slik.... makes you think.pvdk schreef:Collega forograaf/redacteur Hans is zo een 6-tal jaren geleden overleden toen een lenskap op een objectief dat in een rugzak zat, tijdens een val voor zware inwendige bloedingen zorgde wat hem fataal werd tijdens een opdracht. Ik probeer een rugzak op de motor ook te vermijden en slechts heel uitzonderlijk mee te nemen maar dan alleen met zachte dingen in.
Ik draag wel altijd een losse Dainese rugplaat onder mijn vest maar heb voor een laptop nog geen betere oplossing gevonden voor de K1300S.
Eerder dacht ik aan de slag die je met je nek maakt als je toch op de rugzak (met harde schelp) zou terecht komen. Misschien dat de BMW neckbrace hier de beste bescherming biedt?
klopt en op de wit/grijze versie zal dat wellicht nog niet slecht staan maar op een oranje model is het precies een koekblik dat je meesleurt. Nu ik ben van plan om dit enkel te gebruiken als we op weekend gaan, dan valt het wisselen nog wel mee.@ Xa4RT: Om even op de hecktasche terug te komen, die cargobag van SW Motech is inderdaad een zeer fijne tas. Ik heb lang getwijfeld om die aan te schaffen, zelfs in combinatie met de twee sport zijkoffers voor de langere reizen. Maar na lang wikken en wegen wou ik vooral een systeem dat snel verwijderbaar is met zo min mogelijk aan spanriemen of ander spul. De keuze viel daarbij op de originele soft bag van BMW. Die schuift over het zadel of rekje en zit met twee lusjes vast aan de voorzijde van de tas. In twee seconden gemonteerd of verwijderd en geen gedoe met spanriemen links en rechts.
Topcase gezien, kan me niet echt overtuigen. Een harde koffer op deze mooie gestroomlijnd motor blijft als een 'tang op een varken' zoals ze zeggen.
Het is en blijft compromissen sluiten. Maar wat die rugzak betreft heb je me nu wel tot nadenken gezet....