RDC: bezint eer ge begint
Moderator: GVN
Re: RDC: bezint eer ge begint
Dat bedoelde ik dus... 
Heb RDC, vind dat gemakkelijk, maar check wel wekelijks manueel mijn bandendruk. Zou iedereen moeten doen trouwens, niet alleen voor de veiligheid maar ook voor de slijtage van uw banden...
Grtz
Marc
Success Only Comes With Failure
Marc
Success Only Comes With Failure
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Effe off record, ik heb dat rdc gedoe op mijne 4 wieler, verleden week gingen we weg bij vrienden en een piepsignaal en de melding left front tyre low pressure op mijn display, aan de eerste benzinepomp gestopt en 1 bar bijgepompt...ik moet zeggen dat ik toch gecharmeerd was van de preciesie van dat systeem, na het bijpompen verdween de melding direkt....ik moest dus geen meters rijden voor de BC dit constateerde ( VW Passat 2011)...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Relax
...en iemand anders deed het voor je tijdens je verlof (ook op GS-forum). Wel makkelijk, werkplaatsmannetjes ter beschikking hebbenDanny schreef:Dat bedoelde ik dus...
'k Ga bij volgende bandenwissel de sensoren laten uithalen. Reef denkt de wissel aan te kunnen, met mijn deskundige hulp natuurlijk. Dan terug naar de bandenboer voor inbouw.
Dan de dealer het ding laten resetten tijdens volgend onderhoud omdat het nu uitgeschakeld is.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Relax
Antwoord van Herr BMW;
Daar doe je wat mee...
Daar doe je wat mee...
-
John
- Contacteer:
Dus Dirk, uwen brommer is enkel goed om in't weekend een toerke te doen rond de kerktoren en voor de rest netjes te poetsen.
90.000Km! Daar hebben die gasten nog nooit van gehoord jong. Die snappen niet dat het ding nog steeds loopt!
90.000Km! Daar hebben die gasten nog nooit van gehoord jong. Die snappen niet dat het ding nog steeds loopt!
Je gat afk….Relax schreef:Antwoord van Herr BMW;
Daar doe je wat mee...
Wat een triest antwoord 
I respect your shit. But I don't have an opinion.
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
Lid enzo bla bla maar fotoke is weg
-
Flat Twin Power
Misschien eens antwoorden
blablabla... tot mijn spijt zie ik mij bijgevolg genoodzaakt in de toekomst een Triumph Explorer te kopen.
blablabla... tot mijn spijt zie ik mij bijgevolg genoodzaakt in de toekomst een Triumph Explorer te kopen.
stuur hen gewoon een mail en zeg dat ge de zaak in de handen van de FOD Economie - Controle en Bemiddeling gaat geven wegens niet beantwoorden van het voertuig aan de door de dealer/invoerder beloofde eigenschappen ! Wanneer een moto opties heeft, dan dienen die opties een even lange levensduur te hebben als de moto zelf!! indien de batterijen niet vervangen kunnen worden, dan hadden ze je dit bij aankoop moeten zeggen zodat je deze optie NIET zou genomen hebben ..........dus : nalatigheid bij de verkoop !!!Relax schreef:Antwoord van Herr BMW;
![]()
Daar doe je wat mee...
Honger gaat over, dorst niet !
Een klant met meer dan 30K. op jaar basis voor zo'n prul zelf laten opdraaien is voor dealer en invoerder een dikke nul.
-
Relax
De discussie is nog niet ten einde...
Schande
Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
We zijn een wegwerp maatschappij geworden dat is zeker .
Alles is gemaakt om zo snel mogelijk te verslijten en opnieuw te kopen .
Recyclage taksen op alles en je moet het toch naar het recyclage park doen ,want tegen dan is die winkel er weer niet meer .
Zie nu met die crisis ,alle grote hebben volop hun zakken gevuld en nu moeten wij op alles weer meer betalen .
Je mag er niet bij stilstaan
groeten
patrick en daniella
Alles is gemaakt om zo snel mogelijk te verslijten en opnieuw te kopen .
Recyclage taksen op alles en je moet het toch naar het recyclage park doen ,want tegen dan is die winkel er weer niet meer .
Zie nu met die crisis ,alle grote hebben volop hun zakken gevuld en nu moeten wij op alles weer meer betalen .
Je mag er niet bij stilstaan
groeten
patrick en daniella
BLAFFENDE HONDEN BIJTEN NIET
K 1200 LT-R 850 RT
K 1200 LT-R 850 RT
-
Dirk Pauwels
Yep, volmondig mee eens. dom dom dom....Helaas leren we er niet van en blijven we BMW sponsoren....-Fred- schreef:Een klant met meer dan 30K. op jaar basis voor zo'n prul zelf laten opdraaien is voor dealer en invoerder een dikke nul.
UIpv een mars op Brussel een mars op Bornem organiseren
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Ik geef die centen dan toch liever aan een onderdeel en beslis zelf wanneer ik 't uitgeef dan dat ik me zot betaal aan belastingen om gelijk welke kloot die uit apistan komt en hier effe op mijn kap komt rondhangen en zich laten sponsoren door de overheid (ik dus)

-
®win
- Contacteer:
Relax schreef:De discussie is nog niet ten einde...
't Is idd jammer dat ze zich zo opstellen, maar verder discussiëren met BMW om je gelijk te halen lijkt me een beetje aan dit denken:

Groet,
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
Erwin
uoᴉʇᴉpƎ Sꓨ sɹɐǝ⅄ 0h ƖՇ0Շ ǝɹnʇuǝʌp∀ S⅁0𐑕ᘔƖᴚ + ᘔƖ0ᘔ ⊥ᴚ00ᘔƖᴚ
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Niet helemaal akkoord Erwin, indien iedereen die in hetzelfde geval verkeerd het nalaat hierover kontakt op te nemen, zal men zeggen dat dit probleem nauwelijks voorkomt en zal men niet geneigd zijn hieraan iets te doen.
Komen er echter herhaaldelijke meldingen/klachten binnen kunnen deze niet genegeerd worden, dus elke melding heeft z'n nut, vroeg of laat...
Je kan het vergelijken met m'n thread over hoe de batterijen vervangen bij DWA-melding, dit zijn eveneens 2 x CR123A batterijen , niet oplaadbaar, dus ooit gaan ze leeg...welnu deze zijn makkelijk zélf te vervangen door iemand met 2 linkerhanden (bij manier van spreken)
Had men nu hetzelfde bij deze bandendruksensoren gedaan had je een economische verantwoorde oplossing, ik begrijp dat het hars dat moet beschermen tegen vocht zowat het struikelblok is maar hier zal wel een oplossing voor komen naar de toekomst.
Ik vergelijk het een beetje met de business waarin ik vertoef, ik werk voor een Duits bedrijf en jaarlijks hebben we een meeting met aftersale's collega's van all over the world, wij maakten ons beklag bij de ingenieurs over een welbepaald onderdeel dat volgens ons beter kon, men was zich bewust doch vroeg ons om massaal dit defecte onderdeel op te sturen.
Toen men ons vroeg wie dit deed antwoorden wij met z'n allen bijna eensgezind dat het verzamelen, bijhouden en opsturen van dit -weliswaar goedkope onderdeel- niet onze prioriteit was
, ze begrepen dit doch zeiden dat zolang wij dit niet deden zij op hun beurt de collega's nooit konden overtuigen...dus zijn we nu aan het verzenden geslagen en hebben bevestiging dat het onderdeel zal aangepast worden...Duitse logica 
Komen er echter herhaaldelijke meldingen/klachten binnen kunnen deze niet genegeerd worden, dus elke melding heeft z'n nut, vroeg of laat...
Je kan het vergelijken met m'n thread over hoe de batterijen vervangen bij DWA-melding, dit zijn eveneens 2 x CR123A batterijen , niet oplaadbaar, dus ooit gaan ze leeg...welnu deze zijn makkelijk zélf te vervangen door iemand met 2 linkerhanden (bij manier van spreken)
Had men nu hetzelfde bij deze bandendruksensoren gedaan had je een economische verantwoorde oplossing, ik begrijp dat het hars dat moet beschermen tegen vocht zowat het struikelblok is maar hier zal wel een oplossing voor komen naar de toekomst.
Ik vergelijk het een beetje met de business waarin ik vertoef, ik werk voor een Duits bedrijf en jaarlijks hebben we een meeting met aftersale's collega's van all over the world, wij maakten ons beklag bij de ingenieurs over een welbepaald onderdeel dat volgens ons beter kon, men was zich bewust doch vroeg ons om massaal dit defecte onderdeel op te sturen.
Toen men ons vroeg wie dit deed antwoorden wij met z'n allen bijna eensgezind dat het verzamelen, bijhouden en opsturen van dit -weliswaar goedkope onderdeel- niet onze prioriteit was
Het kan frustrerend zijn om mbt tot een overduidelijk probleem geen erkenning (laat staan vergoeding) te bekomen,
een fabrikant zal vaak niet willen toegeven dat er wat schort, al is het maar uit schrik om een precedent te scheppen.
Maar ik denk wel dat de redenering hierboven klopt!
een fabrikant zal vaak niet willen toegeven dat er wat schort, al is het maar uit schrik om een precedent te scheppen.
Maar ik denk wel dat de redenering hierboven klopt!
-
Relax
Ik maak gewoon graag irritante mails en als ik er af en toe eentje pijn kan doen, al is het maar in z'n zakje vermeend intellect, dan vind ik het de moeite al waard.
En idd, zoals dat zeebodem(on)dier al zegt, iemand moet het woord uitdragen opdat anderen er wat kunnen mee doen of baat bij hebben.
Er is een oplossing voor dit specifieke probleem, maar die ga ik hier nog niet posten. Eerst nog wat BMW stangen om dan glorieus (en met andermans pluimen en knutselkunst) uit te pakken.
't Is te lezen op een ander gekend forum en 't komt van een avonturiersforum. Niemand in Bornem die daar wat kan van maken...
En idd, zoals dat zeebodem(on)dier al zegt, iemand moet het woord uitdragen opdat anderen er wat kunnen mee doen of baat bij hebben.
Er is een oplossing voor dit specifieke probleem, maar die ga ik hier nog niet posten. Eerst nog wat BMW stangen om dan glorieus (en met andermans pluimen en knutselkunst) uit te pakken.
't Is te lezen op een ander gekend forum en 't komt van een avonturiersforum. Niemand in Bornem die daar wat kan van maken...
-
Relax
O ja, vandaag achterband vervangen tijdens hetwelk fase één van een volledige recovery van het RDC werd ingezet.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Relax schreef:... zeebodem(on)dier...
Brief klinkt zoals het liedje: ...niemand heeft ooit zo mooi, neen tegen mij gezegd...
r 80 gs '92 --> K75 '87 --> K75 '91
Ga je de sensor met de platte batterij opereren?Relax schreef:O ja, vandaag achterband vervangen tijdens hetwelk fase één van een volledige recovery van het RDC werd ingezet.
-
Relax
Ik ni wegens enkel geschikt voor (heel) grof werk, maar dat is het idee.
We keep you posted.
We keep you posted.