Heb je een tip hoe je je velgen kan doen blinken als een spiegel?
Of de restjes van doodgereden insecten eenvoudig kan verwijderen?
Deel deze met ons op dit forum.
De Rt (bwjr2001)binnengedaan om alle rubberdelen van het remsysteem te laten vervangen. Enkele leidingen waren verduurd en begonnen te lekken na een noodstop en botsing met boer in jeep en aanhangwagen. Je kan zeggen of beweren wat je wil: bij een noodstop nijp je in je remhendel en stamp je op je achterste rem dat het geen naam heeft. De enige schade die men brommerke opgelopen had was een paar krassen op de koffer en een gebarsten rechter spiegel die gelukkig aan de kabeltjes van de dagrijlichtjes bleef hangen.
Hij een paar flinke deuken in zijn deuren. Dit is gebeurd in het Duitstalige landsgedeelte voorbij Eupen. Een zeer smal wegje met een scherpe bocht naar rechts en torenhoog struikgewas. Gelukkig reed niemand snel, anders was de schade niet te overzien.
Toen we verder wilden rijden zag ik een lek onder de moto. Enkele druppels per minuut. Omdat de motor op zijn kant gelegen had hebben we er niet dadelijk bij stilgestaan. Het was geen olie maar leek op waterachtige benzine. Een kwartiertje later ging op het dashboard het verklikkerlicht van de ABS aan het pinken.
In plaats van onze route binnendoor zijn we toen over de autostrade naar huis teruggekeerd kwestie van niet te veel te moeten remmen.
Alhoewel het zaterdag was toch langsgegaan bij men garagist waar ik hem onmiddellijk mocht laten staan wegens zeer weinig olie in het ABS-systeem.
Nu zijn alle rubberdelen van het remsysteem vervangen, lekt hij niet meer en kan hij er weer 14 jaar tegen.
Dit weekend een toolbox die ik op de kop heb kunnen tikken een laagje matzwarte plastidip gegeven en gemonteerd.
Ik ben benieuwd hoe lang die plastidip het gaat uithouden...
Ik heb een olie lek aan het achterwiel van mijn k1200lt. Morgen de remschijf en de kardanklok demonteren en zien of ik de kering (bourage) er kan af halen zonder het kardanklok te moeten openen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft? Alle hulp en trucks is welkom.