Zinvolle optie(s)

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Gaby

Re: Zinvolle optie(s)

Bericht door Gaby »

Aan de naam (nautilus) te horen dacht ik dat het om een scheepshoorn zou gaan :mrgreen:
Even Gegoogled, ziet er inderdaad "deftig" uit, goeie tip. De Magnum klink ook wel leuk :grin:
Ik ben al blij dat ik niet met een zieke claxon zit (of 't moet een epidemie zijn).
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Gaby schreef:Aan de naam (nautilus) te horen dacht ik dat het om een scheepshoorn zou gaan
Die staan standaard op de LT's :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
portman

Bericht door portman »

Deze week heb ik eens zitten snuisteren in de Bike Configurator van BMW Motorrad. Daar kan je enkel maar packs meer kiezen, dus geen opties apart. Als ik dus enkel een BMW motorfiets met ABS en chroomuitlaat wil, moet ik dan effectief 2 packs aankopen?
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

r&w&m&l schreef:Daar kan je enkel maar packs meer kiezen, dus geen opties apart.
Alle opties die in Edities en pakketten te kiezen zijn, zijn ook gewoon los te opteren.
Kies in de Bike Configurator in het tabblad Speciale uitrustingen uw opties.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Gaby

Bericht door Gaby »

Dat klopt, maar op bijvoorbeeld een RT is ABS geen optie maar standaard,
hij wordt bij mijn weten niet zonder geleverd.
Alain GS

Re: Zinvolle optie(s) ASC

Bericht door Alain GS »

ASC is zowat de zinvolste veiligheidsoptie en optie tout court die ik mij op m'n motor maar kan voorstellen !
Zelfs bij "gewoon" rijden treedt dat ding regelmatig in werking (boerenbaantjes met aarde, nattigheid en andere troep vanuit één of andere poep).
Mocht ik slechts de keuze hebben tussen bijvoorbeeld ABS en ASC, dan zou ik het meteen weten !
R 1200 GS K50 MJ 2015 Frozen dark blue metallic (since October 3 2014 ... :))
R 1200 GS K25 MU 2008 Silver grey met.(September 2008 - September 2014)
R 1200 GS K25 MJ 2005 Ocean blue metallic (September 2004 - september 2008)
K 75 RT 1993 (ex-police, since August 2007)
moh_fan
Contacteer:

Re: Zinvolle optie(s) ASC

Bericht door moh_fan »

Alain GS schreef:... Mocht ik slechts de keuze hebben tussen bijvoorbeeld ABS en ASC, dan zou ik het meteen weten !
Yep... ABS!
Ik begrijp je zekerheid in die vuile bocht niet goed...
ASC doet bij mijn weten helemaal niets met de voorkant van de motorfiets, waardoor ik evengoed de weg moet lezen om niet onderuit te gaan in een zanderige bocht.
Verder is het een kwestie van de rechter pols beheersen.
Just my €0,02
R1200RT LC
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Toch heeft Alain gelijk vind ik, alle klein beetjes helpen.
Door de dealer is mij trouwens bevestigd dat ook bij het slippen van het voorwiel de ASC ingrijpt.
Beheersing van de rechter pols is inderdaad wel de beste optie.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Gaby

Bericht door Gaby »

Wel, 't is omdat ik een beetje een eeuwige zondangsrijder ben en omdat het vermogen van deze motor
toch een heel pak hoger ligt dan wat ik gewoon was, dat ik maar voor ASC gekozen heb, moest ook
ABS een optie zijn geweest ipv standaard uitrusting, dan had ik dat ook genomen, ik houd het niet
voor onmogelijk dat ik in reflex te hard zou remmen (stel een kind dat plots de straat oversteeekt).
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Mocht ik de keuze gehad hebben (2 hands motor) , ik zou geen ABS nemen .
Laat staan ASC of RDC.

Zondagsrijder of niet , ik betwijfel sterk of je daardoor veel wint in een crisissituatie.
Het verdoezelt het rijgevoel . en daarme bedoel ik dat je geen voeling meer hebt met wat je bezig bent.
Als die systemen moeten ingrijpen , dan ben je fout bezig.
Leer remdruk opbouwen tot de blokkeergrens zonder ABS en leer gasgeven op losse ondergrond zonder dat je achterwiel doorslipt , dan pas zal je gevoel hebben met wat je bezig bent
Gaby

Bericht door Gaby »

Hoed af voor degene die dat onder alle omstandigheden kan, ik durf dat van mezelf niet te beweren.
En RDC is geen veiligheidssysteem dat ingrijpt, het geeft gewoon meer info.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Jo, ik heb drie jaar met m'n 1200 zonder ABS gereden, maar ben nu toch blij dat op de GSA dit systeem aanwezig is.

Niet dat ik 't nodig heb, heb 'm alleen achteraan is weten aanslaan op losse steentjes op een parking, en voor de rest op een hobbelige asfaltstuk waar ik bijna door m'n remmen schoot :-?

Anyway, ben nu toch blij dat ik 't heb. Al was 't maar tijdens slechte omstandigheden (mist, regen, vriestemperaturen,...) om te weten dat je tijdens een noodsituatie altijd een noodstop kan doen. Wel zorgen dat je motor recht staat, ABS op twee wielen staat nog altijd voor "Alles Behalve Sturen"!

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

en voor de rest op een hobbelige asfaltstuk waar ik bijna door m'n remmen schoot
Laat het nu net dat zijn dat ik bedoel
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Hey,

Veiligheid voor alles is mijn moto.
En zeker als onervaren rijder is alles wat kan helpen welkom :wink:

Hier sluit ik mij aan bij bovenstaande. controleer de rechterpols en probeer alle hulpmiddelen niet te gebruiken ! 8-)
Maar je weet nooit dat ze eens een catastrofe kunnen vermijden.

ABS was bij mij een voorwaarde voor de eerste motor.

Groetjes
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
den_Ket

Bericht door den_Ket »

Jo De Paepe schreef: Zondagsrijder of niet , ik betwijfel sterk of je daardoor veel wint in een crisissituatie.
Het verdoezelt het rijgevoel . en daarme bedoel ik dat je geen voeling meer hebt met wat je bezig bent.

das klappen Jo.
Al diene bazaar en die foefkes (>> zinvolle opties), da heb je nie nodig als motorijder. op den duur rijd den moto met jou ipv jij mét de moto
Vroeger bestond da allemaal nie.
abs en al diene andere bazaar : uitwijken, leer dan tegensturen, want met abs vlieg je er toch op omda de meesten denken vanaf da je alles toesmijt al diene elektronica alles in orde ga brengen. ik lach me dood.
hopelijk gebeurt datte met niemand, maar als je plots moet uitwijken of ene komt van de flank, ben je juist niets met al je zinvolle en superdure opties. plus hoe meer brol, hoe meer probl met je circuit, als er eens een slecht contact of zo is.
hoe minder draden, hoe beter.
is wel mijn mening.
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

den_Ket schreef:abs en al diene andere bazaar : uitwijken, leer dan tegensturen, want met abs vlieg je er toch op omda de meesten denken vanaf da je alles toesmijt al diene elektronica alles in orde ga brengen.
De meesten? :-?
Daar geloof ik niets van.
den_Ket schreef:hopelijk gebeurt datte met niemand, maar als je plots moet uitwijken of ene komt van de flank, ben je juist niets met al je zinvolle en superdure opties.
Leg eens uit. Waarom zou dat zo zijn? Bij uitwijken kan ABS (i.c.m. remmen) wel degelijk ervoor zorgen dat je de zaak overeind houdt. En als je onverwachts van opzij geraakt wordt, dan maakt het niet uit op wat voor motor je rijdt en met welke opties. Maar voor situaties waar je wel het onheil ziet aankomen, kan de elektronica juist de ongecontroleerde schrikreaktie opvangen...

den_Ket schreef:plus hoe meer brol, hoe meer probl met je circuit, als er eens een slecht contact of zo is.
hoe minder draden, hoe beter.
Daar heb je gelijk in. Hoe meer elektronica, hoe meer er kapot kan gaan. Kijk maar eens naar de veelbesproken ringantenne....

den_Ket schreef:is wel mijn mening.
Ik ben vooralsnog van mening dat veel van die 'poespas' voor het overgrote deel (bij benadering 99,99%) van de motorrijders héél veel meer veiligheid levert....
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Gaby

Bericht door Gaby »

den_Ket schreef: Vroeger bestond da allemaal nie.
Da's wel een erg sterk argument, vind u zelf ook niet!?
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

:bsstupid:
Vroeger pakten we paard en wagen naar het werk en werd mijn naam met een lange oe geschreven...
R1200RT LC
RBee

Bericht door RBee »

moh_fan schreef::bsstupid:
Vroeger pakten we paard en wagen naar het werk en werd mijn naam met een lange oe geschreven...
Dus moeh_fan :?:

:lol: :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

RBee schreef:Dus moeh_fan :?:
Thuis noemen ze me anders...

... maar nie doorvertellen hè?
R1200RT LC
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Komt in orde Jannine.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
den_Ket

Bericht door den_Ket »

[quote="®win Maar voor situaties waar je wel het onheil ziet aankomen, kan de elektronica juist de ongecontroleerde schrikreaktie opvangen...[/quote]

dan kun je voordien corrigeren

Ik ben vooralsnog van mening dat veel van die 'poespas' voor het overgrote deel (bij benadering 99,99%) van de motorrijders héél veel meer veiligheid levert....[/quote]

zoals ik voordien zei : is wel mijn mening

Gaby schreef:
den_Ket schreef: Vroeger bestond da allemaal nie.
Da's wel een erg sterk argument, vind u zelf ook niet!?
nee
bougimain
Contacteer:

Bericht door bougimain »

Ik heb de mijne hier gekocht stebel nautilus

bougimain

Gaby schreef:Aan de naam (nautilus) te horen dacht ik dat het om een scheepshoorn zou gaan :mrgreen:
Even Gegoogled, ziet er inderdaad "deftig" uit, goeie tip. De Magnum klink ook wel leuk :grin:
Ik ben al blij dat ik niet met een zieke claxon zit (of 't moet een epidemie zijn).
Afbeelding
®win
Contacteer:

Bericht door ®win »

den_Ket schreef:
®win schreef: Maar voor situaties waar je wel het onheil ziet aankomen, kan de elektronica juist de ongecontroleerde schrikreaktie opvangen...

dan kun je voordien corrigeren
Met de snelheid van een voetganger wellicht, maar doorgaans gebeuren er vaak genoeg bijna-incidenten, waar door een laatste reaktie van één der bestuurders het ongeval net aan kan worden afgewend. Juist in die kritieke situaties zijn die elektronische hulpmiddelen levensreddend....

Tjsa, en als alles zo als in dit filmpje zou gaan, dan hebben we inderdaad niet van die 'poespas' nodig:

Perfect day

... maar helaas is de werkelijkheid anders ...
Groet,
Erwin

uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Plaats reactie