De ideale RT

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Sven 12RT

Re: De ideale RT

Bericht door Sven 12RT »

Gaby schreef:mijn 1200 is in vergelijking een lelijk transformer-achtig ding.
En ik hou net van die stijl.
Net als de Z4 en 5-serie
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door Tazke »

Sven 12RT schreef:
Gaby schreef:mijn 1200 is in vergelijking een lelijk transformer-achtig ding.
En ik hou net van die stijl.
Net als de Z4 en 5-serie
Gelukkig dat smaken verschillen.

Ik vind de 1200 ook mooier ogen dan de 1150.
Hij heeft een iets 'stoerdere' look vind ik.
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Eigenlijk heb ik nog wel iets toe te voegen aan de wenslijst. Als het aan mij ligt
mogen ze hem ook met een kleinere cylinderinhoud aanbieden zoals ze nu enkel
in de P versie (willen) doen. Als ik de keuze zou gehad hebben dan zou ik voor de
kleine(re) gekozen hebben).
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

Neen, die richtingaanwijzers gaan op de nieuwe 1200rt "eruit" en vervangen door deze van de K.

F
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

De keuze tussen BMW en "Japanese" bediening van de richtingaanwijzers blijft een punt van discussie,
ik heb in ieder geval geen moeite met de BMW methode, van mij mag/mocht dat zeker blijven.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door WimLT »

Gaby schreef:Eigenlijk heb ik nog wel iets toe te voegen aan de wenslijst. Als het aan mij ligt
mogen ze hem ook met een kleinere cylinderinhoud aanbieden zoals ze nu enkel
in de P versie (willen) doen. Als ik de keuze zou gehad hebben dan zou ik voor de
kleine(re) gekozen hebben).
Waarom ? Daar zie ik het voordeel niet van :-?
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Sven 12RT

Re: De ideale RT

Bericht door Sven 12RT »

WimLT schreef: Waarom ? Daar zie ik het voordeel niet van :-?
Inderdaad, dat hebben ze indertijd gedaan met de 11x0 en de 850.
Het enige verschil was dat de "kleine" motor minder pk's had.
Voor het gewicht moest je het niet doen.
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

Sven 12RT schreef:
WimLT schreef: Waarom ? Daar zie ik het voordeel niet van :-?
Inderdaad, dat hebben ze indertijd gedaan met de 11x0 en de 850.
Het enige verschil was dat de "kleine" motor minder pk's had.
Voor het gewicht moest je het niet doen.
en de prijs ook niet.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Er kan wel degelijk een verschil in het gedrag van de motor zijn, afhankelijk van de cylinderinhoud.
De kleinere blijken nog wel eens minder bruut te zijn, zeker als het om een mono- of tweecylinder
gaat. Bij de K reeks waren er ook verschillen, ik heb in ieder geval nooit spijt gehad dat ik de 75
had en niet de 100. Bovendien heb ik de power van de R1200 langs geen kanten nodig, ik ga bij
voorkeur voor wat ik nodig denk te hebben, het meest aangepast aan het gebruik dat ik van iets
zal maken. Dat is zeker niet altijd het grootste wat ik kan krijgen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

Gaby schreef:Er kan wel degelijk een verschil in het gedrag van de motor zijn, afhankelijk van de cylinderinhoud.
De kleinere blijken nog wel eens minder bruut te zijn, zeker als het om een mono- of tweecylinder
gaat. Bij de K reeks waren er ook verschillen, ik heb in ieder geval nooit spijt gehad dat ik de 75
had en niet de 100. Bovendien heb ik de power van de R1200 langs geen kanten nodig, ik ga bij
voorkeur voor wat ik nodig denk te hebben, het meest aangepast aan het gebruik dat ik van iets
zal maken. Dat is zeker niet altijd het grootste wat ik kan krijgen.
Je hebt een punt. ALleen in het geval van de 850/1100 series was de prijs eigenlijk te klein om voor een 1100 zwaarste versie niet te kiezen, zeker rekening houdende met de overnameprijzen.

F
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Ik laat me niet leiden door overnameprijzen, als ik daar op zou moeten beslissen rijd ik
misschien uiteindelijk niet met de motor van mijn keuze en daar gaat het mij om.
Als "een kleine" aangenamer zou rijden voor het gebruik dat ik op het oog zou hebben,
dan mag hij van mij even veel kosten, het zal mij niet verleiden tot het kiezen voor de grotere.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door WimLT »

Gaby schreef:Bovendien heb ik de power van de R1200 langs geen kanten nodig.
Tot je op een keer een auto voorbij wil die toch nét iets sneller reed dan je dacht, terwijl er plots een tegenligger opdoemt :roll:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Vanguard
Berichten: 843
Lid geworden op: 28 sep 2004, 06:40
Woonplaats: Ranst
Locatie: Antwerpen

Re: De ideale RT

Bericht door Vanguard »

Voor de prijs moest je het inderdaad niet doen, maar rijgenot meer dan een 11x0.
Moest de 850 RT nog leverbaar geweest zijn in september 2004, dan had ik er zeker voor gekozen. Motor van de 850 was minder bruut dan van de 1150, moesten er geen plakkers 850 opgestaan hebben zou je zelfs niet gemerkt hebben dat je op een lichtere zat.
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

WimLT schreef:
Gaby schreef:Bovendien heb ik de power van de R1200 langs geen kanten nodig.
Tot je op een keer een auto voorbij wil die toch nét iets sneller reed dan je dacht, terwijl er plots een tegenligger opdoemt :roll:
Elk voertuig heeft zijn limieten, er zal altijd wel een omstandigheid zijn waarbij een ietsje meer van pas
gekomen zou zijn. Het is dan ook belangrijk om te weten wat die limieten zijn (niet enkel qua vermogen
trouwens). Als het om power (of overschot aan) zou gaan dan had ik voor iets anders dan de RT gekozen.
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Re: De ideale RT

Bericht door frederik »

Vanguard schreef:Voor de prijs moest je het inderdaad niet doen, maar rijgenot meer dan een 11x0.
Moest de 850 RT nog leverbaar geweest zijn in september 2004, dan had ik er zeker voor gekozen. Motor van de 850 was minder bruut dan van de 1150, moesten er geen plakkers 850 opgestaan hebben zou je zelfs niet gemerkt hebben dat je op een lichtere zat.
Misschien wel. Ik vond de r1150rt qua vermogen iets te licht. Vooral in het trekvermogen ging het te traag. Eens op snelheid had je genoeg, maar in het optrekken kon het beter. Dat is met de 1200 opgelost. Nu heeft die r1200rt eigenlijk teveel vermogen. En zeggen dat op de nieuwe r1200rt er nog meer pk en koppel zal bijkomen. Voor mij duidelijk teveel, maar dat vond ik 10j terug ook al van een 1100. We passen ons duidelijk wel aan aan die pk's die we dan later net genoeg vonden of juist iets te weinig. Ipv meer vermogen zouden ze er voor dezelfde prijs beter een ESA standaard opzetten en van de pinker knoppen afblijven. En vooral wat meer stabiliteit in hun modellen brengen dat zou de tweedehandsprijs terug wat stabiliseren.

De verkoopcijfers van BMW zijn niet slecht in vergelijking met de jap modellen, ze moeten alleen opletten dan ze niet teveel op een jap beginnen te gelijken, want dan zouden er wel eens nu bmw rijders, kunnen afhaken. In ieder geval ik ga nog een paar jaar BMW rijden, want ik heb een r1200rt silverline met alles erop en eraan en dat de bijna perfecte touring motor volgens mij. Met wat ik binnen een paar jaar ga rijden van merk zie ik wel. Een touring honda a la pan, met de afwerkingskwaliteit van een yamaha, met de zuinigheid van een r1200rt, dat is misschien in de toekomst wel dé ideale tourmotor. Al mag BMW dergelijke motor voor mij, ook gaan ontwikkelen. We zien wel.

F
Gaby
Berichten: 1179
Lid geworden op: 14 aug 2008, 15:16

Re: De ideale RT

Bericht door Gaby »

Aanpassen aan meer power gaat denk ik inderdaad snel, ik ben altijd tevreden geweest met
de K75RT, maar na een seizoen op de 1200 zou dat misschien wel eens raar kunnen doen om
er terug mee te rijden :oops:
K75RT (1994)--->R1200RT (2009)
Werner Von C.
Berichten: 4288
Lid geworden op: 25 mar 2006, 22:21
Woonplaats: Grimbergen
Locatie: Vlaams Brabant
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door Werner Von C. »

De nieuwe RT komt overigens in Maart 09... :wink:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Relax
Berichten: 5688
Lid geworden op: 30 sep 2004, 16:31
Woonplaats: Sint-Martens-Lierde begot.
Locatie: O-Vl, in Sint-Martens-Lierde begot.

Re: De ideale RT

Bericht door Relax »

Dan ben ik benieuwd om de gebruikerservaringen na 6 maand te lezen...
I respect your opinion. But I don't give shit.
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: De ideale RT

Bericht door costerke »

(s)Campi Di Pampi schreef:De nieuwe RT komt overigens in maart 09
... :wink:
:?: :shock:
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
Tazke
Berichten: 881
Lid geworden op: 29 nov 2007, 10:56
Woonplaats: Diegem City
Locatie: Vlaams-Brabant
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door Tazke »

costerke schreef:
(s)Campi Di Pampi schreef:De nieuwe RT komt overigens in maart 09
... :wink:
:?: :shock:
'k pijs dat em eerder 2010 bedoelt :drunken:
To boldly go where no tasmanian has gone before ...Afbeelding
Harald
Berichten: 6129
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:04
Locatie: Opwijk

Re: De ideale RT

Bericht door Harald »

En wie zet er nu is een foto van zijn of haar droom RT
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Cindy

Re: De ideale RT

Bericht door Cindy »

Harald schreef:En wie zet er nu is een foto van zijn of haar droom RT
Afbeelding
costerke
Berichten: 613
Lid geworden op: 04 apr 2009, 20:31
Woonplaats: Kortenberg
Locatie: Kortenberg, tussen Leuven en Brussel

Re: De ideale RT

Bericht door costerke »

Ni mis :drunken:
zolang mijn baas zegt dat ik teveel verdien doe ik alsof ik hard werk.
2001 R1150RT / 2009 R1200RT / 04/2013 K1600GTL
PeterGT
Berichten: 232
Lid geworden op: 10 jun 2007, 18:06
Woonplaats: Lint
Locatie: Hove
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door PeterGT »

De nieuwe 1200RT 2010 : Klik
Laatst gewijzigd door PeterGT op 05 nov 2009, 17:03, 1 keer totaal gewijzigd.
R1100RT(1998) - R1200RT(2005) - R1200RT(2009) - K1600GT(2012) - K1600GT(2015) - K1600GT(2016)
Bmw Nav V - Sena 20S - Lid BMW MC Vlaanderen
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Re: De ideale RT

Bericht door WimLT »

PeterRT schreef:De nieuwe 1200RT 2010 : Klik
Izze nice ! ! !
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
Plaats reactie