Nee, dat ging niet. Ik woon op zeven hoog, dus dat werd een lange kabel.
Eenmaal bij mijn schoonouders tijdens een vakantie ging ie wel aan de prik, maar doorgaans nooit. Nu rijdt ie elke dag, dus hij zou vol moeten blijven.
Vorige week is de motor naar de ardennen geweest en daar ontmoette ik een yamaharijder en het eerste wat ie vroeg was: zo, een 1150 rt.. Al abs-problemen gehad? Dus het is niet vreemd dat het gebeurt.. Ook hij wist te vertellen dat het een spanningsprobleem was. Ze laten ze er echt om staan, helaas..
Uitvallen ABS R 1150 RT
Moderator: GVN
Re: Uitvallen ABS R 1150 RT
Dat lijkt me nogal sterk, als ik me niet vergis is ontluchten an het servo-circuit net makkelijk bij dit systeem.Grachtenracer schreef:Ik heb het probleem van een pomp die stuk gaat voorgelegd aan de garage en die stellen dat het te maken heeft met het juist ontluchten van het systeem. Als er gewoon wordt bijgevuld in het stuur, zonder totale verversing, kan het zijn dat er oude belletjes in de pomp zijn gebleven. Met als gevolg dat deze uiteindelijk stuk gaat. En motoport heeft hier vaak 'geen tijd' voor, dus doen ze het niet. Vandaar..
Leidt een doorzichtig slangetje van de ontluchtingsnippel aan de klauw naar het reservoir van het servo-circuit.
Start de motor, knijp zachtig in de remtang om de pomp te laten draaien en open dan de nippel. De remvloeistof
wordt dan van de pomp naar de klauw en terug rondgepompt. Daarbij zullen belletjes bij het uitstromen van de
slang in het reservoir vanzelf uit het systeem verdwijnen. Ik denk dat dit in 't echt bijna even snel gedaan is als het
duurt om het hier te schrijven, het lijkt me dus nogal voorbarig om het niet uitvoeren ervan aan tijdsgebrek te wijten.
Is denk ik ook iets wat je zelf zou kunnen doen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)