Daar ik ik mij nu volledig bij aansluitenPhaedrus schreef:En die laagstaande zon ... is de reden waarom ik een helm van 500 euro op mijne kop staan heb.
Zo ene met ingebouwd zonnevizier. En dat is geld waard vind ik.
En sinds ik dagdagelijks met de motor mijn woon-werk verkeer doe ben ik ook een stuk aandachtiger geworden en anticipeer ik meer op dingen die zouden kunnen gebeuren. Meer zelfs, ik ga er zelfs van uit dat de automobilisten mij NIET gezien hebben, dat is nog het beste.
Maar zelfs zo kan het zijn dat het de volgende keer jou beurt is ... al dan niet in fout ...
De realiteit is hard.
Zelf voorzichtig zijn en uitkijken wat er voor u in het verkeer gebeurd, liefst verschillende honderde meters.
Daarnaast zou ik het ook niet slecht vinden dat er een sensibilisering is in 2 richtingen. autobestuurders die zich meer bewust moeten zijn dat er 2-wielige vrienden zijn. Ook de motorijder of fietser dien rekening te houden met anderen in het verkeer.
Om eigen ervaring mee te geven. Ik reed zaterdag in het centrum van Brussel op 2 wielen vrij voorzichtig en had dus een redelijke afstand to mijn voorligger. hiervan werd onmiddellijk gebruik gemaakt door een auto om er zich nog op het laatste moment tussen te wringen en hij kwam dan nog van rechts
Het gevolg onnodig remmen want anders was het ook een ongeval.
Nascar