zoiets noemen ze trajectcontrole. de nederlanders zijn er eerst mee begonnen. het is realiteit, ook in frankrijk (op bepaalde stukken toch) - waar het structureel gemakkelijker is om uit te voeren. ik weet er al van een paar die in frankrijk zo op de bon zijn geslingerd.SilverRT schreef:Ik weet niet of ze dit al toepassen:
Op de péage in Frankrijk scannen ze je nummerplaat wanneer je door de poort rijdt en wanneer je het traject verlaat scannen ze je nummerplaat nogmaals. Als je dan van punt A naar punt B rijdt tegen een te hoge gemiddelde snelheid hang je.
Maar ik weet niet of ze dit al toepassen of dat het nog toekomst"muziek" is.
Flitspaal in 30km/h zone
Moderator: GVN
-
brit
Dit weekend was het zover. In Mortsel (Antwerpen) stond een anonieme flitswagen van de politie in een zone "30" te flitsen. Even met de agent van dienst gesproken. Wist mij te vertellen dat er héél tolerant werd opgetreden omdat ze blijkbaar zelf niet akkoord konden gaan met een limiet van 30km/h in de buurt van een school buiten de schoolperiode.
Maar zijn ze overal zo tolerant????? Ik rij hier in Mechelen 's morgens om 7.00hr. door enkele zone "30" aan de toegestane snelheid... idioot en eigenlijk levensgevaarlijk... dus ik doe zoals Jürgen.. constant in mijn spiegels kijken voor achteropkomende laagvliegers.
't Is een nieuwe wet van kl***....
Maar zijn ze overal zo tolerant????? Ik rij hier in Mechelen 's morgens om 7.00hr. door enkele zone "30" aan de toegestane snelheid... idioot en eigenlijk levensgevaarlijk... dus ik doe zoals Jürgen.. constant in mijn spiegels kijken voor achteropkomende laagvliegers.

Dit weekend ook gesproken over het feit wat ze met die opgedreven BOOSTERS gaan doen, die je constant, in die zone "30" voorbij snorren.Frank K schreef:Dit weekend was het zover. In Mortsel (Antwerpen) stond een anonieme flitswagen van de politie in een zone "30" te flitsen. Even met de agent van dienst gesproken. Wist mij te vertellen dat er héél tolerant werd opgetreden omdat ze blijkbaar zelf niet akkoord konden gaan met een limiet van 30km/h in de buurt van een school buiten de schoolperiode.
Het antwoord werd mij niet gegeven.
Typisch Belgisch, een wet stemmen en dan tot de vaststelling komen dat er serieuse hiaten aanzijn.
Stoffel
zone 30 op Gentse ring!
Het moest er van komen hé!
Vlakbij de gebouwen van de politie aan Ekkergem op de Gentse ring (2x2rijvakken) is het zone 30 geworden.
Richting Eeklo staat dan wat verder een 50 km bord met herhaling, in een bocht en 10tal meter voor verkeerslichten...
Héél logisch allemaal
en zo praktisch ook
.
Ik leer nog elke dag bij in dit opgestoken wijsvingerlandje.
Vlakbij de gebouwen van de politie aan Ekkergem op de Gentse ring (2x2rijvakken) is het zone 30 geworden.
Richting Eeklo staat dan wat verder een 50 km bord met herhaling, in een bocht en 10tal meter voor verkeerslichten...
Héél logisch allemaal
Ik leer nog elke dag bij in dit opgestoken wijsvingerlandje.
blijf jezelf en geniet van de natuur, het platteland en de mensen...
lid
lid
Re: zone 30 op Gentse ring!
Tja, de politie zal graag veilig oversteken!!Jefke schreef:Het moest er van komen hé!
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Hier hebben ze de eerste zone al veranderd, er staat nu een bord met zonnepaneel, dat enkel oplicht in overleg met de school (morgenaflevering, middagpauze en avondophaling). Ze gaan het nog leren...
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
Jo De Paepe
-
Iron Gonzo
heb je gelachen naar de camera???Jo De Paepe schreef:In Gent (St denijs Westrem) ter hoogte van Don bosco op de kortrijksesteenweg gaat men over van 70 naar 30 km/h . De flitspalen werken er wel degelijk in overdrive voor het moment
of heb je geluk gehad en ze op tijd opgemerkt
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ja, Jo, ik denk dat deze plaats momenteel mag geklasseerd worden als "gevaarlijk"... ik spreek van ondervinding dit weekend. Als je van Gent komt is het nog 50 tot over de brug, dan 30 en dan na de lichten 70. Kom je natuurlijk van St. Martens Latem / Deinze de buurt ingereden gaat het van 70 naar 30 aan AS Adventure... Opletten dus
Enne, steeds goed in je spiegels kijken, want de blikken dozen scheppen je zo onderuit
Enne, steeds goed in je spiegels kijken, want de blikken dozen scheppen je zo onderuit
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

-
Bisschop
- Contacteer:
Wou vandaag ook eens de heiligen uithangen in een zone 30 aan een school ier in Roeselare...Gevolg ; een blikken doos ( Bleekgrijze Citroën C5) haalde mij rechts in op het fietspad ,mét gsm in de hand uiteraard,wat dacht je wel ??!!iJüRgen schreef: Enne, steeds goed in je spiegels kijken, want de blikken dozen scheppen je zo onderuit
Wil bij deze dan ook die meneer mijn excuses aanbieden voor het vergeten opsteken van mijn middenvinger.Was trouwens waarschijnlijk geen makkelijke opgave geweest met m'n RT aan 30 met duo...Enfin.Zal nog wa behendigheidstrainingen moeten volgen bij Harold & J-P
Greetz
Caution : Slippery when wet !!
en nu van zijn kant bekeken:Bisschop schreef:[Wou vandaag ook eens de heiligen uithangen in een zone 30 aan een school ier in Roeselare...Gevolg ; een blikken doos ( Bleekgrijze Citroën C5) haalde mij rechts in op het fietspad ,mét gsm in de hand uiteraard,wat dacht je wel ??!!i![]()
Greetz
"wat doet die onnozele motard? hij blokkeert gans de baan, die zal wel naar links willen afslaan zonder weer zijn knipperlicht te gebruiken?! gelukkig dat ik hier nog rechts kan passeren en dan snel doorrijden, 't gaat al traag genoeg met al die snelheidsbeperkingen tegenwoordig! uit de weg, ik ben aan 't bellen en 't is belangrijk!"