En ik hou net van die stijl.Gaby schreef:mijn 1200 is in vergelijking een lelijk transformer-achtig ding.
Net als de Z4 en 5-serie
Moderator: GVN
En ik hou net van die stijl.Gaby schreef:mijn 1200 is in vergelijking een lelijk transformer-achtig ding.
Gelukkig dat smaken verschillen.Sven 12RT schreef:En ik hou net van die stijl.Gaby schreef:mijn 1200 is in vergelijking een lelijk transformer-achtig ding.
Net als de Z4 en 5-serie
Waarom ? Daar zie ik het voordeel niet vanGaby schreef:Eigenlijk heb ik nog wel iets toe te voegen aan de wenslijst. Als het aan mij ligt
mogen ze hem ook met een kleinere cylinderinhoud aanbieden zoals ze nu enkel
in de P versie (willen) doen. Als ik de keuze zou gehad hebben dan zou ik voor de
kleine(re) gekozen hebben).
Inderdaad, dat hebben ze indertijd gedaan met de 11x0 en de 850.WimLT schreef: Waarom ? Daar zie ik het voordeel niet van
en de prijs ook niet.Sven 12RT schreef:Inderdaad, dat hebben ze indertijd gedaan met de 11x0 en de 850.WimLT schreef: Waarom ? Daar zie ik het voordeel niet van
Het enige verschil was dat de "kleine" motor minder pk's had.
Voor het gewicht moest je het niet doen.
Je hebt een punt. ALleen in het geval van de 850/1100 series was de prijs eigenlijk te klein om voor een 1100 zwaarste versie niet te kiezen, zeker rekening houdende met de overnameprijzen.Gaby schreef:Er kan wel degelijk een verschil in het gedrag van de motor zijn, afhankelijk van de cylinderinhoud.
De kleinere blijken nog wel eens minder bruut te zijn, zeker als het om een mono- of tweecylinder
gaat. Bij de K reeks waren er ook verschillen, ik heb in ieder geval nooit spijt gehad dat ik de 75
had en niet de 100. Bovendien heb ik de power van de R1200 langs geen kanten nodig, ik ga bij
voorkeur voor wat ik nodig denk te hebben, het meest aangepast aan het gebruik dat ik van iets
zal maken. Dat is zeker niet altijd het grootste wat ik kan krijgen.
Tot je op een keer een auto voorbij wil die toch nét iets sneller reed dan je dacht, terwijl er plots een tegenligger opdoemtGaby schreef:Bovendien heb ik de power van de R1200 langs geen kanten nodig.
Elk voertuig heeft zijn limieten, er zal altijd wel een omstandigheid zijn waarbij een ietsje meer van pasWimLT schreef:Tot je op een keer een auto voorbij wil die toch nét iets sneller reed dan je dacht, terwijl er plots een tegenligger opdoemtGaby schreef:Bovendien heb ik de power van de R1200 langs geen kanten nodig.
Misschien wel. Ik vond de r1150rt qua vermogen iets te licht. Vooral in het trekvermogen ging het te traag. Eens op snelheid had je genoeg, maar in het optrekken kon het beter. Dat is met de 1200 opgelost. Nu heeft die r1200rt eigenlijk teveel vermogen. En zeggen dat op de nieuwe r1200rt er nog meer pk en koppel zal bijkomen. Voor mij duidelijk teveel, maar dat vond ik 10j terug ook al van een 1100. We passen ons duidelijk wel aan aan die pk's die we dan later net genoeg vonden of juist iets te weinig. Ipv meer vermogen zouden ze er voor dezelfde prijs beter een ESA standaard opzetten en van de pinker knoppen afblijven. En vooral wat meer stabiliteit in hun modellen brengen dat zou de tweedehandsprijs terug wat stabiliseren.Vanguard schreef:Voor de prijs moest je het inderdaad niet doen, maar rijgenot meer dan een 11x0.
Moest de 850 RT nog leverbaar geweest zijn in september 2004, dan had ik er zeker voor gekozen. Motor van de 850 was minder bruut dan van de 1150, moesten er geen plakkers 850 opgestaan hebben zou je zelfs niet gemerkt hebben dat je op een lichtere zat.
(s)Campi Di Pampi schreef:De nieuwe RT komt overigens in maart 09
...
'k pijs dat em eerder 2010 bedoeltcosterke schreef:(s)Campi Di Pampi schreef:De nieuwe RT komt overigens in maart 09
...![]()
Izze nice ! ! !PeterRT schreef:De nieuwe 1200RT 2010 : Klik