Hoe plat kan je rijden in een bocht?
Moderator: GVN
-
Re: Hoe plat kan je rijden in een bocht?
En nu maar hopen dat die sexy kledij nog wat van dat mooie velletje heeft heel gehouden
Greetzzz,
Erik

Greetzzz,
Erik
-
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
VFooR schreef:http://users.telenet.be/peet/Fun/lean_angle.jpg
dan hebben onze boxers toch een probleempje hoor

~~ BMW K100RS, Ducati ST2, BMW R1100S, BMW R1150GS ~~
-
tiens ik zie hier foto waarvan ze de motorblok tegen de grond leggen!
ik kom met men voetsteunen van men gsa tegen de gronds maar raak men cilinders niet hoor!
komen jullie dan niet eerst tegen de grond met jullie voetsteunen!
kvraag me trouwens ook af wat als je je cilinders tegen de grond legt in een bocht of je dan geen klop krijgt???
beetje bang van zoiets voor te hebben dan
ik kom met men voetsteunen van men gsa tegen de gronds maar raak men cilinders niet hoor!
komen jullie dan niet eerst tegen de grond met jullie voetsteunen!
kvraag me trouwens ook af wat als je je cilinders tegen de grond legt in een bocht of je dan geen klop krijgt???
beetje bang van zoiets voor te hebben dan
Opgelet deze jongen is een echte viking
GSA
R80Gs
GSA
-
- Contacteer:
Ik raakte eerst mijn voetsteunen, toen de middenbok/zijstandaard, tot die voetsteunen open waren gesleten, toen raakte ik de valbeugel en de klepdeksels. Nu zijn de nieuwe voetsteunen besteld want die opengesleten stukken metaal zijn slecht voor mijn regenpak.
Mijn vrouw rijdt met haar 1150 alleen de voetsteunen aan de grond in sommige situaties.
Mijn vrouw rijdt met haar 1150 alleen de voetsteunen aan de grond in sommige situaties.
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
-
maar als je kleppendeksel tegen de grond legt of middenbok kdenk dan wel dat je motor even uit zijn lijn gaat of niet?J-P schreef:Ik raakte eerst mijn voetsteunen, toen de middenbok/zijstandaard, tot die voetsteunen open waren gesleten, toen raakte ik de valbeugel en de klepdeksels. Nu zijn de nieuwe voetsteunen besteld want die opengesleten stukken metaal zijn slecht voor mijn regenpak.
GSA
R80Gs
GSA
-
- Contacteer:
Alleen als het heel onbeschoft gebeurt, gaat het vloeiend dan heb je er niet echt erg in, je hort het gewoon schrapen. Ik heb het 1 keer meegemaakt dat mijn voorwiel lichtte (was met Pan1100) omdat mijn duopassagier het grappig vond om ineens te verzitten met zijn knie aan de grond, dat was een heel angstig moment en met meer geluk dan wijsheid ben ik daar schadevrij uitgekomen. Maar dat is eigenlijk het enige moment dat ik mij wat dat betreft kan heugen. Mijn vrouw heeft ooit een crash gehad op circuit doordat haar valbeugel aan de grond kwam en het achterwiel lichtte en ze dus onderuit schoof. Zolang je banden dus contact houden met het wegoppervlak, is er weinig aan de hand.
J-P
-
- Contacteer:
Je voelt idd wel een soort van onbalans... en dat geeft, bij mij althans, toch even een adrenaline-momentjejohanelsie schreef:maar als je kleppendeksel tegen de grond legt of middenbok kdenk dan wel dat je motor even uit zijn lijn gaat of niet?

-
inmiddels heb ik den motorblok al eens bijgeschuurd :p
GSA
R80Gs
GSA
-
Is het niet de bedoeling je motor zo recht mogelijk in de bocht te houden en je gewicht te verplaatsen om er sneller door te gaan .
-

hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
ik ga mij na lange tijd zonder motor beperken tot redelijk recht
.vroeger met de gsx-r geen ik ook tot op het bot maar das weeral lang geleden he nu zit er de schrik meer in ,hopelijk wordt het weer snel beter om wa km's te doen en weer aan de motor te wennen. ben jij dat gonzo? op d foto's

R1200GS-K100RT-Peugeot 407SW
-
nee ik ben dit niet op de foto's.
er zijn er wel die mij dit al zien doen hebben
het lukt mij beter aan de ene kant dan aan de andere.
hoe het komt? 't zit tussen de oren zekers
er zijn er wel die mij dit al zien doen hebben

het lukt mij beter aan de ene kant dan aan de andere.
hoe het komt? 't zit tussen de oren zekers

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
Niet tussen de oren, of er moet iets serieus mis zijn, maar het is wel anatomisch verklaarbaar 

Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
dat weten we ondertussen al héWimLT schreef:Niet tussen de oren, of er moet iets serieus mis zijn, maar het is wel anatomisch verklaarbaar

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
zit het niet tussen de oren, meschien tussen de benen? langs de ene kant wat zwaarder zeker???
joehoe
Je hoort dan zeker 'n plofje tijdens het knieduiken.nonkel moto schreef:zit het niet tussen de oren, meschien tussen de benen? langs de ene kant wat zwaarder zeker???
Kunt eens uitleggen wat dat voor gevoel geeft ?
mvg Nico
MG Breva 850
knie leggen daar is niets aan gelegen. De eerste keer deed ik er zeker om, dan zou ik mijn been zelfs uit de kom gerokken hebben om het te kunnen. Nadien na war circuitervaring ben je meer bezig met lijnen, schakelen, houding, en dat knieleggen is er gewoon een deel van.
J
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
Hoi
Allemaal spectaculaire verhalen , afgesleten voetsteunen, kleppendeksels en drijfstangen
Awel, ik maak me sterk dat als je eens zou beginnen met je vering op een ordentelijke manier af te stellen, veersterkte, hoogte en demping dat het dan gedaan is met op de openbare weg al dat ijzer aan de grond te rijden, althans zonder op je snuit te gaan. T' zou kunnen dat je zal moeten investeren in een deftige veerset, zeker als je gewicht uit het gemiddelde valt.
Maar eens je in het bezit bent van een goed afgestelde vering, zal je platter kunnen gaan zonder dat je de grond raakt, en als je de grond raakt op de openbare weg zal het misschien ineens goed zijn.
Als ik mijn vering op de laagste stand zet (en dan nog niet in combinatie met een te lichte veer) dan hoef ik mijn demping nog niet heel foutief te zetten om alles aan de grond te rijden als in achter de hoek naar de bakker ga.
Mijn maatje heeft een GS 2010 met standaard esa en ikzelf een RT 2009 met standaard esa en wij rijden 99.9% (gelukkig) nooit een voetsteun aan de grond laat staan een kleppendeksel. Maar wij zijn ook niet meer van de jongste en rijden waarschijnlijk zoals bompa's

Allemaal spectaculaire verhalen , afgesleten voetsteunen, kleppendeksels en drijfstangen

Maar eens je in het bezit bent van een goed afgestelde vering, zal je platter kunnen gaan zonder dat je de grond raakt, en als je de grond raakt op de openbare weg zal het misschien ineens goed zijn.

Als ik mijn vering op de laagste stand zet (en dan nog niet in combinatie met een te lichte veer) dan hoef ik mijn demping nog niet heel foutief te zetten om alles aan de grond te rijden als in achter de hoek naar de bakker ga.

Mijn maatje heeft een GS 2010 met standaard esa en ikzelf een RT 2009 met standaard esa en wij rijden 99.9% (gelukkig) nooit een voetsteun aan de grond laat staan een kleppendeksel. Maar wij zijn ook niet meer van de jongste en rijden waarschijnlijk zoals bompa's

Groetjes Swa

Kleppendeksels bij GSa vond ik ook al vreemd. Moet wel lukken, maar hoe dan met die valbaren die over de deksels zitten

Alé al bij al ben je dan beter af met een S1000rr als het de bedoeling is om plat te gaan, en dan nog, hoe rechter hoe sneller.
en als dat weer hier zo strontslecht blijft zit ik binnenkort met mijn stuur aan de grond verdomme

gieten dat dat hier doet en ik moet nog naar huis.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
J schreef:![]()
Kleppendeksels bij GSa vond ik ook al vreemd. Moet wel lukken, maar hoe dan met die valbaren die over de deksels zitten![]()
Alé al bij al ben je dan beter af met een S1000rr als het de bedoeling is om plat te gaan, en dan nog, hoe rechter hoe sneller.
en als dat weer hier zo strontslecht blijft zit ik binnenkort met mijn stuur aan de grond verdomme![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
gieten dat dat hier doet en ik moet nog naar huis.
J
zoals je ziet gaat het dus wel degelijk met een Gsa!
zowel de valbeugel is een beetje geraakt net zoals de cilinderbeschermer!
en dit met men esa op sport

groeten johanelsie
GSA
R80Gs
GSA
Dat wordt dan nog wel eens met je ESA onderstebovenen dit met men esa op sport

nu we toch met cafépraat bezig zijn...
banden: Continental voor en Michelin achter
veren: perfect afgestelde Wilbers
ondergrond: asfalt met veel smeerlapperij
foto: JohanDB
het kan nog platter, maar daar zijn schouders en ellebogen doorgaans niet blij mee

banden: Continental voor en Michelin achter

veren: perfect afgestelde Wilbers

ondergrond: asfalt met veel smeerlapperij

foto: JohanDB

het kan nog platter, maar daar zijn schouders en ellebogen doorgaans niet blij mee

-
Zonder trucage...

Gr, meca.

Gr, meca.
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....