shit....'tis weeral van dat !!!

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Nascar
Contacteer:

Re: shit....'tis weeral van dat !!!

Bericht door Nascar »

Phaedrus schreef:En die laagstaande zon ... is de reden waarom ik een helm van 500 euro op mijne kop staan heb.
Zo ene met ingebouwd zonnevizier. En dat is geld waard vind ik.

En sinds ik dagdagelijks met de motor mijn woon-werk verkeer doe ben ik ook een stuk aandachtiger geworden en anticipeer ik meer op dingen die zouden kunnen gebeuren. Meer zelfs, ik ga er zelfs van uit dat de automobilisten mij NIET gezien hebben, dat is nog het beste.

Maar zelfs zo kan het zijn dat het de volgende keer jou beurt is ... al dan niet in fout ...
De realiteit is hard.
Daar ik ik mij nu volledig bij aansluiten :wink:
Zelf voorzichtig zijn en uitkijken wat er voor u in het verkeer gebeurd, liefst verschillende honderde meters.
Daarnaast zou ik het ook niet slecht vinden dat er een sensibilisering is in 2 richtingen. autobestuurders die zich meer bewust moeten zijn dat er 2-wielige vrienden zijn. Ook de motorijder of fietser dien rekening te houden met anderen in het verkeer.

Om eigen ervaring mee te geven. Ik reed zaterdag in het centrum van Brussel op 2 wielen vrij voorzichtig en had dus een redelijke afstand to mijn voorligger. hiervan werd onmiddellijk gebruik gemaakt door een auto om er zich nog op het laatste moment tussen te wringen en hij kwam dan nog van rechts :-(.
Het gevolg onnodig remmen want anders was het ook een ongeval.

Nascar
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

Nascar schreef: Om eigen ervaring mee te geven. Ik reed zaterdag in het centrum van Brussel op 2 wielen vrij voorzichtig en had dus een redelijke afstand to mijn voorligger. hiervan werd onmiddellijk gebruik gemaakt door een auto om er zich nog op het laatste moment tussen te wringen en hij kwam dan nog van rechts :-(.
Het gevolg onnodig remmen want anders was het ook een ongeval.

Nascar
Dat is idd de grote kloterij en het dubbele aan defensief rijden he... Laat je een beetje afstand tussen jou en je voorligger zodat je kan remmen als het moet, dan schieten ze ertussen op een agressieve manier. Hetzelfde heb ik een beetje met terug naar het rechterbaanvak gaan op een autostrade bij relatief druk verkeer... Ik doe dat nog altijd, omdat ik me oeverloos erger aan mensen die dat niet doen en ik heb mezelf de belofte gemaakt dat ik zelf niets meer doe als ik me zou ergeren aan het feit dat een ander dat zou doen... Het probleem hier is dat je mooi terug naar rechts gaat voor 2 minuten en dan komt die mens die achter u reed u niet voorbij, maar blijft hij bewust naast je rijden. :-x Of ze zien dat je een vrachtwagen nadert en dus komen ze nog snel naast je rijden, want ze zouden eens ne keer geen tijd moeten kunnen verliezen omdat ze je er even tussen laten... :roll:

Het is het associale gedrag in het verkeer van de modale belg dat ervoor zorgt dat regeltjes als rechts rijden op autostrade, afstand houden op je voorligger, "ritsen" en regeltjes op een rotonde (zoals in GB) hier in ons verkeersachterlijk land geen effect hebben op vlot verkeer. In tegendeel... :-?
Ik weet dat het fout is en dat een betere wereld bij jezelf begint, maar op een rond punt volg ik de regeltjes niet en pak ik alle plaats die ik kan pakken... Anders geraak je er gewoon niet meer af... :roll: Ik heb al meerdere toerkes rond een rond punt gedaan omdat er opeens een wagen rechts naast me kwam rijden om dan de derde afslag te pakken... :-x
GS staat voor geil speelgoed
Werner Von C.
Contacteer:

Bericht door Werner Von C. »

Agent die Berlusconi begeleidde in Brussel aangereden
donderdag 19 maart 2009Auteur: sdg VILVOORDE - Donderdagnamiddag is een motoragent van de federale politie gewond geraakt bij een verkeersongeval op de E19 in Vilvoorde. De motoragent begeleidde de Italiaanse premier Berlusconi die voor de Europese top naar Brussel was gekomen.
De agent reed vanop de Luchthavenlaan in Vilvoorde de autosnelweg op. Daar werd hij in nog onduidelijke omstandigheden aangereden door een bestelwagen.

Het ongeval gebeurde omstreeks 15.00 uur. De man werd overgebracht naar het universitair ziekenhuis Gasthuisberg in Leuven. Zijn toestand werd eerst als kritiek omschreven, maar het levensgevaar zou intussen geweken zijn.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
colingoes

Bericht door colingoes »

hallo

gratis opleiding of tips via Mag , niet goed?
organizeer dan zelf eens iets

er word meer gedaan dan je denkt, ga eens naar een vergadering , maar ja dat kost moeite

colin

ps; er zijn nog andere die het ook goed doen en bedoelen
dirkske

Bericht door dirkske »

colingoes schreef:hallo

gratis opleiding of tips via Mag , niet goed?
.....
ps; er zijn nog andere die het ook goed doen en bedoelen
Ik denk dat je op mijn bericht reageerd daarom mijn reactie:

Gratis ....? Bij mij betekend dat zoals Van Dale dat verklaard en niet anders, en zonder bijbedoelingen!
Maar daar zit er wel een en ander verschillend hoor.

MAG of STAM ? veschil tussen beide is me toch ook niet duidelijk, ik had het wel over STAM.

Uiteraard zullen er anderen zijn die het goed of zelfs beter doen, en het ook goed of nog beter bedoelen, ze zijn heel welkom.
Maar kritiek op hun manier (STAM of MAG) van handelen vind ik op zijn minst evenzeer nodig.
Plaats reactie