ReCyclizer
Moderator: GVN
-
®win
- Contacteer:
Re: ReCyclizer
Door de Recyclizer kan er niets fout gaan. Dit is nl. niets meer dan een intelligente weerstand die ervoor zorgt dat de motor wat rijker loopt. Sterker nog, doordat de motor wat rijker loopt zal deze minder heet worden, hetgeen weer beter is voor o.a. de kleppen.
Maar mocht er om een andere reden iets kapot gaan, dan is die Recyclizer er binnen een paar minuten weer vanaf gehaald. Al was het alleen al om de discussies te vermijden.
Maar mocht er om een andere reden iets kapot gaan, dan is die Recyclizer er binnen een paar minuten weer vanaf gehaald. Al was het alleen al om de discussies te vermijden.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
bougimain
- Contacteer:
Ik rij niet met een GS of GSA maar met een R1150R en heb aan de persoon die de ReCyclizer verkoopt een mail gestuurd met de vraag of dit bij mijne motor ook werkt & hij heeft mij gezegd dat dit ook voor mijn model werkt & heb er eene besteld maar nog niet ontvangen maar ik hou jullie ook op de hoogte als ik iets voel, & indien het niet werkt bij mij dan heb ik een vriend met een gsa die hem overneemt dus ik zit safe
Bougimain
Bougimain
-
®win
- Contacteer:
Is dat dan een 1150GSA? De Recyclizer voor de 1150 is anders dan die voor de 1200 ...bougimain schreef:... indien het niet werkt bij mij dan heb ik een vriend met een gsa die hem overneemt dus ik zit safe![]()
Groet,
Erwin
Erwin
-
bougimain
- Contacteer:
Sorry efkes mis geweest mijne maat rijdt met een 1150GS
dit is dezelfde motor als mijne beemer.
Bougimain
Bougimain
®win schreef:Is dat dan een 1150GSA? De Recyclizer voor de 1150 is anders dan die voor de 1200 ...bougimain schreef:... indien het niet werkt bij mij dan heb ik een vriend met een gsa die hem overneemt dus ik zit safe![]()
Zelfs in de veronderstelling dat de Recyclizer niks fout kan doen (technisch zowel als naar het milieu?) zou ik toch niet helemaal gerust op zijn, er wordt immers een sensor "bedrogen".®win schreef:Door de Recyclizer kan er niets fout gaan. Dit is nl. niets meer dan een intelligente weerstand die ervoor zorgt dat de motor wat rijker loopt. Sterker nog, doordat de motor wat rijker loopt zal deze minder heet worden, hetgeen weer beter is voor o.a. de kleppen.
Stel dat er iets foutloopt in het motormanagement of het emissiesysteem. Alhoewel ik niet weet wat de BMW systemen doen in geval van problemen, als het er min of meer aan toegaat zoals bij auto's dan zou het wel eens problemen kunnen geven. OBDII voertuigen nemen, als er een foutcode gezet wordt, een snapshot van de belangrijkste parameters, het zgn freeze-frame.
De dealer kan aan de hand van die gegevens (hopelijk) de fout beter vastpinnen. Gesteld dat er op zo'n moment iets zoals de Recyclizer in het systeem zat, dan is de kans groot dat dit aan de hand van het freeze-frame kan aangetoond worden, er was dan immers één parameter anders dan normaal en bij eventueel testen blijkt dan dat die sensor het toch normaal doet. Als de technieker geen ezel is (en dat kan
Ik zou maw twee keer nadenken vooraleer zo'n Recyclizer in te bouwen, zeker als het om een motor gaat die nog in garantie is. 't Is natuurlijk niet meer dan een persoonlijke mening
Gaby
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
-
®win
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid, er wordt geen sensor bedrogen, er wordt enkel de waarde voor input van een sensor in het motormanagement aangepast.
Het effect is dat bij accelereren de inspuiting rijker is. Bij constant gas zal de lambdasensor de inspuiting weer naar normaal terugregelen. Netto effect: beter oppakken van de motor bij accelereren in lagere toeren, waardoor je zuiniger kunt rijden (je hoeft niet meer veel toeren te maken om toch lekker te kunnen wegrijden).
En ik betwijfel het of de aanwezigheid van een Recyclizer überhaupt achteraf kan worden aangetoond.
Het effect is dat bij accelereren de inspuiting rijker is. Bij constant gas zal de lambdasensor de inspuiting weer naar normaal terugregelen. Netto effect: beter oppakken van de motor bij accelereren in lagere toeren, waardoor je zuiniger kunt rijden (je hoeft niet meer veel toeren te maken om toch lekker te kunnen wegrijden).
En ik betwijfel het of de aanwezigheid van een Recyclizer überhaupt achteraf kan worden aangetoond.
Groet,
Erwin
Erwin
"aangepast" of "bedrogen", 't is maar hoe je het ziet. Op de keper beschouwd heeft u gelijk, het is de waarde van de®win schreef:Even voor de duidelijkheid, er wordt geen sensor bedrogen, er wordt enkel de waarde voor input van een sensor in het motormanagement aangepast.
ingang die veranderd wordt via een kunstgreep, niet door de sensor zelf aan te passen. Het resultaat is hetzelfde,
het zal een andere mengselverhouding tot gevolg hebben.
Of men het zou kunnen zien, en daar ging mijn respons eigenlijk over, ik weet het niet, dat ieder het voor zich uitmaakt
of hij/zij dat risico wil lopen en of de (veronderstelde of echte) verbetering dat waard is.
Gaby
Laatst gewijzigd door Gaby op 04 sep 2009, 15:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
GSrijder
- Contacteer:
Nog eens gemaild. Hij zou al een week verstuurd zijn maar heb nog altijd niets ontvangen.futureGSrijder schreef:Al antwoord gehad, is verstuurd op 29/8 dus die valt morgen of overmorgen in de bus.futureGSrijder schreef:Nog altijd aan het wachten. Zal best al eens mailke sturen.
De bestelling die ik gisteren bij RAD plaatste, nl. een banden reparatie kit wordt morgen ook verzonden dus ik ben in blijde verwachting.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Mijne iets langer maar hij was de postcode er vergeten op te zetten....dus aangekomen via een omweggetje
Ronnyb
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
Om welk type motor gaat het, ttz, zit er een cat (en O2 sensors) op?gies schreef:Hallo,
Rij er al enkele maand mee op de nieuwe GS en de 1° testrit was echt van "WAAAAW" , en na 3 dagen weet ge t niet meer.
Ik heb hem nu verwijderd voor onderhoudsbeurt vd motor en raar maar waar , je voelt niet eens dat hij er af is.
Ga poosje wachten, ligt in de kast en ik mis hem niet. Misschien er nog ns opsteken en dan weer ns "WAAAW" zeggen en dan....
Groeten,
Gies
Gaby
-
props-n-blades
Ik heb de mijne er voor het onderhoud ook uit gehaald.
Eerst had ik dezelfde reactie: ik voelde het verschil niet.
Daarom heb ik een weekje gereden zonder, en geloof me, na een paar dagen voel je echt wel het verschil.
Je moet eerst een paar keer in een situatie komen waarbij de recyclizer echt helpt en dan voel je het terug.
Eerst had ik dezelfde reactie: ik voelde het verschil niet.
Daarom heb ik een weekje gereden zonder, en geloof me, na een paar dagen voel je echt wel het verschil.
Je moet eerst een paar keer in een situatie komen waarbij de recyclizer echt helpt en dan voel je het terug.
XR600R-'87, CB360T-'76, VF750C-'83, CMX450-'90, VF750F-'83, R1150GS-'03, R1200GS-'05 (RIP), R1200GS-'05, R1200GSA -'07
Moderne motormanagement systemen proberen continue om een "ideaal" (voor het milieu) verbrandingsmengsel te
maken, na de verbranding wordt gemeten wat er nog aan brandbare stoffen overschiet en de inspuiting wordt
beïnvloedt om tot dat ideaal te komen. Voor het bepalen van het ideale mengsel worden nog andere parameters in
acht genomen, waaronder ook de temperatuur van de aangezogen lucht. De Recyclizer gaat die meting vervalsen
waardoor het systeem naar een andere dan de ideale mengselverhouding gaat corrigeren. De methode om te
corrigeren bestaat op korte en lange termijn (Short Term Fuel Trim en Long Term Fuel Trim). De LTFT is een
correctie die vooral in het onderste toerentalgebied invloed heeft, het gebied waar de Recyclizer een verschil maakt.
De aanpassingen die via LTFT kunnen gerealiseerd worden zijn blijkbaar miniem, het is dan ook de vraag of zo'n
kleine verschillen de vastgestelde verschillen in rijgedrag kunnen verklaren.
De werking van LTFT zou wel kunnen verklaren waarom het wegnemen van de Recyslizer in eerste instantie
geen verschil kijkt te maken maar dat het een tijdje duurt vooraleer er verschil is. Het verklaart echter niet waarom na
het plaatsen van de Recyclizer het effect dan wel onmiddelijk optreedt (behalve als het psychologisch zou zijn
)
Voor wat meer info: http://www.stealth316.com/misc/obdii_fuel_trim.pdf
Gaby
maken, na de verbranding wordt gemeten wat er nog aan brandbare stoffen overschiet en de inspuiting wordt
beïnvloedt om tot dat ideaal te komen. Voor het bepalen van het ideale mengsel worden nog andere parameters in
acht genomen, waaronder ook de temperatuur van de aangezogen lucht. De Recyclizer gaat die meting vervalsen
waardoor het systeem naar een andere dan de ideale mengselverhouding gaat corrigeren. De methode om te
corrigeren bestaat op korte en lange termijn (Short Term Fuel Trim en Long Term Fuel Trim). De LTFT is een
correctie die vooral in het onderste toerentalgebied invloed heeft, het gebied waar de Recyclizer een verschil maakt.
De aanpassingen die via LTFT kunnen gerealiseerd worden zijn blijkbaar miniem, het is dan ook de vraag of zo'n
kleine verschillen de vastgestelde verschillen in rijgedrag kunnen verklaren.
De werking van LTFT zou wel kunnen verklaren waarom het wegnemen van de Recyslizer in eerste instantie
geen verschil kijkt te maken maar dat het een tijdje duurt vooraleer er verschil is. Het verklaart echter niet waarom na
het plaatsen van de Recyclizer het effect dan wel onmiddelijk optreedt (behalve als het psychologisch zou zijn
Voor wat meer info: http://www.stealth316.com/misc/obdii_fuel_trim.pdf
Gaby
-
GSrijder
- Contacteer:
-
bmwfreakske
Het is maandag vandaag,ff geduld,is een schone zaak!!futureGSrijder schreef:Al 2 weken aan het wachten. Ik krijg zelfs geen reactie op de mail die ik vrijdag nog heb gestuurd
Andalousie 09/2018
Voila , terug we-endje vogezen en eerste werkdag vd week zit er op
Nu is efkes de Recyclizer plaatse se en dan uittesten.
Ik ben benieuwd ??
Ik zal trachten het psychologisch effect te negeren en niet onmiddellijk mijn bevindingen neer te pennen...maw eerst ff wat km's bollen en dan tennaaaa
tot later,
@ futureGSrijder da zal morgen wel in de bus zitten , die mens heeft zijn we- endje ook op den brommer door gebracht waarschijnlijk!.....don't worry
Grts,
Ronnyb
Nu is efkes de Recyclizer plaatse se en dan uittesten.
Ik ben benieuwd ??
Ik zal trachten het psychologisch effect te negeren en niet onmiddellijk mijn bevindingen neer te pennen...maw eerst ff wat km's bollen en dan tennaaaa
tot later,
@ futureGSrijder da zal morgen wel in de bus zitten , die mens heeft zijn we- endje ook op den brommer door gebracht waarschijnlijk!.....don't worry
Grts,
Ronnyb
wa japs..r1100r...r1200gs.... Triumph 1200 Expl. 800xrx, R1250gsa
-
GSrijder
- Contacteer:
Ik hoop het. Hij is 29/8 verstuurd, duurt toch wel heel lang dan.
Soit, als ik hem deze week nog heb wordt hij direct ingebouwd en tijdens het komend weekend uitvoerig getest met een weekend tripje. Tot aan de Moezel en terug.
Soit, als ik hem deze week nog heb wordt hij direct ingebouwd en tijdens het komend weekend uitvoerig getest met een weekend tripje. Tot aan de Moezel en terug.
Ik ben ook wel een beetje benieuwd naar de reden om zo'n ding te plaatsen, het zijn blijkbaar veelal
GS rijders die dat doen. Heeft die motor een andere mapping? Ik stel die vraag omdat ik onderin
niks aan de motor tekortkom (elders ook niet trouwens, eerder overschot
). Dat kan uiteraard
liggen aan het feit dat ik minder zou vragen van de motor, anderzijds heb ik op mijn RT wel een
hele carosserie mee te sleuren
Gaby
GS rijders die dat doen. Heeft die motor een andere mapping? Ik stel die vraag omdat ik onderin
niks aan de motor tekortkom (elders ook niet trouwens, eerder overschot
liggen aan het feit dat ik minder zou vragen van de motor, anderzijds heb ik op mijn RT wel een
hele carosserie mee te sleuren
Gaby
-
Jo De Paepe
Reden is dat het door iemand van het NL GS forum ontwikkeld werd. En dat er via het GS forum een grote verspreiding is.ben ook wel een beetje benieuwd naar de reden om zo'n ding te plaatsen, het zijn blijkbaar veelal
GS rijders die dat doen
Er zijn er al enkele op RT en R getest vor de resultaten zou je eens moeten zoeken op het GS forum onder de titel : Meer rendement uit je beemer
-
®win
- Contacteer:
Jo De Paepe schreef:Er zijn er al enkele op RT en R getest vor de resultaten zou je eens moeten zoeken op het GS forum onder de titel : Meer rendement uit je beemer
tsjek dizzzz
Groet,
Erwin
Erwin
-
bougimain
- Contacteer:
Ik heb de mijne nu ook net geplaatst en morgen ook eens uitproberen en wie weet...
Bougimain
Bougimain
Amai, serieus "draadje", 80 blz. Dat wordt overwerken®win schreef:tsjek dizzzzJo De Paepe schreef:Er zijn er al enkele op RT en R getest vor de resultaten zou je eens moeten zoeken op het GS forum onder de titel : Meer rendement uit je beemer
Gaby
-
bougimain
- Contacteer:
Ik ben wel zo niet technisch aangelegd maar heb gisteren avond laat ook mijn ReCyclizer geplaatst & deze morgen met de moto gaan werken en het eerste wat ik direct heb ondervonden is dat hij veel nerveuzer is als ik gas geef amai dit was wel tot nu toe het grote verschil dat ik ondervond op mijn 14 km dat ik heb afgelegd naar t'werk, ik moest mijn rechterhand in bedwang houden
Het "bokken" bij stapvoets rijden is helemaal weg, het viel mijn in eerste instantie niet eens op & heeft ook iets meer koppel & dit miste ik op mijn beemerke
Maar een ding is zeker, dat hij veel nerveuzer is.
En voor de R1150R rijders onder ons, het is zeker zijn geld waard (voor mij toch)
Bougimain
Het "bokken" bij stapvoets rijden is helemaal weg, het viel mijn in eerste instantie niet eens op & heeft ook iets meer koppel & dit miste ik op mijn beemerke
Maar een ding is zeker, dat hij veel nerveuzer is.
En voor de R1150R rijders onder ons, het is zeker zijn geld waard (voor mij toch)
Bougimain
ik heb dat ding er al 15000 km opstaan
uiterst tevreden
nog geen enkel nadeel ondervonden, alleen maar voordeel
meer koppel onderin, sneller in toeren
ondertussen nog twee andere 1200 GS' en uitgerust ook tot volledige tevredenheid van de rijders
groeten
andré
uiterst tevreden
nog geen enkel nadeel ondervonden, alleen maar voordeel
meer koppel onderin, sneller in toeren
ondertussen nog twee andere 1200 GS' en uitgerust ook tot volledige tevredenheid van de rijders
groeten
andré
R 1250 GS '2021
K 100 basic '84
K 100 basic '84
-
bougimain
- Contacteer:
Ik ben net terug van een groter toerke +/- 70 km gereden en ja AMAI Menne frak wat een verschil, als ik bvb 60 km/h rij en ik draai aan de gas dan schiet hij vooruit als een pijl uit nen boog.
Ik blijf er bij het is zijn 37 euro zeker waard voor mij
Bougimain
Ik blijf er bij het is zijn 37 euro zeker waard voor mij
Bougimain