Xenon in je Beemer?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over accessoires en toebehoren voor de motorfiets
zoals verhoogd scherm, binnentassen, valbeugels, enz.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

John schreef:We zijn terug on-line hé mannekes! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Heb echter wel véél tijd nodig om alle mailtjes te lezen en te beantwoorden.
En dan is er nog dit forum..... :roll:
Afbeelding
Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
GSPeP
Contacteer:

Bericht door GSPeP »

Voor diegenen die nog moeten ombouwen. Ik las net dit op het nederlandse GS-forum:
Vorige week heb ik een xenon-ombouw-pakket gemonteerd. De ballast heb ik direct achter de FID gemonteerd zodat die een beetje beschut zit en de bedrading makkelijk weg te werken is. Werkte prima, behalve dat de FID het niet meer deed. Ik dacht eerst dat ik de kabel misschien had geknikt en een kabelbreuk had veroorzaakt, maar dat bleek niet het geval.
Zo'n ballast genereert blijkbaar een nogal sterk elektromagneties veld. Zo sterk dat mijn FID er in ieder geval mee ophield. Ik heb alles nu weer goed werkend gekregen door wat aluminiumfolie op te vouwen en tussen de FID en de ballast te wurmen. Ik neem aan dat de kooi van meneer Faraday hier om de hoek kijkt.
Is misschien iets om mee te nemen mochten er meer mensen zijn die zo'n ballast achter de FID willen wegwerken.
Het kan dus nog een probleem zijn als je de ballast direkt achter het FID monteert.
Danny

Bericht door Danny »

dat staat hier al twee pagina's terug dus twintig cm uit de buurt houden van 't FID, op de GS is vooraan onder de oliekoeler plaats genoeg... en de afstand is ook perfect en de problemen nihil...
Hans

Bericht door Hans »

Danny schreef:... op de GS is vooraan onder de oliekoeler plaats genoeg... en de afstand is ook perfect en de problemen nihil...
Danny, ik moet mijn lampje nog gaan afhalen bij John, dus ik heb niet echt een idee van de grootte en de eventuele (spat)waterdichtheid van dat bakje. Maar bedoel je echt "onder" de oliekoeler, of eerder "erachter" ? 'k Heb die ruimte "erachter" eens bekeken, en daar is inderdaad een redelijk beschutte plaats waar dat bakje met wat tie-rips kan worden besvestigd. Er echt "onder" (dus in het verlengde van de onderkant van de snavel) lijkt me wat te bloot, of heb ik het mis ?

mvg
Hans
Afbeelding
Danny

Bericht door Danny »

ik heb de ballast eens open gedaan en die is keurig afgedicht en zit dan nog eens in een doos met dichtingen en dan de halve plastic kap erover, genoeg me dunkt om onderaan tegen de oliekoeler te hangen :wink:
Hans

Bericht door Hans »

Prachtig ! :D
Onder de oliekoeler, achter de oliekoeler, achter de toerenteller, achter het balhoofd. Op een GS is er plaats zat ! :lol:
Zondag ga ik er eens werk van maken.

mvg
Hans
Afbeelding
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

Heb zonet de Xenon H7 op mijn 1150RT van 2001 gemonteerd...geen noemenswaardige problemen gehad! 8)
Het is sowieso kloten om een lamp te vervangen daar in het duistere vooronder maar buiten dat...piece of cake! :lol:
Beschermkapje verwijderen,fiche lostrekken van lamp,de oude lamp eruit,de nieuwe erin,stukske uit beschermkapje gevijld om de draden van nieuwe lamp naar buiten te leiden...wel eerst dat rubberen hoedje dat rond de 2 rode en 2 zwarte draden zit voorzichtig wegknippen dan heb je meer plaats in het kapje....ballast tegen radiocompartiment bevestigd met van die rijgdinges en de zelfklevende bijgeleverde strip en om zeker te zijn nog een dotteke tec7(en nee ik ondervind geen interferentie of storingen op radio what so ever!),de draden aan lampfiche(gele en bruine draad) aansluiten (rood aan geel,zwart aan bruin)dan gaatje in kapje opvullen met mastiek om terug spatwaterdicht te maken,kapje dicht en voilà .... daglicht :idea: :!:
O ja,geen andere zekering nodig :!: enne....formidastisch resultaat :o
Géén relais of zo geplaatst omdat je dat eigenlijk maar echt nodig hebt als je je licht aan of uitzet met de stuurschakelaar en op die manier de gevreesde vonken trekt en de schakelaar inbrandt,bij mij staat die altijd 'op'....
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Harald

Bericht door Harald »

Jan, bedoel je dat de hele tupperware er niet eens af moet :?:
Je geeft me de indruk dat alles in één uurtje gefikst werd :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Jan en Greet

Klopt eigenlijk :!:
Het enige dat moeilijk is,is het eruit- en het erinplaatsen van de lamp zelf...dat heb ik altijd al moeilijk gevonden bij de RT...er hoeft zelfs geen draadje geknipt of gestript :!: Uit dat beschermkapke,daar moet een klein stukske uit om de draden naar buiten te laten (dat rubberen hoedje heb ik om plaatsreden verwijderd) en dan moet je nog een plaatske vinden voor de ballast...da's al :!:
Die ballast heb ik tegen de 'doos' van de radio gekleefd met de bijgeleverde sticker (+tec7 om zeker te zijn) en een rijgbandje.En geen storing op radio!
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
Livin

Bericht door Livin »

Jan en Greet schreef:O ja,geen andere zekering nodig :!: enne....formidastisch resultaat :o
Géén relais of zo geplaatst omdat je dat eigenlijk maar echt nodig hebt als je je licht aan of uitzet met de stuurschakelaar en op die manier de gevreesde vonken trekt en de schakelaar inbrandt,bij mij staat die altijd 'op'....
Ivm die schakelaar die altijd opstaat: gaat de ballast hier niet onder lijden? Als je het contact opzet van de RT gaat je lamp/ballast opstarten. Tijdens het starten sluit heel het boeltje zich terug af om vervolgens weer op te starten als je motor draait.
Mijns inziens zou het dus beter zijn om je lamp pas aan te steken na het starten van de motor en zo de ballast te sparen. Of maak ik me teveel zorgen?
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Harald

Bericht door Harald »

SilverRT schreef:
Jan en Greet schreef:O ja,geen andere zekering nodig :!: enne....formidastisch resultaat :o
Ivm die schakelaar die altijd opstaat: gaat de ballast hier niet onder lijden? Als je het contact opzet van de RT gaat je lamp/ballast opstarten. Tijdens het starten sluit heel het boeltje zich terug af om vervolgens weer op te starten als je motor draait.
Mijns inziens zou het dus beter zijn om je lamp pas aan te steken na het starten van de motor en zo de ballast te sparen. Of maak ik me teveel zorgen?
Op mijn RT's staan géén schakelaars meer :roll:
Mijn lampke gaat automatisch branden van zodra ik mijn contact opzet :wink:
Livin

Bericht door Livin »

Chris schreef:De modellen voor sept 2003 hebben geen zekering en geen relais voor de koplamp. Dus alles gaat via de schakelaar. Na sept 2003 is de schakelaar vervangen door een relais en een zekering van 7.5 A.
Het opgenomen vermogen van een xenon lamp is niet hoger dan die van een halogeen lamp , behalve de korte piek bij het opstarten. Gezien je voor xenon toch met een elektronika zit. Zou ik bij de oudere modelen ( voor september 2003 en met schakelaar ) een relais en een zekering bij plaatsen.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
Tiger

Bericht door Tiger »

archi schreef:Tiger,

dus moet het lipje over het grootste blokje?

Eric
Juist Eric , Klopt .

Tiger
R1100RT
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Hi Jan,
Heb jij foto's gemaakt?
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Jan en Greet

Nee,geen foto's genomen....vergeten maar eigenlijk is't voor de RT zó poepsimpel dat je je geen zorgen hoeft te maken!
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
andrevh

Bericht door andrevh »

door al die fantastische verhalen over xenon lampen ben ik er zelf ook maar aan begonnen voor mijnen 1100 GS
ik heb een bi xenon lamp met lens(recup uit een ongeval wagen) geplaatst in men GSke
het voordeel van een bixenon lamp is dat mijn grootlicht ook xenon is
gisteravond proef gereden en ik ben er zeer kontent van
ik zal er eens foto's van maken
maar die op het forum plaatsen is niet direct men ding

groetjes
André
Michel

Bericht door Michel »

Harald schreef:Jan, bedoel je dat de hele tupperware er niet eens af moet :?:
Klopt Harald, op een R1150Rt - twin spark is een uurtje voldoende!
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Harald

Bericht door Harald »

Michel schreef:
Joepiee,kunnen we sneller spelen in de klas bij John :lol: :lol:
Relax

Bericht door Relax »

Ik zal er ook zijn. Ken en kan geen bal, maar iemand moet toch met koffie rondgaan en sigaretten aansteken, nee?

Een zijpaneeltje slopen zal wel lukken.
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Michel schreef:
Ik ken der één die het in en 1/2 uur doet . ;-)
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
Danny

Bericht door Danny »

de lamp laten werken gaat bij een 1150GS op twee minuten... maar dan moet je ze wel nog plaatsen :wink:
Harald

Bericht door Harald »

Danny schreef:de lamp laten werken gaat bij een 1150GS op twee minuten... maar dan moet je ze wel nog plaatsen :wink:
:lol: :lol: :lol:
Jan en Greet

Ik ken der één die het in en 1/2 uur doet
Namen noemen :!:
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
de witten
Contacteer:

Bericht door de witten »

Jan en Greet schreef:
Ik ken der één die het in en 1/2 uur doet
Namen noemen :!:
kan je niet doen hé
de belastingen hebben dat niet graag. En was enkel een vriendendienst.
R1150RT Blackline
r1200 gsa Black
face your fears, live your dreams
mdc
Webmaster
Webmaster

Bericht door mdc »

Deze morgen de lamp ingebouwd in mijn RT, 45 minuten werk. Zonder afbouw van Tupperware.
Beschermkap van koplamp afgehaald, gat van 2cm doorsnee uitgefreesd met een Dremel.
Lamp in de houder, kabels door gemaakt gat. Rubber op zijn plaats. en dan lampbescherming terug vastklikken.
Afbeelding Afbeelding

Hoogspanning aan de rechterkant bevestigd aan de steun voor de kuip. Een paar spanbandjes er rond. Kabeltjes aansluiten en voila, een zonnetje er bij op een bewolkte dag.
Afbeelding Afbeelding

Het meeste tijd heb ik verloren met het zoeken naar mijn Dremel :?

Ondertussen ook mijn witte pinkers geplaatst.
Afbeelding

Marc
Marc

R1250RT 2020
Plaats reactie