hoeveel F800S&ST bezitters, zitten er op het forum ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Ik ging van een Honda Transalp naar een F800ST. Toch wel een groot verschil :D .

Ben vooral gevallen voor de fantastische baanvastheid, het koppel dat nooit aggressief is maar altijd aanwezig en .... DE LOOKS!
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Mano Destra
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 jan 2007, 18:05
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

Bericht door Mano Destra »

Hallo iedereen,

'k heb sinds vorige vrijdag ook een ST in de garage staan. Niet voor lang want ik had voor het weekend een 4-daagse gepland in Clervaux - Luxemburg. Net op tijd geleverd dus. Het maximaal toerental van 5000 opm tijdens de inrijperiode is heel goed meegevallen. Ik heb 7 jaar met een Deauville gereden en ik kan zeggen dat deze ST duidelijk meer in zijn mars heeft. Dat belooft!!!!! :D :D :D

Het enige minpuntje dat mij opviel zijn de spiegels. Ze komen net voor de handen te staan, bizar!!!!

Mvg,
Marc
NICKYII
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2005, 14:52
Locatie: Pittem

Bericht door NICKYII »

Hallo ,
Ik ben sinds een maand of twee, ook de trotse bezitten van en F800St grijs. In vergelijking met mijn R850R is dit een hele omschakeling. Maar ik moet tevens beamen dat alles beneden de 3500 toeren een rammelend effect geeft. Maar eens daarboven, jongens wat een feest.
Ondertussen staan er reeds 3900 km op de teller . Wel werden bij mij de update werken reeds uitgevoerd en je merkt duidelijk het verschil. Het schakelen gaat veel vlotter, het op en afgaan van vitesse veel soepelder. Het gaat alleen maar berg opwaards. Het verbruik schommeld tussen 3,9 voor normaal rijden en 4,7 voor het spotievere werk.
Kortom , laat maar komen die km. Verder kan je er alle kanten mee uit. Het is alsof ik met een fiets mijn bochten neem. Zelfs bij lage snelheid ga ik tot op het randje . Heel wenbaar en licht . Ik hoop dat jullie dezelfde ervaring hebben. Groeten, Dominiek :lol: :lol: :lol: :lol:
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Welkom NickyII en Mano Destra

We zullen toch eens werk moeten maken van dat ritje met F800's.

Het eerste weekend van september is er trouwens al een samenkomst gepland met het nederlandse forum. Wellicht zal dit doorgaan in Falaen dicht bij Dinant. http://f800forum.forumup.nl/viewtopic.p ... =f800forum

Zou leuk zijn als er daar ook een aantal belgen zijn :)
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Mano Destra schreef:Hallo iedereen,

'k heb sinds vorige vrijdag ook een ST in de garage staan. Niet voor lang want ik had voor het weekend een 4-daagse gepland in Clervaux - Luxemburg. Net op tijd geleverd dus. Het maximaal toerental van 5000 opm tijdens de inrijperiode is heel goed meegevallen. Ik heb 7 jaar met een Deauville gereden en ik kan zeggen dat deze ST duidelijk meer in zijn mars heeft. Dat belooft!!!!! :D :D :D

Het enige minpuntje dat mij opviel zijn de spiegels. Ze komen net voor de handen te staan, bizar!!!!

Mvg,
Marc
Ik heb deze hier gemonteerd ... er gaat echt een wereld achter je open http://berniklumpjan.de/catalog/product ... cts_id=226
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
NICKYII
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2005, 14:52
Locatie: Pittem

Bericht door NICKYII »

Wel er zit een mogelijkheid in dat ik wel aanwezig kan zijn.
Ik hoop dat het op een zondag is, dan moet ik niet werken.
Ben eens benieuwd wat het geeft om enkele F800 bij elkaaar te zien. Moet echt de max zijn.
Alvast de goeten
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Dat is inderdaad de max ... vorig weekend in amersfoort (nl) 23 F800 samen .... mooi zicht http://www.pixagogo.com/9954184122
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Mano Destra
Berichten: 25
Lid geworden op: 31 jan 2007, 18:05
Locatie: Sint-Pieters-Leeuw

Bericht door Mano Destra »

Moeten we wachten tot september om eens ritje te maken. Het kan toch vroeger?? laten we ne zondag afspreken vb 1 juli omstreeks 10u in Falaën. We zien wel wie er nog zal zijn. :o
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

zondag lukt moeilijk voor mij, zaterdag bijna altijd ... is ook een stuk minder druk in die omgeving op zaterdag.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
NICKYII
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2005, 14:52
Locatie: Pittem

Bericht door NICKYII »

Zondag 1 juni zal niet gaan jongens moet ik werken. Jammer maar helaas.
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

NICKYII schreef:Zondag 1 juni zal niet gaan jongens moet ik werken. Jammer maar helaas.
Er stond 1juli nicky :D
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
NICKYII
Berichten: 31
Lid geworden op: 26 okt 2005, 14:52
Locatie: Pittem

Bericht door NICKYII »

Weet ik, maar bericht was al weg. :oops: :oops: :oops:
En het tegen bericht om de vergissing recht te zetten kon niet meer worden doorgestuurd. Want werd geweigerd.
Sorry voor de gemaakte verwarring. :) :P
Gheski
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2007, 16:04
Locatie: Geluwe (WVL)
Contacteer:

Bericht door Gheski »

Hoi aan de "anciens"...
Ben hier pas op dit forum en heb sedert 15/03/07 de gele F800S...
Ondertussen zo', 3.964 Km gereden...
320 Cd - F800S
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

Gheski schreef:Hoi aan de "anciens"...
Ben hier pas op dit forum en heb sedert 15/03/07 de gele F800S...
Ondertussen zo', 3.964 Km gereden...
Welkom Gheski ... das ook goed doorgereden :D . Ik heb de mijne van september 2006 en +/- 14.500 (zalige)kms
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
Robmw
Berichten: 19
Lid geworden op: 21 jan 2005, 09:31
Locatie: Doetinchem NL

Bericht door Robmw »

Ik zit al een tijdje op dit forum - reed voordat ik overstapte op de F800ST (Gr) op een R1100R en een 1150GS.
Nogal een overstap - maar wel een hele goede.

Zoals je in de afsluiting kunt zien heb ik ook iets met het NL F800 forum van doen.

Maar vind het ook leuk om af en toe bij jullie te kijken.

PS: nog leuker om elkaar eens te ontmoeten, de 1e aanzet is gegeven.
Lees maar over 'toerweekend in Belgie'.

Groet,

Rob
djeten
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 apr 2007, 12:38
Locatie: herenthout

Bericht door djeten »

Hoi Guys & Girls sinds 13/03/07 ben ik de gelukkige eigenaar van een blauwe ST. Ik had vorige zomer een proefrit gemaakt en was onder de indruk, helaas kreeg ik heel weinig voor mijn oude fiets (aprillia pegaso).
Het heeft dan tot eind september geduurd vooralleer hij verkocht was.

Op het autosalon heb ik dan de knoop doorgehakt en tot op dit moment geen spijt gehad. Ik heb nu al meer km's (5000) dan ik deed met mijn aprillia op een heel jaar! :mrgreen:

Als er ergens een F800 ritje wordt georganiseerd laat maar iets weten, zo kunnen we praten over de accessiores die voorhanden zijn (na de rit natuurlijk!)
Transalpje
Berichten: 66
Lid geworden op: 29 aug 2006, 23:14
Locatie: Kessel-lo

Bericht door Transalpje »

welkom bij de F800 verslaafden djeten .... heb er zelf al 16.000 km mee gedaan sedert september :) .

voorlopig is er enkel het weekend voorzien waarvan hierboven sprake voor alleen F800. Maar ik ben wel elk weekend ergens op weg, misschien komen we elkaar tegen.
(2004) Honda Transalp - (2006) BMW F800ST - (2008) R1200GS
http://users.telent.be/transalpje
stef
Berichten: 64
Lid geworden op: 03 dec 2005, 14:20
Locatie: Vorselaar

Bericht door stef »

Mano Destra , das een goei idee 1Juli , Ik rij mee . ( als het niet regend !)
Maar waarom afspreken in Falaën ? kent gij daar een mooi toertje ?
Motoren en toerisme heeft ook mooie RBkjes om met de gps te rijden .

Wie rijd er nog mee ?

Groetjes

Stef
gunnie
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 mei 2007, 18:15
Locatie: Oosterzele

Eerste moto

Bericht door gunnie »

Hallo,

Ga me even op Belgisch forum voor F800 bezitters (reeds ingeschreven op Nederlands forum)

Ik ben Gunnar; het sinds 1 week een tweedehands F800ST grijs in mijn garage staan. Heb deze moto gekocht omwille van weinig km die ik moet doen om me naar mijn werk te begeven (en vooral ben het wagenrijden moe!).

Zoals titel reeds meedeelt; gaat het om mijn eerste moto (nog nooit met bromfiets - laat staan moto gereden). Alhoewel: in het weekend heb ik al klein toerke gemaakt. Moet weliswaar nog veel leren en vooral nu opletten: in ben nog niet in het bezit van een rijbewijs (pas eind juni :( ). Wat me wel al opviel was het te kleine zichtsveld dewelke de spiegels opleveren, ben dan al maar aan het surfen geweest en heb al spiegelverbreders besteld alsook valblokken. Nu deze nog ontvangen en monteren. Hopelijk heb ik deze voor ik mijn rijbewijs haal!

Mijn droom ging uit nr 1200GS; mar zag er me niet over omwille van grootte en vooral de omvang van de moto. Tevens kan ik vlugger mijn zijsteuntjes van de F afhalen ipv GS omdat mijn korte beentjes vlugger het tarmac raken.

Verder wens ik jullie allen veel suc6 toe met jullie bolide en hoop ik binnen enkele maanden eens een toertocht mee te kunnen maken.
Greetz and save driving!
Iron Gonzo
Berichten: 9612
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het forum :wink:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
finalglide
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 aug 2007, 19:14
Locatie: Deurne

Re: hoeveel F800S&ST bezitters, zitten er op het forum ?

Bericht door finalglide »

stef schreef:Ja , ik had is graag geweten met hoeveel F800 rijders we zijn op het forum ?

Ik bezit een rode F800S sins 3 weken en der zitten al 2000km op .
Tevrede ? JA....... maar ik vind dat het motor onder de 3000tr/m nogal veel mechanische geluiden maakt , maar daaren tegen vanaf de 4000 tr is het feest .
Gisteren naar den eifel geweest , en hij stuurt zalig , de 230 km/ h is ook niet overdreven , net voor het rood haal je dat ( in 6de versnelling wel te verstaan ) .
zuinig is hij ook , flink gassen resulteert in 4,8 liter .

Zo nu weten jullie wat ik ervan vind , nu de andere F800 rijders meld U .

Groetjes Stef
Hey,

Ik ben de trotse eigenaar van een BMW F 800 S, ik heb deze reeds al vanaf eind februari maar ben nu pas op jullie forum gevallen.

Het is ook men eerste motoke, ik heb ook nog maar een jaar geleden men motor rijbewijs gehaald maar heb door men moto vakantie naar het zuiden van frankrijk toch al de eerste ervaring op gedaan.

Ik moet ook wel toegeven dat de motor beter rijd na zijn 2 modivicaties, het schakelgedrag waar ik soms wel moeite mee had is veel beter.

Slux en tot nogeens op het forum, of op de baan.

Evy,

PS: hoe kan ik een foto bij de tekst zetten?
BMWF800R

Bericht door BMWF800R »

Sinds deze zomer ben ik van mijn CBF600 afgestapt en met een F800S verdergereden.

Van een goede motor naar een betere :D
chocoladepitje
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 okt 2005, 18:40
Locatie: Wilrijk-Antwerpen
Contacteer:

Hoeveel F800S&ST bezitters, zitten er op het forum?

Bericht door chocoladepitje »

Hoi,
Ben nu sinds een 2-tal weken ook een ST rijder.
Fantastisch machien !

Groeten,
Nadine
The mind is like a parachute, it only functions when its open.

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Onze foto's
Onze films
Dirk 9700
Berichten: 691
Lid geworden op: 23 mei 2005, 18:43
Woonplaats: Oudenaarde
Locatie: Oost-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Dirk 9700 »

Nadine,
Proficiat met je nieuwe ST! Ik heb de geboorte gezien op jullie site ... het is een mooie beemer :thumleft:

Groeten,
Dirk, Fabienne en Jelle
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
pat
Berichten: 235
Lid geworden op: 20 mei 2005, 17:53
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Hoeveel F800&ST rijders, zitten er op het forum?

Bericht door pat »

Hoi Dirk, Fabienne en Jelle,

Bedankt ! Ik kijk met vol ongeduld uit naar de zonnerige dagen !

Groetjes,
Nadine, Patrick, Tom en Caroline
BMW Motor Club Vlaanderen lid
R1100RT-R1200RT
Onze foto's
Onze films
Plaats reactie