Chris Wils schreef: Het enige nadeel ervaar ik,dar wanneer de motor enkele weken stilstaat in de garage mijn batterij veel minder is,naar het schijnt trekt het ABS altijd stroom van de batterij.
Chris.
Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Moderator: GVN
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Uiteraard gebruik je de voorrem voor noodstops, maar ik wou het ABS eens uitproberen op de achterrem.V schreef:Ik ben geen ervaren motorrijder maar normaal neem je toch de voorrem voor noodstops Ik heb nu 2 cursussen achter de rug en daar leren ze je alleen de voorrem gebruiken. De achterrem voor trage manoeuvres en stabilisatie.Nick_66 schreef:Vandaag op een industrieterrein wat wezen oefenen met mijn R1100R en de ABS uitgeprobeerd. Ik dacht, laat ik eens vol de achterrem intrappen en kijken wat er gebeurt. De ABS grijpt meteen in en de achterband slipt totaal niet. Heb het uitgeprobeerd met snelheden tot 50km/uur. Het voelde erg vertrouwd aan en de motor bleef ontzettend stabiel.de marcel schreef:ABS
Eerst had ik ook mijn bedenkingen, maar na enkele noodstops
(de hond of ik) vond ik het toch wel fijn dat dat spul werkte,
toch zeker die keer dat het flink nat was.
GR..M..
Wat de ervaren rijders ook mogen beweren, ik wil zeker ABS op mijn volgende motor!
Grtz V
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Sorry hoor...
'k wou hier geen pro/anti ABS discussie van maken.
Gewoon mijn mening geven....en met ABS had ik er dit WE waarschijnlijk gelegen (al weten we dat natuurlijk niet zeker..en ik ben geen kandidaat om het nog eens te testen )
Deze rijder bvb had misschien toch beter ABS gehad :
http://www.youtube.com/watch?v=-ZFpIpaFMlc" onclick="window.open(this.href);return false;
'k wou hier geen pro/anti ABS discussie van maken.
Gewoon mijn mening geven....en met ABS had ik er dit WE waarschijnlijk gelegen (al weten we dat natuurlijk niet zeker..en ik ben geen kandidaat om het nog eens te testen )
Deze rijder bvb had misschien toch beter ABS gehad :
http://www.youtube.com/watch?v=-ZFpIpaFMlc" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Dat zou nie echt veel geholpen hebben mijn ged8!!Kries schreef: Deze rijder bvb had misschien toch beter ABS gehad :
http://www.youtube.com/watch?v=-ZFpIpaFMlc" onclick="window.open(this.href);return false;
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Hahaha!!! Vooral die reacties van die mensen in de auto F*cking idiots! Why do they do that?
ABS zou niet geholpen hebben. Zo'n Harley is gemaakt om rechtuit te gaan. Zie het bewijs in het filmpje
Lees ook de reacties op dit filmpje! A Harley is 600 pound cow.
ABS zou niet geholpen hebben. Zo'n Harley is gemaakt om rechtuit te gaan. Zie het bewijs in het filmpje
Lees ook de reacties op dit filmpje! A Harley is 600 pound cow.
Laatst gewijzigd door Nick_66 op 30 jun 2010, 23:33, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4594
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 12:59
- Woonplaats: Essen
- Locatie: Antwerpen
- Contacteer:
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Ik heb het hier niet echt gevolgd maarheuu, heb je er nu eene?
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Het was de bedoeling geweest dat ik komende zaterdag een proefritje zou gaan maken op een BMW K1200RS, maar heb deze week een mooie BMW R1150RS gevonden. Die ga ik zaterdag bekijken. Deze motor heeft ongeveer 40.000km gelopen.
Ik heb nog niet heel veel ervaring met BMW motoren en zou graag willen weten waar ik precies op moet letten morgen? Wat zijn de zwakkere punten van deze motor en waar moet ik precies op letten tijdens het proefrijden?
In ieder geval is het voor mij zeer belangrijk dat ik goede windbescherming heb en geen last heb van turbulentie. Er zijn wel vervangingsruitjes verkrijgbaar van Wunderlich, maar heb daar geen enkele ervaring mee. Ik kwam dit nog tegen op de site van Wunderlich:
Spoileraufsatz
Werkt dit goed ?
Ik heb nog niet heel veel ervaring met BMW motoren en zou graag willen weten waar ik precies op moet letten morgen? Wat zijn de zwakkere punten van deze motor en waar moet ik precies op letten tijdens het proefrijden?
In ieder geval is het voor mij zeer belangrijk dat ik goede windbescherming heb en geen last heb van turbulentie. Er zijn wel vervangingsruitjes verkrijgbaar van Wunderlich, maar heb daar geen enkele ervaring mee. Ik kwam dit nog tegen op de site van Wunderlich:
Spoileraufsatz
Werkt dit goed ?
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Kan iemand mij nog gauw wat tips geven waar ik op moet letten bij een R1150RS? Ga morgen dus kijken naar eentje.
-
- Berichten: 2545
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 10:59
- Locatie: gentbrugge
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Kijken naar de classieke dingen he kerel!
-onderhoudsintervallen (al dan niet bij de dealer)
-papieren vergelijken met het framenummer
-valschade
-Speling op de wielen
-speling en/of slijtage balhoofdlager
-nazien lekken ,vorkbenen, motor, boite,
-Algemene uiterlijke staat van de motorblok, frame enz.(niet kijken naar wat blinkt maar naar dat dat er achter zit )
-corrosie vorkbenen en motorblok vooraan
-banden check
Proefritje doen:
-Stuur eens loslaten - kijken of hij niet afwijkt !
-ABS testen indien aanwezig
-Koppeling naz.
-Alle verlichting en nodige accesoires testen
-Voelen of de motor goed aanpakt in alle versnellingen
-voelen of de boite soepel schakelt naar bmw normen natuurlijk!
Ik koop liever nen boxer die goed onderhouden is met 80000 km of eentje met 10000 km waar nog geen zeep aan te pas is gekomen want dit krijg je nooit proper suc6
-onderhoudsintervallen (al dan niet bij de dealer)
-papieren vergelijken met het framenummer
-valschade
-Speling op de wielen
-speling en/of slijtage balhoofdlager
-nazien lekken ,vorkbenen, motor, boite,
-Algemene uiterlijke staat van de motorblok, frame enz.(niet kijken naar wat blinkt maar naar dat dat er achter zit )
-corrosie vorkbenen en motorblok vooraan
-banden check
Proefritje doen:
-Stuur eens loslaten - kijken of hij niet afwijkt !
-ABS testen indien aanwezig
-Koppeling naz.
-Alle verlichting en nodige accesoires testen
-Voelen of de motor goed aanpakt in alle versnellingen
-voelen of de boite soepel schakelt naar bmw normen natuurlijk!
Ik koop liever nen boxer die goed onderhouden is met 80000 km of eentje met 10000 km waar nog geen zeep aan te pas is gekomen want dit krijg je nooit proper suc6
Ik zou met den R naar den K gaan kijken als ik van u wasHet was de bedoeling geweest dat ik komende zaterdag een proefritje zou gaan maken op een BMW K1200RS, maar heb deze week een mooie BMW R1150RS gevonden. Die ga ik zaterdag bekijken. Deze motor heeft ongeveer 40.000km gelopen.
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
[quote="tweecilinderke"]Kijken naar de classieke dingen he kerel!
-papieren vergelijken met het framenummer
-
[quote]
Zeker doen !!!! Heb jaren geleden, toen er nog grenzen en overijverige douaniers waren, mijn toenmalige bike ( Kawasaki GTR ) aan de grens Oostenrijk - Duitsland moeten laten staan, omdat het chassisnummer niet overeen kwam met het inschrijvingsbewijs.
Na 14 dagen, met nieuwe papieren en bewijzen van DIV en lokale politie, mijn bike gaan terug halen !!!!
Bleek dat de documenten van 2 identieke nieuwe motoren, verwisseld waren door de dealer bij verkoop
-papieren vergelijken met het framenummer
-
[quote]
Zeker doen !!!! Heb jaren geleden, toen er nog grenzen en overijverige douaniers waren, mijn toenmalige bike ( Kawasaki GTR ) aan de grens Oostenrijk - Duitsland moeten laten staan, omdat het chassisnummer niet overeen kwam met het inschrijvingsbewijs.
Na 14 dagen, met nieuwe papieren en bewijzen van DIV en lokale politie, mijn bike gaan terug halen !!!!
Bleek dat de documenten van 2 identieke nieuwe motoren, verwisseld waren door de dealer bij verkoop
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Erg lang geleden dat ik dit topic heb gestart en weer eens gereageerd heb.
In de periode dat ik nog de overstap wilde gaan maken van een R1100R naar een R1150R is het uiteindelijk een totaal andere motor geworden, nl een K1200RS uit 2001 met inmiddels 71000km op de teller.
De reden dat ik toen gekozen had voor de de K was het enorm soepele karakter en het enorme koppel onderin. Een totaal andere motor dan de R.
Met tijden moet ik zeggen dat ik de houding van mijn oude R wel eens mis. Op de K zit je toch wel wat voorover en dat ga je toch wel voelen in de schouders en handen.
Mijn K1200RS
In de periode dat ik nog de overstap wilde gaan maken van een R1100R naar een R1150R is het uiteindelijk een totaal andere motor geworden, nl een K1200RS uit 2001 met inmiddels 71000km op de teller.
De reden dat ik toen gekozen had voor de de K was het enorm soepele karakter en het enorme koppel onderin. Een totaal andere motor dan de R.
Met tijden moet ik zeggen dat ik de houding van mijn oude R wel eens mis. Op de K zit je toch wel wat voorover en dat ga je toch wel voelen in de schouders en handen.
Mijn K1200RS
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
voila hier is hij.
schoon machine , 'k heb nog altijd heimwee naar die van mij.
De nieuwe K1200GT heeft een totaal ander motorkarakter enis veeeelminder soepel te rijden.
hij scoort dan wel weer beter met het verbruik
schoon machine , 'k heb nog altijd heimwee naar die van mij.
De nieuwe K1200GT heeft een totaal ander motorkarakter enis veeeelminder soepel te rijden.
hij scoort dan wel weer beter met het verbruik
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Sinds 2010 toen ik mijn zoektocht begon naar een andere motor, is het een totaal andere motor geworden dan ik in eerste instantie naar op zoek was, nl een naked bike zoals de R.
De RT ben ik na een proefritje ook wel meer gaan waarderen hoewel deze motor veel lomper oogt dan de K. Was nooit echt een fan geweest van motoren met veel kuip eromheen, maar de K heeft mij toch wel weten te overtuigen. Kwa bochtenwerk zal de K minder scoren dan de R of de RT, maar het soepele karakter van het motorblok maakt veel goed.
Enige waar ik nog wat last van heb ik is lichte turbulentie rondom de helm. Met de R natuurlijk geen last van en met de RT was dat ook beter.
De RT ben ik na een proefritje ook wel meer gaan waarderen hoewel deze motor veel lomper oogt dan de K. Was nooit echt een fan geweest van motoren met veel kuip eromheen, maar de K heeft mij toch wel weten te overtuigen. Kwa bochtenwerk zal de K minder scoren dan de R of de RT, maar het soepele karakter van het motorblok maakt veel goed.
Enige waar ik nog wat last van heb ik is lichte turbulentie rondom de helm. Met de R natuurlijk geen last van en met de RT was dat ook beter.
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Kopuh?Jo De Paepe schreef:voila hier is hij.
schoon machine , 'k heb nog altijd heimwee naar die van mij.
De nieuwe K1200GT heeft een totaal ander motorkarakter enis veeeelminder soepel te rijden.
hij scoort dan wel weer beter met het verbruik
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Ik heb ook lang heimwee gehad naar mijn K1200RS, maar jouw bemerking over de K1200GT verwondert me enigszins. Ik rij sinds kort met een K1200R Sport (bij mijn weten zelfde blok als de K1200GT) en ervaar naar mijn mening geen verschil in soepelheid ten opzichte van de K1200RS. En 't verbruik ligt bij allebei op 6,5 l/100 km. Zo zie je maar : ieder zijn mening (en daar is natuurlijk niks mis mee).Jo De Paepe schreef:schoon machine , 'k heb nog altijd heimwee naar die van mij.
De nieuwe K1200GT heeft een totaal ander motorkarakter enis veeeelminder soepel te rijden.
hij scoort dan wel weer beter met het verbruik
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
-
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
- Woonplaats: Gent
- Locatie: Gent, België
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Yep ,
verbruik bij de RS lag tussen de 8 en de 9 liter bij stevig doorrijden .
de GT doet het met 6 à 6,5 bij ongeveer dezelfde rijstijl.
Mocht je interesse hebben de GT gaat de deur uit , hij staat meer stil dan er mee gereden wordt. ben altijd met mijn oude boxers op pad.
verbruik bij de RS lag tussen de 8 en de 9 liter bij stevig doorrijden .
de GT doet het met 6 à 6,5 bij ongeveer dezelfde rijstijl.
Mocht je interesse hebben de GT gaat de deur uit , hij staat meer stil dan er mee gereden wordt. ben altijd met mijn oude boxers op pad.
Re: Overweeg overstap van R1100R naar R1150R Twin Spark
Ik gaf enkele maanden geleden al de hint : ik zou zeker interesse gehad hebben, maar inmiddels heb ik me laten verleiden door de K1200R Sport van forumlid st1100. En jammer genoeg heb ik noch een grote garage, noch voldoende centen om een collectie motorfietsen aan te leggen.
Bob
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS
Vroeger: XR125 - CB400N - CX500C - XV750C Virago - R1100RT - R1150R - K1200RS - R1150RT - R1200RT - KTM 990 SMT - K1200R Sport - R1150GSA - S1000XR - R1250GS - Nu: R1250RS