Vervolg:
Dinsdag 19 juni’07
Alles ingepakt en rond 9u45 met al warm weer vertrokken langs de kuststreek richting oosten.

Rond de middag waren we in Djùpivogur, waar om één uur de boot vertrekt naar het eiland Papey. Dit was niet gepland maar door het mooie weer (ondertussen een 20°C) hebben we dit maar meegedaan. Schitterend eiland met onderweg veel zeehonden op de rotsen, al moet je soms goed zien om ze op te merken.

En op het eiland zelf natuurlijk weer veel papegaaiduikers.

Alhoewel dit met dit mooie weer niet altijd het geval is want dan zijn ze meestal op visvangst, maar we hadden hier weer veel geluk in.
Rond 17u30 was de boot terug in Djùpivogur en zijn we onze weg verder naar het oosten wat later vertrokken dan voorzien.
De dieren onderweg zijn hier blijkbaar ook iets anders.

Door het wat later uur, ondertussen 22u was er op de campings onderweg niemand meer te vinden om ons aan te melden. Uiteindelijk in Egilsstadir nog een hut gevonden voor onze twee laatste nachten op IJsland.
En rond 01u was er een mooie gedeeltelijke zonsverduistering te zien.
Woensdag 20juni’07
Om 8u opgestaan de zon scheen al volop en het kwik gaat weer rond de 20°C vandaag. In de voormiddag zijn we naar Reyôarfjörôur gereden een baan waar je 80km mag op rijden en langs de weg stond een politiewagen te flitsen, ofwel hebben ze een boontje voor motorrijders ofwel werken ze niet graag. Maar deze agent zag me afkomen, draaide zijn raampje open en wees met zijn arm naar de flitser om mij te verwittigen. (waar kom je dat nog tegen

) Even inhouden, vriendelijke zwaai naar de agent en terug gas richting Neskaupstadur .

Met hier en daar nog wat sneeuw, maar al veel minder dan toen we zijn aangekomen op Ijsland.
Even gestopt toen vroeg die van ons mag ik nu eens een gewone foto van u nemen hier
Natuurlijk dat

Nog heel de dag genoten van de mooie omgeving en de mooie baantjes.

Zodat we s’avond rond 20u nog een stevige wandeling 1uur klimmen en 1uur dalen naar de Hengifoss gingen doen.

Weer zeer mooi daarboven.

Al is de weg niet altijd zonder risico

Op de terugweg moest ik nog een laatste maal stopen.

Want madam zag weer......

Dit was onze laatste trip met de moto hier, morgen moeten we onze boot halen. S’avond de moto al goed vast gezet in de bestelwagen en
bye bye beautiful IJsland (Ill be back)
Donderdag 21juni’07
Zeer triest

alles ingeladen om ons richting boot begeven. Het doet nog meer pijn als je de mensen ziet die net van de boot komen en nog aan hun reis moeten beginnen. Zeker als het dan nog wat motorrijders zijn.

Deze heb ik buiten op de ringweg zelden gezien.
En eens aan de boot stonden ze daar plots, al deze moto’s zagen er nog zeer proper uit en gingen volgens hun papieren er op de Faeroer al terug af.

De boot zat denk ik even vol als met de heenreis, maar er was weinig vlok op de boot te zien. Iedereen is moe en slaapt, zo hebben wij tweedagen een gemiddelde van 11u slaap per dag gehad en dit keer geen storm. Toch niet dat ik weet want ik had dit maal zeer goede medicatie ingenomen waardoor je het verschil niet voelt of de boot nu stilligt of aan het varen is.

Buiten slapen, eten en in de bar zitten niets meer beleefd op de boot en
Zaterdag 23 juni’07 om 19u waren we uit de boot in Hanstholm.
Het nachtje door gereden zodat we zondag in de vroege morgen terug thuis waren.
Einde

van ons tot hiertoe mooiste reis samen.
Grts Mr&Madam Boxer
De rest van de foto’s zal ik later op mijn smug zetten als ze wat geselecteerd zijn.