persoonlijke club/forum badge
Moderator: GVN
Re: persoonlijke club/forum badge
Steven De Jongh (Quick step) net Kuurne-Brussel-Kuurne gewonnen.
Is deze renner niet van jouw dorp John ? (Essen)
Is deze renner niet van jouw dorp John ? (Essen)
-
John
- Contacteer:
Alstem van Essen is zal het wel nen dorpsgenoot zijn ja, maar kennen doe ik hem niet.
Afkomstig van Alkmaar, maar wonende in Essen.
Het zal feest zijn in het dorp vanavond. Daarmee weet ge wat er daar gebeurd hé ..

Het zal feest zijn in het dorp vanavond. Daarmee weet ge wat er daar gebeurd hé ..
We leven toch in een democratie, dus laat 1 van de mod's of iemand anders die dit kan en mag een poll opzetten met de volgende keuze's:
- ben je voor of tegen een badge met je nickname
- als je voor bent, wat heeft dan je voorkeur:
- een officieel BMW logo met evt. toevoeging
- een officieel BMW-MC-VL logo met evt. toevoeging
- een officieel BMW-MC-VL.BE forum logo met evt. toevoeging
- een vrij ontwerp met gebruik van boxer idee
- een geheel vrij ontwerp
Laat deze poll 2 weken draaien en respecteer de keuze van de meerderheid
Graag jullie reactie
Graag jullie reactie
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

Vind ik persoonlijk heel goed....mdc schreef:of zoiets
Wel John, het enige dat ik wilde laten zien met het logo van de GS-club was de combinatie van het clublogo met de naam of nicknaam en niks anders. Ik kan der ook niks aan doen dat onze club een vrij saai logo heeft in tegenstelling tot de GS-club Nederland maar deze laatste heeft dan weer niks te maken met BMW als bedrijf.John schreef:Ik mag mijn mening zeggen hé? Awél, ik vind het waardeloos! Het BMW logootje is ten eerste al véél te klein. Vraag me af hoe dat er uit gaat zien met garen. Ten tweede, Frank K kwam met een voorbeeld af van de GS club. Ik zie daar in de verste verte niks, maar dan ook niks dat relateerd naar die artiesten van Duitsland die hun zegje willen als het in clubverband wordt gemaakt. Dan is het vaarwel artistieke vrijheid. Nu is er niks mis met die stikkers van de club die we allemaal wel ergens hebben gekleefd of niet gekleefd. Maar als nickname badge? Sorry hoor, dan zijn er mooiere dingen om op mijn vest te naaien.![]()
Laat de democratie zegevieren en laat ons nu eens eindelijk kiezen tussen een paar goei ontwerpen. Zet die dan op het forum en laat de forummers kiezen. Niks Duitsland of wie dan ook. Ja zelfs het bestuur van de club niet! Het is iets van het forum en zo moet het ook blijven.
Viola, klinkt het niet dan botst het maar.
Of je deze dingen nu wil aankopen of niet, wel dat is jouw vrijheid en jouw interpretatie van 'wat is mooi'....
Net zoals Jo zei ivm de discussie enkele jaren geleden met de sticker van het forum....
Het forum is van de club dus..... en als ik dan eens even grof mag zijn... anders moet je maar naar het gekende andere forum gaan.... mss dat die wel een leuk logo dito badge kunnen maken....
Mod, voor mij mag je hier idd een poll van maken en op dit topic een slotje zetten. Voor mij was het gewoon een voorstel maar ik wil niet meer in discussie gaan of het clublogo/forumlogo nu wel of niet mooi is.... 't is gewoon ons logo...KLT-SE schreef:We leven toch in een democratie, dus laat 1 van de mod's of iemand anders die dit kan en mag een poll opzetten met de volgende keuze's:
Graag jullie reactie

sorry gasten....
maar blijkbaar snappen jullie nog altijd niet dat via 'dat andere forum' het bmw mc vlaanderen forum NIET in een slecht daglicht wordt gesteld om de een of andere reden... We staan volledig los van dit forum, en iedereen, ongeacht welke motor of achtergrond is er welkom.
nou ja... gelukkig zijn er hier zo nu en dan van die mensen die het nodig vinden om ons een sneer te draaien... als het maar negatief overkomt... dat andere forum...
Voor mijn part geen probleem... alle reclame is welkom... en voor onze sponsers ataf,garmin, pioneer en A&S zwembaden des te meer
Tot nu toe hebben we op 'dat andere forum' steeds het nodige gedaan om , als het al ooit nodig was, een enkeling erop te wijzen dat we geen kritiek geschreven willen zien over andere fora... welke dan ook... en hebben we als mod en beheerder dit ook steeds resoluut verwijderd.
De goeie wil is aan onze kant... en dat willen we graag zo houden!
In naam van het B4B-forum
maar blijkbaar snappen jullie nog altijd niet dat via 'dat andere forum' het bmw mc vlaanderen forum NIET in een slecht daglicht wordt gesteld om de een of andere reden... We staan volledig los van dit forum, en iedereen, ongeacht welke motor of achtergrond is er welkom.
nou ja... gelukkig zijn er hier zo nu en dan van die mensen die het nodig vinden om ons een sneer te draaien... als het maar negatief overkomt... dat andere forum...
Voor mijn part geen probleem... alle reclame is welkom... en voor onze sponsers ataf,garmin, pioneer en A&S zwembaden des te meer
Tot nu toe hebben we op 'dat andere forum' steeds het nodige gedaan om , als het al ooit nodig was, een enkeling erop te wijzen dat we geen kritiek geschreven willen zien over andere fora... welke dan ook... en hebben we als mod en beheerder dit ook steeds resoluut verwijderd.
De goeie wil is aan onze kant... en dat willen we graag zo houden!
In naam van het B4B-forum
-
John
- Contacteer:
Frank K, je moet je niet aangevallen voelen. Dat is niet mijn bedoeling. Ik zie het alleen een beetje anders. En nogmaals, je kwam zelf met die foto aandraven. De verwijzing naar BMW Vlaanderen zit toch in die andere vizie van badge, of niet? Ik vind enkel dat die stikker zich in de verste verte niet leent om als badge te dragen. Dat moet strak en speels zijn (zoals je eigen voorbeeld) Ik wil geen badge van 10 cm of meer op mijn jas hangen om toch maar elk detail van die stikker zichtbaar te maken met stikgaren. Of was het de bedoeling van je rug te sieren met je nickname?
Maar doe er mee wat jullie willen. Als er niks anders uit de bus komt dan die stikker, sorry maar die heb ik al.
Maar doe er mee wat jullie willen. Als er niks anders uit de bus komt dan die stikker, sorry maar die heb ik al.
Laatst gewijzigd door John op 03 mar 2008, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Zou ik al zeer tevreden mee zijn, alleen komt dan onder de forumbadge je nick en onder of naast de clubbadge je echte voornaam. Lijkt mij logischFrank K schreef:Vind ik persoonlijk heel goed.....mdc schreef:of zoiets
Voor het gemak van de borduurmachine kan eventueel dat BMW-logo wat uitgetrokken worden en dan is den John ook blij
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ik wil gerust een Poll opstarten, maar :KLT-SE schreef:We leven toch in een democratie, dus laat 1 van de mod's of iemand anders die dit kan en mag een poll opzetten met de volgende keuze's:
Graag jullie reactie
- Als er een badge komt met het logo, moet het aan de "Corporate Identity" voldoen die ons worden opgelegd door BMW.
- Het moet worden goedgekeurd door het bestuur van de Club.
Het is dus niet "zomaar" even een idee en de wildste ideeën loslaten op een grafisch ontwerper.
Er zijn ook minimum hoeveelheden aan verbonden om een mooie prijs te hebben, en ik weet niet wat er extra bijkomt voor een gepersonaliseerde versie met elk z'n nickname.
Na de persoonlijke financiële aderlating voor de forumkalender is het uiteraard niet zo "evident" om opnieuw iets te lanceren.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Hallo Jurgen, dank voor je reactie.
Ik ben nog tamelijk nieuw hier op het forum en bovendien 'ne ollander', maar ik prijs het feit dat er vele spontane reacties op de verschillende onderwerpen komen. Dit forum 'leeft'.
Zelf zie ik zo'n badge wel zitten, zeker gezien de praktische kant ervan. Ik heb er begrip voor dat een dergelijke beslissing via het bestuur loopt. Reacties van forumleden op dit onderwerp zijn overwegend positief, als je door de discussies heen kijkt.
UIt ervaring weet ik dat je over zoiets heel goed moet nadenken en bovendien consequent moet zijn.
Meest belangrijk vind ik dat de meerderheid een dergelijke badge waardeert en ook gaat gebruiken, en als het even kan ook nog met de goedkeuring van de club, ook al vind ik persoonlijk dat de clublogo's niet uitblinken in herkenbaarheid (Oeps?)
Wat de kosten betreft....... ''t zal niet lukken voor een paar Euro denk ik, maar een ieder is vrij om een dergelijke badge (van bijv. max 10 Euro) wel of niet aan te schaffen, da's een keuze die ieder voor zich moet maken.
Ondanks dat het heel wat tijd en moeite zal kosten voor een aantal mensen vind ik zo'n poll toch wel wenselijk.
Ik ben nog tamelijk nieuw hier op het forum en bovendien 'ne ollander', maar ik prijs het feit dat er vele spontane reacties op de verschillende onderwerpen komen. Dit forum 'leeft'.
Zelf zie ik zo'n badge wel zitten, zeker gezien de praktische kant ervan. Ik heb er begrip voor dat een dergelijke beslissing via het bestuur loopt. Reacties van forumleden op dit onderwerp zijn overwegend positief, als je door de discussies heen kijkt.
UIt ervaring weet ik dat je over zoiets heel goed moet nadenken en bovendien consequent moet zijn.
Meest belangrijk vind ik dat de meerderheid een dergelijke badge waardeert en ook gaat gebruiken, en als het even kan ook nog met de goedkeuring van de club, ook al vind ik persoonlijk dat de clublogo's niet uitblinken in herkenbaarheid (Oeps?)
Wat de kosten betreft....... ''t zal niet lukken voor een paar Euro denk ik, maar een ieder is vrij om een dergelijke badge (van bijv. max 10 Euro) wel of niet aan te schaffen, da's een keuze die ieder voor zich moet maken.
Ondanks dat het heel wat tijd en moeite zal kosten voor een aantal mensen vind ik zo'n poll toch wel wenselijk.
2007 - 2012 K1100 LT/se #0012 5-'94 >123.123 km | 2012 - heden R1200 GS | lid BMW MC VL

Dus de poll zal eerder gaan in de zin van:- Als er een badge komt met het logo, moet het aan de "Corporate Identity" voldoen die ons worden opgelegd door BMW.
- Het moet worden goedgekeurd door het bestuur van de Club.
Het is dus niet "zomaar" even een idee en de wildste ideeën loslaten op een grafisch ontwerper.
Er zijn ook minimum hoeveelheden aan verbonden om een mooie prijs te hebben, en ik weet niet wat er extra bijkomt voor een gepersonaliseerde versie met elk z'n nickname.
- wie heeft interesse
- wie heeft geen interesse
- en hoeveel mag dit kosten???
Ik zou wel op voorhand afspreken dat commentaar over het ontwerp overbodig is....
JüRgen, kunnen we hier wat meer uitleg over krijgen ajb? Het lijkt me toch niet de bedoeling dat iemand 'persoonlijk' verlies heeft geleden door dergelijk fantastisch initiatief....Na de persoonlijke financiële aderlating voor de forumkalender is het uiteraard niet zo "evident" om opnieuw iets te lanceren.
Zoals ik het nu lees zal er zeker geen editie 2009 en wordt de kalender 2008 een collectorsitem....
Het kan toch niet dat met zoveel leden op het forum die kalender niet verkocht geraakt. (vandaag Totaal aantal leden 3659)

Daar zou je nog van kunnen verschietenFrank K schreef:Het kan toch niet dat met zoveel leden op het forum die kalender niet verkocht geraakt. (vandaag Totaal aantal leden 3659)
Allemaal zelf meegemaakt bij karate- en ijshockeyclub en er véél wijzer (en grijzer) van geworden
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Frank,
Er wordt veel geroepen en veel geblaat... maar toch hebben we "slechts" 400 stuks laten drukken, allen door mij persoonlijk betaald.
Nu, ik hoef geen medelijden, het is een eigen initiatief waar ik achter stond, en het geld dat overbleef ging ik wegschenken aan Hachiko VZW, een centrum voor begeleidende honden.
Ik schat dat er momenteel "slechts" 200 verkocht zijn. De 400 stuks was economisch het meest verantwoorde, omdat dit de verkoopprijs interessant hield
Er zijn van alle soorten commentaren :
- Tja, er staan geen activiteiten op (wiedes, want die kunnen we pas bekend maken rond de jaarlijkse versie van Club 2XXX) ; en dan nog komen er bij.
- Tja, we kunnen er niks op noteren (logisch, want we gaven de voorkeur aan een mooi uitzicht en vele mooie foto's)
- Tja, er staan geen onthaalavonden op (waar moesten we die dan zetten ???)
- Tja, het gaat uit van het forum en we hebben hier niet veel forum-minded mensen in de regio (???)
- Tja, we hebben er al eentje van de brandweer en de bank...
Dus, je ziet, veel excuses... weinig concreets, en veel traditiegetrouwe mensen, wat weinig ruimte laat voor vernieuwing.
De overschotten worden eerstdaags verwacht in Lede, zelfs een actie om ze gratis op te sturen werd niks, het ziet er dus naar uit dat de 2008 versie idd een collector item wordt
Er wordt veel geroepen en veel geblaat... maar toch hebben we "slechts" 400 stuks laten drukken, allen door mij persoonlijk betaald.
Nu, ik hoef geen medelijden, het is een eigen initiatief waar ik achter stond, en het geld dat overbleef ging ik wegschenken aan Hachiko VZW, een centrum voor begeleidende honden.
Ik schat dat er momenteel "slechts" 200 verkocht zijn. De 400 stuks was economisch het meest verantwoorde, omdat dit de verkoopprijs interessant hield
Er zijn van alle soorten commentaren :
- Tja, er staan geen activiteiten op (wiedes, want die kunnen we pas bekend maken rond de jaarlijkse versie van Club 2XXX) ; en dan nog komen er bij.
- Tja, we kunnen er niks op noteren (logisch, want we gaven de voorkeur aan een mooi uitzicht en vele mooie foto's)
- Tja, het gaat uit van het forum en we hebben hier niet veel forum-minded mensen in de regio (???)
- Tja, we hebben er al eentje van de brandweer en de bank...
Dus, je ziet, veel excuses... weinig concreets, en veel traditiegetrouwe mensen, wat weinig ruimte laat voor vernieuwing.
De overschotten worden eerstdaags verwacht in Lede, zelfs een actie om ze gratis op te sturen werd niks, het ziet er dus naar uit dat de 2008 versie idd een collector item wordt
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007

Klopt als een bus. Ben 10 jaar voorzitter geweest van een tennisclub en dat was er net hetzelfde. Als je 1000 leden hebt zijn er 85 % pasieve leden. Daar is niets mis mee natuurlijk, maar alle activiteiten, organisaties,forum deelname, enz ... komen van de harde kern. Het zijn ook de actieve leden die de club levendig houden, en gelukkig maar zou ik zeggen.Allemaal zelf meegemaakt bij karate- en ijshockeyclub en er véél wijzer (en grijzer) van geworden
Maar het zijn ook deze die de kalender samenstellen, verkopen en ook kopen. Passieve leden overtuigen om een kalender te kopen is niet zo zelfsprekend. Uit sympathie voor de club .. soms wel en soms niet. 3660 leden zeg je .. als je 366 (10%) kalenders verkoopt mag je niet klagen.
Oeps .. had Jurgen zijn bericht nog niet gelezen. Maar blijkbaar klopt mijn redenering wel.

Deze argumenten zijn niet ongegrond en maken het voor mij ook een iets minder geslaagde kalender, maar uit sympathie koop je hem dan toch nog, vind ikJüRgen schreef:Er zijn van alle soorten commentaren :
Ik heb er dan zelf nog ééntje gemaakt (alleen voor mezelf dus) waar dit wel allemaal mee kan en opstaat, maaaar hij kostte mij nu wel 20 € omdat het maar om één exemplaar ging, hé. Heb hem idd afgewerkt NA de Club 2000, maar ik zie niet in waarom dat argument niet zou tellen om de verschijningsdatum wat uit te stellen. En de lay-out ..... tja die wordt terug klassiek, maar daar ontkom je nu eenmaal niet aan

Maar genoeg hierover want beetje heel erg
Laatst gewijzigd door WimLT op 03 mar 2008, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Maak er volgende keer maar twee .....Ik heb er dan zelf nog ééntje gemaakt (alleen voor mezelf dus) waar dit wel allemaal mee kan en opstaat,
Hoi Jurgen,
Ik sta volledig achter je mening..... Meestal gaat het zo... iedereen wil het maar als het erop aan komt dan moet niemand het meer hebben.
Ik ken dat... zo gaat het ook dikwijls als je hier iets tweedehands te koop aanbied.... veel commentaar op van alles en nog wat. En als er dan iets zeer concreet wordt afgesproken zie of hoor je ze niet meer.
GRTS Danny
Ik sta volledig achter je mening..... Meestal gaat het zo... iedereen wil het maar als het erop aan komt dan moet niemand het meer hebben.
Ik ken dat... zo gaat het ook dikwijls als je hier iets tweedehands te koop aanbied.... veel commentaar op van alles en nog wat. En als er dan iets zeer concreet wordt afgesproken zie of hoor je ze niet meer.
GRTS Danny
Ik denk wel dat iedere actieve forumbezoeker wel een kalender heeft ... triest moest het niet zo zijn.Ik sta volledig achter je mening..... Meestal gaat het zo... iedereen wil het maar als het erop aan komt dan moet niemand het meer hebben.
Tja ... ook triest hé !Ik ken dat... zo gaat het ook dikwijls als je hier iets tweedehands te koop aanbied.... veel commentaar op van alles en nog wat. En als er dan iets zeer concreet wordt afgesproken zie of hoor je ze niet meer.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
@Jurgen => dat van de forumkalender is verschieten, valt me eerlijk gezegd zwaar tegen.
Best dat we er lering uit trekken en geeft een andere kijk wat mij betreft op de nog te komen "ledenzone", iets wat mij betreft er morgen al mag komen
Je merkt het tegenwoordig ook aan sommige vragen, héél kort en op het randje van beleefd, stijl "ik ga naar X wie heeft er routes", achteraf zelfs geen dank...ikke ikke ikke en de rest kan .....
Best dat we er lering uit trekken en geeft een andere kijk wat mij betreft op de nog te komen "ledenzone", iets wat mij betreft er morgen al mag komen
Je merkt het tegenwoordig ook aan sommige vragen, héél kort en op het randje van beleefd, stijl "ik ga naar X wie heeft er routes", achteraf zelfs geen dank...ikke ikke ikke en de rest kan .....
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ja Werner, voor mij was dit ook even schrikken. Kalender hangt thuis in de woonkamer en Madam K heeft nog steeds geen bezwaren geuit, dus moet het wel een beauty zijn. Mss volgende keer enkel laten maken in voorverkoop.... wordt de kalender nog exclusiever.... (voor max. €20,00 zijn we blijkbaar gesteld...zie post van BiemeRT)(s)Campi Di Pampi schreef:@Jurgen => dat van de forumkalender is verschieten, valt me eerlijk gezegd zwaar tegen.

Yep idee voor volgend jaar, op voorhand kalender bestellen en betalen.
Achteraf geen problemen meer, zijn het er dan maar 50 ipv 200 dan zijn er toch 50 tevreden en heeft niemand achteraf nog overstok of verlies. Het zou zonde zijn als het maar eenmalig was de club kalender.
Achteraf geen problemen meer, zijn het er dan maar 50 ipv 200 dan zijn er toch 50 tevreden en heeft niemand achteraf nog overstok of verlies. Het zou zonde zijn als het maar eenmalig was de club kalender.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Luc, ge zijt gij nog zo gene loempe zenneluc boxer schreef:Yep idee voor volgend jaar, op voorhand kalender bestellen en betalen.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
laat je sponseren door merken die WEL iets over hebben voor hun forum en het probleem van privé-gelden is van de baan...