Ik heb nu 16.722 km gereden met de Trail Attack (veel snelweg woon-werk verkeer).
Mijn voorband is er bijna aan terwijl mijn achterband nog wel eventjes zou meekunnen.
Ik had er graag nog een 2 a 3000km mee gereden maar vrees dat ik andere banden ga laten steken, hieronder de reden.
Ik ben vrij tevreden met deze banden:
Goede grip, best een lange levensduur, niet te duur, goede regenband.
Een nadeel is dat de band vrij snel cupt, maar dat is niet onlogisch met een semi off-road profiel.
Een ander nadeel, en daar loop ik nu serieus tegen, is dat deze band traag opwarmt.
Dit was geen probleem in de zomer, herfst of lente. Ik had al wel geleerd dat ik met deze band mijn eerste bochten beter iets rustiger nam.
Maar nu, putje winter, -7°C, na aankomst op het werk na 50 km gereden te hebben tegen 140 km/h hadden de banden nog niet warm (zelfs amper lauw).
Dit was duidelijk te merken in het begin van de rit (zelfs rechtdoor op een droge baan) maar zeker ook op een afrit na 40 kilometer.
En dat was niet zo'n heel leuk gevoel.
Uiteindelijk ben ik nog wel vrij tevreden van het hele pakket van deze band en voor warmere maanden en regen kan ik hem wel aanbevelen.
Alleen is het geen winterband.
Ik ga nu mijn setje Heidenau's K60 bestellen. Hopelijk dat die een beetje vlot leverbaar zijn.
Conti trail attack
Moderator: GVN
Re: Conti trail attack
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
-
In Extremo
- Contacteer:
Het nu niet opwarmen van de band is een beetje normaal.
Anders zou ie in de zomer gewoon wegsmelten.
Een goede zomer- en winterband in één bandje is niet mogelijk ...
In de wintertijd een zachtere band steken is de enige goede oplossing.
Groetjes,
Michel
Anders zou ie in de zomer gewoon wegsmelten.
Een goede zomer- en winterband in één bandje is niet mogelijk ...
In de wintertijd een zachtere band steken is de enige goede oplossing.
Groetjes,
Michel
Gisteren is mijn bike in een bocht op droge weg achteraan opnieuw weggeslagen. Dat is de 4e keer, zonder aanwijsbare oorzaak (nee 't lag niet glad). Ik heb de achterband eens beter bekeken, en kwam tot volgende bedenkingen.
Zoals eerder gepost heeft deze band eigenlijk over de 3 zones (flanken en midden) een verschillende 'hardheid' door het bakken bij verschillende temperaturen. Midden is harder voor veel km's, flanken zachter voor grip.
Dat heeft ook zijn nadelen : als je veel bochten pakt zijn de flanken eerder weg dan het middendeel, en dat geeft dan volgend resultaat :

Door het harder gebakken middendeel blijven de hoekjes hòger dan de ernaast liggende flank.
Gevolg : minder baancontact en minder grip. Misschien beter te zien op deze foto :

Voor de statistiek : band heeft 13500km gereden, altijd met voorgeschreven bandenspanning en veervoorspanning.
Dat banden 'vierkant' worden door rechtuitrijden is algemeen geweten, maar dan heb je ten minste een ronde overgang naar de flank. Bij de Conti Trail Attack zit je op de overgang met hoogteverschil en gripverlies.
Deze Conti heeft me teleurgesteld, geen enkele band deed zo gek.
Wat mij betreft : GRIP boven alles. Tot nu toe was de Battle Wing het best, al kon die raar doen in het nat.
De normale Metzeler Tourance was uitstekend, maar saaaaaaaaaai want op stabiliteit ontworpen.
Binnenkort komen er Metzeler Tourance EXP op, want die zaten nog niet op m'n bike.
Daarmee hebben dan zowat alle bandenmerken hun kans gehad. Ben benieuwd !
Zoals eerder gepost heeft deze band eigenlijk over de 3 zones (flanken en midden) een verschillende 'hardheid' door het bakken bij verschillende temperaturen. Midden is harder voor veel km's, flanken zachter voor grip.
Dat heeft ook zijn nadelen : als je veel bochten pakt zijn de flanken eerder weg dan het middendeel, en dat geeft dan volgend resultaat :

Door het harder gebakken middendeel blijven de hoekjes hòger dan de ernaast liggende flank.
Gevolg : minder baancontact en minder grip. Misschien beter te zien op deze foto :

Voor de statistiek : band heeft 13500km gereden, altijd met voorgeschreven bandenspanning en veervoorspanning.
Dat banden 'vierkant' worden door rechtuitrijden is algemeen geweten, maar dan heb je ten minste een ronde overgang naar de flank. Bij de Conti Trail Attack zit je op de overgang met hoogteverschil en gripverlies.
Deze Conti heeft me teleurgesteld, geen enkele band deed zo gek.
Wat mij betreft : GRIP boven alles. Tot nu toe was de Battle Wing het best, al kon die raar doen in het nat.
De normale Metzeler Tourance was uitstekend, maar saaaaaaaaaai want op stabiliteit ontworpen.
Binnenkort komen er Metzeler Tourance EXP op, want die zaten nog niet op m'n bike.
Daarmee hebben dan zowat alle bandenmerken hun kans gehad. Ben benieuwd !
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
-
Iron Gonzo
ik heb de conti ROAD Attack
en tot nu toe geen enkel probleem met grip.
ik vindt de grip zelfs beter of de PILOT ROAD.
en tot nu toe geen enkel probleem met grip.
ik vindt de grip zelfs beter of de PILOT ROAD.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
He Toedel maffe vaststelling, zoals je het uitlegt kan ik het geloven, nochtans heb ik dit probleem niet. Rij ook bijna alle dagen en moet zeggen dat hij nu ook regelmatig een gecontroleerd stapje opzij zet. Ik heb mijn banden gecontroleerd maar bij mij staan ze mooi rond. Heb er nu 6K mee gereden. ben benieuwd wat het gaat worden binnen 6K
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
YOO
Toch niks nieuws onder de zon, da's gewoon 't algekende "cupping" dat de meeste all-roadbanden hebben, dit omdat ze een iets breder afwaterprofiel hebben, en de raakdelen verder van mekaar staan.
De Bridgestone BattleWing is daar een uitzondering op, door de tekening die bijna nergens heel brede profielen heeft.
En ja, de Conti TA heeft serieus last van cupping, evenals de ouwe Tourance en de Anakee. En dan spreek ik nog niet over de Conti TKC
Trouwens, reeds 13500km mee gereden, dan mag je toch niet klagen, ik haal eigenlijk nooit veel meer dan 10000km uit m'n achterbanden. Alhoewel m'n huidige Conti's (op de 1200) nog altijd veel profiel hebben, ondanks hun 8000km. Maar da's voor de volgende eigenaar om uit te vinden of hij deze kmstand nag zal verdubbelen.
Grtz, Philip!
Toch niks nieuws onder de zon, da's gewoon 't algekende "cupping" dat de meeste all-roadbanden hebben, dit omdat ze een iets breder afwaterprofiel hebben, en de raakdelen verder van mekaar staan.
De Bridgestone BattleWing is daar een uitzondering op, door de tekening die bijna nergens heel brede profielen heeft.
En ja, de Conti TA heeft serieus last van cupping, evenals de ouwe Tourance en de Anakee. En dan spreek ik nog niet over de Conti TKC
Trouwens, reeds 13500km mee gereden, dan mag je toch niet klagen, ik haal eigenlijk nooit veel meer dan 10000km uit m'n achterbanden. Alhoewel m'n huidige Conti's (op de 1200) nog altijd veel profiel hebben, ondanks hun 8000km. Maar da's voor de volgende eigenaar om uit te vinden of hij deze kmstand nag zal verdubbelen.
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Hoi Philip,
Dat uitbreken achteraan had ik al toen de band nog vrij nieuw was. Zie eerdere posts.
't Gaat mij er verder niet om hoeveel km ik rij met een band, wel hoe die zich gedraagt.
Met de BattleWing deed ik zo'n 8000km, tot volle tevredenheid.
Dit slijtagepatroon en uitbreken heb ik op Anakee, BattleWing, Tourance niet meegemaakt.
Ondanks de hoge kmstand ben ik over de Trail Attack niet tevreden.
De band gaat de deur uit alhoewel er nog enkele mm op 't middenvlak over zijn.
Dat uitbreken achteraan had ik al toen de band nog vrij nieuw was. Zie eerdere posts.
't Gaat mij er verder niet om hoeveel km ik rij met een band, wel hoe die zich gedraagt.
Met de BattleWing deed ik zo'n 8000km, tot volle tevredenheid.
Dit slijtagepatroon en uitbreken heb ik op Anakee, BattleWing, Tourance niet meegemaakt.
Ondanks de hoge kmstand ben ik over de Trail Attack niet tevreden.
De band gaat de deur uit alhoewel er nog enkele mm op 't middenvlak over zijn.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Toedel
(165.000km op R1200GS).