metzler M6
Moderator: GVN
-
de Ron
Hallo stally4,
neen, helaas, ik reed vooraan nog niet met een BT20, doch denk niet dat deze het zolang zal uithouden. Wat me opviel aan de pilot Road is dat het links afslijten van de voorband (wat veel voorkomt bij boxers), zo goed als niet te zien was.
neen, helaas, ik reed vooraan nog niet met een BT20, doch denk niet dat deze het zolang zal uithouden. Wat me opviel aan de pilot Road is dat het links afslijten van de voorband (wat veel voorkomt bij boxers), zo goed als niet te zien was.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
heeft er eigenlijk al iemand ne M6 achteraan versleten ? (of ga ik weer den eerste zijn
)
de mijne staat er nu iets van een 15K km op en probleem is dat diene band geen middenprofiel heeft ... ergo : geen lijn waaraan je kan zien hoever dat ding al afgesleten is
gezien mijne MEZ4 het 14K km heeft uitgehouden (en toen echt wel versleten was) presteert den dezen al beter (want moto is nu goed ingereden, dus ga al es aan het gas hangen). Alleen weet ik dus nie wanneer dat ding versleten is.
kan toch moeilijk rijden tot de draden erdoor komen ?!

de mijne staat er nu iets van een 15K km op en probleem is dat diene band geen middenprofiel heeft ... ergo : geen lijn waaraan je kan zien hoever dat ding al afgesleten is
gezien mijne MEZ4 het 14K km heeft uitgehouden (en toen echt wel versleten was) presteert den dezen al beter (want moto is nu goed ingereden, dus ga al es aan het gas hangen). Alleen weet ik dus nie wanneer dat ding versleten is.
kan toch moeilijk rijden tot de draden erdoor komen ?!
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
die zijn ondertussen al tot lucht herleidt ...
ik heb es nen nieuwe M6 achter bekeken en ge ziet toch wel aan de uiteinden van de groeven dat de mijne al "bereden" is ... !
ik ga dat ding es rap helemaal oprijden en 3 dagen voor schotland nen nieuwe steken ! (voor al die rivieren die den danny ons gaat doen oversteken)
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
GOLDEN 5 member
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Michelin heeft nog wat straffer ontwikkeld, maar ik weet niet wanneer het uitkomt...de band zonder lucht...Xa4 schreef:ik zie op TV dat Goodyear nu nen band heeft waarmee ge kunt doorrijden als't ie lek is ... zou da passen ???
Ze hebben trouwens ook een "run-flat" systeem genaamd "PAX" Je kan nog 200km doorrijden aan 80km/h...
Goodyear Run Flat is idd een goede oplossing. Wel één nadeel, als het ding plat valt en je let niet op je instrumenten die "Tyre Puncture" vermelden kan je dus laaaang rijden... zonder het te weten
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Hier vind je die band (ttz fotokes ervan)JüRgen schreef: Michelin heeft nog wat straffer ontwikkeld, maar ik weet niet wanneer het uitkomt...de band zonder lucht...![]()
http://www.bmw-rijder.be/nieuwe_band.htm
ben vandaag ook bij GDF in aartselaar geweest. Hierbij ter info de prijzen all-in, fiets binnendoen afmonteren, vervangen uitbalanceren en opnieuw monteren (ge staat erbij en kijkt ernaar, vriendelijke mensen daar madam achter de comptoir en meneer de vuile handen en 2 honden)
MEZ 4 voor 158€ achter 179€
MEZ Roadtec Z6 voor 162€ achter 191€
BT O2O voor 149 achtersloef 186€
Michelin pilot road voor 146€ achter 184€
wie doet beter ?
wie doet beter ?
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
amateurke schreef:ben vandaag ook bij GDF in aartselaar geweest. Hierbij ter info de prijzen all-in, fiets binnendoen afmonteren, vervangen uitbalanceren en opnieuw monteren (ge staat erbij en kijkt ernaar, vriendelijke mensen daar madam achter de comptoir en meneer de vuile handen en 2 honden)
wie doet beter ?
Bridgestone Batlax BT 020
170/60 ZR17 : 167 eurokes
Bij Van Cauter te Erembodegem
Koffie,demontage,montage en balanceren inbegrepen
R1150RT
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Tuurlijk heb ik dat HaraldHarald schreef:Heeft die ook MetzelerWalt schreef:[Bij Van Cauter te Erembodegem
Koffie,demontage,montage en balanceren inbegrepen![]()
en hebde daar een juist adres en teln° van![]()
Dat is hier vlak om de hoek en ik weet daar niet van![]()
Banden Van Cauter
Dennenlaan 3 Erembodegem (juist aan het rond punt Aalst-Ninove-Haaltert)
Tel :053/ 83 51 66
Ze hebben daar ook Metzler -Continental-Michelin enz..
mvg
Walt
R1150RT
Beemer, ik rij met een RT en heb voor 2.5 en achter 2.7 , met duo of op reis zet ik achteraan 2.9 bar.Beemer schreef:Xa4, welke bandendruk heb jij, ik vooraan 2.5 en achteraan 2.9
Misschien ligt het daar wel aan
Ik doe steeds korte afstanden , 20Km naar t'werk en dan warmt de achterband sneller op.
amateurke schreef:ben vandaag ook bij GDF in aartselaar geweest. Hierbij ter info de prijzen all-in, fiets binnendoen afmonteren, vervangen uitbalanceren en opnieuw monteren (ge staat erbij en kijkt ernaar, vriendelijke mensen daar madam achter de comptoir en meneer de vuile handen en 2 honden)
wie doet beter ?
amai das duur,
ben vorige week een setje mez4 gaan laten leggen voor in totaal 295 euro, bij Luc Willems in Herk-de-Stad, voor net hetzelfde als hierboven beschreven.
Doe er uw voordeel mee voor wie in de (grote) omgeving woont.