R1150RT - Verbruik

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Nolle

Bericht door Nolle »

oké , hierbij de link naar de map met zowel de gps routes ( Garmin SP III ) als enkele foto's van het hotel waar we verbleven.
het is een prachtig hotel met mooie grote kamers , een uitstekende keuken ( kok heeft een kook-programma op de regionale tv ).
de prijs was 51 € in halfpension.
het énigste minpuntje is dat ze geen garage kunnen aanbieden , ik mocht de moto rechtover het hotel onder het afdak van een schuur plaatsen en ze verzekerden me met de hand op het hart dat ik geen schrik hoefde te hebben voor diefstal.
maar ik ben zeker als er met enkele motoren wordt gegaan dat de eigenaar van die schuur wel zou bereid zijn om de motoren in de schuur te laten stallen.( of als je de Duitse taal meer machtig bent dan ikzelf :oops: ).
voor diegenen die in de onderste helft van ons Belgenlandje wonen zou ik zéker aanraden van NIET via Nederland te gaan er is enorm veel verkeer en met de werken op de Antwerpse ring...maar via Charleroi,Luik,Aachen,Koln enz.
ik heb de route van bij mij tot aan het hotel er ook bijgesloten , zowel voor de GPS als in Excel..( zijn makkelijk aan te passen naar Jouw adres ).
van bij mij tot ginder was het 465 Km. ( via Nederland 436 km ).
de streek zelf is wondermooi , niet toeristisch en voor motorrijders ideaal om bochtjes te pikken.
voor diegenen zonder gps heb ik de foto's bijgesloten van de routes die ik heb gemaakt met Mapsource , zo heb je toch een indruk.
als kaart heb ik de Michelin nr 417 gebruikt.
voila , dat is het zo een beetje , voor specifieke vragen mag je altijd mailen...
vr gr,
Arnold.

http://users.telenet.be/bmwman/Sauerland2005.rar
Philip&C°

Verbruik 1150R

Bericht door Philip&C° »

Hallo,

Net terug van weggeweest. Heen en terug 3822 Km's gedaan, geladen gelijk een muilezel.
Minimum gemeten verbruik = 4,8 l/100 Km
Nominaal gemeten verbruik = 6,5 l/100 Km
Maximum gemeten verbruik : 7,5 l/100 Km (veel bergritten, helling tot 16%, goed demareren enz...)

Al bij al valt da nog mee.

Mvg,
Philip & C°
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Hoi,
Zonet mijn allereerste tank leeggereden (RT1150 Twin Spark), ttz tot iets na het aangaan van het lampje.
Bij het bijtanken kreeg ik er 19.43 liter in, ik heb hiermee een goede 376 km afgelegd. Gemiddeld verbruik dus een aangename 5.17l/100 km

Ben wel rustig aan het rijden want zit in rodage.

edit=> ondertussen al wat bijgereden, dus extra cijfers: verbruik 6.36 en 5.43.

Xavier
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Voila,

Ik heb ook mijn eerste tank leeggereden RT 1150 twin spark
420 km woon werkverkeer voor 22.28 liter.
Dat is een nette 5.3.
Hij is zelf zuiniger dan mijn GS was
stefaan1961

Bericht door stefaan1961 »

met mijne R100S van 26 jaar oud, 250 km gereden en 16.5 liter getankt, dat valt mee dan als ik hier zo lees!!!
Stefaan
K100RT'87

R1150 GSA '03

Afbeelding
Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Dan is mijn laatste tankbeurt wel nen fameuze: 6.62 lit/100 km :oops: Zal door mijn losse pols komen want heb gemerkt dat de RT al goed vooruit gaat 8) Zondag had ik 4.84 liter op mijn uitstapje richting Huy.
amateurke

Bericht door amateurke »

gemiddeld 400 km voor de oranje lamp aangaat en dan kap ik er +/- 22 ltr bij.
verbruik is wel gestegen met aanschaf hogere giviruit. Deze ruit beinvloed trouwens ook de max snelheid : met de ruit omhoog haal ik geen 200/u meer :oops: :mrgreen: Daarvoor moet de ruit naar beneden 8) (heel korte stukjes zulle, om cylinders uit te blazen : meestal rij is gewoon , veilig en defensief mijn wettelijke snelheden
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Scarto

Bericht door Scarto »

Vorige week met drie volgeladen koffers, tanktas, volle tank en met madam achterop naar de Moezel gebold. In Remich halt gehouden voor de tankstop. Mijn berekening kwam op gemiddeld 5,0L /100Km. Niet mis :wink:

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Goe gebold mannen. Braaf gereden lijkt me...

Mijn lichtje gaat tegenwoordig aan op 300km :oops: (ja Autobahn hé)
Heb ondertussen wel gezien dat ik dan nog zeker 40 à 50 km verder kan.
Soit, gemiddeld haal ik nu 5.76 lit/100 km

Xavier
George Michael

Bericht door George Michael »

:( oei, heb vandaag weer gerankt en kwam tot 1:13!!
Moet misschien rustiger aan doen?
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Highlander

verbruik

Bericht door Highlander »

Enjoy the club
Harald

Bericht door Harald »

Gisteren getankt met mijn werkpaard;
22liter voor 260 km :oops:
komt overeen met 8.45l op 100km.
en komt net uit groot onderhoud :evil: :?:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
George Michael

:D Fijn om te horen dat het altijd 'beter' kan. Meer dan 8 liter per 100. Dan ben je lekker aan het genieten van je motor! Ik dacht echt dat ik een rare motor had.
Ben toch benieuwd of ik ooit 1:20 haal. Denk het zelf van niet, lekkerrrrrrrrrrr rijden met die hap :twisted:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Harald

Bericht door Harald »

mijn privé motor is niet zo gulzig,
die heeft dan ook een lui lekker leventje
ten opzichte van mijn werkbeestje :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Flat Twin Power

Bericht door Flat Twin Power »

Onze werkpaardjes verbruiken ook wel een stuk meer dan de burgerversie van de RT. Maar ja, daar wordt ook heel anders mee gereden.
Mijn mijn werkfiets kom ik meestal aan een verbruik tussen de 7 en de 8 liter en met mijn privé fiets ben ik nog nooit boven de 5.8 geraakt.
George Michael

:D heb net mijn motor nu 3 weken. eerste tankbeurt was 1:13! Ik schrok me helemaal kapot.
Nu een paar weken verder 1:15 of 6,6/100. Dus dit lijkt er meer op. Ik heb een sportieve rijstijl als ik dat mag zeggen.
Had hiervoor een Deauville. Die kon je gerust opentrekken en kwam je nog rond de 1:19 uit.
Scarto

Bericht door Scarto »

MRKlomp schreef::D heb net mijn motor nu 3 weken. eerste tankbeurt was 1:13! Ik schrok me helemaal kapot.
Nu een paar weken verder 1:15 of 6,6/100. Dus dit lijkt er meer op. Ik heb een sportieve rijstijl als ik dat mag zeggen.
Had hiervoor een Deauville. Die kon je gerust opentrekken en kwam je nog rond de 1:19 uit.
Tja vriend, die Deauvillekes zijn echt goede motorfietsen, veel waar voor uw geld, betrouwbaar en ze zullen nog zuinig zijn ook :wink: . Toch niet vergeten dat je nu een bike onder het zitvlak hebt waarvan de cilinderinhoud quasi verdubbelt is :!: Als je nu uw rijstijl wat tempert, ligt een verhouding 1/19 toch binnen de mogelijkheden.

Groeten en hou het netjes. :wink:
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
George Michael

8) Oei oei,

dat wordt moeilijk hoor, om mijn rijstijl te 'temperen'. Hij rijdt nu eenmaal lekker sportief. Lekker optrekken blijft leuk.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn verbruik :twisted:
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Ziehier het verbruik van een buffel, R1100RT met 106K op de teller. Het gemiddelde verbruik over 7000 km is 5,61 li. 50% autostrade, 50% gewone wegen.

Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Plaats reactie