Uitlaatdemper R1150RT met mooie sound

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

LOMAX

Bericht door LOMAX »

Ik zag onlangs een RT1150 uitlaat te koop voor 350 euro. Moet volgens mij nog wel iets van die prijs afkunnen. Met wat dremelen en boren krijg je daar een net iets leukere sound uit, zonder al te veel kabaal. Als je het goed aanpakt, zie je het zelfs niets langs de buitenzijde. Altijd handig als de duitse polizei een originele of gekeurde demper wil zien. En jouw originele uitlaat blijft mooi tot je hem er weer op zet. En lambda-spul en afstelling blijven ook mooi gelijk. Je kan dit natuurlijk ook doen met jouw eigen uitlaat, maar dat keer je daarna niet meer om. Het geluid dat je krijgt, lijkt volgens velen op het boxergeluid van dertig jaar geleden. 8)
En wie heeft daar iets op tegen? :lol:
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

en dan vragen wat "de stilste helm" is?

Sommige motortypes vragen om een ultieme sound... Harley, Ducati...
Stel dat je met een rt met opgefokte sound over een marktpleintje rijdt, vol terrasjes en veel volk. Opvallen zal je zeker, maar de reactie van de terrassers daarentegen... "Kijk den dienen eens, kan met een bmw rijden, maar heeft geen geld om hem te onderhouden"
Het past gewoon niet bij het type motor.
Tis niet omdat je hoorbaar bent in de verte, dat je ook nog zichtbaar bent van dichtbij. Defensief rijden is hier het enige alternatief voor.
De voetganger heeft nu eenmaal het recht om het zebrapad te kruisen. Die klotekoekendoos hoeft niet voor ons aan de kant te gaan.
Tis wel gewoon even leuk voor alle partijen als we wat rekening met elkaar gaan houden. Kan je er niet door of voorbij... wacht even, dan lukt het je zeker en zal je medeweggebruiker je met plezier voorlaten.
En de Japanners maar fotokes trekken ondertussen
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Welkom op dit toffe forum JH... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
S-tijn

Bericht door S-tijn »

Wow, deze rubriek had ik blijkbaar effe gemist.
Ter verduidelijking : mijn Laser-dempertje is gekeurd en heeft standaard een setje dBkillers. Het geluid is wat dieper en voller, maar eigenlijk is het niet de demper die voor het meer aangename geluid zorgt (sorry voor het woordgebruik), maar de katalysator-vervanger. Deze is eigenlijk niet meer dan een rechte buis, waar vroeger het geluid werd gedempt door de katalysator.
Sportief geluid = OK, maar zonder dB-killers zou ik nooit rijden.
Een S'je is toch een iets of wat sportieve motor en daar hoort een sportief geluid bij, maar ik kan het zeker en vast gerust appreciëren op een RT, GS of welke motor dan ook... .
R1100S '04 > R1200GS '09 Alpine > R1200GSA '10
Plaats reactie