Bedampt visier

Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.

Moderator: GVN

Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Bericht door Harald »

garde schreef:Ja bij mij ook veel stiller geworden door pin-lock systeem of zijn dat gedachten!!
Is denk ik normaal hé,
de Pin lock werkt als dubbel beglazing in uw woning
= isoleerd warmte en geluid :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Bericht door Relax »

Hoe meer gewicht op het vizier, hoe beter het in z'n ligplaats wordt gedrukt. Denk ik.
spoorman
Berichten: 386
Lid geworden op: 11 jul 2005, 17:56
Woonplaats: Putte
Locatie: Putte

Bericht door spoorman »

Wat is eigenlijk een pinlock :?: want ik heb ook last van aandampen op mijn evo 4.
Stoffel
Berichten: 2356
Lid geworden op: 28 sep 2004, 17:54
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

spoorman schreef:Wat is eigenlijk een pinlock :?: want ik heb ook last van aandampen op mijn evo 4.
HIER zal je wel een tijdje mee zoet zijn. :wink:

Stoffel ;)
Afbeelding
Luck75
Berichten: 33
Lid geworden op: 19 aug 2005, 23:57
Locatie: Kapellen

Bericht door Luck75 »

Na lang zoeken toch gevonden, enkel de pinlock speciaal voor de evo 4. Normaal verkopen ze je een nieuw vizier met pinlock voor ong. 90 euro's omdat een pinlock voor de evo 4 niet verkrijgbaar zou zijn. Nu, vandaag de pinlock apart gekocht voor 32 euro's bij motocare.....en ikke weer blij :lol: :lol: :wink:
mvg Luck75
ite 514
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 feb 2005, 09:26
Locatie: Kermt - Hasselt

Bedanmpt vizier

Bericht door ite 514 »

Hoi heren,

Ikzelf rijd gebrild rond, vaak nog op onnozele uren (6 uur 's ochtends, 23 uur 's nachts). Af en toe, als ik tijd heb, gebruik ik wel eens een druppel antifog. Dit werkt redelijk doch als het buiten vriest en de temperatuurverschillen met de binnenzijde van de helm te groot worden, krijg je geen damp maar condensvorming binnenin. Wat is die pinlock of dat fog gedoe eigenlijk. Vermits ik toch een 15.000 à 20.000 km per jaar rijd, zou het tof zijn ook van die condens af te raken. T'is meegenomen als je dan in files nog wat beter kan zien.


Groetjes,


Johan
hla
Berichten: 1338
Lid geworden op: 26 dec 2004, 10:37
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W. Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door hla »

Foxcity is gewoon een STOP tegen het aandampen, goedkoop en gemakkelijk aan te brengen.
Tegen de zomer, de vuilbak in en volgend jaar een nieuwe.
Doe ik al JAREN zo :wink:
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

In de file gaat mijn vizier omhoog (en de ruit omlaag): extra stimulans om de snelheid laag te houden :wink: Vooralsnog een goed hulmiddel.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Rikkes
Berichten: 129
Lid geworden op: 07 okt 2004, 22:00
Locatie: Hechtel

Bericht door Rikkes »

Ik rij al jaren met een Nolan: eerst met deN100 en nu met de N101 met zonneklep.

Op beide helmen is een pinlock vizier gemonteerd, een dubbele beglazing zeg maar. Net zoals bij een ruit houdt dit de condens tegen, vooral bij lage temperaturen. Ik zou begot niet meer zonder kunnen in de winter. :D

O ja - ff off topic - ik heb de 101 gekocht bij HG in Hasselt in de solden: 169 euro ! een echt koopje 8)
R1150RT 10/2004
Neele
Berichten: 256
Lid geworden op: 24 jan 2006, 12:34
Locatie: Peer

Bericht door Neele »

Oef :shock: Ben ik blij met m'n jethelm (winter/zomer) :D
Neele
Solex-Z400-CM400-GL1000-VN750Vulcan-GL1100-GL1200-VF750CMagna-GL1500-ZX10-ZXR750-ZX9R-CBR1000F-CB1000-GSX1400-DL1000-R1150RT-Vespa GTS300ie-K1600GTL
lw068236
Berichten: 21
Lid geworden op: 08 feb 2006, 20:52
Locatie: Moerzeke
Contacteer:

Re: Bedampt visier

Bericht door lw068236 »

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dl ... %3AIT&rd=1
Kijk daar eens naar. Een bmw-vizier met van de fabriek uit een Pinlock. Inclusief verzendkosten nog goedkoper dan bij een Belgische BMW-dealer. (EVO4)

Groeten, Luc
Karel m schreef:Gisterenavond een toerke gereden. Man, man, heb ik gevloekt op mijn visier. Direct aangedampt, ik heb de hele weg met mijn scherm open gereden. En bleiten da'k gedaan heb :) .

Zelfs als ik het open liet was er nog condens op de binnenzijde. Ik heb al gelezen over een pinlock (topick 'mist'), maar ik vroeg mij af of er niet iets simpeler bestaat? De brildragers moeten hier toch ervaring mee hebben? Door temperatuurverschillen slaagt nen bril toch ook aan, en ik weet dat er middeltjes voor bestaan.

Tips? :?: :idea:

doei!
....

Bericht door .... »

Wel tot over een week heb ik gewoon mijn scherm naarvoorgeschoven en dan ging de damp gewoon weg.Schubert C2
Maar was een beetje te koud aan het worden en heb er een "FOGCITY" ingeplakt,nu rij ik met de helm volledig dicht en heb geen last meer en ook geen kou neusje,probleem was dat mijn adem begon aan te vriezen tijdens het rijden zodat ik met openhelm moest rijden, nu dus niet meer
"Fogcity" kost 22 euro en kan erop blijven tot scherm versleten is ik zal er ook in de zomer mee rijden maakt niet uit.
Groetjes
stevenrt
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 aug 2006, 09:37
Locatie: Gent

Bericht door stevenrt »

Hallo,

Heb een nieuwe Schubert S1. Vandaag serieus in de regen gezeten waardoor aan de binnenzijde een soort "film" is afgebladerd door de regen. (beetje opengereden met mijn helm)
Ben nieuw in integraal helmen dus ken dat niet. Vroeger altijd jethelmen gehad.
Is dat het antidamp dat nu weg is?
BMW R1150RT (2003)
Lex
Berichten: 254
Lid geworden op: 26 jan 2005, 12:09
Woonplaats: Tessenderlo
Locatie: Tessenderlo
Contacteer:

Bericht door Lex »

@ StevenRT

Ik, heb hetzelfde voorgehad en het blijkt dat dit een fabricatie fout is
even geinformeerd bij Schubert en het verhaal klopt ik heb dan ook binnen de 3 dagen een nieuw vizier mogen ontvangen.
Dus snel even naar je dealer of met Schubert bellen.
Suc6
http://www.starcom1.eu

Ook ik ben lid...
BEER
Berichten: 56
Lid geworden op: 28 sep 2004, 01:18
Locatie: Geraardsbergen
Contacteer:

Bericht door BEER »

Ik heb vorig jaar ook net hetzelfde probleem gehad met een SHARK-visier .
Gewoon bij de verkoper ( Vanzeebroeck / St.P-Leeuw ) dadelijk een nieuw exemplaar meegekregen .
....

Bericht door .... »

stevenrt schreef:Hallo,

Heb een nieuwe Schubert S1. Vandaag serieus in de regen gezeten waardoor aan de binnenzijde een soort "film" is afgebladerd door de regen. (beetje opengereden met mijn helm)
Ben nieuw in integraal helmen dus ken dat niet. Vroeger altijd jethelmen gehad.
Is dat het antidamp dat nu weg is?
Geen ervaring mee,gewoon terug brengen
dikken
Berichten: 122
Lid geworden op: 11 jan 2006, 22:41
Locatie: Blankenberge
Contacteer:

Bericht door dikken »

heb ervaring met zowel pinlock als fogcity op een shoei syncrotec 1. Het zelf plaatsen van een pinlock moet ook accuraat gebeuren!
De gewone pinlock deed zijn werk maar half omdat er na verloop van tijd toch dampvorming was tussen de twee lagen. (niet echt damp maar een wazig beeld zoals door een natte ruit).

Fogcity heeft dat probleem niet omdat de ingesloten lucht niet weg kan. Het nadeel is echter imho:
1. Kleven moet dirct goed zijn, corrigeren levert veel problemen
2. Vizier vervangen = fogcity vervangen en omgekeerd

Als laatste bezit ik nu een vizier met pinlock. Deze is echter een verbeterde versie en werd kant-en-klaar door shoei geleverd. De pinlock heeft een siliconen rand (zoals reeds eerder vermeld) waardoor de lucht ingesloten blijft. Dit vizier, bekomen op het auto/motosalon 2005 is nu anderhalf jaar oud en nog steeds in perfecte staat.

De helm is echter aan vernieuwing toe.....
greetzzz, bart
stevenrt
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 aug 2006, 09:37
Locatie: Gent

Bericht door stevenrt »

Vizier teruggebracht naar RAD (Drongen) en onmiddelijk een nieuw gekregen.
Zij hebben weet van 3 gevallen waarbij de antidamplaag stuk gaat.
(niet aleen bij Schubert dus)
BMW R1150RT (2003)
fronteradriver
Berichten: 396
Lid geworden op: 30 apr 2006, 17:32
Woonplaats: Gentbrugge
Locatie: Gentbrugge

Bericht door fronteradriver »

Deze morgen ook een Pinlock-vizier gaan halen bij ERX te wondelgem voor 25 euro.

Heb wel een universeel moeten nemen omdat ze voor mijn helm (Airoh PR2000) geen specifieke hadden.

Na een uurtje prutsen zat dat spel erin en het werkt voortreffelijk!!!!

Nu afwachten wat dat ding op lange termijn doet.....
BMW K100LT (1987)
Sym Joymax 125i (2015)
BMW R12OOGS Adventure (2006) (verkocht)
BMW R1100R (1995) (verkocht)
W124 200D(1988)
DirkOdeurs
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 sep 2006, 13:37
Locatie: tienen

Bericht door DirkOdeurs »

Harald schreef:----
Ooit heb ik weet gehad van 1 druppelke dreft , volledig op uw scherm
uitwrijven;
Dit zou een film vormen waardoor er geen aandamping mogelijk is. ---
Ik ben inderdaad begonnen met een druppel dreft aan de binnenkant van het scherm uit te wrijven. Voor mij is dit het wondermiddel. Geen last meer van condens zelfs als ik even stilsta, is overal voorhanden en kost niks (waarschijnlijk geeft vloeibare zeep in tankstations hetzelfde effect).

LET WEL : ik moet het elke dag herhalen (rij ongeveer 1u40 per dag) en heb een citroenfris geurtje :wink:
Oneshark
Berichten: 804
Lid geworden op: 09 jul 2005, 18:10
Locatie: nie ver van de leie

Bericht door Oneshark »

DirkOdeurs schreef:
Harald schreef:----
Ooit heb ik weet gehad van 1 druppelke dreft , volledig op uw scherm
uitwrijven;
Dit zou een film vormen waardoor er geen aandamping mogelijk is. ---
Ik ben inderdaad begonnen met een druppel dreft aan de binnenkant van het scherm uit te wrijven. Voor mij is dit het wondermiddel. Geen last meer van condens zelfs als ik even stilsta, is overal voorhanden en kost niks (waarschijnlijk geeft vloeibare zeep in tankstations hetzelfde effect).

LET WEL : ik moet het elke dag herhalen (rij ongeveer 1u40 per dag) en heb een citroenfris geurtje :wink:
Bij gebrek aan dreft en het tankstation is gesloten, kan je altijd spuwen
aan de binnenkant van uw vizier, speeksel gelijkmatig openvrijven, en ik verzeker u dat er geen damp opkomt. niet doen tijdens het eten en speeksel moet een goede kwaliteitslabel hebb)
Heb dat jaaaaaren gedaan alvorens een tocht te ondernemen onder
het zeeoppervlak , en is gratis ! 8) :wink:
Lid BMW MC Vl
Once coconuts always nuts.
Beemer
Berichten: 395
Lid geworden op: 28 sep 2004, 18:01

Bericht door Beemer »

evo4 in jetversie in combinatie met een verhoogd Givi scherm op mijn RT = nooit een aangedampt visier en winter en zomer kunt ge uw bokserke horen zoemen 8)
Natuurlijk wel minder veilig als ge op uw plaat gaat :(
dainese
Berichten: 44
Lid geworden op: 01 dec 2006, 10:43
Locatie: brugge

Bericht door dainese »

Afbeelding

Ter info: deze helm in belgie: 510€
Bleutooth, Anti dampscherm inbegrepen.
Pinlocks reeds geplaatst in de fabriek(zie zijkant)
Je moet allen nog het scherm insteken
Ik ben heel tevreden :wink:
Norton,Harley,Yamaha,Bmw,Vespa '70,k1200lt,k1600gtl
Don Quichot
Berichten: 39
Lid geworden op: 31 jul 2006, 22:01
Locatie: Herkingen

Ook tevreden met een Fogcity

Bericht door Don Quichot »

Had al enige tijd een fogcity in mijn Arai-signet GT helm maar vandaag regen, heerlijk met het vizier dicht kunnen rijden.
Wat was dat voordien behelpen in de regen zonder zo,n Fogcity.
Rij defensief en voorzichtig
beemer-san
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 mei 2007, 06:50
Locatie: Kortenberg

Bericht door beemer-san »

hoi,

ik rij al sinds jaar en dag met een scharnierende helm zoals bmw, maar dan van NOLAN..., die hebben daar ook een pin lock vizier voor!
dwz: gedaan met aandampen enz...

het is werkelijk het enige dat helpt. ( dubbel beglazing hee :wink: , je neus blijft er zelfs in de winter 3° warmer mee :) )

Serieus- wikkel een hele dikke sjaal rond je hals, ga eerst even lekker stomend onder de douche staan- geen haren drogen, en ga dan bij voorkeur aan zo'n 30° buitentemperatuur je helm dichtklappen, alle ventilatieschuiven dicht natuurlijk, en zet tegelijkertijd je zonnebril op.... :? .......

neem het van mij aan....een pinlock vizier krijg je van ze leven nog ni aangedampt!!
Wanneer brengen fabrikanten va helmen dit systeem eindelijk eens in serie uit?- direkt mee ingegoten in de buitenschaal van het vizier
of heeft de " detailhandel" een serieuze "komissie " hierop gekregen? :P

gewoon doen- die pin lock

sorry, ben hier nogal enthoesiast over, maar had dat in mijn tijd 20 jaar eerder bestaan........miljaarde toch!
ex honda 550 four, ex honda cx 500,ex honda deauville......ex 850rt
blij dat'k eindelijk met een bmw 1150 rt rij begot.....zaaalig machien!
Plaats reactie