geintroduceerd: de BT-021.

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Makky

BT-21

Bericht door Makky »

Ik had eerst op de R1100R BT-021'ers liggen. Achter brak hij soms wel eens uit bij nat wegdek.

Nu rij ik met de R1100RT, en met deze banden rij de motor supper. Heel wendbaar, kleeft echt op de baan. Die stortbuien van vorige week, kon ik perfect doorrijden zonder wantrouwen. Bij scherpe bochte mag je met deze banden gerust nog eens het gas opentrekken zonder uit te breken.
Hard remmen, lukt perfect. ABS gaat pas in werking bij heeeel hard extreem remmen.

1 heel positief punt, Begin dit jaar reed ik nog met de R1100R en na 7000 km's (70% autosnelweg en in 3 maand tijd :wink: ) zag je amper slijtage aan de banden en de slijtage was mooi rond. Geen vierkantig verschijnsel zoals bij veel banden.
Maar ze zijn niet goedkoop, 240 voor achter en 199 vooraan.
Trotse eigenaar van een R1100RT na een positieve BMW ervaring model R1100R
patrick@coeman.net
Contacteer:

Re: BT-21

Bericht door patrick@coeman.net »

Bij GDF Motoshop, Guido-Gezellestraat 130 in 2630 Aartselaar 179€ voor een binnegebracht achterwiel, nieuwe ventiel en balanceren van BT21 voor 179€. Binnen en buiten in minder dan 10 minuten.

patje
Makky schreef:Ik had eerst op de R1100R BT-021'ers liggen. Achter brak hij soms wel eens uit bij nat wegdek.

Nu rij ik met de R1100RT, en met deze banden rij de motor supper. Heel wendbaar, kleeft echt op de baan. Die stortbuien van vorige week, kon ik perfect doorrijden zonder wantrouwen. Bij scherpe bochte mag je met deze banden gerust nog eens het gas opentrekken zonder uit te breken.
Hard remmen, lukt perfect. ABS gaat pas in werking bij heeeel hard extreem remmen.

1 heel positief punt, Begin dit jaar reed ik nog met de R1100R en na 7000 km's (70% autosnelweg en in 3 maand tijd :wink: ) zag je amper slijtage aan de banden en de slijtage was mooi rond. Geen vierkantig verschijnsel zoals bij veel banden.
Maar ze zijn niet goedkoop, 240 voor achter en 199 vooraan.
VFooR

Bericht door VFooR »

Op de GS een BT021 achteraan gemonteerd. De conti roadattack was erdoor na 7000km. Hopelijk wat meer kilometers. Even getest in een favouriete bocht en het ging zeer aardig. Grip op het droge zit wel snor in de eerste indruk. Vooraan ligt nog steeds de conti roadattack.
Ben benieuwd.

Kan je de metzeler roadtec z6 nog verkrijgen in de GS-maten? De michelin pilot road (de eerste) is net meer te verkrijgen en de Bt021 heeft de maat niet in voorband (GS 110-80-19).

Tourance EXP¨zou ook op komst zijn. Meer straat gericht.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Plaats reactie