om het even wat, terwijl wellicht meer dan 100000 mensen zich op Kerstdag van het leven hebben laten wegmaaien door een Tsunami.
Straks gaan onze beken en rivieren nog naar azijn stinken ! Allez, weer iets om zich druk over te maken...

Ondertekend,

Bob, wandelaar, fietser, biker, automobilist en gepensioneerd.
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Groot gelijk Bob. Mens toch, wat zijn wij klagers. We moeten eens 150 euro afdokken omdat we te rap gereden hebben of waar we ons slecht geparkeerd hebben en we zijn de kluts kwijt, kwaad, depressief. Heb je enkel aan jezelf te danken. Rij dan niet te rap (of kijk beter uit naar flitspalen en anonieme wagens), parkeer dan niet verkeerd.
We hebben (bijna) allemaal 1 of 2 auto's en een motorfiets.
We hebben een dak boven ons hoofd en we hebben elke dag eten op ons bord.
Denk eens aan de mensen die nu geen dak hebben, geen eten hebben, die hun kinderen zijn verloren, die alles zijn verloren. Ga dan eens naar de badkamer, kijk in de spiegel en schaam U
GSeorgie

Bericht door GSeorgie »

Kan het bij het topic blijven aub ???
Dank U !!!

Blijkbaar kan een bemande flitscamera quasi met een schakelaar omgezet worden van achteraan flitsen naar vooraan flitsen ! Dat zou gezegd zijn in een reportage "Zware Voet".
Dus komt het voor de politieambtenaar erop aan in te schatten (en dat kunnen ze vrij vlug wellicht) welk voertuig van de twee richtingen het snelst rijdt en hopla, weer eentje erbij !

Dat is zuur geld, mijn vrouw en ik hebben overwogen om een gelijk bedrag te storten voor die kustbewoners aan de Stille Oceaan !
Maar ik kon gisteren bijna kotsen van de sfeer in de uitgaansbuurt die gewoon verder gaat enkele meters voorbij de ravage.

CU
Georgie
GSeorgie R1200GS 2005 : veel koppel is veel rijplezier
Synchro Bob
Contacteer:

Bericht door Synchro Bob »

Terug bij het onderwerp, dan. Ik zal mij maar beginnen druk te maken over flitspalen als ze onder de toegestane snelheid beginnen te flitsen :wink:
Tot dan loop ik blijgezind rond met mijn dikke bult en zit ik zalig op mijn eigen blaren.

Dura lex sed lex,

Bob
Synchro Bob

"Vive somnia, non somniare vitam"

R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
w

Bericht door w »

Ik zou zeggen

Weg met die belachelijke onbemande camara's en vervang ze allemaal door goed zichtbare flistpalen en...........ophouden met die belachelijke verlagingen van snelheid, omdat voor het zogenaamd wetenschappelijk bewijs (1Km minders snel is 3% minder ongevallen), nu duidelijk aangetoond is na 1 jaar dat dit b@@@Shit is. (tenzij we redeneren dat stilstaan geen ongevallen veroorzaakt)

En zoals Georgie zei, zelfde beslissing genomen en ook wreed gedegouteerd door die gasten die naar de al te vriendelijke jonge dames gingen op 100 m van het rampgebied.
Harald

Bericht door Harald »

Wat dat knopke betreft op de bemande toestellen , dat klopt .
Het is zo dat op voorhand de rijrichting kan gekozen worden .
Beide richtingen gelijktijdig kan ook .
Het toestel is zo ontworpen dat op de foto een aanduiding komt om aan te geven welke richtig in overtreding was .

zo ziet een foto er uit
Afbeelding

Je kan zien dat de snelheid 111 km/hr was , om 12.o6Hr en 47 sec

Op 31/08/O3 de kleine (F) verwijst naar Front , dus langs voor geflitst.

In het groene vak kan de bedieder nog info plaatsen zoals bv het adres waar geflitst werd.

Afbeelding

Op deze foto zie je de (A) van Achterkant . en info in het groenen vlak .
:arrow: de foto werd ingezoemd om de N° plaat te lezen .
Wie goed ziet had al gemerkt dat het 2 verschillende foto's zijn .
Dit komt dus van een Onbemande camera .
Deze maken dus altijd 2 foto's .
Kijk maar naar de positie van de motorrijder .

Afbeelding

en zo ziet het er in de auto uit .

Al deze zaken komen van het internet =Google = Gatso
Iron Gonzo

HA van dat knopje wist ik het toch nog. :D

Duidelijk uitgelegd Harald bedankt voor de info. Nu moeten we alleen nog dat systeem te trachten omzeilen :wink:
Niet diegene op gevaarlijke plaatsen maar al die nuttelose :roll:
TRIUMPH TROPHY SE
Harald

Bericht door Harald »

Dat kan ,

1° blijf thuis
2° hou u aan de snelheid . :wink:
Graptje hé

hier kan je alle info terugvinden

http://www.gatsometer.com/index.php?p=5768

en deze mag ik jullie niet onthouden
Afbeelding
Bruno

Bericht door Bruno »

Ik heb onlangs een serieuze brief met een overschrijvingsformulier mogen ontvangen (370,00€). Mijn relaas van de feiten gegeven maar daar werd geen rekening mee gehouden. Dat doet pijn maar dat zijn de risico's van vele kilometers te bollen. Persoonlijk ben ik voorstander van meer controles maar minder hoge boetes. Laat ik het zo stellen " niemand begaat met opzet een overtreding maar door even niet op te letten bega je er toch, 1x/week, 2x/week, als je dan tegen de lamp of de flitser loopt heb je brute pech. Ik heb mij voorgenomen om in 2005 nog braver te zijn en ik was al zo braaf!
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Plaats reactie