Toon uw K !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
eric v h
Contacteer:

Bericht door eric v h »

mijn k75s die ik aan het ombouwen ben.
ik moet nog enkele dingen veranderen.
Afbeelding
ik heb hem dan ook maar op mijn avatar gezet.
nu ik het toch onder de knie heb hoe je foto's moet plaatsen
k75s omgebouwd tot rt bj 3/89
mmmmaxxxx

Bericht door mmmmaxxxx »

Afbeelding

nog even geduld, ben alles nog aan het oppoetsen en bijwerken. Frame en block lstaan bij mijn maat.

zo zou hij moeten worden:

Afbeelding

sluuu
maxxxxxxxx
Jan Lt

Bericht door Jan Lt »

Afbeelding
lt:lekker toeren
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Ik heb een Corbin-seat weten te bemachtigen, en daardoor heeft mijn K75S een 'transformatie' ondergaan, en niet alleen in het uiterlijk :wink:
Man-o-man, wat zit zo'n zadel lekkerrrrr 8)

Afbeelding

Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
sprint

Bericht door sprint »

Mathé schreef:Ik heb een Corbin-seat weten te bemachtigen, en daardoor heeft mijn K75S een 'transformatie' ondergaan, en niet alleen in het uiterlijk :wink:
Man-o-man, wat zit zo'n zadel lekkerrrrr 8)

Afbeelding

Groet, Mathé
Ja, een groot verschil, veel plezier er mee :wink:

Afbeelding
Marnix.

Afbeelding
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Bedankt @Sprint .... dat heb je mooi opgelost voor me :wink:

Mijn 'Kaatje' gefotograveerd van beide zijdes ..... ik ben er zo gelukkig mee; een gevoel wat ik in jaren niet heb gehad, zelfs niet toen ik ook wel nieuwe motoren kocht! :)

8) Groet, Mathé
BMW K75 1988 / Yamaha XT660R 2009 / Suzuki X7 GT250 1978 ..... hond(je) heet 'Beemer'.
Kris adv

Bericht door Kris adv »

@mathé,

ben je zeker dat dit geen nieuwe is?

hij ziet er toch uit als nieuw :D
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Bedankt voor het compliment @Kris RT, maar het is zéker geen nieuwe ... alhoewel qua jaren dan; hij (zij) is van juni 1986!
Een mooie 'young-timer' dus, met maar 19.000 km.'s :wink:
Ik kocht hem ( :) vandaag :) )precies een jaar geleden van de eerste eigenaar, met maar 11.000 km's. :shock:

Had jaren stilgestaan, en moest gewoon weer opgang gemaakt worden met o.a. een nieuwe achterremcilinder, want de oude was helemáál verkristaliseerd door de stilstand.
Inmiddels heb ik er weer voldoende vertrouwen in, en laat hem/haar maar niet zo maar weer in de steek :lol:

Er is nog één minpuntje door de lange stilstand, kunnen de voorschijven soms wat 'trillen' door een zogehete harde plek, waar de blokjes continue in contact waren met de schijf.
Ik ben bang dat ik hier mee moet leren leven, want het is inmiddels nog niet veel minder geworden.

Neem het graag op de koop toe :wink:

Groet, Mathé
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Mathé schreef: Er is nog één minpuntje door de lange stilstand, kunnen de voorschijven soms wat 'trillen' door een zogehete harde plek, waar de blokjes continue in contact waren met de schijf.
Ik ben bang dat ik hier mee moet leren leven, want het is inmiddels nog niet veel minder geworden.

Neem het graag op de koop toe :wink:

Groet, Mathé
Beste Mathé,
Laat Uw remschijven gewoon eens slijpen,heb ik ook laten doen,en uw probleem is van de baan!!! :wink:
Dan moet je enkel nog met de positieve kantjes van Uw K leven!!
Groetjes van de Frank :D
Zeg nu zit je goed zeker met Uw Corbin zadel.....Bofkont!!! :lol: :lol:
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Zo hé, dat zit PRIMA, Frank .... en inderdaad ik ben een bofkont, want ik heb hem voor de helft van de nieuwprijs, terwijl hij nog splinternieuw uit de verpakking moest komen.
De gene van wie ik het zadel kocht, had hem in bestelling, terwijl zijn Kaatje ermee 'op hield' ... in ieder geval erg hoge kosten.
Hij kocht een K1200 en had dus niets meer aan het zadel: LUCKY ME :lol:

Wat betreft die schijven: Is dat slijpen zó miniem, dat het niet echt slecht is voor de schijf?
Zou het niet vanzelf over (kunnen) gaan?
Weet iemand eventueel een adres hiervoor?

Hopend op wat antwoorden,

8) Groet, Mathé

p.s. Frank: dat "Keep on rocking in a free world" is dat n.a.v. een tekst van Neil Young???!
Gave muziek, joenge :lol:
jerre

Bericht door jerre »

heb ook een tijd zo'n plek gehad op m'n remschijven vooraan waar de blokjes net iets minder "pakken" dan op de rest van de schijf, met een trillend gevoel bij het remmen...dit is bij mij wel overgegaan, weliswaar na een goede 4000 km (misschien wel meer, maar na 2 weken Alpen was 't toch bijna gedaan)
K100 RS 16v
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Ha Jerre,
Ja daar hoopte ik eigenlijk ook op, maar ik heb toch ook m'n ritjes in de bergen wel gehad dit jaar, en soms stevig moeten remmen.
Helaas nu zo'n 8000 km. zonder écht verschil ..... misschien een beetje!

Groet, Mathé
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Mathé schreef: p.s. Frank: dat "Keep on rocking in a free world" is dat n.a.v. een tekst van Neil Young???!
Gave muziek, joenge :lol:
Yep,Mathé
Neill Young,Dat is voor mij één van de beste muzikanten die ik ken,enne...speel zelf guitar en"Keep on rocking in a free world"is mijn lievelingssong,vandaar!! :D
PS ik heb mijn remmen laten slijpen via "Den John"van ons forum,bij mij waren er redelijke groeven in gekomen(130.000 km)en dat is nu goed verholpen zonder aan remcapasiteit in te boeten!!
Frank :)
jerre

Bericht door jerre »

mja dan weet ik het ook niet

*of er blijven mee rijden en hopen dat het toch nog overgaat?
*nieuwe BMWschijven steken? (nieuw = DUUR)
*nieuwe namaak (bv bij de knalpot /hobbyist) = gewoon duur
*2de hands= kans op kromme schijven
*ze laten slijpen zoals er hier verteld wordt, nog geen ervaring mee

je schijven zijn toch niet wat kromgetrokken? kan soms gebeuren als ze bv zeer warm staan en je dan door een plas water rijdt of zo...de plotse afkoeling kunnen ze dan wat krom trekken
komt wel minder voor als men zegt denk ik..

al eens geexperimenteerd met de remblokjes te versteken of zo? ik weet niet of dit veel uit maakt..
K100 RS 16v
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Goeie tips :idea: Jerre en Frank; ik zal mij daar de komende winter (áls die komt? :wink: ) mee bezig houden.

Zijn dat de eerste schijven Frank, met 130.000 km?

Gr. Mathé ("While my guitar gently weeps" ..... kon ik het maar :? )
eric v h
Contacteer:

Bericht door eric v h »

hier had ik ook nog niet van gehoord :?: ,maar bij auto's doen ze dat toch ook met schijven.
of het uitdraaien van trommelremmen met een draaibank.
ik denk dat het wel geen kwaad kan :)
Noel-K1200RS

Bericht door Noel-K1200RS »

jerre schreef:heb ook een tijd zo'n plek gehad op m'n remschijven vooraan waar de blokjes net iets minder "pakken" dan op de rest van de schijf, met een trillend gevoel bij het remmen...dit is bij mij wel overgegaan, weliswaar na een goede 4000 km (misschien wel meer, maar na 2 weken Alpen was 't toch bijna gedaan)
Ik zou eerst eens proberen met wat (niet te fijn) schuurpapier. Voorwiel van de grond, met de hand draaien, en het schuurpapier tegen beide zijden van de schijven houden. Niet hard drukken, gewoon de velletjes schuurpapier tegen de schijf houden. Er bestonden vroeger zelfs speciale remblokjes voor dit doel, maar ik denk niet dat die nog verkrijgbaar zijn.

Dit zal zeker geen 4000 km duren, en de remmen zullen beter 'pakken'. (Toen ik nog racete deed ik dat regelmatig, één van mijn geheimpjes) :lol:
BMW, wat anders?
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Nou Eric en Noel; ik ga het uitproberen :wink:

En dit is de motor van @Eric V H
Afbeelding

Groet, Mathé
eric v h
Contacteer:

Bericht door eric v h »

merci; lukt nog ni al te goed he. :oops:
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Graag gedaan Eric ... mooie BIKE trouwens :)

Je moet bij Imageshack niet de "Thumpnail' regel kopiëren, maar die van net onder het fototje "Hotlink for forums 1'".
Op die manier gaat het goed, hoop ik voor je :wink:

Suc6, Mathé
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Mathé schreef: Zijn dat de eerste schijven Frank, met 130.000 km?

Gr. Mathé ("While my guitar gently weeps" ..... kon ik het maar :? )
Weet ik echt niet Mathé Ik heb de moto gekocht met ong.100.000 KM op de teller!!
Maar als je over dat slijpen meer info wil,stel deze vraag eens aan "Den John"!!
Groetjes Frank :)
Noel-K1200RS

Bericht door Noel-K1200RS »

Afbeelding

En dit is dus de mijne.

* 1998, toen ik hem kocht (augustus '06), bijna 32.000Km
* intussen een paar duizend Km mee gedaan, behalve een batterij: geen kosten
BMW, wat anders?
@Mathé

Bericht door @Mathé »

Nix mis mee, Noel .... prachtige motor :wink:

Groet, Mathé
patille

toon U K

Bericht door patille »

In "aktie" tijdens vlastreffen.
Afbeelding
K75S,K75 RT ULTIMA; R 1150 RT
erteetje

Bericht door erteetje »

Getverdr... rap weg van deze topic of ik wil buiten mijn boxer ook nog een K hebben. Kwijl, kwijl ...
Plaats reactie