klep afgebroken gs 1200
Moderator: GVN
Re: klep afgebroken gs 1200
Ik kan er idd inkomen dat alle R 1200 blokken in princiepe hetzelfde zijn. Maar ik had/heb er geen idee van in welke mate ze ook electronisch verschillen?? Of zeg maar verschillen qua sturing? koppel? vermogen? Ik heb een vermoeden dat GS rijders die hun motor gebruiken waarvoor hij is gemaakt ; toeren jawel, maar ook een flink stuk offroad ; andere eisen stellen dan een doorsnee RT rijder die vrijwel nooit offroad gaat . En bijgevolg de motor op een ander manier elektronisch wordt gestuurd?? Of zelfs een andere eindoverbrenging heeft? Jawel precies om aan de eisen van de GS/RT rijder te voldoen.
O.k. ..... sommige GS rijder gaan nooit offroad en is hun keuze enkel gebaseerd op de 'look' van de GS. Maar deze mensen buiten beschouwing gelaten zou ik vermoeden dat een GS zwaarder en met meer schokken wordt belast?? En even de lijn doortrekken .... zij ook meer kans maken op een gebroken klep ....? Of houdt deze redenering geen steek?
O.k. ..... sommige GS rijder gaan nooit offroad en is hun keuze enkel gebaseerd op de 'look' van de GS. Maar deze mensen buiten beschouwing gelaten zou ik vermoeden dat een GS zwaarder en met meer schokken wordt belast?? En even de lijn doortrekken .... zij ook meer kans maken op een gebroken klep ....? Of houdt deze redenering geen steek?
R 1100 R
-
Dirk Pauwels
Zelfs als je rijdt als een hersenloze dwaas op speed moet een modern motorblok daar tegen kunnen. En dan zou je in het slechtste geval nog te maken kunnen krijgen met uitgelopen lagers wegens gebrek aan smering of overmatig olieverbruik of zo maar geen afgebroken kleppen.......Dat kan enkel het gevolg zijn van een onjuiste materiaal keuze, foutenin het hardingsproces of de nokkenaadrijving (timing) die een tand of meer verspringt waardoor de piston de klep raakt. Zelfs als de kleppen heel slecht afgesteld staan, ga je nog heel grof moeten doen om een afgebroken klep te hebben. Waarom het steeds de kleppen vd rechtse cil zijn is mij een raadsel, tenzij die rechtse cilinderkop om 1 of andere reden veel heter wordt dan de linkse, maar dan nog.....torro schreef:Ik kan er idd inkomen dat alle R 1200 blokken in princiepe hetzelfde zijn. Maar ik had/heb er geen idee van in welke mate ze ook electronisch verschillen?? Of zeg maar verschillen qua sturing? koppel? vermogen? Ik heb een vermoeden dat GS rijders die hun motor gebruiken waarvoor hij is gemaakt ; toeren jawel, maar ook een flink stuk offroad ; andere eisen stellen dan een doorsnee RT rijder die vrijwel nooit offroad gaat . En bijgevolg de motor op een ander manier elektronisch wordt gestuurd?? Of zelfs een andere eindoverbrenging heeft? Jawel precies om aan de eisen van de GS/RT rijder te voldoen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Zelfs als je rijdt als een hersenloze dwaas op speed moet een modern motorblok daar tegen kunnen. En dan zou je in het slechtste geval nog te maken kunnen krijgen met uitgelopen lagers wegens gebrek aan smering of overmatig olieverbruik of zo maar geen afgebroken kleppen.......Dat kan enkel het gevolg zijn van een onjuiste materiaal keuze, foutenin het hardingsproces of de nokkenaadrijving (timing) die een tand of meer verspringt waardoor de piston de klep raakt. Zelfs als de kleppen heel slecht afgesteld staan, ga je nog heel grof moeten doen om een afgebroken klep te hebben. Waarom het steeds de kleppen vd rechtse cil zijn is mij een raadsel, tenzij die rechtse cilinderkop om 1 of andere reden veel heter wordt dan de linkse, maar dan nog.....[/quote]
Zou het mischien kunnen dat de linker cylinder een betere kopsmering krijgt omdat als de motor op zijn zijpikkel staat meer olie in de cylinderkop krijgt???
Is maar een gedachte he, dat er mischien langs de klepseals een beetje olie in de klepgeleiders terecht komt?? weet het niet hoor....
Zou het mischien kunnen dat de linker cylinder een betere kopsmering krijgt omdat als de motor op zijn zijpikkel staat meer olie in de cylinderkop krijgt???
Is maar een gedachte he, dat er mischien langs de klepseals een beetje olie in de klepgeleiders terecht komt?? weet het niet hoor....
-
fronteradriver
Zou het niet komen door de arme afstelling van de moderne motoren, met als gevolg een hogere interne temperatuur......
Indien je het mengsel verrijkt door montage van een Recylcizer, zou dan het probleem niet kunnen verholpen worden?
Ik denk eraan mijn 1100 te vervangen door een tweedehands 1200 , maar durf in feite niet zo goed....
Indien je het mengsel verrijkt door montage van een Recylcizer, zou dan het probleem niet kunnen verholpen worden?
Ik denk eraan mijn 1100 te vervangen door een tweedehands 1200 , maar durf in feite niet zo goed....
Gl1800 (2002)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
Swt 400 (2010)
Django 50 (2016)
het laatse klopt toch ni denk, heb een Recylcizer op men gs al 11000km gemonteerd, en toch is de klep afgebroken,
moet er ook aan toe voegen dat ik met een volledige BOS lijn rijd, heb de recylcizer moeten monteren om de naknallen in men uitlaat te beperken, en dat werkte perfect.
Heb nu op deze motorblok alles terug orgineel gemonteerd, na een test periode van enkele 1000km'ters.monteer ik men uitlaat lijn en Recylcizer,
het verschil is veel te groot, Je kent de uitspraak; mens is rap verwent he!!!
moet er ook aan toe voegen dat ik met een volledige BOS lijn rijd, heb de recylcizer moeten monteren om de naknallen in men uitlaat te beperken, en dat werkte perfect.
Heb nu op deze motorblok alles terug orgineel gemonteerd, na een test periode van enkele 1000km'ters.monteer ik men uitlaat lijn en Recylcizer,
het verschil is veel te groot, Je kent de uitspraak; mens is rap verwent he!!!
Heb men GSA vrijdag een jaar en 43.500Km op de teller door weer en wind.
Buiten dat linker pinker soms niet aansloeg, vervangen onder garantie geen problemen te melden.
Rij men motor steeds wel heel voorzichtig warm. Staat winter en zomer buiten onder de Pergola
Heb er vorigen winter iedere dag mee gereden, start van eerste slag en vertrek dan tegen 3000 toeren.
Telkens er een streepje bijkomt op de toerenteller doe ik het gas 1000 toeren meer open.
Duurt toch een 15 tal kilometer voor die op temperatuur is. Bij het thuiskomen laat ik die rustig uitbollen omdat ik
een 2 tal Km door woonwijken rij, en oliepijl is dan steeds zichtbaar. Als ik toeritten maak en
er word plots gestopot is dat niet het geval. Volgens mij is dit heel belangrijk voor elke motor,
en tot het tegendeel bewezen is blijf ik dit doen want heb nog nooit brokken aan een motor gehad
Buiten dat linker pinker soms niet aansloeg, vervangen onder garantie geen problemen te melden.
Rij men motor steeds wel heel voorzichtig warm. Staat winter en zomer buiten onder de Pergola
Heb er vorigen winter iedere dag mee gereden, start van eerste slag en vertrek dan tegen 3000 toeren.
Telkens er een streepje bijkomt op de toerenteller doe ik het gas 1000 toeren meer open.
Duurt toch een 15 tal kilometer voor die op temperatuur is. Bij het thuiskomen laat ik die rustig uitbollen omdat ik
een 2 tal Km door woonwijken rij, en oliepijl is dan steeds zichtbaar. Als ik toeritten maak en
er word plots gestopot is dat niet het geval. Volgens mij is dit heel belangrijk voor elke motor,
en tot het tegendeel bewezen is blijf ik dit doen want heb nog nooit brokken aan een motor gehad
Yamaha Bulldog - FZ1S Fazer - R1200GSA mu- R1200gsa Triple Black
K1600GT
K1600GT
-
®win
- Contacteer:
Rustig warmrijden is idd essentieel voor het behoud van de motor, maar het rustig uitbollen is niet nodig. De olie zakt vanzelf weer terug het carter in en de motor is niet voorzien van een turbo
.
Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
-
Dirk Pauwels
Zal ongetwijfeld wel meespelen, maar dit is bij alle moderne motoren het geval en die hebben geen noemenswaardige problemen. En waarom is het dan altijd de rechtse cilinder en niet de linkse? Het lijkt wel of de beide rechtse uitlaatkleppen een ander type of serie zijn dan de linkse, anders zou ik het niet kunnen verklaren....fronteradriver schreef:Zou het niet komen door de arme afstelling van de moderne motoren, met als gevolg een hogere interne temperatuur......
...
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
J-P
- Contacteer:
Inderdaad is warmrijden essentieel, het eerste kwartier kom ik niet boven 4000 tpm. Echter word het mij wel wat te gortig met alle mankementen. Nu, na 113.000 km (eerste blok 77k, 2de blok 36k) kan ik niet anders Dan concluderen dat mijn specifieke 1200gsa een echte maamdagochtend motor is. Het blok tikt rechts weer dat het een lieve lust is, oliecomsumptie is ongeveer 1 liter op 2500 km, de (2de) versnellingsbak begint wel erg grote klappen te maken en uit de versnelling te schieten, het alarm functioneert voor de 4de keer niet meer, en née het ligt niet aan de batterijen en de benzinemeter geeft tegenwoordig al een lege tank aan als er nog 20 liter inzit. Daarnaast valt de motor nog steeds te pas en te onpas stil en niemand die het weet of er wat aan doet. Morgen maar eens met mijn baas praten over hoe nu verder.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor mannen gelijk gij hebben ze de K blokken uitgevonden JP. Miss moet je aan uw baas dit eens voorstellen.J-P schreef:Inderdaad is warmrijden essentieel, het eerste kwartier kom ik niet boven 4000 tpm. Echter word het mij wel wat te gortig met alle mankementen. Nu, na 113.000 km (eerste blok 77k, 2de blok 36k) kan ik niet anders Dan concluderen dat mijn specifieke 1200gsa een echte maamdagochtend motor is. Het blok tikt rechts weer dat het een lieve lust is, oliecomsumptie is ongeveer 1 liter op 2500 km, de (2de) versnellingsbak begint wel erg grote klappen te maken en uit de versnelling te schieten, het alarm functioneert voor de 4de keer niet meer, en née het ligt niet aan de batterijen en de benzinemeter geeft tegenwoordig al een lege tank aan als er nog 20 liter inzit. Daarnaast valt de motor nog steeds te pas en te onpas stil en niemand die het weet of er wat aan doet. Morgen maar eens met mijn baas praten over hoe nu verder.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
®win
- Contacteer:
Ik denk dat die baas voorlopig z'n buik vol heeft van het Beierse merk ....
Groet,
Erwin
Erwin
-
J-P
- Contacteer:
Dat klopt, per januari komt er een pan European voor mijn collega ter vervanging van zijn 1100rt en ik moet het zo lang mogelijk zien uit te zingen met deze en hopelijk daarna een nieuw model varadero of de trak diesel
J-P
@J-P,
Hoeveel te sneller je op de Track zit, zoveel te meer is je werkgever aan het verdienen.
2,5 liter diesel / 100km ...
Moesten ze alle rij-instructeurs opzetten
Hoeveel te sneller je op de Track zit, zoveel te meer is je werkgever aan het verdienen.
-
wilsonekexx
.
Laatst gewijzigd door wilsonekexx op 19 nov 2009, 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Zotte mens-Fred- schreef: Hoeveel te sneller je op de Track zit, zoveel te meer is je werkgever aan het verdienen.
Nen LC8 ja
Dat kan voor u toch geen probleem zijn om dat ding binnen de kortste keren professioneel naar de eeuwige jachtvelden te sturenJ-P schreef: ik moet het zo lang mogelijk zien uit te zingen met deze
Om depressief te worden als je met zoiets moet blijven rijden
Nil volentibus arduum
Track, weer zo'n hoogpoter. Pff. Ik ben zo zot van mijn gsa, maar dat hoog gewicht jong
Ik ben eigenlijk iets te klein om te manoeuvreren met dat ding. Als bij mij die klep stuk zou gaan mogen ze heb houden in Beieren.
Iets anders weet ik niet, heb op dit moment geen voorkeuren.
J
Ik ben eigenlijk iets te klein om te manoeuvreren met dat ding. Als bij mij die klep stuk zou gaan mogen ze heb houden in Beieren.
Iets anders weet ik niet, heb op dit moment geen voorkeuren.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
J-P
- Contacteer:
Te klein, dat kan je van mij niet zeggen. Ik moet een hoogpoter, ik ben het aan mijn stand verplicht 
J-P
-
Relax
Volgens mij zoekt ie gewoon een excuus om die euuuug rrs1000rsser te kopen.
Ik wil geen andere meer dan zo'n hoge. Ja, op m'n 80, een vette Harley.
Ik wil geen andere meer dan zo'n hoge. Ja, op m'n 80, een vette Harley.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Motorista7
Hier eentje op korte pootjes... héééél tevreden van hare roadster.J schreef:Iets anders weet ik niet, heb op dit moment geen voorkeuren.
Tip
R1200R
-
Domi
Hoe is dat toch mogelijk,ikzelf klaag niet over m'n R1150GS uit 2002 met 80.000Km,alhoewel,oliepijl,daar hoef je bij een Honda niet naar te zien,verbruikt nix!!
Mijn GS zo een halve liter op 10.000 Km,perfect voor een boxer hoor ik jullie zeggen,ja,maar enkel met hoogwaardige Bell-Ray olie,met gewone(voorgeschreven) Castrol kun je het verbruik maal twee nemen!
Honda,al was het olie van den Aldi,verbruik nix!!!
Mijn zoon zijn R1100S"Randy Mamola"lust ook een stevige slok olie,hij vraagt wel wat meer van z'n motorblok als ik,maar vergelijk de R1100S met de éérste beste japanse 600 sportmachine,type CBR,FZR,GSXR enz.bijna allemaal zo een 25 procent meer vermogen,het dubbelle van de toerentallen draaiend,en geen olieverbruik!!
En zeg nu niet,deze motors zijn op 40.000Km gort gereden,ken genoeg japanse motoren met meer dan 50.000Km,m'n kameraad z'n Varadero heeft er 90.000Km opzitten,olieverbruik.....nix!!!
Mischien is de uitstraling van een GS en het imago van een BMW hetgene dat de populariteit van het merk hoog houd,maar hoelang nog??
Ook andere merken hebben waarschijnlijk hun probleemmoto's,zelfs Honda met hun Pan 1300,qua wegligging(kopje schudden)maar BMW maakt het echt te gortig,voor mij geen nieuwe BMW meer,hopelijk houd mijn R1150GS het nog ééns 80.000Km vol,en dan heb ik een perfecte BMW,die nog niet ééns aan de tenen kan komen van een doordeweekse Varadero,die slechts één nadeel heeft tegenover m'n GS,en dat is een ketting ipv.een cardan,maar wacht tot Honda op de nieuwe Varadero een cardan monteert,of een Yamaha Teneré met een Twin en cardan,en dan nog wat commerciele"peptalk"a la"long way down"maar dan met een Jap,en alles zou wel ééns kunnen veranderen,tenslotte kun je de mensen niet blijven"kloten"!!
Wat BMW moet doen is die mannen in maatpak en hun geprogrameerde verkoopspraatjes uit hun showrooms verbannen,wat minder"streken"verkopen,luisteren naar de klant,klachten niet"elitair"weglachen,en wat minder uit de hoogte doen,en terug met de voetjes op de grond komen,tenslotte is elke BMW rijder geen (geleasde???)7' serie rijder,maar zitten in het klantenbestand ook gewone hardwerkende motorrijders,die jaren sparen om uiteindelijk hen droommotofiets te kunnen kopen,zorg danAU B dat het voor deze mensen geen nachtmerrie wordt!!!
Groetjes,
Frank
Mijn GS zo een halve liter op 10.000 Km,perfect voor een boxer hoor ik jullie zeggen,ja,maar enkel met hoogwaardige Bell-Ray olie,met gewone(voorgeschreven) Castrol kun je het verbruik maal twee nemen!
Honda,al was het olie van den Aldi,verbruik nix!!!
Mijn zoon zijn R1100S"Randy Mamola"lust ook een stevige slok olie,hij vraagt wel wat meer van z'n motorblok als ik,maar vergelijk de R1100S met de éérste beste japanse 600 sportmachine,type CBR,FZR,GSXR enz.bijna allemaal zo een 25 procent meer vermogen,het dubbelle van de toerentallen draaiend,en geen olieverbruik!!
En zeg nu niet,deze motors zijn op 40.000Km gort gereden,ken genoeg japanse motoren met meer dan 50.000Km,m'n kameraad z'n Varadero heeft er 90.000Km opzitten,olieverbruik.....nix!!!
Mischien is de uitstraling van een GS en het imago van een BMW hetgene dat de populariteit van het merk hoog houd,maar hoelang nog??
Ook andere merken hebben waarschijnlijk hun probleemmoto's,zelfs Honda met hun Pan 1300,qua wegligging(kopje schudden)maar BMW maakt het echt te gortig,voor mij geen nieuwe BMW meer,hopelijk houd mijn R1150GS het nog ééns 80.000Km vol,en dan heb ik een perfecte BMW,die nog niet ééns aan de tenen kan komen van een doordeweekse Varadero,die slechts één nadeel heeft tegenover m'n GS,en dat is een ketting ipv.een cardan,maar wacht tot Honda op de nieuwe Varadero een cardan monteert,of een Yamaha Teneré met een Twin en cardan,en dan nog wat commerciele"peptalk"a la"long way down"maar dan met een Jap,en alles zou wel ééns kunnen veranderen,tenslotte kun je de mensen niet blijven"kloten"!!
Wat BMW moet doen is die mannen in maatpak en hun geprogrameerde verkoopspraatjes uit hun showrooms verbannen,wat minder"streken"verkopen,luisteren naar de klant,klachten niet"elitair"weglachen,en wat minder uit de hoogte doen,en terug met de voetjes op de grond komen,tenslotte is elke BMW rijder geen (geleasde???)7' serie rijder,maar zitten in het klantenbestand ook gewone hardwerkende motorrijders,die jaren sparen om uiteindelijk hen droommotofiets te kunnen kopen,zorg danAU B dat het voor deze mensen geen nachtmerrie wordt!!!
Groetjes,
Frank
Een held is iemand die domme dingen doet met een goede afloop.
-
Wulf
"Wacht maar tot" ??? De gs bestaat al meer dan 20 jaar, de japs en andere europse concurenten hebben al vanalles geprobeerd om de gs van zijn troon te stoten, ze komen zelfs niet in de buurt.Domi schreef:maar wacht tot Honda op de nieuwe Varadero een cardan monteert,of een Yamaha Teneré met een Twin en cardan,en dan nog wat commerciele"peptalk"a la"long way down"maar dan met een Jap,en alles zou wel ééns kunnen veranderen,tenslotte kun je de mensen niet blijven"kloten"!!
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
-
J-P
- Contacteer:
Er is meer dan alleen rijgedrag en looks, er is ook nog zoiets als probleemloos motorrijden. Als ik dat op een Varadero wel kan en op een GS niet dan verdwijnt de GS, hoe lelijk die varadero ook is. Ik had een heerlijke Volvo 850T5,maar het ding ging om de haverklap kapot en kostte me klauwen vol met geld aan benzine. Nu heb ik voor een grijpstuiver een peugeot Partner gekocht minder fun maar meer degelijkheid....
J-P
-
GSrijder
- Contacteer:
Ik moet Frank ( Domi ) bijtreden in zijn stelling dat BMW verkopers er een mentaliteit op nahouden dat je met "een BMW" rijd, gebreken moet je er maar bijnemen. Een BMW is wel een statement hé meneer. Hoe leuk de GS ook rijd, indien deze een probleemfiets wordt dan gaat die evengoed de deur uit. Mijn Jap bikes ( op 1 na maar dat werd opgelost door een mechanieker ) gaven nooit problemen, zelfs geen batterij die diende vervangen te worden. Olieverbruik heb ik pas ontdekt bij BMW.
Nu soit, de GS is en blijft wel de plezantste moto waar ik ooit al mee reed. Het boxergevoel is zalig, het stuurgedrag hemels en je bent pro of contra natuurlijk.
Ik ben ook uitermate nieuwsgierig naar de tegenzet van Honda, van hun VFR 1200 is al 3 jaar sprake en uiteindelijk is hij daar, nu wachten ze hopelijk niet te lang om die Varadero op de markt te brengen. BMW heeft zich al op de strijd voorbereid door de pk's op te krikken bij de GS. De Stelvio van Guzzi ging ook een GS killer worden maar is daar niet in geslaagd. De bike heeft een stukje authenticiteit, een stukje GS copy maar is vooral even duur. Jammer als je de concurrentiestrijd met een gevestigde waarde wil aangaan dan moet je die al verslaan op zijn prijs zodat je eigen minpunten daardoor een beetje gecompenseerd worden.
Nu soit, de GS is en blijft wel de plezantste moto waar ik ooit al mee reed. Het boxergevoel is zalig, het stuurgedrag hemels en je bent pro of contra natuurlijk.
Ik ben ook uitermate nieuwsgierig naar de tegenzet van Honda, van hun VFR 1200 is al 3 jaar sprake en uiteindelijk is hij daar, nu wachten ze hopelijk niet te lang om die Varadero op de markt te brengen. BMW heeft zich al op de strijd voorbereid door de pk's op te krikken bij de GS. De Stelvio van Guzzi ging ook een GS killer worden maar is daar niet in geslaagd. De bike heeft een stukje authenticiteit, een stukje GS copy maar is vooral even duur. Jammer als je de concurrentiestrijd met een gevestigde waarde wil aangaan dan moet je die al verslaan op zijn prijs zodat je eigen minpunten daardoor een beetje gecompenseerd worden.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Ach, die brommers hebben vermogen zat.
Gooi er gewoon 50 kilo af, en je hebt een wereldfiets.
Ga eens een hp2 sm versie of de MM testrijden ... dan weet je wat er allemaal teveel hangt aan een gs(a)
Maar we zitten al ver van de afgebroken klep verwijderd.
Gooi er gewoon 50 kilo af, en je hebt een wereldfiets.
Ga eens een hp2 sm versie of de MM testrijden ... dan weet je wat er allemaal teveel hangt aan een gs(a)
Maar we zitten al ver van de afgebroken klep verwijderd.
Men kan inderdaad stellen dat we al 'n heel eind verwijderd zijn van de basis ; zijnde afgebroken kleppen .... Of zijn we hier net aan " DE " basis van alles ???? Is dat niet het kostenplaatje wat er aan vast zit???
Want zou er hier evenveel gezeverd worden over de afgebroken kleppen als BMW zou zeggen ; wij erkennen het probleem van de 1200 blokken en wij dekken bijgevolg alle afgebroken kleppen onder garantie tot ,,, ik zeg maar iets vb. 10jaar of 100.000km .... ?????????
Voor mij is de basis van een afgebroken klep inderdaad zoals Frank vertelde!!! En dat zijn de kosten en de hoogmoedige, uit de hoogte kijkende houding van BMW (en hun dealers??) betreffende een hééééél ernstig defect die blijkbaar hééél véééél voor komt en héééél véééél geld kost om te repareren!!!! Laat dit in de autowereld gebeuren en wereldwijd houdt het merk een terugroepactie om de nodige aanpassingen uit te voeren. Kosteloos hé!!!
Ik geef Frank nogmaals gelijk !!! Ik zit er niet echt mee om pakweg 20.000€ op tafel te leggen voor een nieuwe motor ; neen meneer/mevrouw ik zeg niet alleen BMW, ik zeg motor in het algemeen! Maar dan wil ik verdomme wel een kwaliteitsmachine!!!!!!!! En als BMW mij die niet kan leveren ,,,,, dan stap ik met volle plezier binnen bij een Honda dealer !!!!!
Eigenlijk was ik op zoek naar een jonge occasie ,, 1, 2 of 3 jaar oud met graag minder dan 30.000km. Sorry voor wie dit niet begrijpt, maar ik durf geen dergelijke R1200 meer te kopen 2-de hands..... misschien een R1150??, maar ik zal me goe dan ook nog es héééééél goed bezinnen of ik al dan niet een nieuwe R1200 durf te kopen ...... Hoe meer ik er over nadenk ( dat mag toch es hé wanneer ik 20.000€ op tafel moet leggen ???) hoe meer m'n spreekwoordelijke neus van BMW weg draait .......
peter
Want zou er hier evenveel gezeverd worden over de afgebroken kleppen als BMW zou zeggen ; wij erkennen het probleem van de 1200 blokken en wij dekken bijgevolg alle afgebroken kleppen onder garantie tot ,,, ik zeg maar iets vb. 10jaar of 100.000km .... ?????????
Voor mij is de basis van een afgebroken klep inderdaad zoals Frank vertelde!!! En dat zijn de kosten en de hoogmoedige, uit de hoogte kijkende houding van BMW (en hun dealers??) betreffende een hééééél ernstig defect die blijkbaar hééél véééél voor komt en héééél véééél geld kost om te repareren!!!! Laat dit in de autowereld gebeuren en wereldwijd houdt het merk een terugroepactie om de nodige aanpassingen uit te voeren. Kosteloos hé!!!
Ik geef Frank nogmaals gelijk !!! Ik zit er niet echt mee om pakweg 20.000€ op tafel te leggen voor een nieuwe motor ; neen meneer/mevrouw ik zeg niet alleen BMW, ik zeg motor in het algemeen! Maar dan wil ik verdomme wel een kwaliteitsmachine!!!!!!!! En als BMW mij die niet kan leveren ,,,,, dan stap ik met volle plezier binnen bij een Honda dealer !!!!!
Eigenlijk was ik op zoek naar een jonge occasie ,, 1, 2 of 3 jaar oud met graag minder dan 30.000km. Sorry voor wie dit niet begrijpt, maar ik durf geen dergelijke R1200 meer te kopen 2-de hands..... misschien een R1150??, maar ik zal me goe dan ook nog es héééééél goed bezinnen of ik al dan niet een nieuwe R1200 durf te kopen ...... Hoe meer ik er over nadenk ( dat mag toch es hé wanneer ik 20.000€ op tafel moet leggen ???) hoe meer m'n spreekwoordelijke neus van BMW weg draait .......
peter
R 1100 R