Xenon in je Beemer?
Moderator: GVN
Voor degene die een R1150RT hebben en de ombouw overwegen, is dit dan enkel voor het H7 dimlicht of ook het H3 grootlicht?
Heeft er misschien iemand een installatie-uitleg op pdf-file? Of een scan van een document dat hij zou willen doormailen?
Heeft er misschien iemand een installatie-uitleg op pdf-file? Of een scan van een document dat hij zou willen doormailen?
Laatst gewijzigd door Livin op 05 dec 2005, 10:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
-
Frank Beeper
-
John
- Contacteer:
Silver-RT, het installeren van Xenon is vrij eenvoudig. Je hoeft daar zeker niet voor gestudeert te hebben
Je neemt de originele lamp er uit en plaatst dus de Xenon in de plaats. De stekker die normaal verbonden zit met je lamp maakt nu een omweg via de electronika doosjes die bij de Xenon horen. Je hoeft enkel ergens een plaatsje te vinden dat wat spatwater vrij is om die dingen weg te bergen.
Frank Beeper of iemand anders, kan je mij vertellen welke lamp in een GS 1150 zit? Volgens ETK zou dat H1 moeten zijn.
Je neemt de originele lamp er uit en plaatst dus de Xenon in de plaats. De stekker die normaal verbonden zit met je lamp maakt nu een omweg via de electronika doosjes die bij de Xenon horen. Je hoeft enkel ergens een plaatsje te vinden dat wat spatwater vrij is om die dingen weg te bergen.
Frank Beeper of iemand anders, kan je mij vertellen welke lamp in een GS 1150 zit? Volgens ETK zou dat H1 moeten zijn.
-
Frank Beeper
YOO
Awel john, ik ben ook geinteresseerd in zo'n Xenon lamp in mijn machien, ni dat ik klaag van m'n origineel licht, maar ik weet dat zo'n Xenon toch nog véééééélen beter is, dus ikke ook willen
Grtz, Philip!
Awel john, ik ben ook geinteresseerd in zo'n Xenon lamp in mijn machien, ni dat ik klaag van m'n origineel licht, maar ik weet dat zo'n Xenon toch nog véééééélen beter is, dus ikke ook willen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Ik zie dat er verschillende kleuren beschikbaar zijn.
4000K : wit
6500K : wat blauwig
hoger : heel blauw tot paars
Wat zou het worden?
4000K : wit
6500K : wat blauwig
hoger : heel blauw tot paars
Wat zou het worden?
GSven 
ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT

ex-C1, ex-Dylan, ex-Deauville 650, ex-R1150GS : +/- 50K of fun Now on 12RT
lid BMW MC VL
Dit profiel wordt niet meer gebruikt. Om me te mailen, zoek naar Sven 12RT
Mijn voorkeur gaat ook eerder uit naar de 6500 (kost 10€ meer), maar ik sluit me bij de groep aan. Ik veronderstel dat we allemaal dezelfde kleurwaarde nemen want anders denk ik dat het ingewikkeld wordt (verschillende lampensets > H1, H4, H7 en dan nog per kleur).John schreef:4000 zou het meeste licht geven. Persoonlijk dacht ik aan 6500, als ik naar andere fabrikanten kijk wordt die waarde het meest toegepast.
It's all up to you John.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
Dat is voor enkel de lamp. Als je een gewone Hx lamp/socket wil omvormen naar Xenon heb je de eerste keer een volledige kit nodig.de Ron schreef:dus volgens de lijst zou zo'n lamp voor een 1150RT een 70 euro kosten ??
Deze kost 279 € voor een auto (dwz twee setjes (twee ballasten, twee lampen etc.)(als ik me niet vergis)).
Indien we dus een kit kunnen verdelen onder twee dan zou dit in theorie 139,5 € moeten zijn.
En hopelijk gaat er door de samenaankoop nog een beetje af. En hopelijk krijgen we per set (1/2 kit) telkens ook een garantiekaart.
Althans dat is zoals ik het begrepen heb.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!