Den Tourance kwam daar hél goed uit!
Als ge weet hoeveel GS-en er in Duitsland rondbollen, dan zult ge beseffen dat die test heel goed is uitgevoerd, Motorad heeft grote middelen om zo'n uitgebreide testen te doen!
Moderator: GVN
Geblinddoekt? Da gaat zeker vonken gevenRaketman schreef:Zet drie identieke GS'sen naast elkaar, elk met een ander merk van banden.
Laat 100 mensen hier op't forum tien rondjes op een circuit of een route op de OW rijden, en kijk eens hoeveel er kunnen zeggen welk type band er onder welke motorfiets lag.
Dat zou nogal vonken geven denk ik.
Ben er zelfs van overtuigd dat minstens driekwart geen verschil voelt.
Ik neig je gelijk te geven. Mijn dealer heeft mijn banden na de 1k beurt op 2.6-3.0 gezet. Een luie berijder hoeft het niet per se te zijn. Als je duo gaat rijden, dan klopt de bandenspanning weer. Dankzij mijn RDC is de door de dealer aangebrachte spanning meteen opgevallen. Ik laat mijn banden eenmaal thuis gewoon een beetje leeglopen en check de spanning met zo'n metertje van een tientje.Dirk Pauwels schreef:Geblinddoekt? Da gaat zeker vonken gevenRaketman schreef:Zet drie identieke GS'sen naast elkaar, elk met een ander merk van banden.
Laat 100 mensen hier op't forum tien rondjes op een circuit of een route op de OW rijden, en kijk eens hoeveel er kunnen zeggen welk type band er onder welke motorfiets lag.
Dat zou nogal vonken geven denk ik.
Ben er zelfs van overtuigd dat minstens driekwart geen verschil voelt.
![]()
Als ze al eens moesten beginnen met hun banden op de voorgeschreven spanning te zetten, da zou al veel uitmaken. De meeste kijken hun bandenspanning niet na, ze hebben zelfs gene meter, maar wel liggen schuiven en glijden en slechte banden dat da zijn....De meeste dealers steken 2.6-2.9 bij een onderhoud, zelf al ondervonden, terwijl er 2.3-2.5 op mag solo...Naar verluidt zouden ze da doen omdat de meeste idd niet naar hun bandenspanning kijken en ze na 10000km moto's binnenkrijgen met 1.5 kg erin etc....
Slechte banden gelijk vroeger zijn er niet meer denk ik (voor de oldtimers onder ons de Michelins 48/49, IRC's etc...uit de jaren 70-80)
Voor mij is de beste band niet diegene die het meeste vertrouwen geeft, want dan ga je er gegarandeerd af wegens te veel vertrouwenIk heb liefst een band die op tijd verwittigd en wat zwaarder stuurt zoals een Tourance. Ik ga wel de nwe tourance eens proberen voor de passenparade, hopelijk heb ik daar meer "chance" mee dan met de Battlewings....Die gaven idd te veel vertrouwen
Schaf zo eens een meterke aan en doe eens een alpen col of zo bij 25-30°, meet dan nog eens de spanning, je banden staan dan voor en achteraan op 3.5 kgKoppel!! schreef:YOO
Mijn banden staan normaal altijd op 3bar, zowel voor als achter, en dat vind ik 't prettigst sturen. En ja, ik controleer die wel is af en toe![]()
@ Dirk: een band die veel vertrouwen geeft geniet toch m'n voorkeur hoor, 't is maar aan de piloot om te beseffen waarmee hij bezig is. Je hebt wel gelijk dat ik me is zo'n metertje moet aanschaffen, niet dat 't perfect geijkt is, maar de meters onderling zullen ook wel verschillen, en dan weet ik toch hoeveel erin zit.
Grtz, Philip!
Dus 2.1/2.5.J schreef:battle wings nu 14K en bijna op 2.2/2.6 (solo rijder)J