Motorcamera in Sint-Niklaas

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

horzel600

Re: Motorcamera in Sint-Niklaas

Bericht door horzel600 »

Vanguard schreef:
Dirk Pauwels schreef:
JohanDB schreef: Daar gaat het niet over...
Als je je laat opjagen doordat er simpelweg ne motard achter u rijdt, ja dan verdien je wellicht wel een boete :roll: :mrgreen:
Wat een heilige beezekes hier zeg, heiliger dan de paus, nooit sneller dan toegelaten, nooit over de witte lijn, nooit in den toerenbegrenzer waarschijnlijk....Zou dat niet een klein beetje schijnheilig zijn? Moet toch moeilijk rijden zijn volgens mij...Nu ja, ieder zijn goesting hé
Mij gedacht... er is nog een toekomst voor de Heilige Kerk :wink:
:grin: :grin: :grin:
Relax

Bericht door Relax »

Dirk Pauwels schreef:
JohanDB schreef: Daar gaat het niet over...
Als je je laat opjagen doordat er simpelweg ne motard achter u rijdt, ja dan verdien je wellicht wel een boete :roll: :mrgreen:
Wat een heilige beezekes hier zeg, heiliger dan de paus, nooit sneller dan toegelaten, nooit over de witte lijn, nooit in den toerenbegrenzer waarschijnlijk....Zou dat niet een klein beetje schijnheilig zijn? Moet toch moeilijk rijden zijn volgens mij...Nu ja, ieder zijn goesting hé
Ja, zo zijn er ook, en wie ben jij (of ik) om daar opmerkingen over te maken? Elk z'n ding, maar laat ieder in z'n waarde ipv dit als schijnheilig te bestempelen.
Het is mijn stijl ook niet, maar daarom fik ik niemand af. Behalve als ze me voor de wielen blijven rijden in de file of zo.
Ik rij elke dag 120 km, aan hoogst illegale snelheden (wat niet betekent dat ik 200 rij hé) en met massa's overtredingen (kleintjes, maar 't zijn er, en soms andere, tja...), maar ik breng niemand in gevaar. Nu ja, mezelf tijdens het filefilteren. En dat heb je dus zelf in de hand, net als je rijgedrag. Dus niet zeuren als je er 'ns aanhangt. Als je speelt, moet je kunnen verliezen. Slikken als een echte vent. Weet je ook 'ns wat vrouwen meemaken.
I respect your opinion. But I don't give shit.
SBK_Mario

Bericht door SBK_Mario »

In alle eerlijkheid wie heeft er nog geen rit achter de rug zonder één enkele overtreding begaan te hebben?????
Wel ik denk niemand!!!

GRTZ Mario.

:D :D :D
one-one

Bericht door one-one »

SBK_Mario schreef:In alle eerlijkheid wie heeft er nog geen rit achter de rug zonder één enkele overtreding begaan te hebben?????
Wel ik denk niemand!!!

GRTZ Mario.

:D :D :D
ik wel!!! ééntje maar...allé bijna :mrgreen:
er was een Blue Knights treffen in de Ardennen en iemand heeft die rit gereden met respect van de toegelaten snelheid en het was aan ons om de rit te doen en het korst bij die referentietijd te komen bij aankomst....
resultaat...was een beetje te snel :oops:
leuk om één keertje te doen maar dan ook 1 maal want die bochten zijn daar veel te mooi om aan 70 of 90km/u door te rijden..
:wink:
ride with pride
one-one
gsa 1150
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

one-one schreef:leuk om één keertje te doen maar dan ook 1 maal want die bochten zijn daar veel te mooi om aan 70 of 90km/u door te rijden.. :wink:
Het ééuwige (berg)dilemma: rijd je snel = grote motorfun maar weinig genieten van den decor; rijd je traag = weinig motorfun maar veel genieten van het uitzicht. Een gulden middenweg bestaat er alléén in dat je de rit in stukken verdeelt: een stuk hard - een stuk traag - een stuk hard - .... :wink: my 2cnts :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Relax

Bericht door Relax »

Kan perfect: bochten neem je met een hoog fungehalte motorgewijs, de rechte stukken doe je toeristisch. Is anders toch geen hol aan te beleven. 't Vraagt in 't begin wel wat van je slechte karakter om het gas terug te draaien na die heerlijke bochten en die "klick" te maken, maar het is die moeite wél waard.
I respect your opinion. But I don't give shit.
naftje

Bericht door naftje »

WimLT schreef:
one-one schreef:leuk om één keertje te doen maar dan ook 1 maal want die bochten zijn daar veel te mooi om aan 70 of 90km/u door te rijden.. :wink:
Het ééuwige (berg)dilemma: rijd je snel = grote motorfun maar weinig genieten van den decor; rijd je traag = weinig motorfun maar veel genieten van het uitzicht. Een gulden middenweg bestaat er alléén in dat je de rit in stukken verdeelt: een stuk hard - een stuk traag - een stuk hard - .... :wink: my 2cnts :wink:
nog een alternatief: tweemaal rijden, eenmaal voor de fun en volgende om te genieten :wink:
Greetz, JP
adjuvo

Bericht door adjuvo »

JohanDB schreef:
Dirk Pauwels schreef: Iedereen zijn goesting hé, maar ik rij nie met ne moto om aan 70per uur met de koekeblikken mee aan te schuiven, that's no fun. En na 25 jaar blijft het nog altijd fun
Met nen harley heb je natuurlijk nie veel keus hé, dan is 70 al een levensgevaarijke snelheid , fluo vestje of niet.....:twisted:
Daar gaat het niet over...

@ JohanDB :

Johan ,

laat vallen , als iemand zich noodgedwongen dient te verlagen tot het denigreren van een merk of model om zich vervolgens daarop te concentreren om zijn gelijk te verkrijgen weet ik al gelijk met wie ik te maken heb (verticaal klassement noemt dat hier ) .

Het is noch het voertuig , noch de berijder , maar de harmonie tussen beiden die bepaalt of allen na elke rit weer veilig thuiskomen.

@ Dirk Pauwels :

En dat , beste Pauwels zit tussen de 2 oren (hersens noemt die plaats en dat zult ge niet terugvinden op uw gps .)

Soms kom ik kerels zoals jou tegen , waarvoor ik plaats ruim , enkel indien de mogelijkheid er is en de omstandigheden in acht genomen dit toelaten .

Jammergenoeg mag ik ze in vele gevallen ook helpen oprapen enkele kilometers verderop ...

Soms kom ik windhonden tegen die me absoluut willen voorbijsteken om na enkele honderden meters te moeten vaststellen dat ze met hun ultra-racer geen kant meer uit kunnen , terwijl ik , jawel mijnheer , met den HARLEY 2 x zo breed en dubbel zo zwaar , hen in een sierlijke beweging omzeil en mijn weg vervolg ... en dit zonder overtredingen , ze snappen er soms zelf ook geen zak meer van !

Voertuigbeheersing noemt men dit wel eens , da's heel wat anders dan als een gek over een circuit razen , got the picture ?

Weet dat snelheden (heel) ver boven de 200 km/u mij evenmin vreemd zijn op lokaties waar het is toegestaan en ik op bijna 30 jaar geen ongeval , valpartij en slechts 1 boete heb gehad :

58 km / u in Duitsland waar de grens op 50 was ingesteld , en de verbaliserende Polizist had er zelfs nog begrip voor ook gezien de omstandigheden , maar de onmiddellijke inning werd alsnog gevorderd.

Als ge nog eens iemand zoekt in de toekomst om uw gal op uit te spuwen , sla mij dan maar alvast over , Bad Choice !

Maar weet dat dit soort commentaar , respectievelijk gedrag bepaalt hoe wij als motorrijders in de toekomst zullen afgerekend worden op gebied van verzekering , wetgeving enz.

Aan de jonge wolven , trek zelf uw conclusies , nu het nog kan !

"You can fly with the Eagle or scratch with the Chickens" , It' s up to you ! Ride :safe:
Laatst gewijzigd door adjuvo op 28 feb 2009, 23:33, 4 keer totaal gewijzigd.
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Relax schreef:Kan perfect: bochten neem je met een hoog fungehalte motorgewijs, de rechte stukken doe je toeristisch.
DAT bedoelde ik dus. Goe gezegd Dirk 8-) :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

cooper

Bericht door cooper »

Relax schreef:Kan perfect: bochten neem je met een hoog fungehalte motorgewijs, de rechte stukken doe je toeristisch. Is anders toch geen hol aan te beleven. 't Vraagt in 't begin wel wat van je slechte karakter om het gas terug te draaien na die heerlijke bochten en die "klick" te maken, maar het is die moeite wél waard.
Helemaal mee akkoord!
Afbeelding
TonTon

Bericht door TonTon »

@ Adjuvo : Uw repliek aan de heer "Pauwels" = de nagel op de kop :!: , zijn opmerking over "Harley's" was daar totaal niet op zijn plaats , nooit eigenlijk :-(
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Ik krijg er persoonlijk het sch**t van als een merk word ondergewaardeerd of merkrijders met de vinger worden gewezen. Die mij kennen van op een "ander" forum, weten dat maar al te goed :twisted: :mrgreen: .

Je rijd verdomme toch op wat je graag rijd zeker en daar heeft niemand geen commentaar op te geven :roll:

Eens zwansen doen we allemaal graag, maar 't moet bij een grapke blijven, hé :wink:

SBK_Mario

Bericht door SBK_Mario »

Je rijd verdomme toch op wat je graag rijd zeker en daar heeft niemand geen commentaar op te geven :roll:

Eens zwansen doen we allemaal graag, maar 't moet bij een grapke blijven, hé :wink:[/quote]

Ik sluit mij volledig aan bij Wim , ieder rijd toch wel met de moto van zijn goesting (of budget) en dat moeten we respecteren!

GRTZ Mario.
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Amai d'er zijn er een paar in hun gat gebeten precies....Voor alle duidelijkheid, ik heb niets speciaals tegen harley, ik heb er zelf ooit eens een dagje mee gereden, thanks to Gust in Dendermonde, en da was best leuk. Mss koop ik er ooit wel eens ene, maar het is een volledig andere rijstijl dan wat ik gewend ben, en geen haar op mijne kop (d'er staan er al niet te veel meer op) dat er aan denkt om met een harley te gaan scheuren, het lijkt mij dan ook makkelijker om de wettelijke snelheden te respecteren met een cruiser dan met een scheurijzer, vandaar de opmerking.
Maar ik was effe vergeten dat je mening zeggen hier blijkbaar enkel weggelegd is voor de "happpy few"
En ik had al eerder gezegd: ieder zijn goesting.....
Ik ben wel eens benieuwd hoe de respectabele heren gaan reageren als ze effectief ondanks hun gezapige rijstijl toch in een onbewaakt moment geflitst of "gepakt" gaan worden door de anonieme flikken mobiel

Ondanks de euh pittige commentaar, toch aan allen een droog en zonnig motorweekend gewenst.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Plaats reactie