BANDEN GSA

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Den Dirk

Re: BANDEN GSA

Bericht door Den Dirk »

Ik meen mij te herinneren dat in Motorad of motoplus, 1 of 2 jaar geleden een uitgebreide test was met banden voor grote trails.
Den Tourance kwam daar hél goed uit!
Als ge weet hoeveel GS-en er in Duitsland rondbollen, dan zult ge beseffen dat die test heel goed is uitgevoerd, Motorad heeft grote middelen om zo'n uitgebreide testen te doen! :-)
VFooR

Bericht door VFooR »

De tourance en anakee zaten daar kwa grip bij de laatsten...check maar
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Raketman schreef:Zet drie identieke GS'sen naast elkaar, elk met een ander merk van banden.

Laat 100 mensen hier op't forum tien rondjes op een circuit of een route op de OW rijden, en kijk eens hoeveel er kunnen zeggen welk type band er onder welke motorfiets lag.
Dat zou nogal vonken geven denk ik.
Ben er zelfs van overtuigd dat minstens driekwart geen verschil voelt.

8-)
Geblinddoekt? Da gaat zeker vonken geven :grin:

Als ze al eens moesten beginnen met hun banden op de voorgeschreven spanning te zetten, da zou al veel uitmaken. De meeste kijken hun bandenspanning niet na, ze hebben zelfs gene meter, maar wel liggen schuiven en glijden en slechte banden dat da zijn....De meeste dealers steken 2.6-2.9 bij een onderhoud, zelf al ondervonden, terwijl er 2.3-2.5 op mag solo...Naar verluidt zouden ze da doen omdat de meeste idd niet naar hun bandenspanning kijken en ze na 10000km moto's binnenkrijgen met 1.5 kg erin etc....
Slechte banden gelijk vroeger zijn er niet meer denk ik (voor de oldtimers onder ons de Michelins 48/49, IRC's etc...uit de jaren 70-80)
Voor mij is de beste band niet diegene die het meeste vertrouwen geeft, want dan ga je er gegarandeerd af wegens te veel vertrouwen :lol: Ik heb liefst een band die op tijd verwittigd en wat zwaarder stuurt zoals een Tourance. Ik ga wel de nwe tourance eens proberen voor de passenparade, hopelijk heb ik daar meer "chance" mee dan met de Battlewings....Die gaven idd te veel vertrouwen :lol:
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
herrdirektor

Bericht door herrdirektor »

Dirk Pauwels schreef:
Raketman schreef:Zet drie identieke GS'sen naast elkaar, elk met een ander merk van banden.

Laat 100 mensen hier op't forum tien rondjes op een circuit of een route op de OW rijden, en kijk eens hoeveel er kunnen zeggen welk type band er onder welke motorfiets lag.
Dat zou nogal vonken geven denk ik.
Ben er zelfs van overtuigd dat minstens driekwart geen verschil voelt.

8-)
Geblinddoekt? Da gaat zeker vonken geven :grin:

Als ze al eens moesten beginnen met hun banden op de voorgeschreven spanning te zetten, da zou al veel uitmaken. De meeste kijken hun bandenspanning niet na, ze hebben zelfs gene meter, maar wel liggen schuiven en glijden en slechte banden dat da zijn....De meeste dealers steken 2.6-2.9 bij een onderhoud, zelf al ondervonden, terwijl er 2.3-2.5 op mag solo...Naar verluidt zouden ze da doen omdat de meeste idd niet naar hun bandenspanning kijken en ze na 10000km moto's binnenkrijgen met 1.5 kg erin etc....
Slechte banden gelijk vroeger zijn er niet meer denk ik (voor de oldtimers onder ons de Michelins 48/49, IRC's etc...uit de jaren 70-80)
Voor mij is de beste band niet diegene die het meeste vertrouwen geeft, want dan ga je er gegarandeerd af wegens te veel vertrouwen :lol: Ik heb liefst een band die op tijd verwittigd en wat zwaarder stuurt zoals een Tourance. Ik ga wel de nwe tourance eens proberen voor de passenparade, hopelijk heb ik daar meer "chance" mee dan met de Battlewings....Die gaven idd te veel vertrouwen :lol:
Ik neig je gelijk te geven. Mijn dealer heeft mijn banden na de 1k beurt op 2.6-3.0 gezet. Een luie berijder hoeft het niet per se te zijn. Als je duo gaat rijden, dan klopt de bandenspanning weer. Dankzij mijn RDC is de door de dealer aangebrachte spanning meteen opgevallen. Ik laat mijn banden eenmaal thuis gewoon een beetje leeglopen en check de spanning met zo'n metertje van een tientje.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Mijn banden staan normaal altijd op 3bar, zowel voor als achter, en dat vind ik 't prettigst sturen. En ja, ik controleer die wel is af en toe :wink:

@ Dirk: een band die veel vertrouwen geeft geniet toch m'n voorkeur hoor, 't is maar aan de piloot om te beseffen waarmee hij bezig is. Je hebt wel gelijk dat ik me is zo'n metertje moet aanschaffen, niet dat 't perfect geijkt is, maar de meters onderling zullen ook wel verschillen, en dan weet ik toch hoeveel erin zit.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Koppel!! schreef:YOO

Mijn banden staan normaal altijd op 3bar, zowel voor als achter, en dat vind ik 't prettigst sturen. En ja, ik controleer die wel is af en toe :wink:

@ Dirk: een band die veel vertrouwen geeft geniet toch m'n voorkeur hoor, 't is maar aan de piloot om te beseffen waarmee hij bezig is. Je hebt wel gelijk dat ik me is zo'n metertje moet aanschaffen, niet dat 't perfect geijkt is, maar de meters onderling zullen ook wel verschillen, en dan weet ik toch hoeveel erin zit.

Grtz, Philip!
Schaf zo eens een meterke aan en doe eens een alpen col of zo bij 25-30°, meet dan nog eens de spanning, je banden staan dan voor en achteraan op 3.5 kg :shock: Op circuit rijdt men met 2.0/2.1 op banden die op de straat ook op 2.8-3.0 staan net omdat de lucht in een zwaar belaste band aanzienlijk uitzet. 3kg vooraan is toch echt wel te hard denk ik. Maar als je je er goed bij voelt moet je voor mij niet veranderen zenne. Ik heb verschillende meterkes zowel digitaal als analoog en de verschillen zijn te verwaarlozen, dus die ijking zit wel goed, zeker bij een digitale. Wel zien dat je iets aanschaft waarmee je tussen de spaken kan, de meeste meterkes zijn enkel voor autogebruik geschikt.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
J
Contacteer:

Bericht door J »

Bij mij ook, analoog of digitaal maakt bijna geen verschil, en het zijn geen geijkte meters.
battle wings nu 14K en bijna op 2.2/2.6 (solo rijder)

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
RBee

Bericht door RBee »

J schreef:battle wings nu 14K en bijna op 2.2/2.6 (solo rijder)J
Dus 2.1/2.5. :wink:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie