Toon uw K !

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
xantingo
Contacteer:

Re: Toon uw K !

Bericht door xantingo »

Harald schreef:Knap beestje, enkel jammer van die BIV :roll:
Het toverwoord is "verlaagd vermogen" :evil:
Afbeelding ...R1200RT... Afbeelding Afbeelding.....
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Ze zouden beter de buitenlanders laten betalen om op onze wegen te rijden, dan de wegen terdege aanpakken en vernieuwen, net zoals in de buurlanden, en tenslotte die belachelijke BIV afschaffen. Alles netjes op kosten van de passanten die onze wegen verslijten. Gans Europa doet het, waarom wij niet ??? Had al lang geleden moeten gebeuren.

Maar neen, zoals steeds is de politiek hier bezig met zakkenvullerij en postjes pakkerij. Ze kennen niets anders meer + het communitaire gekibbel, ze doen niks anders meer. Ik heb alle hoop al lang opgegeven. Kijk maar weer eens hoe de politieke moed ontbreekt om het probleem in Brussel aan te pakken. Maar de man in uniform in de straat is er maar weer eens de dupe van. En wat krijgen we op de TV te zien, twee politiekers die elkaar het daglicht weer niet meer gunnen en een Leterme die een betere rechtsbijstand geeft voor de agent, pffff, die heeft er wat aan als 'm onder de grond ligt... :roll: Sorry, zat me even hoog...
xantingo schreef:
Smullie
Contacteer:

Bericht door Smullie »

pvdk schreef:Ze zouden beter de buitenlanders laten betalen om op onze wegen te rijden, dan de wegen terdege aanpakken en vernieuwen, net zoals in de buurlanden, en tenslotte die belachelijke BIV afschaffen. Alles netjes op kosten van de passanten die onze wegen verslijten. Gans Europa doet het, waarom wij niet ??? Had al lang geleden moeten gebeuren.

Maar neen, zoals steeds is de politiek hier bezig met zakkenvullerij en postjes pakkerij. Ze kennen niets anders meer + het communitaire gekibbel, ze doen niks anders meer. Ik heb alle hoop al lang opgegeven. Kijk maar weer eens hoe de politieke moed ontbreekt om het probleem in Brussel aan te pakken. Maar de man in uniform in de straat is er maar weer eens de dupe van. En wat krijgen we op de TV te zien, twee politiekers die elkaar het daglicht weer niet meer gunnen en een Leterme die een betere rechtsbijstand geeft voor de agent, pffff, die heeft er wat aan als 'm onder de grond ligt... :roll: Sorry, zat me even hoog...
xantingo schreef:
There there...
GS staat voor geil speelgoed
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

pvdk schreef:Ze zouden beter de buitenlanders laten betalen om op onze wegen te rijden, dan de wegen terdege aanpakken en vernieuwen, net zoals in de buurlanden, en tenslotte die belachelijke BIV afschaffen. Alles netjes op kosten van de passanten die onze wegen verslijten. Gans Europa doet het, waarom wij niet ??? Had al lang geleden moeten gebeuren.
Ik denk dat ze eigenlijk wel voldoende inkomsten halen uit de Belgische bestuurders, het wordt alleen verkeerd besteedt...
Wanneer nu in sommige gemeenten de politie zich een of meerdere Audi Q7's kunnen permitteren, omdat ze anders toch het geld niet opkrijgen, vraag ik me dikwijls af waar de prioriteiten eigenlijk liggen.
In plaats van te investeren in een deftige weg kopen ze voor de politie een jeep zodat die tenminste over de slechte wegen ter plaatse geraken.

Nog zo'n winter en Harald kan zijn RT ook gaan ruilen tegen een GS. :mrgreen:

En die BIV: ik kan ergens nog aannemen dat een voertuig bij zijn eerste inschrijving belast wordt. Maar niet bij de tweede, derde, vierde, vijfde,... vierendertigste verkoop.
John
Contacteer:

Bericht door John »

xantingo schreef: En die BIV: ik kan ergens nog aannemen dat een voertuig bij zijn eerste inschrijving belast wordt. Maar niet bij de tweede, derde, vierde, vijfde,... vierendertigste verkoop.
Ik niet! Je betaald al BTW, en nog geen beetje ook ! :twisted:
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

John schreef:Ik niet! Je betaald al BTW, en nog geen beetje ook ! :twisted:
Dat klopt, maar vergeet niet dat de BIV ingevoerd werd nadat de BTW gezakt was van 25 naar 21%, en voor de voertuigen met meer pk's zelfs van 33 naar 21% (de zgn. "luxetaks").

Op een nieuwe BMW van zeg maar 15000 euro, zou je dan
- met 25% BTW: 18750 euro
- met 33% BTW: 19950 euro
betalen, terwijl je nu, met 21% BTW en 123 euro BIV 18273 euro betaalt.

Je mag alleen niet boven die 85 kW uitkomen...

Maar dat de latere eigenaars nog eens die BIV mogen ophoesten, lijkt me toch wat ver gezocht. Voor een motorfiets, die vaak een gadget is, en dus dikwijls doorverkocht wordt, komt er meer geld in de staatskas dan hij nieuw ooit gekost heeft...
Nascar
Contacteer:

Bericht door Nascar »

Ondanks dat ik hem zeer interessant vind ...
Is ie toch wel :bsofftopic:
Mens Sana In Corpore Sano of was het nu Mens Sana in Vodka Cola

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Eindelijk eens tijd gehad om een paar foto's te maken...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wulf

Bericht door Wulf »

very very nice :thumright:
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
Vanguard

Bericht door Vanguard »

Ik vind hem ook knap! Doet me terugdenken aan mijne zwart-grijze R, maar zal wel stukken beter bollen.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
MOTOBLOG

Nieuw filmke op website

Bericht door MOTOBLOG »

Gisteren nog een stukje in mekaar geflanst...

http://www.youtube.com/watch?v=Q1pRYsj9vpc[/video]
Xa4S

Re: Nieuw filmke op website

Bericht door Xa4S »

pvdk schreef:Gisteren nog een stukje in mekaar geflanst...

http://www.youtube.com/watch?v=Q1pRYsj9vpc[/video]
Nice :grin: Waar heb je de Contour HD bevestigd? zo te zien staat de Zumo ook op een RAM mount die geplaatst is in het BMW logo van het stuur?
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
Xa4S

Bericht door Xa4S »

Mijn nieuw maatje: een vurige rosse, een passioneel vrouwtje :grin:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Zoals steeds -> check http://www.pvdk.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor alle info ! :salut:
Xa4RT schreef:Nice :grin: Waar heb je de Contour HD bevestigd? zo te zien staat de Zumo ook op een RAM mount die geplaatst is in het BMW logo van het stuur?
tazdevil

Bericht door tazdevil »

Xa4RT schreef:Mijn nieuw maatje: een vurige rosse, een passioneel vrouwtje :grin:
Heel mooi,echt een chique kleur.De K1300R in die kleurstelling is ook heel mooi. :razz:

Groetz Gerry
Beter 1 GS in de hand dan geen hand!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Xa4S

Bericht door Xa4S »

pvdk schreef:Zoals steeds -> check http://www.pvdk.be" onclick="window.open(this.href);return false; voor alle info ! :salut:
Xa4RT schreef:Nice :grin: Waar heb je de Contour HD bevestigd? zo te zien staat de Zumo ook op een RAM mount die geplaatst is in het BMW logo van het stuur?
bedankt, weeral wat wijzer geworden!
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
Xa4S

Bericht door Xa4S »

[quote="tazdevil"

Heel mooi,echt een chique kleur.De K1300R in die kleurstelling is ook heel mooi. :razz:

Groetz Gerry[/quote]

merci Gerry,
idd een kleur die je moeilijk op foto kan vastleggen maar gewoon bloedmooi.
'k ga hem bij tourkes in nederland wel dubbel zo goed moeten bewaken denk ik :-P
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Xa4RT schreef:Mijn nieuw maatje: een vurige rosse, een passioneel vrouwtje :grin:
Knap machien; hoewel ik liever de "blote" versie zie, maar da's kwestie van smaak natuurlijk...
Na de RT zal het wel wat wennen zijn, maar je gaat er zeker geen spijt van hebben :wink:
patrick vanolst

Bericht door patrick vanolst »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Heel mooi mag thuis staan ?? en de "blote "er op :-)
Xa4S

Bericht door Xa4S »

xantingo schreef:Na de RT zal het wel wat wennen zijn, maar je gaat er zeker geen spijt van hebben :wink:
Inderdaad Xantingo, absoluut geen spijt, de overstap verloopt heel vlotjes. mis alleen wel de koffers van de RT, wordt wat compacter pakken he :)
Het zijn allebei geweldige machines, alleen is de kick bij de K groter ;)
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
Xa4S

Bericht door Xa4S »

patrick vanolst schreef: Heel mooi mag thuis staan ?? en de "blote "er op :-)

Patrick, gij ziet precies graag vrouwtjes op vrouwtjes? :wink:

Nu dat bloot schoon mag er op, maar wel met een stukje stof tussen het zadel he :D
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
xantingo
Contacteer:

Bericht door xantingo »

Xa4RT schreef:Inderdaad Xantingo, absoluut geen spijt, de overstap verloopt heel vlotjes. mis alleen wel de koffers van de RT, wordt wat compacter pakken he :)
Het zijn allebei geweldige machines, alleen is de kick bij de K groter ;)
De koffers zijn inderdaad wat kleiner... gelukkig kunnen de variokoffers van BMW nog wat "rekken" in de breedte.
Ik moest net een pakketje documenten wegbrengen in A4-formaat, met een harde kaft: in de koffers van de RT ging dat spelenderwijs, hier moest ik de koffers al vergroten...
Xa4S

Bericht door Xa4S »

xantingo schreef:De koffers zijn inderdaad wat kleiner... gelukkig kunnen de variokoffers van BMW nog wat "rekken" in de breedte.
Ik moest net een pakketje documenten wegbrengen in A4-formaat, met een harde kaft: in de koffers van de RT ging dat spelenderwijs, hier moest ik de koffers al vergroten...
Daarvoor heb ik een prima oplossing gevonden (als het tenminste geen 8cm kaft is). Een rugzak van Harodesign met vak voor laptop, dunne kaft, papieren, brooddoos en nog wat kleine spulletjes: http://axioluggage.com/swift_carbon.html
De BMW zijkoffers zag ik niet zo zitten, kwestie van smaak natuurlijk. Maar heb voor weekendbagage een tas van bagsconnection gekocht http://shop.sw-motech.com/lshop,showdet ... schen,.htm, dat 'staat' nog op de S. Alleen moet vrouwtjelief nu nog compacter pakken dan met de RT :roll:
Laatst gewijzigd door sprint op 17 mar 2010, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote
Mijn Moto, Mijn Vrijheid
Relax

Bericht door Relax »

Brrrrrrrrrrrrrr, een rugzak met een laptop en andere harde spullen. Jij wil niet doen wat ik laatst deed: auto prakken en flink eind verder op m'n rug landen.
Niet alleen wordt het vallen redelijk oncomfortabel en zijn je spullen stuk, maar bij impact gaan die dingen omhoog komen, waardoor je riskeert onder je helm een bijkomende plaats van impact te krijgen.
I respect your opinion. But I don't give shit.
MOTOBLOG

Bericht door MOTOBLOG »

Collega forograaf/redacteur Hans is zo een 6-tal jaren geleden overleden toen een lenskap op een objectief dat in een rugzak zat, tijdens een val voor zware inwendige bloedingen zorgde wat hem fataal werd tijdens een opdracht. Ik probeer een rugzak op de motor ook te vermijden en slechts heel uitzonderlijk mee te nemen maar dan alleen met zachte dingen in.

Rug en nek zijn inderdaad erg kwetsbaar. Ikzelf sukkel na drie jaar ook nog steeds na mijn ongeval met de R1200ST die van de baan werd gemaaid door een demente vrouw. De lucht in en op de rug terechtgekomen. Nu na drie jaar nog steeds in dispuut met tegenpartij over percentage van invaliditeit. Je bent dus meer dan één keer het slachtoffer. Eerst fysiek, daarna mentaal.

@ Xa4RT: Om even op de hecktasche terug te komen, die cargobag van SW Motech is inderdaad een zeer fijne tas. Ik heb lang getwijfeld om die aan te schaffen, zelfs in combinatie met de twee sport zijkoffers voor de langere reizen. Maar na lang wikken en wegen wou ik vooral een systeem dat snel verwijderbaar is met zo min mogelijk aan spanriemen of ander spul. De keuze viel daarbij op de originele soft bag van BMW. Die schuift over het zadel of rekje en zit met twee lusjes vast aan de voorzijde van de tas. In twee seconden gemonteerd of verwijderd en geen gedoe met spanriemen links en rechts.

Bagage op een motor blijft altijd een beetje een uitdaging. En vooral bij sportiever getinte motoren. Je moet nu eenmaal compromis sluiten :wink: Ik zag trouwens laatst een toffe implementatie van een K1300S rijder met een topkoffer. Dit idee leunt enorm sterk aan op de koffers die ik op de R1200S en op de CB1000R plaatste. Lukt wel alleen als je steeds solo rijdt.

Afbeelding
Plaats reactie